handdator

Visa fullständig version : En enkel struktur för raggning - för er som vågar prova


Sidor : [1] 2

Juggernauter
2007-11-14, 18:38
Situationsöppnare -> hook -> DHV -> IOD -> SOI -> isolering -> Kiss close -> Comfort

Situationsöppnare
Gå fram till target. Leverera en enkel öppnare som lämpar sig efter situationen. Målet är att påbörja en naturlig kommunikation där båda parter lättsamt kan föra diskussionen vidare. Försök att komma med påståenden istället för frågor för att skapa spänning. Istället för att säga: Vilken skola går du på, säger du: Du ser ut att gå på xxxxx. Exempel:

1. Hej
2. Har ni kul? – om ja = reward, om nej = en lättsam neg
3. Vart kommer ni ifrån?
4. Ni ser ut att vara partytjejer, ni är säkert 19.
5. Vad heter ni? Du ser ut att heta Anna
6. Så vad jobbar ni med?

Hook
Syftet med hookpoints är att skapa reaktion hos tjejerna och få dem nyfikna på dig. Hooken levereras i samband med att du ställer påståenden som spelar targets emot varandra. Tjejerna blir nyfikna och motiveras att fortsätta diskussionen: Exempel:

6. Så hur känner ni varandra?
7. Jag slår vad om att det var din idé att ni hamnade på den här krogen
8. Jag slår vad om att du har det mest städade rummet?
9. Jag slår vad om att du är en cidertjej
10. Ah ni vet väl vad man säger om sådana tjejer? (därefter positiv belöning)

SOI
Syftet med SOI är att visa intresse tidigt, så att tjejen inser att något är på g. Enklaste sättet är att kommentera något du gillar hos henne. Exempel:

11.Du är rätt soft alltså, jag gillar din stil
12. Först såg du rätt bitchig ut, men du verkar ju faktiskt vara en soft tjej. Jag gillar det.
13. Ditt första intryck var kanske inte det bästa men när jag lär känna dig bättre så är du faktiskt en trevlig tjej

Isolering
Du och din wingman delar upp tjejerna på var sitt håll, så båda två enklare kan closa era targets. Exempel:

14. Flytta target bort från tjejkompisar
15. Ställ dig med ryggen mot en vägg så att hon sargar dig
16. Bygg sedan comfort och leverera SOI

Kiss close
Nu är det dags att kyssa tjejen och det är viktigt att du står för det du gör oavsett hur hon reagerar. Om tjejen tvekar gör body rocking och fippla med mobilen för att bestraffa hennes beteende. Exempel:

17. Hey du pratar mkt, lägg sedan fingret mot hennes läppar och kyss
18. Hur bra är du på att kyssas från en skala 1-10?
19. Kom här (ta henne mot dig och kyss)



Övrigt-
Öva på en riktlinje per kväll. Om du försöker ta in allt på en gång så kommer allt bli skit. Hjärnan kan bara hantera ett x antal intryck på samma gång så sträva efter att ha kontroll över situationen och när du tappar kontrollen så är det ett tecken över att du går för fort fram.

- Fokusera på att ha kul. Innan du satsar på closes så borde du vara bekväm i att hälsa. Ungefär som att spela ett datorspel. Börja på en bra level och stig upp i svårhetsgraderna. Det är den absolut lättaste utvecklingen.

- Gå fram till fula tjejer, snygga tjejer och tom killar för att träna upp din kommunikativa förmåga. När du väl kan hålla en bra konversation och är genuin i det så kommer approach anxietyn successivt försvinna.

Belöna positivt beteende bestraffa negativt beteende

High Value
High value är något man är, inte något man säger. Att skryta om hur tuff, snygg och äventyrlig du är innebär ju en indirekt DLV, för en high value person behöver inte validera sitt beteende. Exempel:
20. Flytta targets ifrån varandra (även i isolering)
21. Body rocking (men främst i IOD)
22. Vad jobbar ni med?! Ah okey…
23. Kraftfullt kroppsspråk

Belöning – SOI
Belöna positivt beteende med snälla kommentarer som får henne att vilja fortsätta jobba för din uppmärksamhet. Det är viktigt att belöningen är situationsanpassad, kommentera grejer du faktiskt tycker är snyggt på henne. Exempelvis:

24. Hey jag gillar din klädstil, den är soft
25. Hey jag gillar din personlighet, den är annorlunda på ett bra sätt
26. Hey Du är en äventyrlig tjej, jag gillar såna!

Bestraffning - IOD
För att få bäst effekt skall IOD:en användas precis efter DHV:n. Detta genererar maximal effekt. Tjejen känner nu ett stort behov av att rättfärdiga sitt beteende. Exempel:

27. Kommer du ihåg vad jag heter nu? Om ja = reward, om nej = body rocking
28. Du är rätt söt, men personligheten är viktigt för mig också (vänta på kvalificering)
29. Ah så du är också en äventyrlig tjej? Fasen vi skulle inte passa ihop! (body rocking)

ManuelIT
2007-11-14, 18:44
lol okej....

Scratch89
2007-11-14, 18:45
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Handcuff
2007-11-14, 18:45
Haha :laugh:

Man måste vara sjukt ful/socialt missanpassad om man måste följa ett schema för att få hugg.

coxie
2007-11-14, 18:47
Oj vad du kommer bli flamead här.

Pez
2007-11-14, 18:49
Den här PUA/seduce/neg/sargning-grejen är väl 2000-talets "Din pappa måste varit tjuv.."?
Är inte sånt här lite av ett skämt nuförtiden? :D

Trance
2007-11-14, 18:50
Jag tror det är jättebra men jag skulle uppmuntra PUA-scenen att leta upp svenska ord där det är möjligt, saker som "closea era targets" gör att det låter lite löjligt tyvärr.

mini
2007-11-14, 18:50
Översättning: Våga prata med folk, öva, låtsas att det är ett mission så känns det ungefär som när du leker Star Trek.

Raggis
2007-11-14, 18:51
Hahahahahaha. Såg något liknande på FB för ett tag sen.

Gpajpen
2007-11-14, 18:51
Men alltså lägg ner, gå fram till en tjej och säg "Tjena är det bra?" och bete dig som en normal människa.

Pez
2007-11-14, 18:53
Hahahahahaha. Såg något liknande på FB för ett tag sen.

Juggernauter gillar copy/paste.
Frågan är hur man motiverar för sig själv att orka bli medlem på ett forum för att sen posta samma inlägg man skrev på ett annat forum, helt apropå sådär..

Trance
2007-11-14, 18:53
Men alltså lägg ner, gå fram till en tjej och säg "Tjena är det bra?" och bete dig som en normal människa.

Vilket är ungefär borde vara svaret på när folk undrar om tips inför arbetsintervjuer, eller hur?

Raggis
2007-11-14, 18:54
Juggernauter gillar copy/paste.
Frågan är hur man motiverar för sig själv att orka bli medlem på ett forum för att sen posta samma inlägg man skrev på ett annat forum, helt apropå sådär..

Mja, hade mina aningar. Personen som skrev det där från början blev i stort sätt prisad på FB :D

Pez
2007-11-14, 18:54
Vilket är ungefär borde vara svaret på när folk undrar om tips inför arbetsintervjuer, eller hur?

Nej - då är det dags att leka Star Trek på riktigt. :)

Pez
2007-11-14, 18:58
Situationsöppnare -> hook -> DHV -> IOD -> SOI -> isolering -> Kiss close -> Comfort


Är det en slump eller varför känner jag att senast jag såg något liknande var när jag skulle installera min CD-brännare..?

Gpajpen
2007-11-14, 18:58
Vilket är ungefär borde vara svaret på när folk undrar om tips inför arbetsintervjuer, eller hur?

naaeej arbetsintervjuer har jag knapp erfarenhet av så det kan jag inte svara på, men utgår ifrån att det inte fungerar likadant som vid uppraggning.

maaherra
2007-11-14, 18:58
Hahahahaha, Juggernauter ger sig aldrig.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=564240

Trance
2007-11-14, 18:59
Nej - då är det dags att leka Star Trek på riktigt. :)

Utveckla? Det handlar ju egentligen bara om att få människorna du möter att få ett så bra intryck av dig som möjligt och att manipulera dem så du får som du vill.

Men det är självklart att "raggning" inte har samma status som att gå på jobbintervju då det är något rätt grundläggande samt scenen är rätt löjlig, men det medför ju inte automatiskt att tipsen inte fungerar eller att de inte är bra.

GymTT
2007-11-14, 19:00
haha bra skit, bör prövas:)

mer raggningstrådar på kollo ffs!!

Trance
2007-11-14, 19:01
naaeej arbetsintervjuer har jag knapp erfarenhet av så det kan jag inte svara på, men utgår ifrån att det inte fungerar likadant som vid uppraggning.

Nej, men samma grund. För de som är duktiga på det är det sunt förnuft och andra behöver tips som: Var tydlig när du pratar, visa intresse för företaget och jobbet, gör inget idiotiskt, tänk på x etc.

Dessa tips blir ju sällan förlöjligade i de trådar de ges.

hultman
2007-11-14, 19:03
Grym guide. Själv kör jag mer på draw -> XPSOI -> QTEFTZOR -> WOW -> AIK -> NOOB -> H4X och -> LOL än hook -> DHV -> IOD -> SOI -> isolering -> Kiss close -> Comfort.

Ärligt talat så funkar nog bara raggningsscheman på rallybrudar. (Såna som, oavsett ålder, hänger med killar med gammal, stylad skräpbil som ser ut att gå fortare än den gör.)

Pez
2007-11-14, 19:05
Utveckla? Det handlar ju egentligen bara om att få människorna du möter att få ett så bra intryck av dig som möjligt och att manipulera dem så du får som du vill.

Men det är självklart att "raggning" inte har samma status som att gå på jobbintervju då det är något rätt grundläggande samt scenen är rätt löjlig, men det medför ju inte automatiskt att tipsen inte fungerar eller att de inte är bra.

Vad i mitt inlägg tror du ens var i närheten av seriöst?
Jag tror inte på att leka Star Trek i något av sammanhangen, mest för att jag inte orkar hetsa upp mig inför något av de två alt. "jag hatar läxor och föredrar oförberedda prov" typ.

Tigerkotten
2007-11-14, 19:07
Men alltså lägg ner, gå fram till en tjej och säg "Tjena är det bra?" och bete dig som en normal människa.

Saken är att du ska gärna inte betee dig som 90%+ av alla andra som går fram till tjejen på krogen.

Tjena hur mår du?
har du kul?
Vad heter du?
Hur gammal är du?
Vart bor du?
Vad gör du om dagarna?

Rätt boring med andra ord.

mini
2007-11-14, 19:09
Det vore intressant att få en uppföljning på hur det har gått för Juggen med användandet av strukturen.

Pez
2007-11-14, 19:10
Saken är att du ska gärna inte betee dig som 90%+ av alla andra som går fram till tjejen på krogen.

Tjena hur mår du?
har du kul?
Vad heter du?
Hur gammal är du?
Vart bor du?
Vad gör du om dagarna?

Rätt boring med andra ord.

Det förklarar Loffe-slipsen. Good for you! :)

Gpajpen
2007-11-14, 19:11
Nej, men samma grund. För de som är duktiga på det är det sunt förnuft och andra behöver tips som: Var tydlig när du pratar, visa intresse för företaget och jobbet, gör inget idiotiskt, tänk på x etc.

Dessa tips blir ju sällan förlöjligade i de trådar de ges.

+1 på det första, det tänkte jag inte på.
men jag tvivlar på att "casanova void 3000 neg hit&dit system-schema" kan kvalificeras som tips, det är löjligt i min bok.

Gpajpen
2007-11-14, 19:13
Saken är att du ska gärna inte betee dig som 90%+ av alla andra som går fram till tjejen på krogen.

Tjena hur mår du?
har du kul?
Vad heter du?
Hur gammal är du?
Vart bor du?
Vad gör du om dagarna?

Rätt boring med andra ord.
om 90% beter sig sådär och resten kör casanova-scheman ligger jag nog jävligt bra till på min 0,0000..01%

Tigerkotten
2007-11-14, 19:15
Det förklarar Loffe-slipsen. Good for you! :)

Precis, du har mycket kvar att lära. Men gör du det finns möjligheten att du kan träffa någon "HB" också.

Dissector
2007-11-14, 19:15
Systemet och metoden fungerar ju egentligen oerhört bra... Problemet är väl bara att det ser fruktansvärt flummigt ut med alla begrepp och uttryck.

Trance
2007-11-14, 19:16
+1 på det första, det tänkte jag inte på.
men jag tvivlar på att "casanova void 3000 neg hit&dit system-schema" kan kvalificeras som tips, det är löjligt i min bok.

Ja, visst är det säkert löjligt precis som mycket på Kolozzeum blir löjligt när tonåringar utan utbildning sprider det Grub säger utan att faktiskt förstå vad som sägs och de praktiska implikationerna.

Men just "neggar" fungerar väl, att säga några retsamma saker med glimten i ögat har väl alltid fungerat och folk gjorde väl så innan PUA-grejen blev populär, medvetet eller omedvetet.

De som följer den rakt av och försöker spela något konstlat spel lyckas säkert inte, men de skulle de nog inte gjort utan den heller.

z_bumbi
2007-11-14, 19:16
Precis, du har mycket kvar att lära. Men gör du det finns möjligheten att du kan träffa någon "HB" också.

HB = dyngraka på HB?

Greg
2007-11-14, 19:17
Ledsen för att många bubblor kommer gå sönder, men sådant här funkar, om man läser mellan raderna. Jag har själv sysslat med sådant här ett tag, som jag har påpekat i andra trådar.

Mest för att jag skulle våga gå fram och vara social med andra människor. Folk applicerar oftast sådant här i raggning, men jag använder de kunskaper jag har fått från "PUA-Scenen" till allt i mitt dagliga liv. När jag pratar med killar, med lärare, när jag ska prata med föreläsare som besöker skolan etc.

PUA-Scenen är ett sett för dig att utvecklas som människa, bli mer social.

Innan någon blir dagens kolo-komiker "höhö, går du fram och frågar dem 'Använder du tandtråd före eller efter du borstat tänderna, höhö'. Så nej, det gör jag inte.

Läste inte vad han skrev. Det funkar säkert på alla, efter ett tag måste du lära dig att läsa människor, men allting handlar om att göra okända personer lugna och bekväma i en dialog. Om du tycker att någon är intressant så vill du ju gärna fortsätta konversera utan att skrämma bort henne, bara för att du är lite social-awkward när det kommer till det andra könet.

Pez
2007-11-14, 19:19
om 90% beter sig sådär och resten kör casanova-scheman ligger jag nog jävligt bra till på min 0,0000..01%

Om jag ska vara allvarlig så tycker jag att Gpajpen illustrerar en viktig poäng här - han tror på sig själv, inte en "metod" eller ett "upplägg".
Det är vad som är ruttet med PUA-grejen, att istället för att folk inser sina egna kvaliteér så förlitar dom sig på en manual, en struktur som imho ger ett urvattnat förhållningssätt till självkänsla och självförtroende - såväl situationsspecifikt som allmänt.

Tigerkotten
2007-11-14, 19:20
o f.ö Jugger så glömmer du prata om KINO utan verkar gå direkt för kissclose.

Kino är för de som inte vet "berörning", dvs säg att du kramar henne när du säger saker i stil med damn du e skön tjej. Ge mig en kram t.ex o andra saker o ting.

Sen känns det du skriver för mycket MM(Mystery Method) inriktat, borde sikta mera på RSD(Real social dynamics) då det handlar mycket mera att vara sig "själv". O helt enkelt "be the party". O njuta av saker o ting och bara leva ut.

Rex
2007-11-14, 19:21
Grym guide. Själv kör jag mer på draw -> XPSOI -> QTEFTZOR -> WOW -> AIK -> NOOB -> H4X och -> LOL än hook -> DHV -> IOD -> SOI -> isolering -> Kiss close -> Comfort.

Ärligt talat så funkar nog bara raggningsscheman på rallybrudar. (Såna som, oavsett ålder, hänger med killar med gammal, stylad skräpbil som ser ut att gå fortare än den gör.)Fyfan va jag skrattade.. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Tigerkotten
2007-11-14, 19:24
Det är vad som är ruttet med PUA-grejen, att istället för att folk inser sina egna kvaliteér så förlitar dom sig på en manual, en struktur som imho ger ett urvattnat förhållningssätt till självkänsla och självförtroende - såväl situationsspecifikt som allmänt.

Precis det där inlägget visar att du vet så lite om själva "PUA-grejen" Om du tror det är så mycket rutiner osv.


För två veckor sedan tror jag det var så läste jag en post av Tyler ang. hans progress till den han är idag. Han pratade om hur rutinerna hjälpte honom att nå redigt höga nivåer av framgång och att han verkligen lyckades få de resultat han ursprungligen sökt.
MEN, när man når sina mål så sätter man självklart nya mål, och TDs tanke blev "Vänta nu, är det JAG som får denna framgång eller är det mina rutiner?".
När DU är i ett set och når framgång, kan du verkligen känna att du har dig själv att tacka för den framgången? Eller sitter det något liten rutinmonster på din ena axel och säger "Jag sa ju det!"?

Detta är en total KJ-post då jag verkligen inte använt rutiner mer än ett tjugotal ggr i mitt liv och jag har inte gått igenom en massa stora livsomvälvande steg som förändrat mig från rutin till natural jadda jadda.

MEN!

Jag hade en tro om att rutiner är bra "kryckor" som det inte finns något fel i att använda när man är ny. Det hjälper en komma igång så att säga.
FUCK THAT säger jag nu.
Den tron är en limiting-belief som kommer att förskjuta din personliga utveckling tills den dag du kommer över det.
Jag säger inte att man inte utvecklas som människa ifall man får all framgång och skills genom att gå rutin-vägen, inte alls. Det jag säger är att det kommer att gå så pass mycket fortare ifall du dumpar den tron så snart som möjligt.


Så, många sura miner där ute som tänker "Vafan, hur ska vi då göra? Vad ska vi säga? Fuck this shit"

Ni skulle behöva gå på ett boot-camp. Ni skulle behöva VARA DÄR OCH UPPLEVA DET. Skitsamma om ni deltog eller inte.

Jag hängde med Perseus och Skills (och träffade nästan alla gamla rävar som har med PU i Sverige att göra!) i fredags och hakade på ett bootcamp för att... Festa
Jag kommer dit, det dyker upp fem elever och ca 25 PUAs till en och samma klubb.

Nu börjar mindfucken närma sig. TOTAL mindfuck.

Denna klub var totalt mättad på PUAs, de var överallt och The Claw var klonad intill oändligheten.
Så, vad ska fem killar göra? De har ingen erfarenhet av game, de har ingen teori förutom det lilla de läst själva OCH DE HAR INGA RUTINER!
Vad tror ni hände den kvällen?

ALLA fick kiss-closes! (har för mig att alla fick minst 2st tom! :S )
Jag tror att ALLA fick #-closes dessutom.

Studenter som inte hade några rutiner med sig, gick in i set efter set, plöjde, ran the train, och satte sin personlighet "på spel". De döljde den inte med rutiner, noga utformade för att få ett visst resultat, utan de gjorde bara jobbet av att gå fram, prata och eskalera. Vågar knappt tänka mig vad som hände på lördagsnatten


Vem tror ni att dessa killar tackar?
Tror ni att de tackar the ultimate-mega-super-duper-rutinen de betalade flera tusen dollar för att få från Style eller Mystery? Nope. De enda de har att tacka för SIN FRAMGÅNG är SIG SJÄLVA och att de faktiskt tog tag i denna del av sitt liv.

Dessa killar kommer att slippa gå genom processen av att lära sig bli bra genom rutiner för att SEDAN bli bra som personer. De kommer att redan från början få en personlighetsutveckling som täcker alla aspekter av deras liv och inte enbart hur många #/k/f-closes de får.



Detta är min tro om det hela, den har förändrats tidigare och lär säkert göra det igen. Men jag såg some amazing shit den här helgen och detta är min verklighet just nu.

# = Nummer close
2set = grupp med 2 personer

Pez
2007-11-14, 19:26
Precis det där inlägget visar att du vet så lite om själva "PUA-grejen" Om du tror det är så mycket rutiner osv.


Njae.. det visar nog att du läser för mycket inom den genren och borde fundera på vad det är du egentligen borde jobba med. :)

Hades
2007-11-14, 19:26
I'm with Trance. Visst ser det löjligt ut på papper, men det är ju faktiskt helt frivilligt om man vill ägna sig åt detta eller inte. Det är säkert kul för de som bemästrat såna här metoder, så varför inte låta dem hållas? Det är väl ingen som far illa av det? Dessutom gissar jag att det verkar mycket mer uppstyltat och ytligt nedskrivet än när det sker på riktigt. Men å andra sidan brukar det väl inte vara några djupare filosofiska diskussionen på krogen i normala fall heller.

