handdator

Visa fullständig version : Knäpp i knäna!


glaban
2007-11-14, 19:46
Hej. Under det senaste halvåret har jag märkt att det "knäpper" i mina knän, så fort jag böjer på benen. Har blivit en ful ovana att ständigt göra detta, ungefär som vissa knäpper med fingrarna. Är det någon som vet vad det kan bero på, kan det hänga ihop med att jag spelar innebandy? Bör jag låta bli att knäppa, eller bör jag söka upp en läkare. Har inte ont, men är rädd att jag kanske kan få det i framtiden.

MVH Robin

Alucard
2007-11-14, 22:00
Har för mig att det redan finns ett par liknande trådar och i de sades det ungefär såhär:
Så länge du inte får ont där det knakar/knäpper så är det ingen fara
Det ska i många fall bara ledbandsvätska som flyttar på sig

andeN.
2007-11-14, 22:40
Lånar tråden lite.

Knäpper till i mina knän när jag kör raka marklyft efter knöböj. Jag böjer lätt på benen för att komma in i rätt ställning för raka marklyft och och inleder första repetionen, då knäpper det till ordentligt i knäna och det gör förskräckligt ont. Smärtan kommer lyckligtvis inte tillbaka vid repetition två.
Fortsätta köra på? Farligt?

Undrande
2007-11-15, 00:19
Jag har liknande bekymmer, dock i mina axlar. Jobbigast är när jag ska köra bänkpress, då det knäpper till på första reppet. Ibland när jag kör tungt så kan detta pajja för mig så att jag inte "orkar" vikten (mental spärr?).

kaer
2007-11-15, 10:07
När jag var yngre hade jag knäpp i knäna, men det har försvunnit har inte tänkt på det på länge faktiskt.
Däremot knäpper det ofta till i knäna när jag ska köra knäböj, då brukar jag köra ett par extra uppvärmingsset med bara stång eller väldigt lätta vikter på, tills det försvinner.

Gpajpen
2007-11-15, 17:58
Knäpper i mina knän med, gjort i säkert 5 år. Senaste året går jag dessutom runt och gör luftknäböj för det är så förbannat skönt när det knäpper till. :D