Gpajpen
2007-11-14, 19:26
Ja, visst är det säkert löjligt precis som mycket på Kolozzeum blir löjligt när tonåringar utan utbildning sprider det Grub säger utan att faktiskt förstå vad som sägs och de praktiska implikationerna.

Men just "neggar" fungerar väl, att säga några retsamma saker med glimten i ögat har väl alltid fungerat och folk gjorde väl så innan PUA-grejen blev populär, medvetet eller omedvetet.

De som följer den rakt av och försöker spela något konstlat spel lyckas säkert inte, men de skulle de nog inte gjort utan den heller.
Nå, som ett hjälpmedel "en extra push" att bli mer socialt framgångsrik kanske det är bra för vissa, men jag vägrar tro på att människor reagerar på input som robotar. :(

Trance
2007-11-14, 19:28
Tigerkotten, en stor anledning till att det inte är accepterat är att folk skriver som fjortisidioter. Varför i helvete skriver du HB t.ex.? Det är ungefär som att använda Star Trek-termer (om det nu finns) i en normal konversation. Det är ok på egna forum men skall man försöka sprida det vidare trovärdigt så krävs det trovärdigare skrift.

Shajjn
2007-11-14, 19:28
Vinnande strategi.

De utan insikt förlorar (alternativt: får inte jobbet).

Tigerkotten
2007-11-14, 19:29
Njae.. det visar nog att du läser för mycket inom den genren och borde fundera på vad det är du egentligen borde jobba med. :)

Byt ämne du bara. Inse att du har fel bara & snackar om saker du inte vet tillräckligt om. Du har föruppfattade meningar helt enkelt. Däremot finns det folk som kör extremt enligt rutiner. Men det har också folk varnat om, att de ska ej vara "sociala robotar".


z_bumbi: HB = Hotbabe


Tigerkotten, en stor anledning till att det inte är accepterat är att folk skriver som fjortisidioter. Varför i helvete skriver du HB t.ex.?


sant :D men sen om de inte förstår saker & ting får du ju fråga :)

Dissector
2007-11-14, 19:29
Om jag ska vara allvarlig så tycker jag att Gpajpen illustrerar en viktig poäng här - han tror på sig själv, inte en "metod" eller ett "upplägg".
Det är vad som är ruttet med PUA-grejen, att istället för att folk inser sina egna kvaliteér så förlitar dom sig på en manual, en struktur som imho ger ett urvattnat förhållningssätt till självkänsla och självförtroende - såväl situationsspecifikt som allmänt.

Samtidigt är det ju inte heller meningen att man ska gå som en robot, där munnen bara går efter ett särskilt program, som en telefonsvarare. På något sätt känns det som många andra typer av social coaching, där man lär sig att tyda och se vissa saker i sociala situationer, och en uppfattning om vilka intryck ens eget beteende ger.

Pez
2007-11-14, 19:31
Byt ämne du bara. Inse att du har fel bara & snackar om saker du inte vet tillräckligt om. Du har föruppfattade meningar helt enkelt. Däremot finns det folk som kör extremt enligt rutiner. Men det har också folk varnat om, att de ska ej vara "sociala robotar".


z_bumbi: HB = Hotbabe

Jag har inte bytt ämne. Jag gav min syn saker och ting.
Du har lika lite rätt att hävda vad min åsikt är som att veta varför folk blir bannade. ;)

Självklart har jag förutfattade meningar, jag är människa och vet inte allt - men jag kan anta och generalisera alldeles utmärkt.

Tricklev
2007-11-14, 19:32
Saken är att du ska gärna inte betee dig som 90%+ av alla andra som går fram till tjejen på krogen.

Tjena hur mår du?
har du kul?
Vad heter du?
Hur gammal är du?
Vart bor du?
Vad gör du om dagarna?

Rätt boring med andra ord.

Hur funkar det nu när 90% av varenda kåt tonåring har läst The Game och googlat på PUA?

Pez
2007-11-14, 19:33
Hur funkar det nu när 90% av varenda kåt tonåring har läst The Game och googlat på PUA?
Så återknyter vi till början.. :D
Den här PUA/seduce/neg/sargning-grejen är väl 2000-talets "Din pappa måste varit tjuv.."?
Är inte sånt här lite av ett skämt nuförtiden? :D

willis
2007-11-14, 19:34
Är det en slump eller varför känner jag att senast jag såg något liknande var när jag skulle installera min CD-brännare..?

Jag trodde det skulle handla om hur jag kunde bygga om min hårddisk till något jag kunde pippa med när jag läste det där

Tigerkotten
2007-11-14, 19:34
Jag har inte bytt ämne. Jag gav min syn saker och ting.
Du har lika lite rätt att hävda vad min åsikt är som att veta varför folk blir bannade. ;)

Självklart har jag förutfattade meningar, jag är människa och vet inte allt - men jag kan anta och generalisera alldeles utmärkt.

Vaddå du inte bytte ämne? Jag rättare dig eftersom du verkar tro att man går efter en manual & rutiner. O du börjar prata om att jag läser för mycket samt att jag borde fundera på vad jag vill jobba med(som om du ens vet vad jag gör om dagarna). Men visst vi säger att du inte bytte ämne genom att gå in på helt offtopic saker.

petah
2007-11-14, 19:35
hahahhaha

Trance
2007-11-14, 19:36
Hur funkar det nu när 90% av varenda kåt tonåring har läst The Game och googlat på PUA?

Hur fungerar det när tjejer ler mot dig och råkar nudda vid dig då och då?

Pez
2007-11-14, 19:37
Vaddå du inte bytte ämne? Jag rättare dig eftersom du verkar tro att man går efter en manual & rutiner. O du börjar prata om att jag läser för mycket samt att jag borde fundera på vad jag vill jobba med(som om du ens vet vad jag gör om dagarna).

Njae. Jag antydde att det kanske vore tillbörligt att lägga mindre tid på PUA-litteratur och mer på.. självutveckling.

Läsförståelse kan vara ett bra område att starta med.

Å andra sidan så är du ju rätt bra på det här med offtopic...så kanske borde jag lyssna på dig i den frågan.
Hmm. Tänkvärt.

Jay-Z
2007-11-14, 19:37
Hur fungerar det när tjejer ler mot dig och råkar nudda vid dig då och då?

*gnnn* Lyckligt leende och en cigg.

Tigerkotten
2007-11-14, 19:38
Hur funkar det nu när 90% av varenda kåt tonåring har läst The Game och googlat på PUA?

Det har de absolut inte. Sen hey om nu folk "vet hur det funkar", så kommer folk ha mera rolig tid generellt också & det är väl det alla vill ha? Kul helt enkelt när man går ut.

Menar om jag är med vänner osv, så vet jag själv att många inte ens vågar gå fram till okända om nu inte "situationen" är rätt. Eller man kanske börjar prata med de för de hamnade vid samma bord som en. Men skulle det inte vara skönt att kunna gå fram till en när man väl känner för det? Utan att man fegar ur eller behöver massor av alkohol för att våga ge sig på det.

Jag själv är inte där ännu där jag "vill" vara, jag skulle gärna vilja känna att jag klarar av att gå fram till en tjej jag finner intressant vilken tidpunkt som helst på dygnet. Men där är jag inte ännu & det stör mig när jag inte vågar göra det.

Pez: PUA saker ÄR självutveckling. Men du får gärna förklara för mig hur det du skrev inte gick offtopic.

z_bumbi
2007-11-14, 19:44
z_bumbi: HB = Hotbabe

Nu blir det känslig då min flickvän har alldeles för stor kunskap vad gäller kastrationer (man lägger ett snitt i pungen och sen klämmer man bara till allt vad man kan med en stor tång) för att jag ska kunna säga vad som helst men jag tycker att Pez klarar sig bra på HB-fronten.

Pez
2007-11-14, 19:44
Det har de absolut inte. Sen hey om nu folk "vet hur det funkar", så kommer folk ha mera rolig tid generellt också & det är väl det alla vill ha? Kul helt enkelt när man går ut.

Menar om jag är med vänner osv, så vet jag själv att många inte ens vågar gå fram till okända om nu inte "situationen" är rätt. Eller man kanske börjar prata med de för de hamnade vid samma bord som en. Men skulle det inte vara skönt att kunna gå fram till en när man väl känner för det? Utan att man fegar ur eller behöver massor av alkohol för att våga ge sig på det.

Jag själv är inte där ännu där jag "vill" vara, jag skulle gärna vilja känna att jag klarar av att gå fram till en tjej jag finner intressant vilken tidpunkt som helst på dygnet. Men där är jag inte ännu & det stör mig när jag inte vågar göra det.

Pez: PUA saker ÄR självutveckling. Men du får gärna förklara för mig hur det du skrev inte gick offtopic.

Jag har läst vad du skrivit, jag förstår vad du menar och jag respekterar din åsikt, men jag håller inte med.

Dissector
2007-11-14, 19:45
Nå, som ett hjälpmedel "en extra push" att bli mer socialt framgångsrik kanske det är bra för vissa, men jag vägrar tro på att människor reagerar på input som robotar. :(

Till viss del gör vi ju det. Fråga någon som är kunnig inom marknadsföring exempelvis =)

Deceiver85
2007-11-14, 19:45
Jag skickade ett PM med en bild på en pepparkaksburk med LadyInsanes namn skrivet på, det räckte för mig :)

JJ
2007-11-14, 19:47
Kan någon ge mig en länk till ett "PUA"-forum? Det var fan det roligaste jag läst på länge.

Tigerkotten
2007-11-14, 19:47
Jag har läst vad du skrivit, jag förstår vad du menar och jag respekterar din åsikt, men jag håller inte med.

Du håller inte med om att PUA material är självutveckling? Hur kommer det sig?

Pez
2007-11-14, 19:51
Till viss del gör vi ju det. Fråga någon som är kunnig inom marknadsföring exempelvis =)

Sett ur ett beteendevetenskapligt perspektiv så svarar människor "förvånansvärt" bra på triggers etc både individuellt och som grupp, förvånansvärt i det avseendet att de flesta är omedvetna om sitt beteende/agerande och dess ursprung tills nån pekar ut det.
Testa "apan". Det är kul. :)

Pez
2007-11-14, 19:54
Du håller inte med om att PUA material är självutveckling? Hur kommer det sig?
Nu är det dags för dig att respektera min åsikt. :)

Det är vad som är ruttet med PUA-grejen, att istället för att folk inser sina egna kvaliteér så förlitar dom sig på en manual, en struktur som imho ger ett urvattnat förhållningssätt till självkänsla och självförtroende - såväl situationsspecifikt som allmänt.

Shajjn
2007-11-14, 19:56
Om jag ska vara allvarlig så tycker jag att Gpajpen illustrerar en viktig poäng här - han tror på sig själv, inte en "metod" eller ett "upplägg".
Det är vad som är ruttet med PUA-grejen, att istället för att folk inser sina egna kvaliteér så förlitar dom sig på en manual, en struktur som imho ger ett urvattnat förhållningssätt till självkänsla och självförtroende - såväl situationsspecifikt som allmänt.

Vad är "egna kvaliteér"? Det verkar vara väldigt lätt att sära på "sig själv" och metoder. Om jag gör något medvetet, planerat och med tydligt syfte: är jag inte mig själv då? Om jag under min uppväxt observerat hur t.ex min pappa fungerar i sociala situationer, och inser vad i hans beteende/sätt som är framgångsrikt, och bestämmer mig för att pröva beteendet själv: är jag falsk då?
Om det visar sig att ett annat beteende lönar sig, och man samtidigt trivs med det, så utvecklas man ju som person. Vinner självförtroende samtidigt.
Falskt självförtroende och självkänsla? Beror på.

Vidare ska man inte nyttja "PUA-tekniker" på samma sätt som man gör med en metodbok inom laboratorievetenskap där man följer instruktion punkt för punkt. Utan man ska bara förstå det så att man kan göra en egen sak av teknikerna.

Tricklev
2007-11-14, 19:58
Jag håller inte med om att det är självutveckling, ja det handlar om att lära sig ett manus, och att improvisera lite utefter det.

Jag tycker speciellt om att dom ledande personerna inom PUA världen verkar vara ett par oerhört utvecklade personer, en misslyckad magiker som bryter ihop en gång per år, en medelålders man som är sur på alla unga, en ung grab med attitydsproblem, m.fl.

PUA handlar inte om självutveckling, det handlar om att stå ut i en grupp.

Shajjn
2007-11-14, 20:01
Det blir vad man gör det till.

X handlar om självutveckling, inte om att stå ut i en grupp.

JustinCredible
2007-11-14, 20:03
Jag undrade länge vad det är för slags människor som faktiskt använder sånt här. Sen såg jag på Singelcoacherna (eller vad det programmet på 3:an hette) och där var en Asperger nörd som hade alla sånna böcker. Han gick fram till tjejer och levererade en komplimang följt av en diss, precis som boken förespråkade. "Hej snygg tröja, har du köpt den på Myrorna eller?"

Det krävdes två avsnitt att hjälpa honom.

Tigerkotten
2007-11-14, 20:07
Nu är det dags för dig att respektera min åsikt. :)

:(

Jag svarade dock på den andra quoten i ett tidigare inlägg.

Men om du vill spana lite saker så kan du få se att det inte är så "onaturligt" spana in RSD - Transformations


Tricklev: Är det Tyler du menar som har attitydsproblem? Sen har du spanat RSD material? Eftersom du tycker det är så "manus" inriktat.

Doris
2007-11-14, 20:14
Ledsen för att många bubblor kommer gå sönder, men sådant här funkar, om man läser mellan raderna. Jag har själv sysslat med sådant här ett tag, som jag har påpekat i andra trådar.

Mest för att jag skulle våga gå fram och vara social med andra människor. Folk applicerar oftast sådant här i raggning, men jag använder de kunskaper jag har fått från "PUA-Scenen" till allt i mitt dagliga liv. När jag pratar med killar, med lärare, när jag ska prata med föreläsare som besöker skolan etc.

PUA-Scenen är ett sett för dig att utvecklas som människa, bli mer social.

Innan någon blir dagens kolo-komiker "höhö, går du fram och frågar dem 'Använder du tandtråd före eller efter du borstat tänderna, höhö'. Så nej, det gör jag inte.

Läste inte vad han skrev. Det funkar säkert på alla, efter ett tag måste du lära dig att läsa människor, men allting handlar om att göra okända personer lugna och bekväma i en dialog. Om du tycker att någon är intressant så vill du ju gärna fortsätta konversera utan att skrämma bort henne, bara för att du är lite social-awkward när det kommer till det andra könet.

+1 sånt här skit funkar bättre än vad man kan ana, det svåra för killar generellt är att avläsa sitt "target" korrekt.

Trance
2007-11-14, 20:15
Jag ser attityden mot det som rätt lustig, som jag nämnde innan är det inte så olikt tips för en jobbintervju eller liknande. Gör dessa tips att man helt plötsligt inte är sig själv eller spelar ett spel, knappast. Poängen är ju att lära en person att undvika uppenbara missar och ge den en chans.

Är det strikt vetenskap? Självklart inte, men det betyder ju inte att det är helt värdelöst. Det hela går ju ut på att svara på frågan; Varför väljer den kvinnan att inleda en romans med den mannen och hur långt går det att generalisera deras beteende?

Jag tycker det är rätt intressant faktiskt, om människorna bara skulle skriva lite bättre och sluta hitta på häftiga ord så skulle jag nog faktiskt kunna läsa lite mer om det.

Trance
2007-11-14, 20:16
Jag tycker speciellt om att dom ledande personerna inom PUA världen verkar vara ett par oerhört utvecklade personer, en misslyckad magiker som bryter ihop en gång per år, en medelålders man som är sur på alla unga, en ung grab med attitydsproblem, m.fl.


Det stora människorna i historien har rätt ofta varit ostabila.

sundvall
2007-11-14, 20:35
Alltså haha, och folk som tycker jag är en töntig puadyrkande wannabecasanova :D.

Här har det givetvis gått över gränsen, hur mycket ni extrema seductionnördar än vill tro det så GÅR DET INTE att läsa folk som en jävla datormaskin. Man kan inte vara 100% säker på att "säger jag det, så kommer jag få det resultatet", människor är ingen maskin som man knappar in en input, för att sedan få valfri output.

Men sen att många, de allra flesta, inte har en aning om vad dom tänder på, det kan jag hålla med om, absolut. Jag har fan inte den blekaste aning om vad jag går igång på. "Idealutseendet" för mig är det vanliga, blond, rätt stora tuttar, ja ni vet... ungefär exakt samma som 90% av den manliga befolkningen. Men sen kan ju jag såklart inte veta alls om jag skulle tända mer på en kort valfri brunett, beroende på lukter, "kemi" whatever. Så att säga som så många tjejer att "det där skulle minsann aldrig funka på mig" det är ju rent skitsnack.

Sen handlar det inte om vad man säger eller inte. Det handlar mycket om den personliga statusen. Tänk er Brad Pitt, går han in på valfri svensk krog och säger till första tjej "Kom med mig hem ikväll ;)" Får han napp? Med all synnhet - ja. Tar vi sedan en randomnörd, som gör samma sak - Ja då blir nog inte resultatet allt för lyckat. Varför? Dels har vi ju utseendet, men den största faktorn är helt klart Brad Pitts otroligt högre värde än nörden.

Så det gäller att höjja sitt eget värde. Det är mycket som seduction innerst inne handlar om. Nästan alla som börjar med seduction kör med sina inövade rutiner, enligt ett schema, dom är så jävla säkra på att det funkar och därmed så funkar det faktiskt väldigt ofta. Men det är ju absolut inget vetenskapligt. Senare inser man att det inte var rutinerna som gjorde att man blev framgångsrik, det var själva grejjen att man hade någonting att gå efter - vilket man aldrig förut haft, och fick därmed självförtroendet att gå fram och testa, och ett självförtroende vet vi ju alla är universiellt attraktivt.

Ytan på seduction är otroligt töntig, massa engelska förkortningar i form av IOI, IOD, SOI, NEG etc etc, personer som tror att dom blir kvinnornas drömpojke bara för att dom ingår i en community med folk som vill ****** mer. Men längst in, finns det något, som vad ni än säger är mycket, mycket effektivt och kraftfullt. Det hjälper en att utveckla sig själv som person, att bli mer social, att bygga större sociala nät, att bli populärare och få ett hum om hur människor och i synnerhet tjejer fungerar. Lite grundläggande socialpsykologi på det hela och det är perfekt.

Seduction är från början en blandning av tre saker, psykologi, marknadsföring och den tredje kommer jag inte ens längre ihåg. Sen om det "funkar", självklart gör det. Och med det menar jag inte att man lär sig några påhittade historier om hur man jagade isbjörn i kazakstan med en skurhink och kom hem med bara ett finger förlorat. Nej jag menar att man tar sig mod att bli mer social, man lär sig hur människor reagerar på olika saker och kan därmed dra nytta av det, man växer som person och man blir därmed attraktivare för det motsatta könet.

Så såga inte seduction bara för att ni ser sån här jävla gojja som TS surrar om, jag uppmanar verkligen inte någon att följa det. Vill ni utvecklas, så kan ni göra det genom seduction, absolut. Genom det som står här? Icke.

Hades
2007-11-14, 20:43
Bra inlägg sundvall. Är man en osocial nörd som vill bli framgångsrik inom det här området krävs det ju personlig utveckling. Sen finns det ju hur många olika teorier och läror som helst inom seduction, så att dra alla över en kam är ju kanske inte så smart, vilket Tricklev med flera, som använder The Game som enda utgångspunkt för sina argument, borde fundera lite över.

Prankie
2007-11-14, 20:59
Vad är body rocking?

Shajjn
2007-11-14, 21:04
Vad är body rocking?

Typ att röra sig på ett sätt så att de andra får en känsla av att man ska gå därifrån.

Får jag nördpoäng?

Yes
2007-11-14, 21:27
För egen del skulle jag hellre ha en snabbguide till hur man håller liv i en konversation - utan att den blir tråkig.

Där har man ju något som skulle ge allt från fler ligg till högre lön.

Baan
2007-11-14, 21:29
Det stora människorna i historien har rätt ofta varit ostabila.

Gjort empiriska undersökningar på det? Finns bra exempel på det du säger men lite väl generaliserat.

maaherra
2007-11-14, 21:32
Vem behöver PUA? Lär er dansa.

Bara gå ut på dansgolvet och grabba valfri dam. Behöver inte ens snacka speciellt mycket.

Trance
2007-11-14, 21:33
Gjort empiriska undersökningar på det? Finns bra exempel på det du säger men lite väl generaliserat.

Rätt ofta är ju ingen exakt term. Om man jämför med gemene man så kan man nog med säkerhet sagt att det är rätt ofta de varit udda och ostabila, om vi nu definerar ostabil som inlägget innan verkar göra.

paddanboy
2007-11-14, 21:55
Rätt ofta är ju ingen exakt term. Om man jämför med gemene man så kan man nog med säkerhet sagt att det är rätt ofta de varit udda och ostabila, om vi nu definerar ostabil som inlägget innan verkar göra.

Stämmer inte. Ge exempel på en ostabil ledare?

Trance
2007-11-14, 21:58
Ge exempel på en ostabil ledare?

Stalin.

paddanboy
2007-11-14, 21:59
På vilka sätt var han ostabil?

Muskelbyggaren
2007-11-14, 22:01
Jag tror det finns en utbredd ovilja att "analysera sönder" mötet mellan människor. Man inbillar sig att det sociala är något mer än vad det är - främst inövade mönsterbeteenden. Med handen på hjärtat måste väl alla erkänna att de många gånger mött människor som genom ett antal konkreta tips kunnat framstå i mycket bättre dager. Sen att denna konsten att få tjejer på fall särskilt anammas av unga killar är väl inte särskilt märkligt, och lingon blir därefter.

Lellan
2007-11-14, 22:01
Orka läsa tråden. Första inlägget tog min ork.

Tips: var underbar istället. Då får du/ni/pelle plutt rätt tjej lätt.

/Den bjöd jag liksom på dårå.. :cool:

Trance
2007-11-14, 22:05
På vilka sätt var han ostabil?

Många, strategiskt, politiskt och personligt. Detta är inte en tråd för det och dessutom så är det du som automatiskt tror att jag menar ledare när jag lika gärna kan mena personer som Sigmund Freud, Alan Turing eller Van Gogh.

Poängen är hypotesen inte behöver vara felaktig bara för personen bakom den har andra problem.

Nilsjohan
2007-11-14, 22:05
känner mig billig när jag inser att jag fallit för den strukturen flera gånger

Muskelbyggaren
2007-11-14, 22:06
Orka läsa tråden. Första inlägget tog min ork.

Tips: var underbar istället. Då får du/ni/pelle plutt rätt tjej lätt.

/Den bjöd jag liksom på dårå.. :cool:
För att exemplifiera varför detta tips egentligen är så värdelöst. Har du sett programmet Bonde söker fru? I programmet finns en kille som heter Fredrik. Han försöker alldeles säkert vara underbar, men det blir inte särskilt bra ändå. Han talar för fort, tittar ner i marken för ofta, tar upp fel saker vid fel tillfälle, och så vidare. Tycker du inte att han skulle behöva lite mer konkreta tips på saker han kan ändra i sitt beteende än att försöka vara underbar?

Hoppas poängen framgår trots det rätt skrala exemplet.

Lellan
2007-11-14, 22:11
För att exemplifiera varför detta tips egentligen är så värdelöst. Har du sett programmet Bonde söker fru? I programmet finns en kille som heter Fredrik. Han försöker alldeles säkert vara underbar, men det blir inte särskilt bra ändå. Han talar för fort, tittar ner i marken för ofta, tar upp fel saker vid fel tillfälle, och så vidare. Tycker du inte att han skulle behöva lite mer konkreta tips på saker han kan ändra i sitt beteende än att försöka vara underbar?

Hoppas poängen framgår trots det rätt skrala exemplet.

När jag liksom dårå använder solglajjer å snackar fjårtis är jag inte seriös. Å killen som skrev tråden var ju inte i behov av raggknep utan ville dela med sig av sitt vad jag förstod. Så den där Fredde du dillar om (jag har inte sett programmet) kan ju ta hans knep.

För mig duger underbar skitbra. Då kan killen snacka fort, titta i mark å snacka om fel saker. Föredrar det framför icke-underbar med rätt skillz. :cool:

Trance
2007-11-14, 22:12
När jag liksom dårå använder solglajjer å snackar fjårtis är jag inte seriös. Å killen som skrev tråden var ju inte i behov av raggknep utan ville dela med sig av sitt vad jag förstod. Så den där Fredde du dillar om (jag har inte sett programmet) kan ju ta hans knep.

För mig duger underbar skitbra. Då kan killen snacka fort, titta i mark å snacka om fel saker. Föredrar det framför icke-underbar med rätt skillz. :cool:

Så du går enbart på utseendet?

Shajjn
2007-11-14, 22:13
För egen del skulle jag hellre ha en snabbguide till hur man håller liv i en konversation - utan att den blir tråkig.

Där har man ju något som skulle ge allt från fler ligg till högre lön.

En av kärnorna i "seduktionsmetoderna". Att vara rolig, intressant. Att inte förlora intresset hos den andra.

paddanboy
2007-11-14, 22:14
Många, strategiskt, politiskt och personligt. Detta är inte en tråd för det och dessutom så är det du som automatiskt tror att jag menar ledare när jag lika gärna kan mena personer som Sigmund Freud, Alan Turing eller Van Gogh.

Poängen är hypotesen inte behöver vara felaktig bara för personen bakom den har andra problem.

Personer som har ledarpositioner brukar ha starka stabila karaktärer, ostabila människor däremot, blir inga ledare.

paddanboy
2007-11-14, 22:19
De flesta kvinnor kan aldrig ge tips till män i allmänhet hur de ska bete sig emot dem och andra kvinnor. Därför de flesta kvinnor säger saker som de flesta redan uppfyller, men tänker saker de flesta män aldrig kommer att uppnå.

Shajjn
2007-11-14, 22:20
För mig duger underbar skitbra. Då kan killen snacka fort, titta i mark å snacka om fel saker. Föredrar det framför icke-underbar med rätt skillz. :cool:

Det finns egenskaper, beteenden som är afrodisiakum. Omedvetet.
Tänk alfa, utan att se en våldsam silverrygg framför er.

Lellan
2007-11-14, 22:21
Så du går enbart på utseendet?

Jag är beteendevetare. Inte fan går jag på beteendet iaf. Man kan typ lära gamla hundar att sitta. Man kan även bada å fluffa å stajla till gamla byrackor. Så icke på den med.

En människa är som underbarast när den är sitt sanna jag och har närvaro. Tycker jag. Utöver det krävs något extra man inte kan ta på för att det ska bli riktigt fyrverkeri mellan två personer. Det där sa dig antagligen ingenting iofs. Men det är allt jag orkar säga.

paddanboy
2007-11-14, 22:26
Jag är beteendevetare. Inte fan går jag på beteendet iaf. Man kan typ lära gamla hundar att sitta. Man kan även bada å fluffa å stajla till gamla byrackor. Så icke på den med.

En människa är som underbarast när den är sitt sanna jag och har närvaro. Tycker jag. Utöver det krävs något extra man inte kan ta på för att det ska bli riktigt fyrverkeri mellan två personer. Det där sa dig antagligen ingenting iofs. Men det är allt jag orkar säga.

Jag ingår själv i kategorin "beteendevetare" och det du beskriver är ju helt emot sig självt. Vad TROR du att du värderar egentligen?

De flesta människor är generellt inte mer avancerade än att de styrs av instinkter när de kommer till sexualitet, relationer osv. Känslor är instinktivt, det är inget val.

Män kan attraheras och tända på kvinnor som har ett fördelaktigt utseende på nolltid utan att ha pratat med kvinnan ifråga.

Kvinnor attraheras givetvis också av mäns utseende, men framförallt mäns karaktär(beteende).

sundvall
2007-11-14, 22:34
Jag ingår själv i kategorin "beteendevetare" och det du beskriver är ju helt emot sig självt. Vad TROR du att du värderar egentligen?

De flesta människor är generellt inte mer avancerade än att de styrs av instinkter när de kommer till sexualitet, relationer osv. Känslor är instinktivt, det är inget val.

Män kan attraheras och tända på kvinnor som har ett fördelaktigt utseende på nolltid utan att ha pratat med kvinnan ifråga.

Kvinnor attraheras givetvis också av mäns utseende, men framförallt mäns karaktär(beteende).

Mycket bra. Tycker lellan snackar lite i mössan ibland.

Trance
2007-11-14, 22:37
Jag är beteendevetare. Inte fan går jag på beteendet iaf. Man kan typ lära gamla hundar att sitta. Man kan även bada å fluffa å stajla till gamla byrackor. Så icke på den med.

En människa är som underbarast när den är sitt sanna jag och har närvaro. Tycker jag. Utöver det krävs något extra man inte kan ta på för att det ska bli riktigt fyrverkeri mellan två personer. Det där sa dig antagligen ingenting iofs. Men det är allt jag orkar säga.

Jag kan ta ett exempel. Jag jobbar med programmering så självklart har man mött en och annan udda typ (samt är en själv). Jag kan ta ett exempel. Det finns en person som är ganska trevlig, inte jättesnygg direkt och väldigt mycket "programmerare". Han kan säkert vara underbar men han gör ofta direkta missar som skrämmer iväg folk, så han får inte visa det.

Förutom saker som klädsel, t.ex. sockar och skor så gör han ett stort misstag som andra programmerare fattar direkt är ett misstag men inte han. När folk frågar vad han jobbar med så har han extremt lätt för att svamla tekniker/programmeringstips istället för att nämna att man producerar t.ex. en produkt. Ungefär som allan kanske säger att han bygger ett hus nere vid rondellen vid x och inte snackar varför ena borrmaskinen har bättre vridmoment än den andra.

En person som klär sig lite udda och några minuter in i konversationen säger meningar som "Ja, nu när F-Sharp kompileras ner till MIL så kan vi använda det i våra ASP.NET-applikationer". Det finns nog extremt få tjejer som ser den personen som underbar, så vad skall personen göra. Ge upp? Det kanske inte har med självförtroende att göra, det kanske har med att han som så många andra nördar inte har tränat upp sin sociala förmågor tillräckligt utan har lärt sig massor av andra saker istället.

Eller skall han, om han är intresserad, helt enkelt försöka se vad empirin säger fungerar när det gäller att prata med främmande kvinnor(människor). Ge personen tips om hur man övar upp det, exempel på vad man kan säga och hur man kan agera och klä sig.

Fan, jag lovar att det inte är jag som skrivit brevet faktiskt. Jag "lärde" mig på vanligt sätt med alkohol, även fast jag fortfarande suger. Hmm, borde fan läsa boken om jag lär mig klara av alla löjliga ord.

Boven
2007-11-14, 22:39
Omedvetet är det väl ungefär sådär jag har gjort när jag raggar, sen att det låter fjompigt när man ska få ner det på skrift känns ofrånkomligt. Känns som att man inte vågar annat än att fråga direkt var tjejen jobbar med och sånt tråkigt eftersom de annars tror att man läst "The Game", lite boring faktiskt.

mvh Boven

Lellan
2007-11-14, 22:40
Jag ingår själv i kategorin "beteendevetare" och det du beskriver är ju helt emot sig självt. Vad TROR du att du värderar egentligen?

De flesta människor är generellt inte mer avancerade än att de styrs av instinkter när de kommer till sexualitet, relationer osv. Känslor är instinktivt, det är inget val.

Män kan attraheras och tända på kvinnor som har ett fördelaktigt utseende på nolltid utan att ha pratat med kvinnan ifråga.

Kvinnor attraheras givetvis också av mäns utseende, men framförallt mäns karaktär(beteende).

Men jösses.. här skriver man ett kort fjårtisinlägg å måste stå till svars för det också... only att kollo.

Ja, vad TROR jag att jag värderar?

Givetvis är yta och beteende det man initialt har att reagera och ge respons på. Men när man skrapar på ytan och får en vidare bild, upptäcker värderingar (men även beteendemönster) etc så kan den där attraktionen förändras? Jag visste inte att det var ons man var ute efter i tråden, då kanske "underbar" är av låg prioritet.

"Känslor är instinktivt, inget val" skriver du. Men som tur är är vi även utrustade med ett förnuft, som kan få oss att välja att tex bortse från intensiva känslor - om vi inser att känslor allena och att döma av yta och beteenden, inte leder oss rätt. Instinkter är instinkter men de har inte ensamrätt på hur vi agerar i givna situationer.

Cilia
2007-11-14, 22:43
När jag läser det där så hör jag en telefonförsäljare som ringer och läser innantill i manus. En sån säljare kommer aldrig kunna sälja till mig. En sån där raggare kommer aldrig lyckas ragga.

Som mini sa, öva konversera

Lellan
2007-11-14, 22:45
Massa text


Som sagt var mitt råd inte riktat till ängsliga nördar som inte får ligga, utan mer en trött reaktion på övertron att metoder kan leda en rätt i kärlek. Dessutom tolkade jag trådstarten som en metod ts var nöjd med, jag ville bara få in lite avslappning i tråden men det blev överspänning.. Att rätt "metod" ibland kan förta det där magiska - min åsikt bara. :)

Trance
2007-11-14, 22:51
När jag läser det där så hör jag en telefonförsäljare som ringer och läser innantill i manus. En sån säljare kommer aldrig kunna sälja till mig. En sån där raggare kommer aldrig lyckas ragga.

Som mini sa, öva konversera

Men det är ju det som det går ut på om jag fattat det rätt. Tips och övning. Kanske inte just originalinlägget men hela grejen. Att säga att det inte fungerar är lite som att säga att push-up BH och att leende lägga handen på killen ofta inte fungerar eftersom män inte är så dumma att de går på det. Klart det säkert finns undantag men generellt så verkar det funka för att skapa intresse.

Som sagt var mitt råd inte riktat till ängsliga nördar som inte får ligga, utan mer en trött reaktion på övertron att metoder kan leda en rätt i kärlek. Dessutom tolkade jag trådstarten som en metod ts var nöjd med, jag ville bara få in lite avslappning i tråden men det blev överspänning.. Att rätt "metod" ibland kan förta det där magiska - min åsikt bara. :)

Vad jag förstått så handlar det om att lyckas ragga upp en person och att komma förbi de första barriärerna, inte om att skapa kärlek. Det kommer sedan antar jag om man nu är sugen på det.

tntballe
2007-11-14, 22:52
Så länge det är lagligt så är det väl bara att köra på.

Verkar bara lite korkat om brudarna inte fattar att det är halvt inläst.

Lellan
2007-11-14, 22:59
Vad jag förstått så handlar det om att lyckas ragga upp en person och att komma förbi de första barriärerna, inte om att skapa kärlek. Det kommer sedan antar jag om man nu är sugen på det.

Fast kärlek kommer inte om man är sugen på det. Kärlek kommer när man är underbar. ;) Å när allt det där magiska inträffar, som ingen av oss kan sätta fingret på.

sundvall
2007-11-14, 23:04
Fast kärlek kommer inte om man är sugen på det. Kärlek kommer när man är underbar. ;) Å när allt det där magiska inträffar, som ingen av oss kan sätta fingret på.

Magiska? Vad menar du med det? Jag är så trött på folk som säger "det var magiskt, det var kemi" Inte alls, det var ett intresse och attraktion som väcktes för personen och blev då en dvala av "magi" och allt vafan det heter.

Känslor är oerhört starka, och styr oss mycket mycket mer än vad vi egentligen vill erkänna. Vi är mer lik får än vad vi tror. Och ja, det finns beteenden som väcker känslor bättre, lättare och effektivare än andra. Och ja, det finns beteenden som är oerhört oattraktiva.

Varför tror du det finns personer som har otroligt lätt att få tjejer, medans det sen finns personer som inte har en chans. Beteende, beteende, beteende. Charm, humor, intelligens, snabbtänkt, finns oerhört många attraktiva egenskaper.

tossefar
2007-11-14, 23:07
Fan va töntig du är kotten.

Jag försöker vara snygg, charmig och trevlig. Vilken tjej av kvalitet vill ha killar som raggar efter manual?

Frida.B
2007-11-14, 23:08
Hahaha det var rolig läsning

Trance
2007-11-14, 23:09
Jag försöker vara snygg, charmig och trevlig.

Vilken tjej av kvalitet vill ha killar som raggar efter manual?

Säger inte de två meningarna emot varandra?

paddanboy
2007-11-14, 23:12
Men jösses.. här skriver man ett kort fjårtisinlägg å måste stå till svars för det också... only att kollo.

Ja, vad TROR jag att jag värderar?

Givetvis är yta och beteende det man initialt har att reagera och ge respons på. Men när man skrapar på ytan och får en vidare bild, upptäcker värderingar (men även beteendemönster) etc så kan den där attraktionen förändras? Jag visste inte att det var ons man var ute efter i tråden, då kanske "underbar" är av låg prioritet.

"Känslor är instinktivt, inget val" skriver du. Men som tur är är vi även utrustade med ett förnuft, som kan få oss att välja att tex bortse från intensiva känslor - om vi inser att känslor allena och att döma av yta och beteenden, inte leder oss rätt. Instinkter är instinkter men de har inte ensamrätt på hur vi agerar i givna situationer.

Några fler "fjårtisinlägg" från dig undanbedes.

I de flesta fall, känner en kvinna stark attraktion till en man så spelar det ingen större roll vad mannen har för värderingar. Helt seriöst alltså.

Det är ju känt hur somliga kvinnor fortsätter att vara tillsammans med män som slagit henne, vissa förstår sig inte på detta. Som tur är, slår inte de flesta män sina flickvänner/fruar osv, men skulle många göra det så skulle mönstret vara ännu tydligare, de flesta flickvännerna/fruarna skulle stannade hos sina män ändå...

Anledningen: Att attraktionen till honom är starkare än de "värderingarna"/våldet han utsätter henne för.

Nu dras vad jag tror kvinnomisshandel osv med enorma mörkertal, eftersom kvinnorna väljer att stanna inom förhållandet istället för att bryta upp och börja om. (Tilläggas skall: Vissa kvinnor har även andra saker som tvingar dem till att hålla ihop, exempelvis att de skulle få svårt ekonomiskt m.m)

Jag fördömer allt våld inom den här genren, det är en ytterst omanlig egenskap att slå sin flickvän/kvinna. Det är också ett brott och bör straffas.


Är attraktionen tillräckligt stark, så kan även värderingar som våld, extrema åsikter osv "accepteras"...

tossefar
2007-11-14, 23:13
Säger inte de två meningarna emot varandra?

Jag försöker vara snygg, charmig och trevlig i allmänhet. Inte bara när jag raggar. Retar jag dig när du är otydlig eller??? Nä!

Dissector
2007-11-14, 23:15
Det är märkligt. Det är tydligen okej att göra det mesta på en mer medveten och genomtänkt nivå, utom att ragga. Då är man en jävla tönt, en misslyckad fjolla med dålig självkänsla och hela köret.

sundvall
2007-11-14, 23:26
Några fler "fjårtisinlägg" från dig undanbedes.

I de flesta fall, känner en kvinna stark attraktion till en man så spelar det ingen större roll vad mannen har för värderingar. Helt seriöst alltså.

Det är ju känt hur somliga kvinnor fortsätter att vara tillsammans med män som slagit henne, vissa förstår sig inte på detta. Som tur är, slår inte de flesta män sina flickvänner/fruar osv, men skulle många göra det så skulle mönstret vara ännu tydligare, de flesta flickvännerna/fruarna skulle stannade hos sina män ändå...

Anledningen: Att attraktionen till honom är starkare än de "värderingarna"/våldet han utsätter henne för.

Nu dras vad jag tror kvinnomisshandel osv med enorma mörkertal, eftersom kvinnorna väljer att stanna inom förhållandet istället för att bryta upp och börja om. (Tilläggas skall: Vissa kvinnor har även andra saker som tvingar dem till att hålla ihop, exempelvis att de skulle få svårt ekonomiskt m.m)

Jag fördömer allt våld inom den här genren, det är en ytterst omanlig egenskap att slå sin flickvän/kvinna. Det är också ett brott och bör straffas.


Är attraktionen tillräckligt stark, så kan även värderingar som våld, extrema åsikter osv "accepteras"...

+1



Och ja. Visst är det konstigt att så fort någon vill lära sig att bli bättre med kvinnor så är personen en onaturlig tönt som inte vågar vara sig själv, blablabla. Vafan, varför gör vissa kvinnor bröstförstoringar? Just det, för att bli sexigare för män. Varför kan då inte vi försöka göra våra egenskaper mer attraktiva, för att bli sexigare för kvinnor?

För övrigt finner jag människobeteenden oerhört intressanta, det var därför jag började rota i sånt här.

Lellan
2007-11-14, 23:29
Magiska? Vad menar du med det? Jag är så trött på folk som säger "det var magiskt, det var kemi" Inte alls, det var ett intresse och attraktion som väcktes för personen och blev då en dvala av "magi" och allt vafan det heter.

Känslor är oerhört starka, och styr oss mycket mycket mer än vad vi egentligen vill erkänna. Vi är mer lik får än vad vi tror. Och ja, det finns beteenden som väcker känslor bättre, lättare och effektivare än andra. Och ja, det finns beteenden som är oerhört oattraktiva.

Varför tror du det finns personer som har otroligt lätt att få tjejer, medans det sen finns personer som inte har en chans. Beteende, beteende, beteende. Charm, humor, intelligens, snabbtänkt, finns oerhört många attraktiva egenskaper.

Jag får väl tala tydligare då. Det är klart att vissa personlighetsdrag, beteenden, utseenden, metoder etc etc är bättre, lättare och effektivare.

Men ibland är inte bättre bäst, lättare lätt och effektivare vad man eftersträvar. Ibland vill man agera utifrån sina erfarenheter, sitt förnuft etc för man vet att i det långa loppet är det kanske det bästa för en. Då får man försöka "stänga ute" det som förvrider huvudet på en... för det är antagligen väldigt underbart, men det kan också vara helt förödande att vara känslostyrd och agera för mkt utifrån instinkter. Ibland behöver man använda ALLA sina resurser, inte bara de automatiska. (Men talar allt i samma riktning, då kan man tillåta det magiska att få spelrum. *cupid*)

Vissa egenskaper är mer attraktiva än andra. Samtidigt bär vi med oss erfarenheter etc som gör att vi går igång på vissa personer, men inte andra fast de har fler och tydligare just attraktiva egenskaper. Det är i mitt tycke omlöjligt att rada upp egenskaper, förfaringssätt vid raggning, beteenden, utseenden som skulle generera kärlek. DET är vad jag menar med magiskt. Det måste till faktorer vi inte styr över. Tid, plats, var personerna känslomässigt befinner sig, i vissa avseende även kemi (doft etc) osv osv. I mitt tycke är därför "var underbar" ett minst lika bra råd som en manual. :)

Exempelvis har jag aldrig varit otrogen. Jag har ibland velat, haft tillfälle, lust att och anledningar till det. Mitt väsen har nog vrålat i den riktningen. Men - då väljer jag bort den kärleken för att jag inte kan stå för det. Man ÄR inte alltid ett offer. Man kan välja och välja bort, bara man själv vet vad som är rätt.

Man KAN finna det oattraktivt och romantikdödande att bli "spelad" - attraktion kan även dö om man märker att man är föremål för ett "förfaringssätt" likt trådstarten. Det finns inga säkra kort, och även om man fångar någons intresse kan sättet man gör det på i slutändan vara kontraproduktivt.

Tolkia
2007-11-14, 23:32
I de flesta fall, känner en kvinna stark attraktion till en man så spelar det ingen större roll vad mannen har för värderingar. Helt seriöst alltså.

Det är ju känt hur somliga kvinnor fortsätter att vara tillsammans med män som slagit henne, vissa förstår sig inte på detta. Som tur är, slår inte de flesta män sina flickvänner/fruar osv, men skulle många göra det så skulle mönstret vara ännu tydligare, de flesta flickvännerna/fruarna skulle stannade hos sina män ändå...

Anledningen: Att attraktionen till honom är starkare än de "värderingarna"/våldet han utsätter henne för.
Jag tror att du kan behöva uppdatera dina kunskaper vad gäller psykologi i allmänhet och kvinnomísshandel i synnerhet.

Pudzianovski
2007-11-14, 23:34
Jag tror att du kan behöva uppdatera dina kunskaper vad gäller psykologi i allmänhet och kvinnomísshandel i synnerhet.

Jag är väldigt intresserad av vad du har emot hans uttalande ?

sundvall
2007-11-14, 23:36
Jag får väl tala tydligare då. Det är klart att vissa personlighetsdrag, beteenden, utseenden, metoder etc etc är bättre, lättare och effektivare.

Men ibland är inte bättre bäst, lättare lätt och effektivare vad man eftersträvar. Ibland vill man agera utifrån sina erfarenheter, sitt förnuft etc för man vet att i det långa loppet är det kanske det bästa för en. Då får man försöka "stänga ute" det som förvrider huvudet på en... för det är antagligen väldigt underbart, men det kan också vara helt förödande att vara känslostyrd och agera för mkt utifrån instinkter. Ibland behöver man använda ALLA sina resurser, inte bara de automatiska. (Men talar allt i samma riktning, då kan man tillåta det magiska att få spelrum. *cupid*)

Vissa egenskaper är mer attraktiva än andra. Samtidigt bär vi med oss erfarenheter etc som gör att vi går igång på vissa personer, men inte andra fast de har fler och tydligare just attraktiva egenskaper. Det är i mitt tycke omlöjligt att rada upp egenskaper, förfaringssätt vid raggning, beteenden, utseenden som skulle generera kärlek. DET är vad jag menar med magiskt. Det måste till faktorer vi inte styr över. Tid, plats, var personerna känslomässigt befinner sig, i vissa avseende även kemi (doft etc) osv osv. I mitt tycke är därför "var underbar" ett minst lika bra råd som en manual. :)

Exempelvis har jag aldrig varit otrogen. Jag har ibland velat, haft tillfälle, lust att och anledningar till det. Mitt väsen har nog vrålat i den riktningen. Men - då väljer jag bort den kärleken för att jag inte kan stå för det. Man ÄR inte alltid ett offer. Man kan välja och välja bort, bara man själv vet vad som är rätt.

Man KAN finna det oattraktivt och romantikdödande att bli "spelad" - attraktion kan även dö om man märker att man är föremål för ett "förfaringssätt" likt trådstarten. Det finns inga säkra kort, och även om man fångar någons intresse kan sättet man gör det på i slutändan vara kontraproduktivt.


Ah, det var bättre förklarat, nu är vi på samma spår :).

L-Sami
2007-11-14, 23:39
Fjiean :laugh:

Trance
2007-11-14, 23:40
Jag är väldigt intresserad av vad du har emot hans uttalande ?

Ett av problemen jag har sett med "scenen" är dess övertolkande av psykologi och då framför allt evolutionär psykologi. Jag tror faktiskt många saker de arbetat fram fungerar väldigt bra, men steget efter där man härleder ett beteende ser väldigt mycket ut som pseudovetenskap i mina ögon.

Lellan
2007-11-14, 23:45
Några fler "fjårtisinlägg" från dig undanbedes.

I de flesta fall, känner en kvinna stark attraktion till en man så spelar det ingen större roll vad mannen har för värderingar. Helt seriöst alltså.

Det är ju känt hur somliga kvinnor fortsätter att vara tillsammans med män som slagit henne, vissa förstår sig inte på detta. Som tur är, slår inte de flesta män sina flickvänner/fruar osv, men skulle många göra det så skulle mönstret vara ännu tydligare, de flesta flickvännerna/fruarna skulle stannade hos sina män ändå...

Anledningen: Att attraktionen till honom är starkare än de "värderingarna"/våldet han utsätter henne för.

Nu dras vad jag tror kvinnomisshandel osv med enorma mörkertal, eftersom kvinnorna väljer att stanna inom förhållandet istället för att bryta upp och börja om. (Tilläggas skall: Vissa kvinnor har även andra saker som tvingar dem till att hålla ihop, exempelvis att de skulle få svårt ekonomiskt m.m)

Jag fördömer allt våld inom den här genren, det är en ytterst omanlig egenskap att slå sin flickvän/kvinna. Det är också ett brott och bör straffas.


Är attraktionen tillräckligt stark, så kan även värderingar som våld, extrema åsikter osv "accepteras"...

Fint att du ber mig, ibland hör gammeltanta illa dock..

Fysisk el psykisk misshandel håller jag med om är illa. Fast jag tror inte personen ifråga stannar oftast beroende på att attraktionen är större. Det finns nog en mängd andra orsaker. Vana, rädsla för det okända/den som misshandlar/att vara ensam, att det är ett stort steg att ta och människan till naturen inte gärna utsätter sig för omfattande förändringar kan vara några. Att personens "jag" blivit försvagat under en längre tid en annan. Förstår inte riktigt vad det argumentet hörde hemma i den här tråden faktiskt.

Det är märkligt. Det är tydligen okej att göra det mesta på en mer medveten och genomtänkt nivå, utom att ragga. Då är man en jävla tönt, en misslyckad fjolla med dålig självkänsla och hela köret.

Tror inte jag håller med...? ofta är det väl både hyggliga och "högt ansedda" killar som har förmågan att lätt få tjejer, kanske ofta genom diverse "spel" (få som säger det rakt ut däremot). Men det behovet av bekräftelse; att kunna attrahera och fånga många tyder väl just på vissa egenskaper du beskriver. I mitt tycke då.

+1



Och ja. Visst är det konstigt att så fort någon vill lära sig att bli bättre med kvinnor så är personen en onaturlig tönt som inte vågar vara sig själv, blablabla. Vafan, varför gör vissa kvinnor bröstförstoringar? Just det, för att bli sexigare för män. Varför kan då inte vi försöka göra våra egenskaper mer attraktiva, för att bli sexigare för kvinnor?

För övrigt finner jag människobeteenden oerhört intressanta, det var därför jag började rota i sånt här.

Visst, knock yourselves out.. Skaffa er vad ni nu tror gagnar er bäst i raggningssyfte. Men ibland kan det vara förödande. Det är fler än en gång man som tjej fått upp ögonen för en kille som verkar toppen och som sedan visar sig bara vara rutinerad på att attrahera. Vilket i sig blir väldigt oattraktivt och förtar det som gör att kärlek känns sann, unik och äkta.

Människobeteenden ÄR intressanta, men det är även intressant när man börjar inse att det bara är EN aspekt av vårt varande... vi består av komplexa delar som inte alltid är logiska. Iaf vi kvinnor. :D

paddanboy
2007-11-14, 23:45
Jag tror att du kan behöva uppdatera dina kunskaper vad gäller psykologi i allmänhet och kvinnomísshandel i synnerhet.

Har du inget vettigt att komma med så behöver du inte göra ett inlägg.

sundvall
2007-11-14, 23:46
Ett av problemen jag har sett med "scenen" är dess övertolkande av psykologi och då framför allt evolutionär psykologi. Jag tror faktiskt många saker de arbetat fram fungerar väldigt bra, men steget efter där man härleder ett beteende ser väldigt mycket ut som pseudovetenskap i mina ögon.

Exakt, det är därför jag ofta kritiserar killar som nyss kommit in i scenen, lärt sig att man inte ska ge kvinnor choklad varannan dag och sedan tror att dom är don juans. Det finns som sagt inga mönster eller liknande som fungerar på alla i hela världen, därav tycker jag att man ska vara sig själv, men öva upp vissa egenskaper till dess bättre, för att bli mer attraktiv. Hitta inte på en personlighet, var dig själv, men var det bästa dig själv.

sundvall
2007-11-14, 23:50
Fint att du ber mig, ibland hör gammeltanta illa dock..

Fysisk el psykisk misshandel håller jag med om är illa. Fast jag tror inte personen ifråga stannar oftast beroende på att attraktionen är större. Det finns nog en mängd andra orsaker. Vana, rädsla för det okända/den som misshandlar/att vara ensam, att det är ett stort steg att ta och människan till naturen inte gärna utsätter sig för omfattande förändringar kan vara några. Att personens "jag" blivit försvagat under en längre tid en annan. Förstår inte riktigt vad det argumentet hörde hemma i den här tråden faktiskt.



Tror inte jag håller med...? ofta är det väl både hyggliga och "högt ansedda" killar som har förmågan att lätt få tjejer, kanske ofta genom diverse "spel" (få som säger det rakt ut däremot). Men det behovet av bekräftelse; att kunna attrahera och fånga många tyder väl just på vissa egenskaper du beskriver. I mitt tycke då.



Visst, knock yourselves out.. Skaffa er vad ni nu tror gagnar er bäst i raggningssyfte. Men ibland kan det vara förödande. Det är fler än en gång man som tjej fått upp ögonen för en kille som verkar toppen och som sedan visar sig bara vara rutinerad på att attrahera. Vilket i sig blir väldigt oattraktivt och förtar det som gör att kärlek känns sann, unik och äkta.

Människobeteenden ÄR intressanta, men det är även intressant när man börjar inse att det bara är EN aspekt av vårt varande... vi består av komplexa delar som inte alltid är logiska. Iaf vi kvinnor. :D


Exakt. Det är ett mycket välkänt inom seduction och det är just därför dom jobbar på att styra era känslor, inte erat logiska tänkande :).

Greg
2007-11-14, 23:52
Det är märkligt. Det är tydligen okej att göra det mesta på en mer medveten och genomtänkt nivå, utom att ragga. Då är man en jävla tönt, en misslyckad fjolla med dålig självkänsla och hela köret.

Nej, jag tror folk är trötta på att jag, "tjockisen", konverserar/får henne att skratta/får telenummer/pussas, när de har suttit i ena hörnan, lurat lite på ögat och försökt agera "cool", och hoppas att hon kommer fram till honom :)

paddanboy
2007-11-14, 23:52
Som sagt, det här handlar inte främst om "att ragga tjejer" och få dem i säng utan mycket djupare än så.

Det blir därför lite problematiskt när vissa tror att några "raggningsmanus/scheman" ska förändra deras liv totalt. Det lär förbättra läget, men mycket av detta skrapar bara på ytan av de egentliga problemen.

Lellan
2007-11-14, 23:52
Exakt. Det är ett mycket välkänt inom seduction och det är just därför dom jobbar på att styra era känslor, inte erat logiska tänkande :).

Nu råkar jag vara så gammal å klok att jag nästan blivit man. ;) Dvs jag låter mitt logiska tänkande ha ett ord med i laget innan jag blir förförd.. När fan blir gammal etc. :Virro

sundvall
2007-11-14, 23:55
Nu råkar jag vara så gammal å klok att jag nästan blivit man. ;) Dvs jag låter mitt logiska tänkande ha ett ord med i laget innan jag blir förförd.. När fan blir gammal etc. :Virro

Självklart har du det, precis som alla andra. Precis lika som att jag skulle tacka nej till om en snygg tjej skulle vilja ligga med mig, just för att jag har flickvän, ÄVEN om jag skulle tända på henne. Det är INTE mitt logiska tänkande som väljer om jag blir upphetsad av att kolla på henne, det är min känslomässiga del. Precis som det är för dig, blir du attraherad av en man är det den känslomässiga delen som sköter det, sen kan ju du självklart välja att avstå från att ligga med honom, just för att du ska upp väldigt tidigt, ska sova hos en kompis, inte vill vara otrogen, whatever.

paddanboy
2007-11-14, 23:56
Nu råkar jag vara så gammal å klok att jag nästan blivit man. ;) Dvs jag låter mitt logiska tänkande ha ett ord med i laget innan jag blir förförd.. När fan blir gammal etc. :Virro

*bs*

edit: Alltså, du kanske inte väljer att göra något DÅ med personen ifråga, men ser gärna framtida möten. Såvida du är singel dvs.

Lellan
2007-11-15, 00:00
Nej, jag tror folk är trötta på att jag, "tjockisen", konverserar/får henne att skratta/får telenummer/pussas, när de har suttit i ena hörnan, lurat lite på ögat och försökt agera "cool", och hoppas att hon kommer fram till honom :)

Givetvis får den som skapar kontakt med tjejen guldläge när det gäller att lära känna henne. Men är det ett beteende du har, att du raggar på många, alltid är lite småflörtig och det inte var unikt riktiat till just henne kanske hon märker det med tiden och hennes intresse mattas av. Så det som fångade henne kan även vara det som gör att du förlorar henne.. och då kan coola killen i hörnet bli högaktuell för henne..

Med det menar jag inte att säga att ditt sätt är fel, tvärtom är det som du märkt ett jättebra sätt att komma i kontakt med tjejer. Särskilt om du är uppriktigt intresserad.

Men jag vill poängtera att det inte finns EN väg, alla människor är olika och underbara samt uppfuckade på sitt personliga lilla sätt.

paddanboy
2007-11-15, 00:01
De flesta kvinnor är faktiskt redo att träffa en eventuell partner större delen av dygnet, men det är klart att det finns reservationer...

Alltså, de flesta har inte förstått en del av hela konceptet, det handlar inte om några "flödesscheman från möte till säng" utan främst om helt andra saker.

Cerberus
2007-11-15, 00:04
alltså, om man är socialt efterbliven eller känner sig obekväm, är inte PUA-tekniker bra då? Ingen av er går väl o tränar utan någon slags "plan"?

På papper ser det löjligt ut ja, men neggar fungerar, lr skojsamma dissar(sånt har ja alltid gjort med folk för det skapar roligare stämning).

Om man ska va sig själv o få framgång med kontakt med människor hade man väl inte vänt sig till PUA-scenen? Och sen är man inte sitt BÄSTA jag vid varenda möte med folk man verkligen vill skapa kontakt med(har ni läst hur en del har varit på arbetsintervjuer?), jag är det iaf inte. Jag är ganska socialt obekväm ibland så PUA har hjälpt mig oerhört på det sättet.

Greg
2007-11-15, 00:06
Givetvis får den som skapar kontakt med tjejen guldläge när det gäller att lära känna henne. Men är det ett beteende du har, att du raggar på många, alltid är lite småflörtig och det inte var unikt riktiat till just henne kanske hon märker det med tiden och hennes intresse mattas av. Så det som fångade henne kan även vara det som gör att du förlorar henne.. och då kan coola killen i hörnet bli högaktuell för henne..

Med det menar jag inte att säga att ditt sätt är fel, tvärtom är det som du märkt ett jättebra sätt att komma i kontakt med tjejer. Särskilt om du är uppriktigt intresserad.

Men jag vill poängtera att det inte finns EN väg, alla människor är olika och underbara samt uppfuckade på sitt personliga lilla sätt.

Oftast är jag inte intresserad av henne, känslomässigt/penismässigt, utan tycker hon ser ut som en väldigt intressant person som jag vill lära känna.

Jag gillar inte ordet "ragga". Jag vill inte påstå att jag "raggar". Jag är social. Det är så roligt och gå fram till folk som ser intressanta ut och bara prata. Jag har funnit många nya kompisar i vår umgängeskrets på detta sättet.

Jag är oftast uppriktig i mina intentioner med den jag samtalar med. De jag får nummer av/kysser, träffar jag oftast igen. Sen efter det får man ju märka av och vara uppriktig. Om man känner att, visst hon är en väldigt intressant individ, trevlig på alla sätt, men det klickar inte, så får man säga det.

Då kan ju killen i hörnet alltid hoppas att hon kommer bort till honom till slut :D

Lellan
2007-11-15, 00:06
*bs*

edit: Alltså, du kanske inte väljer att göra något DÅ med personen ifråga, men ser gärna framtida möten. Såvida du är singel dvs.

Nix. Helt ärligt så har jag varit i sådan situation, och faktiskt så är det inte attraktivt för mig om en kille är duktig på att ragga. Genomskådar jag det så blir även mina känslor och attraktionen lite trumpen och skrumpen. Trots singel kanske jag inte längre vill ha det som erbjuds trots att det skulle bli så om min instinkt fick råda. Just för att jag har en hjärna. Också. Och den hissar lite varningsflagg.

Greg
2007-11-15, 00:07
alltså, om man är socialt efterbliven eller känner sig obekväm, är inte PUA-tekniker bra då? Ingen av er går väl o tränar utan någon slags "plan"?

På papper ser det löjligt ut ja, men neggar fungerar, lr skojsamma dissar(sånt har ja alltid gjort med folk för det skapar roligare stämning).

Exakt. En liten lätt diss med ett leende går alltid hem, i alla situationer. Oftast kan det lätta upp en väldigt kvävd stämning.

Cerberus
2007-11-15, 00:09
Nix. Helt ärligt så har jag varit i sådan situation, och faktiskt så är det inte attraktivt för mig om en kille är duktig på att ragga. Genomskådar jag det så blir även mina känslor och attraktionen lite trumpen och skrumpen. Trots singel kanske jag inte längre vill ha det som erbjuds trots att det skulle bli så om min instinkt fick råda. Just för att jag har en hjärna. Också. Och den hissar lite varningsflagg.

så du dras till killar som har noll framgångsrate inom raggning? Alltså är datanördar het skit? xD

paddanboy
2007-11-15, 00:09
Givetvis får den som skapar kontakt med tjejen guldläge när det gäller att lära känna henne. Men är det ett beteende du har, att du raggar på många, 1alltid är lite småflörtig och det inte var unikt riktiat till just henne kanske hon märker det med tiden och hennes intresse mattas av. Så det som fångade henne kan även vara det som gör att du förlorar henne.. och då kan 2coola killen i hörnet bli högaktuell för henne..

Med det menar jag inte att säga att ditt sätt är fel, tvärtom är det som du märkt ett jättebra sätt att komma i kontakt med tjejer. Särskilt om du är uppriktigt intresserad.

Men jag vill poängtera att det inte finns EN väg, 3 alla människor är olika och underbara samt uppfuckade på sitt personliga lilla sätt.

1. Kvinnor attraheras till män som inte är beroende av dem, utan har ett eget liv och som har VAL i livet. När en man med många valmöjligheter väljer DIG, har ju faktiskt du visat dig nå upp till en viss nivå redan. Kvinnorna lämnar troligen på grund av en desperat åtgärd att de inte känner sig tillräckligt bekräftade och svartsjuka.

2. Coola killen i hörnet är troligen en kille som inte har några val i livet, han blir troligen glad i den uppmärksamheten han får, och tjejen en kille som hon inte känner lika mycket för som den förra.

3. De flesta av dessa principer baseras ju på universella lagar i princip. Dvs, det finns inte så enorma variationer när det väl kommer till kritan. Men visst kan kulturella, personliga invändningar påverka.

Lellan
2007-11-15, 00:13
Oftast är jag inte intresserad av henne, känslomässigt/penismässigt, utan tycker hon ser ut som en väldigt intressant person som jag vill lära känna.

Jag gillar inte ordet "ragga". Jag vill inte påstå att jag "raggar". Jag är social. Det är så roligt och gå fram till folk som ser intressanta ut och bara prata. Jag har funnit många nya kompisar i vår umgängeskrets på detta sättet.

Jag är oftast uppriktig i mina intentioner med den jag samtalar med. De jag får nummer av/kysser, träffar jag oftast igen. Sen efter det får man ju märka av och vara uppriktig. Om man känner att, visst hon är en väldigt intressant individ, trevlig på alla sätt, men det klickar inte, så får man säga det.

Då kan ju killen i hörnet alltid hoppas att hon kommer bort till honom till slut :D

Social osv låter bra, menade inte att framställa dig som någon raggare.. :D Ville mest ha sagt att det inte finns ETT sätt. Och att det kan vara en svår balansgång mellan att skapa ett intresse och att behålla det. :)

Greg
2007-11-15, 00:18
Social osv låter bra, menade inte att framställa dig som någon raggare.. :D Ville mest ha sagt att det inte finns ETT sätt. Och att det kan vara en svår balansgång mellan att skapa ett intresse och att behålla det. :)

Ok, bra där :)

Skapa intresse är inte så svårt, behålla det kan vara svårare för vissa.

Problemet med mig är att jag har svårt att behålla ett intresse eftersom att jag håller på med så mycket, utöver mina studier.

paddanboy
2007-11-15, 00:20
Nix. Helt ärligt så har jag varit i sådan situation, och faktiskt så är det inte attraktivt för mig om en kille är duktig på att ragga. Genomskådar jag det så blir även mina känslor och attraktionen lite trumpen och skrumpen. Trots singel kanske jag inte längre vill ha det som erbjuds trots att det skulle bli så om min instinkt fick råda. Just för att jag har en hjärna. Också. Och den hissar lite varningsflagg.

Ett tydligt exempel på att du inte förstått vad det här handlar om.

1. Det handlar inte om enkla raggningsrepliker
2. Inga scheman
3. Inget skådespel
4. Inger lurendrejeri


De raggare du har stött på, och de som lever i myten... är till största del en myt. Det är ingen som har sagt raggningsrepliker såsom "du har... stjärna... ögon... bla... bla..", utan det där är helt en misstolkning på vad raggning handlar om.

Ett av denna Scens viktigaste grundlagar är att kvinnor TESTAR män (hela tiden, hela livet) för att se om de är "äkta vara" eller rättare sagt, rätt materiell att kunna bli en bra fader åt deras framtida barn. Sexuell reproduktion dvs.

Tester tar sig uttryck på flera sätt. Vad ska jag ge för exempel?
Jag ska se om han köper mig en drink om jag frågar...
(En man med valmöjligheter behöver inte köpa drinkar till tjejer för att få deras uppmärksamhet.)
Jag ska se vad han gör om jag säger att jag ska gå...
(En man med valmöjligheter kommer inte gå ner på knä och be om att hon ska stanna, eller för den delen följa med efter)

OSV... orkar inte förklara mer.

paddanboy
2007-11-15, 00:22
Ok, bra där :)

Skapa intresse är inte så svårt, behålla det kan vara svårare för vissa.

Problemet med mig är att jag har svårt att behålla ett intresse eftersom att jag håller på med så mycket, utöver mina studier.

Det är snarare positivt, du har ditt eget liv och mål.

Trance
2007-11-15, 00:22
1. Kvinnor attraheras till män som inte är beroende av dem, utan har ett eget liv och som har VAL i livet. När en man med många valmöjligheter väljer DIG, har ju faktiskt du visat dig nå upp till en viss nivå redan. Kvinnorna lämnar troligen på grund av en desperat åtgärd att de inte känner sig tillräckligt bekräftade och svartsjuka.

2. Coola killen i hörnet är troligen en kille som inte har några val i livet, han blir troligen glad i den uppmärksamheten han får, och tjejen en kille som hon inte känner lika mycket för som den förra.

3. De flesta av dessa principer baseras ju på universella lagar i princip. Dvs, det finns inte så enorma variationer när det väl kommer till kritan. Men visst kan kulturella, personliga invändningar påverka.

En undran bara, varifrån har du fått detta? Säger inte att det nödvändigtvis måste vara felaktigt, undrar bara var det kommer ifrån.

Greg
2007-11-15, 00:24
Det är snarare positivt, du har ditt eget liv och mål.

Självklart, så resonerar jag med. Ordet problem var nog fel val i den meningen.

sundvall
2007-11-15, 00:24
Ett tydligt exempel på att du inte förstått vad det här handlar om.

1. Det handlar inte om enkla raggningsrepliker
2. Inga scheman
3. Inget skådespel
4. Inger lurendrejeri


De raggare du har stött på, och de som lever i myten... är till största del en myt. Det är ingen som har sagt raggningsrepliker såsom "du har... stjärna... ögon... bla... bla..", utan det där är helt en misstolkning på vad raggning handlar om.

Ett av denna Scens viktigaste grundlagar är att kvinnor TESTAR män (hela tiden, hela livet) för att se om de är "äkta vara" eller rättare sagt, rätt materiell att kunna bli en bra fader åt deras framtida barn. Sexuell reproduktion dvs.

Tester tar sig uttryck på flera sätt. Vad ska jag ge för exempel?
Jag ska se om han köper mig en drink om jag frågar...
(En man med valmöjligheter behöver inte köpa drinkar till tjejer för att få deras uppmärksamhet.)
Jag ska se vad han gör om jag säger att jag ska gå...
(En man med valmöjligheter kommer inte gå ner på knä och be om att hon ska stanna, eller för den delen följa med efter)

OSV... orkar inte förklara mer.

Precis. Eller som en tjej sa till mig, "vi ska inte ha sex inatt om du tror det" Vilket var ett typiskt test. Jag svarade bara med "Haha, vad tänker du på egentligen? Lite mer svårflirtad än så är jag, jag har aldrig sex på första dejten ;)"

Vad tror ni hände sen? Justdet.

Eller en som tjejer väldigt ofta, medvetet eller omedvetet kör med, tex när dom pratar om andra killar, hur duktiga dom är på nåt, eller i vissa extrema fall kommenterar deras utseende, "oh han är så het". Ett bra svar är "Ja han är precis min typ, jag kan fixa hans nummer så kan vi ta honom båda två ;)". Ett dåligt svar (dvs man förlorar testet) kan vara: "Ja okej ... men jag då? är inte jag snygg då??"

Bara exempel.

paddanboy
2007-11-15, 00:28
Precis Sundsvall, får bli min wingman du! :)

/godnatt

Lellan
2007-11-15, 00:29
så du dras till killar som har noll framgångsrate inom raggning? Alltså är datanördar het skit? xD

Haha, fin slutledningsförmåga där... Men jag kanske inte finner det attraktivt att söka bekräftelse hos många, mer så? Att dessutom göra det utifrån "standardformulär 1 a" känns lite... trist.

1. Kvinnor attraheras till män som inte är beroende av dem, utan har ett eget liv och som har VAL i livet. När en man med många valmöjligheter väljer DIG, har ju faktiskt du visat dig nå upp till en viss nivå redan. Kvinnorna lämnar troligen på grund av en desperat åtgärd att de inte känner sig tillräckligt bekräftade och svartsjuka.

2. Coola killen i hörnet är troligen en kille som inte har några val i livet, han blir troligen glad i den uppmärksamheten han får, och tjejen en kille som hon inte känner lika mycket för som den förra.

3. De flesta av dessa principer baseras ju på universella lagar i princip. Dvs, det finns inte så enorma variationer när det väl kommer till kritan. Men visst kan kulturella, personliga invändningar påverka.

1. Valmöjligheter utklassas av personkemi. Jag skiter väl fullständigt i om mannen jag vill ha kan välja på 1000 eller 10 så länge han är vad jag vill ha är det väl huvudsaken att han är trogen mig.. och inte fortsätter ragga på allt. Att vara social är ju bara trevligt, men en kille som fortsätter ha ett flörtigt sätt där han är kontaktsökande uteslutande mot tjejer innebär i min värld inte per automatik att hans tjej lämnar honom obefogat som en desperat åtgärd.

2. Eller så är killen blyg? Eller kanske bara är ute för att ta en öl? Eller så föredrar han att bli raggad på? Han kanske inte gillar att spela spel, kanske inte är någon partykille? Hur kan du veta att tjejen och han inte har mer gemensamt än tjejen och killen med "tusen järn i elden"? Jag har varit dökär i en kille jag hittade i "ett hörn". :D Och tokless på Casanovor. Det är ingen regel dock, min poäng att det inte finns några.

3. Ja.

sundvall
2007-11-15, 00:33
Alltså Lellen, felet du gör är som många andra. Du försöker logiskt klura ut vad du tänder och inte tänder på.

Lellan
2007-11-15, 00:39
Ett tydligt exempel på att du inte förstått vad det här handlar om..

Ehrm, alltså - jag har fortfarande inte läst tråden.. :em: Bara första inlägget.

1. Det handlar inte om enkla raggningsrepliker
2. Inga scheman
3. Inget skådespel
4. Inger lurendrejeri


De raggare du har stött på, och de som lever i myten... är till största del en myt. Det är ingen som har sagt raggningsrepliker såsom "du har... stjärna... ögon... bla... bla..", utan det där är helt en misstolkning på vad raggning handlar om.

Ett av denna Scens viktigaste grundlagar är att kvinnor TESTAR män (hela tiden, hela livet) för att se om de är "äkta vara" eller rättare sagt, rätt materiell att kunna bli en bra fader åt deras framtida barn. Sexuell reproduktion dvs.

Tester tar sig uttryck på flera sätt. Vad ska jag ge för exempel?
Jag ska se om han köper mig en drink om jag frågar...
(En man med valmöjligheter behöver inte köpa drinkar till tjejer för att få deras uppmärksamhet.)
Jag ska se vad han gör om jag säger att jag ska gå...
(En man med valmöjligheter kommer inte gå ner på knä och be om att hon ska stanna, eller för den delen följa med efter)

OSV... orkar inte förklara mer.

Å så finns det vi skogsbarn som växt upp bakom en inavlad sten å bara ser med blida ögon på karlfolk tills vi stöter på några puckon och därefter blir lite mer insiktsfulla om vad det är vi egentligen vill att en relation ska bestå av. Själv så orkar jag inte testa å spela men jag är väl lat för jag orkar inte ens ta reda på om det skulle vara bra för mig. Men jag känner till tjejer som gör så - ja. Fast det verkar omständigt. Men jag är inte främmande för fenomenet, även om vi nu inte alla är navlade på samma sätt. Å andra sidan kanske denna tråd vänder sig till att attrahera "testingtjejerna" å inte tant Lellan. :cool:

Precis. Eller som en tjej sa till mig, "vi ska inte ha sex inatt om du tror det" Vilket var ett typiskt test. Jag svarade bara med "Haha, vad tänker du på egentligen? Lite mer svårflirtad än så är jag, jag har aldrig sex på första dejten ;)"

Vad tror ni hände sen? Justdet.

Eller en som tjejer väldigt ofta, medvetet eller omedvetet kör med, tex när dom pratar om andra killar, hur duktiga dom är på nåt, eller i vissa extrema fall kommenterar deras utseende, "oh han är så het". Ett bra svar är "Ja han är precis min typ, jag kan fixa hans nummer så kan vi ta honom båda två ;)". Ett dåligt svar (dvs man förlorar testet) kan vara: "Ja okej ... men jag då? är inte jag snygg då??"

Bara exempel.

Sen finns det tjejer som menar vad de säger och killar som inte behöver lära sig ett spel för att kunna ge en annan kille komplimang - istället för att känna sig degraderade. Men att det kan vara som du beskriver tror jag absolut. Men vi äro inte alla klonade. :)

Lellan
2007-11-15, 00:44
Alltså Lellen, felet du gör är som många andra. Du försöker logiskt klura ut vad du tänder och inte tänder på.

Hell no! :D Jag tänder på de mest uppenbara djuriska instinktiva attraktionsmönstrena... Alfa all the way å lite till. MEN. TÄNDA är bara gnistan. Jag kanske hejdar mig, jag kanske TÄNKER när jag lugnat mig lite. Kanske spetsar med lite erfaranhet och insikt om vad jag värderar högt. Och vips blev det lättare (sällan lätt) att välja en väg jag kan stå för.

Den kanske leder till kärlek - den kanske leder bort från kärlek. Men personligen så är det ingen fördel för killen om han har stort behov av att ragga. Guu va det känns som jag tjaatar...? Jag gör det va.. *gah!* :em:

sundvall
2007-11-15, 00:46
Ehrm, alltså - jag har fortfarande inte läst tråden.. :em: Bara första inlägget.



Å så finns det vi skogsbarn som växt upp bakom en inavlad sten å bara ser med blida ögon på karlfolk tills vi stöter på några puckon och därefter blir lite mer insiktsfulla om vad det är vi egentligen vill att en relation ska bestå av. Själv så orkar jag inte testa å spela men jag är väl lat för jag orkar inte ens ta reda på om det skulle vara bra för mig. Men jag känner till tjejer som gör så - ja. Fast det verkar omständigt. Men jag är inte främmande för fenomenet, även om vi nu inte alla är navlade på samma sätt. Å andra sidan kanske denna tråd vänder sig till att attrahera "testingtjejerna" å inte tant Lellan. :cool:



Sen finns det tjejer som menar vad de säger och killar som inte behöver lära sig ett spel för att kunna ge en annan kille komplimang - istället för att känna sig degraderade. Men att det kan vara som du beskriver tror jag absolut. Men vi äro inte alla klonade. :)

Klart vi inte är klonade :). Men jo, tjejer testar, även du Lellan. Om så omedvetet. Och klarar inte killarna ditt test, så blir det en omedveten handling i din hjärna som gör att du inte längre känner dig lika attraherad till killen i fråga. Alltså, jag har inget alls å skryta om, jag är bara 20 år, men jag har under de senaste åren varit rätt aktiv inom detta, och socialiserat med en hel de tjejer, och alla, verkligen alla, använder sig av tester. Du är kvinna ffs, din hjärna är utformad till att testa män för och hitta den som bär gener bäst passande dig själv, för att sprida vidare så stark åkomma som möjligt. Som sagt, vi är i grund och botten djur, även fast vi människor har så otroligt mycket mer i våra hjärnor än en switch som endra står på kåt, eller inte kåt.

Cerberus
2007-11-15, 00:50
Haha, fin slutledningsförmåga där... Men jag kanske inte finner det attraktivt att söka bekräftelse hos många, mer så? Att dessutom göra det utifrån "standardformulär 1 a" känns lite... trist.



1. Valmöjligheter utklassas av personkemi. Jag skiter väl fullständigt i om mannen jag vill ha kan välja på 1000 eller 10 så länge han är vad jag vill ha är det väl huvudsaken att han är trogen mig.. och inte fortsätter ragga på allt. Att vara social är ju bara trevligt, men en kille som fortsätter ha ett flörtigt sätt där han är kontaktsökande uteslutande mot tjejer innebär i min värld inte per automatik att hans tjej lämnar honom obefogat som en desperat åtgärd.

2. Eller så är killen blyg? Eller kanske bara är ute för att ta en öl? Eller så föredrar han att bli raggad på? Han kanske inte gillar att spela spel, kanske inte är någon partykille? Hur kan du veta att tjejen och han inte har mer gemensamt än tjejen och killen med "tusen järn i elden"? Jag har varit dökär i en kille jag hittade i "ett hörn". :D Och tokless på Casanovor. Det är ingen regel dock, min poäng att det inte finns några.

3. Ja.


Ingen kille går ut enbart för att ta en öl, han vill ha sex!!

Lellan
2007-11-15, 00:54
Klart vi inte är klonade :). Men jo, tjejer testar, även du Lellan. Om så omedvetet. Och klarar inte killarna ditt test, så blir det en omedveten handling i din hjärna som gör att du inte längre känner dig lika attraherad till killen i fråga. Alltså, jag har inget alls å skryta om, jag är bara 20 år, men jag har under de senaste åren varit rätt aktiv inom detta, och socialiserat med en hel de tjejer, och alla, verkligen alla, använder sig av tester. Du är kvinna ffs, din hjärna är utformad till att testa män för och hitta den som bär gener bäst passande dig själv, för att sprida vidare så stark åkomma som möjligt. Som sagt, vi är i grund och botten djur, även fast vi människor har så otroligt mycket mer i våra hjärnor än en switch som endra står på kåt, eller inte kåt.

Ok. Jag kan köpa det om det inte behöver vara ett test jag utför, utan om jag tex får reda på något om personen som inte passar in i vad jag behöver för att det ska funka. Och därefter lägger personen på is, trots allt bulleribång i hjärtetrakten å resten av Lellan.

Du kan iofs ha rätt i att det skulle kunna finnas ett omedvetet testmoment, hur skulle jag kunna veta om det om det var omedvetet liksom? :D

Om jag är ett djur så vill jag välja... att va en katt. (ok nu är jag trött)

Lellan
2007-11-15, 00:56
Ingen kille går ut enbart för att ta en öl, han vill ha sex!!
Yeah, asså liksom bah, killar vill alltid ******, sätta på allt å har inga känslor å kan inte bli less på tjejer utan vill bara ****** runt järnet yeah yeah wow wow!! :hbang: Å öl dricker de bara för att det är manligt.. yeah yeah wow.. *rolleyes* ;)

Cerberus
2007-11-15, 00:59
Yeah, asså liksom bah, killar vill alltid ******, sätta på allt å har inga känslor å kan inte bli less på tjejer utan vill bara ****** runt järnet yeah yeah wow wow!! :hbang: Å öl dricker de bara för att det är manligt.. yeah yeah wow.. *rolleyes* ;)

haha ! kul med humor =)


Jag tycker sex e rätt skönt, o öl e inte manligt tycker jag... tycker det e manligare att va enda nykteristen på alla fester!:hbang:


ne men vafan, vill ni tjejer inte ****** alls lr? Du får de o låta så, hört någon siffra att vi killar tänker på sex runt 300ggr/dag, vilket jag tror stämmer, jag har 600ggr/dag.

sundvall
2007-11-15, 01:02
Ok. Jag kan köpa det om det inte behöver vara ett test jag utför, utan om jag tex får reda på något om personen som inte passar in i vad jag behöver för att det ska funka. Och därefter lägger personen på is, trots allt bulleribång i hjärtetrakten å resten av Lellan.

Du kan iofs ha rätt i att det skulle kunna finnas ett omedvetet testmoment, hur skulle jag kunna veta om det om det var omedvetet liksom? :D

Om jag är ett djur så vill jag välja... att va en katt. (ok nu är jag trött)

Äsch det går ju inte att diskutera med dig. Självklart testar ni oss, och vi testar er. Människor testar varandra varje dag.

Ett dåligt exempel till. Killen säger "jag gillar röda bananer" tjejen säger "hur kan du gilla röda bananer? Blåa är ju mycket godare!" Om killen står för sin sak, och säger "Blåa bananer? I vilket land är du född? Haha!" Så visar han ju att han "står för sin sak" som vi har valt att kalla det. Och vi alla vet ju att tjejer oftast vill ha killar som står för sina principer, och inte viker sig bara för att tjejen tycker annorlunda.

Som sagt ett mycket dåligt exempel, men ganska lämpligt och enkelt, bara för att du ska förstå.

Ett till lite mer extremt exempel, som jag faktiskt erfarat själv :D.
Tjejen: Jag vill inte låta oförskämd eller nåt, men .. storleken HAR betydelse.
Killen: Jag uppskattar att du är ärlig... och nu när jag tänker efter så har du faktiskt rätt, stora BRÖST är viktigt!
Tjejen: Utbrast i skratt.

Istället för att svara "Jaha okej... min är rätt stor ändå, eller ja.. lite större än medel hihii" - För att försöka kvalificera sig för tjejen.

:)

Lellan
2007-11-15, 01:04
haha ! kul med humor =)


Jag tycker sex e rätt skönt, o öl e inte manligt tycker jag... tycker det e manligare att va enda nykteristen på alla fester!:hbang:


ne men vafan, vill ni tjejer inte ****** alls lr? Du får de o låta så, hört någon siffra att vi killar tänker på sex runt 300ggr/dag, vilket jag tror stämmer, jag har 600ggr/dag.

Mäh.. *screwy* Jag vill ****** 1000 gr mer än dig. Om dan. Yeah baby.. Do I make u randy baby? :kinky:

Nä men seriöst så tror jag inte man kan bedöma hur mkt tjejer eller moi vill ****** annat än genom empiriska studier. Öhh..typ. Däremot så kanske inte alla tjejer vill bli uppraggade. Ibland kan man turas om, ibland kan tjejen ragga å ibland kan saker hända utan större ansträngning, spel och metoder.

Cerberus
2007-11-15, 01:11
Mina erfarenheter säger att tjejer ALDRIG raggar, jag e 22 år och ja tror det kanske hänt 5-10 ggr högst. Så det sexy time ja haft har ja mest skaffat genom att "ragga". Och fy fan va dåliga en del svenskar e på konversationer, samma kommentarer om o om igen o ointressanta frågor...tur att man har några intressant grejer o snacka om i bakfickan

Tjejer verkar ta för givet att mannen ska göra allt på fester, krogen, fast så är det ju också...ni e bekväma ;).

Lellan
2007-11-15, 01:12
Äsch det går ju inte att diskutera med dig. Självklart testar ni oss, och vi testar er. Människor testar varandra varje dag.

Ett dåligt exempel till. Killen säger "jag gillar röda bananer" tjejen säger "hur kan du gilla röda bananer? Blåa är ju mycket godare!" Om killen står för sin sak, och säger "Blåa bananer? I vilket land är du född? Haha!" Så visar han ju att han "står för sin sak" som vi har valt att kalla det. Och vi alla vet ju att tjejer oftast vill ha killar som står för sina principer, och inte viker sig bara för att tjejen tycker annorlunda.

Som sagt ett mycket dåligt exempel, men ganska lämpligt och enkelt, bara för att du ska förstå.

Ett till lite mer extremt exempel, som jag faktiskt erfarat själv :D.
Tjejen: Jag vill inte låta oförskämd eller nåt, men .. storleken HAR betydelse.
Killen: Jag uppskattar att du är ärlig... och nu när jag tänker efter så har du faktiskt rätt, stora BRÖST är viktigt!
Tjejen: Utbrast i skratt.

Istället för att svara "Jaha okej... min är rätt stor ändå, eller ja.. lite större än medel hihii" - För att försöka kvalificera sig för tjejen.

:)


Alltså, jag fascineras av ditt engagemang i frågan. Men alltså... blir det inte tröttsamt? Vore det inte rätt skönt att bara sluta tänka å va lite underbar? :)

Å den här meningen: "Som sagt ett mycket dåligt exempel, men ganska lämpligt och enkelt, bara för att du ska förstå. " var faktiskt jättesöt.. :D

Denna: "Äsch det går ju inte att diskutera med dig." låter mig ana att du kanske tycker att det kvinnliga släktet (eller så är det bara jag) ibland inte går att greppa.. nåt sånt.

Hursomhelst så vet jag inte om jag ska berömma eller beklaga ditt brinnande intresse för hur man får en tjej på kroken. Eller om det är att förutsäga beteenden generellt du vill. Min värld är iaf mer komplex, fast din låter mkt bekvämare och enklare. :)

Pudzianovski
2007-11-15, 01:15
Jag håller med Cer lite där. Man talar om att det är så lika i svenska samhället..men fan om man väl går ut så är det alltid så att killar förväntas ta första steget. Tjejer är helt enkelt jävligt stela i Sverige. :D :thumbup:

mini
2007-11-15, 01:16
Mina erfarenheter säger att tjejer ALDRIG raggar

Det kan ju också vara så att det säger mer om dig än om tjejer.

Cerberus
2007-11-15, 01:18
Det kan ju också vara så att det säger mer om dig än om tjejer.

klockren :thumbup:

sundvall
2007-11-15, 01:18
Alltså, jag fascineras av ditt engagemang i frågan. Men alltså... blir det inte tröttsamt? Vore det inte rätt skönt att bara sluta tänka å va lite underbar? :)

Å den här meningen: "Som sagt ett mycket dåligt exempel, men ganska lämpligt och enkelt, bara för att du ska förstå. " var faktiskt jättesöt.. :D

Denna: "Äsch det går ju inte att diskutera med dig." låter mig ana att du kanske tycker att det kvinnliga släktet (eller så är det bara jag) ibland inte går att greppa.. nåt sånt.

Hursomhelst så vet jag inte om jag ska berömma eller beklaga ditt brinnande intresse för hur man får en tjej på kroken. Eller om det är att förutsäga beteenden generellt du vill. Min värld är iaf mer komplex, fast din låter mkt bekvämare och enklare. :)


Varför skulle det bli tröttsamt? Detta är inget som jag vardagligen går och tänker på. Jag har även inget större intresse i att få tjejer på kroken, jag gillar som sagt mänskliga beteenden och socialpsykologi, hur man får övertag av människor i diverse sociala sammanhang, och en DEL av det är tjejer, självklart.

Å den här meningen: "Som sagt ett mycket dåligt exempel, men ganska lämpligt och enkelt, bara för att du ska förstå. " var faktiskt jättesöt.. :D

Oh damn, Lellan börjar negga mig, är du attraherad mån tro? Synd för dig att jag är upptagen, du får hålla dig till betamales!!! !!!!

Din värld är säkert jättekomplex, blabla whatever =).

Jag tänker inte så himla mycket, och om jag är underbar, det är inte för mig att bedömma ;).

Lellan
2007-11-15, 01:19
Mina erfarenheter säger att tjejer ALDRIG raggar, jag e 22 år och ja tror det kanske hänt 5-10 ggr högst. Så det sexy time ja haft har ja mest skaffat genom att "ragga". Och fy fan va dåliga en del svenskar e på konversationer, samma kommentarer om o om igen o ointressanta frågor...tur att man har några intressant grejer o snacka om i bakfickan

Tjejer verkar ta för givet att mannen ska göra allt på fester, krogen, fast så är det ju också... ni e bekväma ;).

Kanske beroende på att ni anstränger er såpass mkt att vi inte behöver? ;)

Jag håller med Cer lite där. Man talar om att det är så lika i svenska samhället..men fan om man väl går ut så är det alltid så att killar förväntas ta första steget. Tjejer är helt enkelt jävligt stela i Sverige. :D :thumbup:

Jag har raggat 1. Eller 2 gånger.. :em: Fördel med att ragga själv: Man väljer själv, spar tid. Nackdel med att ragga själv: Det är nervöst, svettigt och man kan inte spela svårflörtad. Vilket är.. bekvämt.

Cerberus
2007-11-15, 01:21
Kanske beroende på att ni anstränger er såpass mkt att vi inte behöver? ;)



Jag har raggat 1. Eller 2 gånger.. :em: Fördel med att ragga själv: Man väljer själv, spar tid. Nackdel med att ragga själv: Det är nervöst, svettigt och man kan inte spela svårflörtad. Vilket är.. bekvämt.

men man skulle ju inte spela spel sa du ju tidigare!

Pudzianovski
2007-11-15, 01:25
Kanske beroende på att ni anstränger er såpass mkt att vi inte behöver? ;)

Jag har raggat 1. Eller 2 gånger.. :em: Fördel med att ragga själv: Man väljer själv, spar tid. Nackdel med att ragga själv: Det är nervöst, svettigt och man kan inte spela svårflörtad. Vilket är.. bekvämt.

Syftade väl kanske inte just att svenska tjejer är stela pga att de inte raggar på män utan snarare att de överlag är stela. Dessutom tycker jag mig uppleva bland mig själv och kompisar att om man som kille tilltalar en tjej ute på krogen så "raggar" man oavsett vad man säger gör. (mycket fördomar men men...)

Lellan
2007-11-15, 01:26
Varför skulle det bli tröttsamt? Detta är inget som jag vardagligen går och tänker på. Jag har även inget större intresse i att få tjejer på kroken, jag gillar som sagt mänskliga beteenden och socialpsykologi, hur man får övertag av människor i diverse sociala sammanhang, och en DEL av det är tjejer, självklart.

Det låter ansträngt bara? Du är kanske uthållig. Å vadå "övertag", låter som att någon har trist människosyn... det hade låtit trevligare om du hade varit intresserad av "hur man får kontakt med människor i diverse sociala sammanhang" etc men satsa du på ûbermench.. ;)

Å den här meningen: "Som sagt ett mycket dåligt exempel, men ganska lämpligt och enkelt, bara för att du ska förstå. " var faktiskt jättesöt.. :D

Oh damn, Lellan börjar negga mig, är du attraherad mån tro? Synd för dig att jag är upptagen, du får hålla dig till betamales!!! !!!!

:D Pojke, är det vad du tror har du med största sannolikhet snöat in på området.

Din värld är säkert jättekomplex, blabla whatever =).

Jag tänker inte så himla mycket, och om jag är underbar, det är inte för mig att bedömma ;).

Alla är underbara. Du med - men du skulle nog vinna mycket på att tänka mindre å vara mer. En tanke från Lellan Dileva bara..:)

Lellan
2007-11-15, 01:27
men man skulle ju inte spela spel sa du ju tidigare!

Man tar säden dit man kommer? *whistle* :notme:

Cerberus
2007-11-15, 01:30
Man tar säden dit man kommer? *whistle* :notme:

usch, tar du verkligen med dig säden *spy*

sundvall
2007-11-15, 01:32
Det låter ansträngt bara? Du är kanske uthållig. Å vadå "övertag", låter som att någon har trist människosyn... det hade låtit trevligare om du hade varit intresserad av "hur man får kontakt med människor i diverse sociala sammanhang" etc men satsa du på ûbermench.. ;)



:D Pojke, är det vad du tror har du med största sannolikhet snöat in på området.



Alla är underbara. Du med - men du skulle nog vinna mycket på att tänka mindre å vara mer. En tanke från Lellan Dileva bara..:)


Oh damn, en negg igen! Nu får du ge dig Lellan, börjar bli för uppenbart. Å lugna ner dig med PMsen ;).

Haha nej men ärligt. Svara på denna:

Om vi människor logiskt kunde styra om vi skulle bli attraherade eller inte, varför inte bara stänga av den funktionen när man är i ett förhållande då för? Både tjejen å killen skulle kunna stänga av den, så ingen av dom blev attraherad av en annan, då skulle otrohet försvinna helt. Men nu funkar det inte direkt så, det är en helt annan del av hjärnan - som vi inte direkt kan styra över - som står för våra attraktionsswitchar.

Pudzianovski
2007-11-15, 01:35
Oh damn, en negg igen! Nu får du ge dig Lellan, börjar bli för uppenbart. Å lugna ner dig med PMsen ;).

Haha nej men ärligt. Svara på denna:

Om vi människor logiskt kunde styra om vi skulle bli attraherade eller inte, varför inte bara stänga av den funktionen när man är i ett förhållande då för? Både tjejen å killen skulle kunna stänga av den, så ingen av dom blev attraherad av en annan, då skulle otrohet försvinna helt. Men nu funkar det inte direkt så, det är en helt annan del av hjärnan - som vi inte direkt kan styra över - som står för våra attraktionsswitchar.

Ibland är det (för mig) så att man ser en utseendemässigt snygg tjej och man tänker: "hon ser bra ut". Men så öppnar hon munnen och plötsligt går hon från het till kallare än sydpolen på 0,1 sekunder.

Cerberus
2007-11-15, 01:40
Ibland är det (för mig) så att man ser en utseendemässigt snygg tjej och man tänker: "hon ser bra ut". Men så öppnar hon munnen och plötsligt går hon från het till kallare än sydpolen på 0,1 sekunder.

hmm... varför?

sundvall
2007-11-15, 01:42
Ibland är det (för mig) så att man ser en utseendemässigt snygg tjej och man tänker: "hon ser bra ut". Men så öppnar hon munnen och plötsligt går hon från het till kallare än sydpolen på 0,1 sekunder.

Absolut, för mig med =).

Men ärligt talat. Om någon kille inte håller med mig, så säg det då. Men är det inte såhär för er med? När ni ser en tjej, och hon är attraktiv, tänker ni ofta på en gång "henne skulle jag kunna sätta på". Alltså det går på en sekund innan man bestämt sig. Sen om hon öppnar käften senare och man blir avtänd, ja det är ju en helt annan sak. Alla killkompisar jag har, håller med om detta.

När man sedan frågar en tjej, om hon någon gång tänkt att hon kunde satt på en kille at place, när hon bara skådat honom 2 sekunder, får man alltid svaret nej, intressant? Ja.

Pudzianovski
2007-11-15, 01:42
hmm... varför?

Han pratade om switchar. Ibland går de på och ibland går de av......

Pudzianovski
2007-11-15, 01:43
Absolut, för mig med =).

Men ärligt talat. Om någon kille inte håller med mig, så säg det då. Men är det inte såhär för er med? När ni ser en tjej, och hon är attraktiv, tänker ni ofta på en gång "henne skulle jag kunna sätta på". Alltså det går på en sekund innan man bestämt sig. Sen om hon öppnar käften senare och man blir avtänd, ja det är ju en helt annan sak. Alla killkompisar jag har, håller med om detta.

När man sedan frågar en tjej, om hon någon gång tänkt att hon kunde satt på en kille at place, när hon bara skådat honom 2 sekunder, får man alltid svaret nej, intressant? Ja.

Ja, intressant...håller med faktiskt. Stämmer ganska bra. :D

Frida.B
2007-11-15, 01:45
Oh damn, en negg igen! Nu får du ge dig Lellan, börjar bli för uppenbart. Å lugna ner dig med PMsen ;).

Haha nej men ärligt. Svara på denna:

Om vi människor logiskt kunde styra om vi skulle bli attraherade eller inte, varför inte bara stänga av den funktionen när man är i ett förhållande då för? Både tjejen å killen skulle kunna stänga av den, så ingen av dom blev attraherad av en annan, då skulle otrohet försvinna helt. Men nu funkar det inte direkt så, det är en helt annan del av hjärnan - som vi inte direkt kan styra över - som står för våra attraktionsswitchar.


Jag blir inte attraherad av någon annan när jag är i ett förhållande. Isf har jag hunit göra slut innan jag blir det, för blir jag attraherad av någon annan så har jag inte kvar mina känslor för min kille längre. Så enkelt är det. Betyder det att jag besitter denna "kunskap"? Sedan tycker jag inte att otrohet har något som helst att göra med attracktion. Det har att göra med respekt för den man är ihop med. Jag vet många som blir attraherade av andra än deras partner men aldrig i livet skulle göra ens tänka tanken att vara otrogen.

Frida.B
2007-11-15, 01:48
Absolut, för mig med =).

Men ärligt talat. Om någon kille inte håller med mig, så säg det då. Men är det inte såhär för er med? När ni ser en tjej, och hon är attraktiv, tänker ni ofta på en gång "henne skulle jag kunna sätta på". Alltså det går på en sekund innan man bestämt sig. Sen om hon öppnar käften senare och man blir avtänd, ja det är ju en helt annan sak. Alla killkompisar jag har, håller med om detta.

När man sedan frågar en tjej, om hon någon gång tänkt att hon kunde satt på en kille at place, när hon bara skådat honom 2 sekunder, får man alltid svaret nej, intressant? Ja.

Tjejer och killar fungerar av naturen inte likadant. Killar är programmerade att yngla av sig med så många som möjligt. Tjejer är programmerade att se till att det blir de bästa "hanarna" som får denna möjligheten. Därför är det väldigt viktigt för en tjej att veta mer om killen än bara oh han va snygg. Intressant? Ja

sundvall
2007-11-15, 01:50
Jag blir inte attraherad av någon annan när jag är i ett förhållande. Isf har jag hunit göra slut innan jag blir det, för blir jag attraherad av någon annan så har jag inte kvar mina känslor för min kille längre. Så enkelt är det. Betyder det att jag besitter denna "kunskap"? Sedan tycker jag inte att otrohet har något som helst att göra med attracktion. Det har att göra med respekt för den man är ihop med. Jag vet många som blir attraherade av andra än deras partner men aldrig i livet skulle göra ens tänka tanken att vara otrogen.

Anledningen till att du inte blivit attraherad av någon annan när du är i ett förhållande, är helt enkelt, logiskt sett, för att du inte stött på någon som attraherat dig. Jag har flickvän, sen ett år tillbaka, och jag älskar henne verkligen, och jag blir attraherad av andra, det är inget jag kan styra över, sen har jag självklart inte sex med dessa människor.

Om du nu helt enkelt inte KAN bli kåt på andra under ett förhållande, så måste du vara rejält unik, eller så erkänner du det bara inte för dig själv. Otrohet har självklart att göra med attraktion, annars skulle otrohet inte ens existera.

sundvall
2007-11-15, 01:52
Tjejer och killar fungerar av naturen inte likadant. Killar är programmerade att yngla av sig med så många som möjligt. Tjejer är programmerade att se till att det blir de bästa "hanarna" som får denna möjligheten. Därför är det väldigt viktigt för en tjej att veta mer om killen än bara oh han va snygg. Intressant? Ja

Exakt! Nu är vi på samma spår! =) Det är precis detta jag menar. Därmed utformningen av det vi kallar "shit-tests" dvs, tester för att se om killen är "bra" att ha samlag med.

Frida.B
2007-11-15, 01:56
Exakt! Nu är vi på samma spår! =) Det är precis detta jag menar. Därmed utformningen av det vi kallar "shit-tests" dvs, tester för att se om killen är "bra" att ha samlag med.

Jo men sen spelar det roll vad det är för tjej och vad hon har för standards. Alla tjejer tittar inte på samma saker. Alla tjejer attraheras inte av samma saker.

Pudzianovski
2007-11-15, 01:57
Tjejer och killar fungerar av naturen inte likadant. Killar är programmerade att yngla av sig med så många som möjligt. Tjejer är programmerade att se till att det blir de bästa "hanarna" som får denna möjligheten.

Skulle vara intressant att läsa forskning om detta. ?

sundvall
2007-11-15, 01:58
Jo men sen spelar det roll vad det är för tjej och vad hon har för standards. Alla tjejer tittar inte på samma saker. Alla tjejer attraheras inte av samma saker.

Precis :).

Frida.B
2007-11-15, 02:00
Anledningen till att du inte blivit attraherad av någon annan när du är i ett förhållande, är helt enkelt, logiskt sett, för att du inte stött på någon som attraherat dig. Jag har flickvän, sen ett år tillbaka, och jag älskar henne verkligen, och jag blir attraherad av andra, det är inget jag kan styra över, sen har jag självklart inte sex med dessa människor.

Om du nu helt enkelt inte KAN bli kåt på andra under ett förhållande, så måste du vara rejält unik, eller så erkänner du det bara inte för dig själv. Otrohet har självklart att göra med attraktion, annars skulle otrohet inte ens existera.


Attracktionen gör det möjligt för otroheten. Men otroheten sker pga respektlöshet. Som jag skrev innan. Attracktion behöver inte generera till otrohet, men respektlöshet gör det defenitivt iom att de flesta människor blir attraherade av andra även under ett förhållande.
Jag kan som sagt stå för det jag skriver. Jag har det väl i mig att inte tänka sexuellt om någon annan än min partner.

Frida.B
2007-11-15, 02:02
Skulle vara intressant att läsa forskning om detta. ?


Hur kan det ha undgått dig?

sundvall
2007-11-15, 02:03
Attracktionen gör det möjligt för otroheten. Men otroheten sker pga respektlöshet. Som jag skrev innan. Attracktion behöver inte generera till otrohet, men respektlöshet gör det defenitivt iom att de flesta människor blir attraherade av andra även under ett förhållande.
Jag kan som sagt stå för det jag skriver. Jag har det väl i mig att inte tänka sexuellt om någon annan än min partner.

Du har en poäng där, du är smart Frida =).
Det kanske bara är så att du inte träffat på någon som har gener som passar dig bättre än din nuvarandre partner, helt enkelt, och därmed inte blivit attraherad av någon annan. Men att det är en omöjlighet för dig att bli attraherad av någon annan pga din moral, dina principer etc, det tror jag inte ett dugg på.

Pudzianovski
2007-11-15, 02:07
Hur kan det ha undgått dig?

Kanske för att jag inte brytt mig och det normalt inte är mitt intresseområde. Men om det nu är så lätt att hitta detta kanske du kan länka till dessa studier böcker osv.

Frida.B
2007-11-15, 02:08
Du har en poäng där, du är smart Frida =).
Det kanske bara är så att du inte träffat på någon som har gener som passar dig bättre än din nuvarandre partner, helt enkelt, och därmed inte blivit attraherad av någon annan. Men att det är en omöjlighet för dig att bli attraherad av någon annan pga din moral, dina principer etc, det tror jag inte ett dugg på.

Så du menar att jag inte träffat någon som attraherar mig mer? Well är det inte så det ska vara? Om du nu säger att du attraheras mest av din tjej men ändå kan attraheras utav andra tjejer, hur förklarar du då mitt beteende? Varför måste jag då bli MER attraherad för att ens känna något?

Tigerkotten
2007-11-15, 02:09
Absolut, för mig med =).

Men ärligt talat. Om någon kille inte håller med mig, så säg det då. Men är det inte såhär för er med? När ni ser en tjej, och hon är attraktiv, tänker ni ofta på en gång "henne skulle jag kunna sätta på". Alltså det går på en sekund innan man bestämt sig. Sen om hon öppnar käften senare och man blir avtänd, ja det är ju en helt annan sak. Alla killkompisar jag har, håller med om detta.

.

Hmms vettifaen om jag tänker "sätta på" direkt sådär. Men sen som du säger öppnar en "snygging" munnen och är värsta Paris Hilton style så ja då är hon för mycket helt enkelt för min del iaf.

Sen
När man sedan frågar en tjej, om hon någon gång tänkt att hon kunde satt på en kille at place, när hon bara skådat honom 2 sekunder, får man alltid svaret nej, intressant? Ja


Svar på tal
Jag undrade seriöst på om det var något fel på mig, var jag hetero eller vadå,
det fanns ju inte en enda snubbe som gick över medelsvensson, what's up with this world?
Tänkte jag...

Svaret var; jag såg inte på min omgivning på det sättet, det behövdes en grekisk gud,
airbrushad, endast iklädd murgröna för att jag överhuvudtaget skulle reagera.
Och de få gånger jag verkligen såg på världen, förutom när den grekiska guden visade
sig (vilket är ungefär 2/2½ gång per år) så var det för att jag var frustrerad av att jag
inte kunde se något attraktivt i min omgivning och att allt jag såg var tråk, tråk, tråk.

Vändningen kom när jag och min bästaste bästa vän skapade en ny rutin.
Någon dag i veckan brukade vi sova hos varandra på vardagarna och när vi då gjorde
sällskap till jobb/plugg på morgonen åkte vi tidigare för att ha tid att sätta oss på ett
riktigt centralt café och dricka morgonmys och leka "hur många av 100?".
Den leken (som ni kanske har lekt?), är fullständigt fenomenal.
Går ut på att ni båda sitter med papper och penna i handen och kollar in de
(överhuvudtaget tänkbara) män som går förbi. På pappret finns spalten ja och spalten nej.
Det blir ett streck i ja-spalten om du säger ja till att ha sex med den för ögonblicket
uttittade, nej om du inte kan tänka dig det. Ni studerar alltid samma personer och
kommer märka (om ni är ärliga mot varandra) att ni hamnar ofta i säng med samma
person... ja, eller inte...

Vad är det för bra med det här då? Jo, man blir uppmärksam på vad som faktiskt är avgörande
rent sexuellt, vad du vill ha för att vilja ligga med någon och vad som ger ett blankt nej.
Du kommer att uppmärksamma vilken kroppsbyggnad, hållning, blick, klädstil och andra
mer unika attribut som du vill ha. Du ska inte bara se hans helhet direkt utan verkligen titta
och känna efter, tänk dig att du skulle ha sex med honom och du kommer märka att
vissa saker är inte viktiga, och vissa personer vill du ha utan att ytligt sett veta varför.
Det bidrar dessutom till massa härliga fniss och skratt.

När jag och bästis hade kört det här ett tag och blivit vana så märkte jag snart att jag kunde
hitta attraktiva män oftare och oftare. Min radar var aktiverad och jag visste att det inte
behövde vara en perfekt helhet som gjorde det, det kunde räcka med en sexig blick.
Idag överväger jag varenda person jag träffar, vissa sorteras ut direkt förstås men
varje litet möte med en man tänker jag; vill jag ha honom, är han någon jag vill ha sex med?

Resultat: en vackrare värld. Det handlar bara om att se den.

Ciao donnas!

Så nej det du sa stämmer ej.

Tigerkotten
2007-11-15, 02:12
Skulle vara intressant att läsa forskning om detta. ?

Det finns faktiskt en bok om detta, var det "The Red Queen? Minns ej riktigt.
Kan varit "SpermWars" med.

Pudzianovski
2007-11-15, 02:13
Det finns faktiskt en bok om detta, var det "The Red Queen? Minns ej riktigt.
Kan varit "SpermWars" med.

Thanx!

PowPow
2007-11-15, 02:15
Jag kommer ihåg en tråd här på kolo där en hel del användare motsatte sig det faktum att det snabbt blev ganska intetsägande att argumentera endast utifrån teorier man själv skapat med utgångspunkt i sin omgivning. :)

Tjejer tar för övrigt 3 timmar på sig att avgöra om de vill ligga med någon eller inte. Detta beror på att kvinnan är van vid tretimmarspass mellan matning av barn. Män däremot tar bara 5 sekunder på sig, eftersom det är så lång tid det tar att döda en buffel.

Cerberus
2007-11-15, 02:16
kanon, Spermwars har ja velat läsa länge...kanske dags o skaffa den nu. Va handlar red queen om mer specifikt?

Pudzianovski
2007-11-15, 02:20
kanon, Spermwars har ja velat läsa länge...kanske dags o skaffa den nu. Va handlar red queen om mer specifikt?

http://www.amazon.com/Red-Queen-Evolution-Human-Nature/dp/0060556579/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1195089209&sr=8-1

http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_b/104-5019992-8054337?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=spermwars

Tigerkotten
2007-11-15, 02:46
inget svar på det jag skrev Sundvall? Eftersom du sa alltid trots allt :) Jag tror bara det skiljer sig på kontakten du har med tjejen om det nu är kille som frågar tjej det än 2 tjejer som är bästisar t.ex.

paddanboy
2007-11-15, 06:59
Tål inte att Lellan tror hon är insatt på det här området utifrån sina egna erfarenheter och kallar sig "tant" Lellan i tron att hon per automatik skulle både vara visare och ha mer erfarenhet än oss andra.

DanielF
2007-11-15, 07:21
Tjejer tar för övrigt 3 timmar på sig att avgöra om de vill ligga med någon eller inte. Detta beror på att kvinnan är van vid tretimmarspass mellan matning av barn. Män däremot tar bara 5 sekunder på sig, eftersom det är så lång tid det tar att döda en buffel.


HAHA! Vilken träffande analys! :laugh:

Muskelbyggaren
2007-11-15, 08:50
Tänk vad enkelt allt vore om det saker och ting inte var mer invecklade än biologisterna här i tråden försöker få det att verka som. Nu ska jag ut och jaga ner en älg, för jag är ju man och det är vad män gör!

skaparn
2007-11-15, 09:08
Precis. Eller som en tjej sa till mig, "vi ska inte ha sex inatt om du tror det" Vilket var ett typiskt test. Jag svarade bara med "Haha, vad tänker du på egentligen? Lite mer svårflirtad än så är jag, jag har aldrig sex på första dejten ;)"

Vad tror ni hände sen? Justdet.

Vad hände sen?

skaparn
2007-11-15, 09:11
Tål inte att Lellan tror hon är insatt på det här området utifrån sina egna erfarenheter och kallar sig "tant" Lellan i tron att hon per automatik skulle både vara visare och ha mer erfarenhet än oss andra.

Jag håller med om att ingen undkommer krav på ett logiskt resonemang som stödjer den förfäktade tesen, eller i andra sammanhang kanske allmänt vedertagen forskning som källa, men du har ju själv tidigare i tråden hänvisat till "universiella sanningar" vilket känns flera resor dummare.
Tack för att ni inte kastar sten, lyder skylten intill detta hus

Lellan
2007-11-15, 09:32
Oh damn, en negg igen! Nu får du ge dig Lellan, börjar bli för uppenbart. Å lugna ner dig med PMsen ;).

Haha nej men ärligt. Svara på denna:

Om vi människor logiskt kunde styra om vi skulle bli attraherade eller inte, varför inte bara stänga av den funktionen när man är i ett förhållande då för? Både tjejen å killen skulle kunna stänga av den, så ingen av dom blev attraherad av en annan, då skulle otrohet försvinna helt. Men nu funkar det inte direkt så, det är en helt annan del av hjärnan - som vi inte direkt kan styra över - som står för våra attraktionsswitchar.


Jag säger inte att vi logiskt kan styra den första attraktionen (beskrev ju tex även hur basalt patetiskt alfaattraherad jag kan bli? Innan jag inser att jag måste ta reda på mer kvalitéer innan jag agerar) , däremot att vi med erfarenhet kan lära oss att snabbt uppmärksamma när det "bara" är fysisk attraktion och instinkter som är i farten. Vi är alltså inte offer för våra begär, utan vi kan både tacka nej och tacka ja.

När man kommit dit kan man inte bara lära sig att tala förstånd med sig själv vid en attraktion, utan även att motivera sig att titta närmare tex på coola hörnkillarna (om vi vet att "raggkillarna" generellt besitter egenskaper vi inte är intresserade av i långa loppet). Man kan faktiskt bli klokare med åren, ja. (Men jag har inte sagt att jag nödvändigtvis är klok. Jag är inte klok. Alltid;) ).



Tål inte att Lellan tror hon är insatt på det här området utifrån sina egna erfarenheter och kallar sig "tant" Lellan i tron att hon per automatik skulle både vara visare och ha mer erfarenhet än oss andra.

Ja? Ibland ligger det något i det, ibland/oftast är det bara provokativt. :cool:

LadyInsane
2007-11-15, 09:35
Jag skickade ett PM med en bild på en pepparkaksburk med LadyInsanes namn skrivet på, det räckte för mig :)

I do love those cookies...:angel:

Lellan
2007-11-15, 09:39
Jag håller med om att ingen undkommer krav på ett logiskt resonemang som stödjer den förfäktade tesen, eller i andra sammanhang kanske allmänt vedertagen forskning som källa, men du har ju själv tidigare i tråden hänvisat till "universiella sanningar" vilket känns flera resor dummare.
Tack för att ni inte kastar sten, lyder skylten intill detta hus

Well, det är väl en av svagheterna med strukturen... när man hänvisar till att "så här fungerar majoriteten". Tur för mig att jag endast hänvisat till att så här fungerar Lellan. Och poängterar att "alla inte är likadana" och att när man som tjej blir medveten om att det finns vissa raggknep kan lära sig genomskåda - eller i varje fall sluta intressera sig för dem som använder sig av dem. Frida är nog en. Finns säkert fler.


Jag kommer ihåg en tråd här på kolo där en hel del användare motsatte sig det faktum att det snabbt blev ganska intetsägande att argumentera endast utifrån teorier man själv skapat med utgångspunkt i sin omgivning.

Jo. Det fanns det mycket riktigt.

skaparn
2007-11-15, 09:44
Och poängterar att "alla inte är likadana" och att när man som tjej blir medveten om att det finns vissa raggknep kan lära sig genomskåda - eller i varje fall sluta intressera sig för dem som använder sig av dem. Frida är nog en. Finns säkert fler.

Det kan vara sant, men ni genomskådar inte mina knockoutpiller. Tre nedmsulade roppar i en GT och jag har inga som helst problem att closea mina targets.

Trance
2007-11-15, 09:49
Well, det är väl en av svagheterna med strukturen... när man hänvisar till att "så här fungerar majoriteten". Tur för mig att jag endast hänvisat till att så här fungerar Lellan. Och poängterar att "alla inte är likadana" och att när man som tjej blir medveten om att det finns vissa raggknep kan lära sig genomskåda - eller i varje fall sluta intressera sig för dem som använder sig av dem. Frida är nog en. Finns säkert fler.


Ingen tjej går på "raggknep" men förmodligen fungerar de på de flesta.

JJ
2007-11-15, 09:49
Det kan vara sant, men ni genomskådar inte mina knockoutpiller. Tre nedmsulade roppar i en GT och jag har inga som helst problem att closea mina targets.

Jag gillar din stil grabben, jag kanske kan få vara din wingman någon gång? Jag är rätt bra på att bygga comfort och body rocking. Mitt mål är att skapa mig ett namn inom seduction scenen.

skaparn
2007-11-15, 09:53
Jag gillar din stil grabben, jag kanske kan få vara din wingman någon gång? Jag är rätt bra på att bygga comfort och body rocking. Mitt mål är att skapa mig ett namn inom seduction scenen.

På tal om wingman är det dags att reda ut begreppen. Postade denna i YT-tråden men vill ju inte försitta ett tillfälle att reposta.

9lTRFWve0Rc

Jay-Z
2007-11-15, 09:56
seduction scenen.

:D

Gpajpen
2007-11-15, 14:37
Ett till lite mer extremt exempel, som jag faktiskt erfarat själv :D.
Tjejen: Jag vill inte låta oförskämd eller nåt, men .. storleken HAR betydelse.
Killen: Jag uppskattar att du är ärlig... och nu när jag tänker efter så har du faktiskt rätt, stora BRÖST är viktigt!
Tjejen: Utbrast i skratt.

Istället för att svara "Jaha okej... min är rätt stor ändå, eller ja.. lite större än medel hihii" - För att försöka kvalificera sig för tjejen.


alltså det här är konstigt, vet inte på vilken planet det här utspelar sig, har rent allmänt svårigheter att stoppa in PUA/seduction grejer som bl.a. Trådskaparens i en social ram.
i Mitt verkliga liv (Tm) kunde det låtit såhär;

Tjejen: Jag vill inte låta oförskämd eller nåt, men .. storleken HAR betydelse.
Jag: Haha synd för dig att jag har liten då.
Tjejen: Men du är het ändå ;)

eller så kunde jag säga;
Tjejen: Jag vill inte låta oförskämd eller nåt, men .. storleken HAR betydelse.
Jag: Trevligt...
Tjejen: Hallå blev du sur?
Jag: Neee.
Tjejen: Vad söt du är =) kom hit!

Vad kallas det här då? NegMoveMastahTRIX2k7? Nej det kallas att bara var mig själv, man vet ändå aldrig vad fan som leder till vad. Butterfly effect å allt det där. PUA grejen känns som att köpa ett hus för en mille, fast man bara är god för 100spänn. typ.
Precis. Eller som en tjej sa till mig, "vi ska inte ha sex inatt om du tror det" Vilket var ett typiskt test. Jag svarade bara med "Haha, vad tänker du på egentligen? Lite mer svårflirtad än så är jag, jag har aldrig sex på första dejten ;)"

Vad tror ni hände sen? Justdet.
vadå typiskt test, ligger hon i din säng har du klarat testet för längesedan.
Tjejen: "vi ska inte ha sex inatt om du tror det"
(säg såhär istället) Jag: Men du är så jävla het så det vore synd annars.
vad tror ni händer sen?
jag har aldrig fått ett nej för jag är inte rädd för att få ett nej. om jag har fått det någon gång har jag redan glömt det för jag gör inte en grej av det. Och sen när är tjejer så oerhört kryptiska ? "du kan ju kommer över till mig och kolla på film ;)" betyder att hon vill ha sex med dig och ännu mer kanske.

man kan säga nästan vad fan som helst om man märker att tjejen gillar en. Man ser på en millisekund om en tjej kollar eller "kollar" på en. Då är det bara vinka över henne. Då spelar det ingen roll hur mycket du body rockar och neggar. Antar att jag är "coola killen i hörnet" och om
Nej, jag tror folk är trötta på att jag, "tjockisen", konverserar/får henne att skratta/får telenummer/pussas, när de har suttit i ena hörnan, lurat lite på ögat och försökt agera "cool", och hoppas att hon kommer fram till honom :)
hade utspelat sig i verkligheten hade jag helt sonika räddad henne ifrån kassanovan genom att söka ögonkontakt, teckna att hon ska komma (eller gått fram till henne) sagt "Tjena jag heter xxxx vad heter du? Du är ju fan skitsnygg!" Är hon lite halvt på tar du hennes nummer, är hon mer på kysser du henne. man märker om det går att ta nästa steg, och nästa steg osv. Ibland märker man om man kan gå fram till en tjej direkt och hångla upp henne.
Så, nu kunde hon träffa en normal människa som tar det som det kommer, som inte trixar till det så förbannat, och inte står med "fusklappar" i fickan. Lägg ner hälften så mycket energi på att coola ner dig, och inte ta allt så jävla allvarligt som du lägger på att memorera PUA-Combos, så kommer brudarna.
Håll inte på att testa folk hela jävla tiden, självutnämnda experter som VET exakt vad tjejer tänker/vill ha/tänder på vet inte ett smack mer än mig bara för att dom läst ut en bok. Det enda viktiga är att få en tjej att känna sig bekväm med en.
Är det jag som är annorlunda eller ni ?!?!

PUA skiten funkar för att nu gör ni NÅGOT, innan gjorde ni inget. det går fan inte att göra fel, så länge man inte beter sig som en total idiot. jag har t.o.m vid tillfälle varit skitotrevlig mot några brudar av diverse anledning, och dom har liksom blivit mest kära av alla.


My two cents.
Stfu and burn the PUA-book.

Greg
2007-11-15, 14:52
hade utspelat sig i verkligheten hade jag helt sonika räddad henne ifrån kassanovan genom att söka ögonkontakt, teckna att hon ska komma (eller gått fram till henne) sagt "Tjena jag heter xxxx vad heter du? Du är ju fan skitsnygg!" Är hon lite halvt på tar du hennes nummer, är hon mer på kysser du henne. man märker om det går att ta nästa steg, och nästa steg osv. Ibland märker man om man kan gå fram till en tjej direkt och hångla upp henne.
Så, nu kunde hon träffa en normal människa som tar det som det kommer, som inte trixar till det så förbannat, och inte står med "fusklappar" i fickan. Lägg ner hälften så mycket energi på att coola ner dig, och inte ta allt så jävla allvarligt som du lägger på att memorera PUA-Combos, så kommer brudarna.
Håll inte på att testa folk hela jävla tiden, självutnämnda experter som VET exakt vad tjejer tänker/vill ha/tänder på vet inte ett smack mer än mig bara för att dom läst ut en bok. Det enda viktiga är att få en tjej att känna sig bekväm med en.
Är det jag som är annorlunda eller ni ?!?!

PUA skiten funkar för att nu gör ni NÅGOT, innan gjorde ni inget. det går fan inte att göra fel, så länge man inte beter sig som en total idiot. jag har t.o.m vid tillfälle varit skitotrevlig mot några brudar av diverse anledning, och dom har liksom blivit mest kära av alla.


My two cents.
Stfu and burn the PUA-book.

Räddat henne från kasanovan?

Kanske du säkert hade gjort. Men om det där var ett direkt svar till mig så har du missat min poäng, och hur jag socialiserar mig när jag är ute med cirka 1000 steg.

Jag är ingen sliskig "kasanova" eller "raggare", som många verkar få som bild av oss som läser om sådant här. Vi är precis som alla andra. Det enda som skiljer mig och dig åt är att jag har kanske lite annorlunda klädstil, och att jag var socialt inkompetent med det andra könet för ett år sen, men är i nuläget inte det.

Ledsen, men om hon skulle visat några som helst intresse av dig, Mr. Coola-killen-i-hörnet, så skulle det inte gjort någonting. Her loss.

Jag står inte heller med fusklappar i fickan, vart vill du komma?

Men du har ju förstått vad hela seduction-biten går ut på. Du är individuell, du är inte som andra och hon är bekväm när ni står och pratar.

Men det är roligt att se att alla skrattar åt oss, som hade problem med att få tjejer att bli attraherade av en. Men jag bryr mig inte, får höra så mycket om det annars.

Det är ingen tävling, är det fel att vi tar hjälp när vi behöver det? Läsar om lycka, om socialkompetens, om personutveckling, om PUA bla bla bla. Det är intressant och har hjälpt mig väldigt mycket.

Sen att folk inte kan läsa mellan raderna och tror att alla "rutiner" fungerar på samma person, det är liksom inte mitt problem.

sundvall
2007-11-15, 15:04
Alltså Gnajpen, egentligen är det inte ens värt att svara på ditt inlägg, för du kommer, hur man än gör, inte ens vilja förstå. Du har på nåt sätt fastnad i det att man ska använda rutiner, neggar, iois, whatever, att man ska kalla dom coola namn och sedan använda sina coola taktiker för å släpa hem sitt "target" till sin jävla nördgrotta, sätta på henne med sin datorspelspenis och sen aldrig mer gå ut.

Om du väljer att blunda helt för det här, så är det ditt problem, du blir säkert lycklig ändå :). Men du är bara en i mängden som smutskastar hela skiten, för att du tror att det går ut på att följa en jävla manual, ta fram sin pappersbit ur fickan och vackla fram till tjejen och säga "fina hehe ögon köpte din pappa ett par stjärnor eller???".

Läs mitt första inlägg i denna tråd, så kanske, bara kanske, du förstår lite mer av det hela.

Greg
2007-11-15, 15:14
Alltså Gnajpen, egentligen är det inte ens värt att svara på ditt inlägg, för du kommer, hur man än gör, inte ens vilja förstå. Du har på nåt sätt fastnad i det att man ska använda rutiner, neggar, iois, whatever, att man ska kalla dom coola namn och sedan använda sina coola taktiker för å släpa hem sitt "target" till sin jävla nördgrotta, sätta på henne med sin datorspelspenis och sen aldrig mer gå ut.

Om du väljer att blunda helt för det här, så är det ditt problem, du blir säkert lycklig ändå :). Men du är bara en i mängden som smutskastar hela skiten, för att du tror att det går ut på att följa en jävla manual, ta fram sin pappersbit ur fickan och vackla fram till tjejen och säga "fina hehe ögon köpte din pappa ett par stjärnor eller???".

Läs mitt första inlägg i denna tråd, så kanske, bara kanske, du förstår lite mer av det hela.

Vissa klara det bara, och vissa, som jag, behöver hjälp.

Jag har inga problem att visa mig själv under anställningsintervjuer, jag tycker det är hur normalt som helst. Att stå framför 200 pers och snacka om Global Business är inte heller någonting som jag blir rädd för. Toastmaster för en stor fest? Inga problem. Gå runt och snacka med affärsmän på ett sammanträde? Inga problem.

Jag hade problem att få tjejer att bli attraherad av mig. Nu har jag inte det längre.

Men folk som har förutsattade meningar om något, till exempel "PUA-scenen" kan aldrig förstå hur mycket det hjälper folk som är i en likadan situation som jag är i, och massa andra.

Eller de kanske är rädda att nördarna håller på att "ta deras tjejer"? Jag vet inte vad det är, men jag är lutrad av den diskussionen, och det är sorgligt att dessa folk försöker lägga ner all sin tid på att säga att det inte funkar, när det bevisligen gör det.

Kurash
2007-11-15, 15:24
PUA skiten funkar för att nu gör ni NÅGOT, innan gjorde ni inget. det går fan inte att göra fel, så länge man inte beter sig som en total idiot.


Det där är en insikt av kaliber må jag säga. Nu kanske jag låter ironisk, men du slår ju huvudet rakt på spiken. Det är så uppenbart att jag nästan skäms att jag inte tänkte på det själv.

Frida.B
2007-11-15, 15:25
Varför betala pengar för att få veta något som man lätt hade kunnat räkna ut själv?

Trance
2007-11-15, 15:29
Varför betala pengar för att få veta något som man lätt hade kunnat räkna ut själv?

Vad menar du?

Frida.B
2007-11-15, 15:31
Vad menar du?

Jag tänker på folk som betalar dessa män som säger sig vara experter på kvinnor för att de ska lära dem hur de ska bete sig på krogen. De som köper böcker etc... Det enda som krävs från en kille är självförtroende och ha förmågan att läsa av tjejen.

Trance
2007-11-15, 15:33
Jag tänker på folk som betalar dessa män som säger sig vara experter på kvinnor för att de ska lära dem hur de ska bete sig på krogen. De som köper böcker etc... Det enda som krävs från en kille är självförtroende och ha förmågan att läsa av tjejen.

Det gäller väl allt? Varför betalar folk för att lära sig photoshop när det enda som krävs är att lära sig verktygen, lager, kurvor etc?

Greg
2007-11-15, 15:33
Jag tänker på folk som betalar dessa män som säger sig vara experter på kvinnor för att de ska lära dem hur de ska bete sig på krogen. De som köper böcker etc... Det enda som krävs från en kille är självförtroende och ha förmågan att läsa av tjejen.

*Suck*

En del har denna färdigheten redan. Andra måste upptäcka den. Om man inte vet hur, hur ska man då gå tillväga?

Om man inte har självförtroende eller förmågan att läsa av tjejen, hur ska man då gå tillväga? Berätta gärna det för mig, för jag försökte i 2 år utan att lyckas.

Frida.B
2007-11-15, 15:40
Ja man får ju först och främst komma på varför man är så blyg och göra något åt det. Det är ju individuellt vad som orsakar det. Sedan kan man ju se till att ragga där man känner sig mer bekväm och kan snacka om sånt man är bra på. Och har man inte förmågan att läsa av en tjej så fungerar det inte med the game heller. Om det nu inte är så att man efter att ha läst the game eller något liknande har lättare för att ta ett nederlag. Det finns säkerligen lika många tjejer som skulle tacka nej till en person som neggar henne som det finns tjejer som skulle finna killen intressant pga hans intressen personlighet etc... det gäller bara att våga. Men om man bara vill ragga på krogen är det ju en annan sak. Då är det bara för killen att vänta tills kl är fem i tre och sen gå på den fullaste bruden han ser och säga att han vill sätta henne.

skaparn
2007-11-15, 15:42
Då är det bara för killen att vänta tills kl är fem i tre och sen gå på den fullaste bruden han ser och säga att han vill sätta henne.

Meh! Du får det att låta så negativt.

Greg
2007-11-15, 15:46
Ja man får ju först och främst komma på varför man är så blyg och göra något åt det. Det är ju individuellt vad som orsakar det. Sedan kan man ju se till att ragga där man känner sig mer bekväm och kan snacka om sånt man är bra på. Och har man inte förmågan att läsa av en tjej så fungerar det inte med the game heller. Om det nu inte är så att man efter att ha läst the game eller något liknande har lättare för att ta ett nederlag. Det finns säkerligen lika många tjejer som skulle tacka nej till en person som neggar henne som det finns tjejer som skulle finna killen intressant pga hans intressen personlighet etc... det gäller bara att våga. Men om man bara vill ragga på krogen är det ju en annan sak. Då är det bara för killen att vänta tills kl är fem i tre och sen gå på den fullaste bruden han ser och säga att han vill sätta henne.

*MEHHHHHHHH* Try again.

Om man har dåligt självförtroende och inte kan läsa tjejer så kommer självförtroendet att bli sämre om man fortsätter ragga. Man famlar runt i mörkret och vet inte riktigt vart man ska bli av. Det är så det känns. Att bli ignorerad och skrattad åt av tjejer och hennes kompisar är det mest förudmjukande som jag har varit med om.

Och tro mig, jag försökte allt du sa, och mådde bara sämre.

Alla refererar till The Game men den boken är ingenting du bör ha i huvudet. Den är trevlig och väl skriven, men den var enbart en introduktion för mig till andra böcker, om välmående, självinsikt, personlig utveckling, PUA, hypnos, trolleritrick (tihii), ja, allt.

gatewarden
2007-11-15, 15:48
Kan bara säga en sak, som funkar i göteborg.. När man raggar på krogen skall man vara dominant och en bit taskig. Lyckas 10/11 gånger.

Trance
2007-11-15, 15:49
Frida, det du säger är ungefär som att säga till en deprimerad att personen bara skall identifiera varför den är deprimerad och sedan rycka upp sig.

Tigerkotten
2007-11-15, 15:49
Ja man får ju först och främst komma på varför man är så blyg och göra något åt det.

Det där är lättare sagt än gjort dock, finns olika själ varför man är det. Ett är att man är rädd för "nederlag". Då kan de såkallade bootcamps vara bra, för det handlar om att de Coacherna pushar en att försöka på olika personer, att inte ge upp osv. Då blir det lättare att klara av saker och ting om man har någon bakom sig som pushar en.

Om det nu inte är så att man efter att ha läst the game eller något liknande har lättare för att ta ett nederlag.

Ang nederlag, ja det handlar också "the game" om. Att man försöker och inte ger upp, få mentaliteten att "its never over". Om du förstår vad jag menar.

Frida.B
2007-11-15, 15:51
Men hur går det om nu dessa killar vill hitta en "livspartner" Får de hjälp med det också eller går allt ut på att scorea?

Tigerkotten
2007-11-15, 15:55
Men hur går det om nu dessa killar vill hitta en "livspartner" Får de hjälp med det också eller går allt ut på att scorea?

Ja vissa vill hitta en livspartner, andra vill enbart "leka av sig".


Fortfarande för att hitta den där livspartner så behövs det ju bygga attraktion. Så varför skulle de inte få hjälp med det? Det handlar mycket om att bli en "intressant person".

kharon
2007-11-15, 16:48
- Gå fram till fula tjejer, snygga tjejer och tom killar för att träna upp din kommunikativa förmåga. När du väl kan hålla en bra konversation och är genuin i det så kommer approach anxietyn successivt försvinna.

Det enda man behöver läsa i första inlägget.

Versus
2007-11-15, 16:58
Fan vad mycket snack och förkortningar, finns några enkla grundregler för mig som funkar ypperligt.

1. Alfahane, betyder inte att man ska bröla som på forntiden och mucka gräl med folk.
2. Svårfångad, hon ska vilja ha dig, spela svårfångad, var på väg att då därifrån osv. Katt och råtta lek typ.
3. Bete sig som folk, var trevligt, samtidigt som man kan ge lite negativa kommentarer med glimten i ögat
4. Dansa som en gud.

Detta är iaf vad jag har kommit fram till vad som går hem på krogen.

rememberence
2007-11-15, 17:01
Samt, behöver man ju inte se ut som en pandapung i ansiktet; alldeles finnig och rynkig.

paddanboy
2007-11-15, 17:02
Jag gillar inte att seducing blivit så kommersiellt, och de killar som postar dessa "manualer" på allmänna forum förstör för sig själva.

Greg
2007-11-15, 18:40
Men hur går det om nu dessa killar vill hitta en "livspartner" Får de hjälp med det också eller går allt ut på att scorea?

Ja. På båda punkterna.

De flesta vill bara hitta en trevlig och söt tjej, det finns ett antal som vill ligga med så många som möjligt.

Jag är i första kategorin, om du undrar.

paddanboy
2007-11-15, 18:48
Men hur går det om nu dessa killar vill hitta en "livspartner" Får de hjälp med det också eller går allt ut på att scorea?

Finns olika nivåer, de flesta killar som börjar med sånt här (vilket börjar bli många) vill kunna få bättre kontakt med kvinnor, alltså det här är ett rätt stort problem för många. Många män lever ett liv där de i princip är sterila, de klarar inte attrahera det motsatta könet.

Vidare är dessa schema osv baserat främst på en Seducing stjärna vid namn "mystery", hans koncept är troligen i större utsträckning att männen ska utveckla sin "manliga karaktär" genom att de blir framgångsrika på att få kvinnors uppmärksamhet, sex osv så att den "manliga karaktären" bildas av sig själv.

Det är andra inom denna scen som är riktigt breda och djupa. Där framgången med kvinnor även ger framgång i andra delar av livet. Där diskussionen snarare handlar hur man själv ska jobba med sig själv och skapa en "manlig karaktär" som automatiskt blir framgångsrik med kvinnor.

bla bla bla

gatewarden
2007-11-16, 17:09
Finns fler tjejer som vill leka av sig än killar nästan. Få tjejer erkänner dock sånna saker. Extremt få tjejer under 25 som letar efter något seriöst.

skaparn
2007-11-16, 17:42
Precis. Eller som en tjej sa till mig, "vi ska inte ha sex inatt om du tror det" Vilket var ett typiskt test. Jag svarade bara med "Haha, vad tänker du på egentligen? Lite mer svårflirtad än så är jag, jag har aldrig sex på första dejten ;)"

Vad tror ni hände sen? Justdet.

Vad hände sen?

Bump. Vad hände sen?

Tigerkotten
2007-11-16, 17:47
Vild gissning är att de just hade sex, för att han inte agerade desperat :) Utan att hon själv istället frågade sig, jaha varför vill han inte ha sex med mig då? Osv.

Vinter
2007-11-16, 17:50
Raggning för Dummies.

Blir aldrig något seriöst av ett krogragg imo.

Pez
2007-11-16, 17:51
Vild gissning är att de just hade sex, för att han inte agerade desperat :) Utan att hon själv istället frågade sig, jaha varför vill han inte ha sex med mig då? Osv.

Vad hände med Tigerkottens humor?

Pez
2007-11-16, 17:51
Vild gissning är att de just hade sex, för att han inte agerade desperat :) Utan att hon själv istället frågade sig, jaha varför vill han inte ha sex med mig då? Osv.

Vad hände med Tigerkottens humor?

Bump. Vad hände med Tigerkottens humor?

skaparn
2007-11-16, 17:57
AAAAhahaha. Fredagen förgylld. Tack pez, featuring Tigerkotten måste man nog tillägga.

Tigerkotten
2007-11-16, 18:15
Bump. Vad hände med Tigerkottens humor?

eh okej, men vafan han frågar ju samma sak 2ggr. Så man undrade om person ifråga var dum nog att inte förstå vad det ledde till.

Loke
2007-11-16, 19:12
Helt fantastiskt, jag läste igenom den här tråden. Jag förtjänar en chockladbit eller nåt.

För övrigt måste jag faktiskt erkänna att paddanboy och kompani leder den här debatten ganska rejält, speciellt framåt slutet. Det är ganska uppenbart att de som håller på och tjafsar emot inte riktigt kan acceptera att det som är självklart för vissa måste tränas in för andra, och att den träningen verkar löjlig för den som föds med talangen.

stargate
2007-11-16, 19:31
saker. Extremt få tjejer under 25 som letar efter något seriöst.

hmm vad baserar du denna faktan på?

De flesta tjejer i min ålder har partners sen flera år tillbaka. Kanske mellan 16-20....

Greg
2007-11-16, 19:55
Helt fantastiskt, jag läste igenom den här tråden. Jag förtjänar en chockladbit eller nåt.

För övrigt måste jag faktiskt erkänna att paddanboy och kompani leder den här debatten ganska rejält, speciellt framåt slutet. Det är ganska uppenbart att de som håller på och tjafsar emot inte riktigt kan acceptera att det som är självklart för vissa måste tränas in för andra, och att den träningen verkar löjlig för den som föds med talangen.

Kanon, en som förstår och, samtidigt, slår huvudet på spiken.

Zapp Brannigan
2007-11-16, 21:07
Om ja = reward, om nej = body rocking

hahahahahahaha. :laugh: :laugh:

ManuelIT
2007-11-16, 21:35
hahahahahahaha. :laugh: :laugh:

:laugh: :laugh:

seriöst, är det folk som springer omkring och tänker såhär? interaktionen lär ju bli jävligt stel och obekväm om man står och tänker på alla detaljer och överanalyserar som om det vore ett tvspel

Cilia
2007-11-16, 21:43
Om du nu helt enkelt inte KAN bli kåt på andra under ett förhållande, så måste du vara rejält unik, eller så erkänner du det bara inte för dig själv. Otrohet har självklart att göra med attraktion, annars skulle otrohet inte ens existera.
när jag är i ett förhållande så finns inte andra män som män. Jag kan tycka dom är snygga och attraktiva men för mig finns det inte vidare tankar. Det är inget jag bestämmer mig för men att det är så jag reagerar. Det är inte samma sak som att alla måste vara precis som jag är.

gatewarden
2007-11-16, 22:02
hmm vad baserar du denna faktan på?

De flesta tjejer i min ålder har partners sen flera år tillbaka. Kanske mellan 16-20....

Baserar det på 5 års krogerfarenhet, samt vad alla på mina gamla jobb plus dom jag umgås med plus gamla artiklar har sagt.

Lellan
2007-11-16, 22:14
Det som stör mig i tråden är jakt-och fångst inriktningen, jag tror helt enkelt inte det har någon relevans om det gäller en seriös relation.

Huvudet-på-spiken kommentaren om att hellre göra nåt än inte alls och att självförtroende angående sitt eget beteende hjälper likväl som osäkerhet försvårar, håller jag med om. Men direkt det blir en struktur/metod/förfaringssätt man använder för att nå dit man vill så blir det så jävla oromantiskt och avtändande. Nu snackar jag inte om att ha lappar i fickan, utan sättet att se på andra människor, det andra könet.

Det är BRA mkt mer attraktivt att vara sitt underbara jag, när det handlar om äkta känslor och riktiga möten mellan verkliga människor. Så är det iaf för mig, jag tycker det är sjukt avtändande med spel och regler när det gäller något så galet häftigt som möten mellan människor.

Visst kan det funka med en viss approach, men känns det inte lite häftigare att gå på känn, bara helt enkelt utgå från situtionen sig själv och tjejen å kanske riskera mer - men behålla den där uppriktiga känslan?

När det gäller Cilias inlägg så plusettar jag hela inlägget. Enda undantaget när det gäller att inte vilja något utifrån en attraktion - är om man är i ett dåligt förhållande, men även då så agerar man inte på känslan. Utan antingen gör man slut eller så jobbar man på att förbättra förhållandet eller skaffar sig ett öppet förhållande. Annars är man en äcklig bajskorv.

Shajjn
2007-11-16, 22:34
Visst kan det funka med en viss approach, men känns det inte lite häftigare att gå på känn, bara helt enkelt utgå från situtionen sig själv och tjejen å kanske riskera mer - men behålla den där uppriktiga känslan?


Ja, men om man är dålig på det så måste man ta till sig en approach som fungerar - utveckla sig själv, vidga sin personlighet, bli mer av den man egentligen är. För vissa innebär det alltså att ändra sitt beteende. Kanske får man inspiration av en bok, en site eller någon kompis. I början, när man beteer sig annorlunda från vad man brukar, så är man såklart inte helt kongruent med sig själv - men det blir bättre med tiden.

Lellan
2007-11-16, 22:43
Ja, men om man är dålig på det så måste man ta till sig en approach som fungerar - utveckla sig själv, vidga sin personlighet, bli mer av den man egentligen är. För vissa innebär det alltså att ändra sitt beteende. Kanske får man inspiration av en bok, en site eller någon kompis. I början, när man beteer sig annorlunda från vad man brukar, så är man såklart inte helt kongruent med sig själv - men det blir bättre med tiden.

Men alltså, med tiden som man blir bättre på va-de-nu-är, så förlorar man ju en liten del av det där pirrande närvarande äkta? Jag skulle iaf ha svårt att behålla den äkta nerven, men ni är kanske annorlunda. För mig låter det svårt att göra det utan att man ser den andre på ett visst sätt, inte på något "mänskligt" sätt.. kan inte riktigt förklara.

Hellre taffligt och lite fel än helrätt med skillz som man genomskådar som att man är någon killen vill locka till sig. Äkthet är underskattat.

Dumleman
2007-11-16, 22:44
För mig känns försök att komma med påståenden istället för frågor för att skapa spänning. som absolut det mest löjliga "tipset". *screwy*

(vad fan gör jag i en raggningstråd?! Tillbaka till kolstret din munk...)

Yucko
2007-11-16, 22:54
Vild gissning är att de just hade sex, för att han inte agerade desperat Utan att hon själv istället frågade sig, jaha varför vill han inte ha sex med mig då? Osv.

http://smilies.zx6r.info/lachen/567.gifhttp://dune.servint.com/uploads/c_laugh.gif http://i10.photobucket.com/albums/a144/parisienne-moonlight/emoticon/asdcattivo.gif http://www.comicguide.net/images/smilies/cunao.gif

Tack för veckans garv Loffe! :bow:

Pudzianovski
2007-11-16, 22:54
Det som stör mig i tråden är jakt-och fångst inriktningen, jag tror helt enkelt inte det har någon relevans om det gäller en seriös relation.

Huvudet-på-spiken kommentaren om att hellre göra nåt än inte alls och att självförtroende angående sitt eget beteende hjälper likväl som osäkerhet försvårar, håller jag med om. Men direkt det blir en struktur/metod/förfaringssätt man använder för att nå dit man vill så blir det så jävla oromantiskt och avtändande. Nu snackar jag inte om att ha lappar i fickan, utan sättet att se på andra människor, det andra könet.

Det är BRA mkt mer attraktivt att vara sitt underbara jag, när det handlar om äkta känslor och riktiga möten mellan verkliga människor. Så är det iaf för mig, jag tycker det är sjukt avtändande med spel och regler när det gäller något så galet häftigt som möten mellan människor.

Visst kan det funka med en viss approach, men känns det inte lite häftigare att gå på känn, bara helt enkelt utgå från situtionen sig själv och tjejen å kanske riskera mer - men behålla den där uppriktiga känslan?

När det gäller Cilias inlägg så plusettar jag hela inlägget. Enda undantaget när det gäller att inte vilja något utifrån en attraktion - är om man är i ett dåligt förhållande, men även då så agerar man inte på känslan. Utan antingen gör man slut eller så jobbar man på att förbättra förhållandet eller skaffar sig ett öppet förhållande. Annars är man en äcklig bajskorv.


Låter som du är den där tjejen som fastnat i den romantiska sfären och väntar på den vita riddaren som ska rädda prinsessan.

Lellan
2007-11-16, 23:03
Låter som du är den där tjejen som fastnat i den romantiska sfären och väntar på den vita riddaren som ska rädda prinsessan.

Eller så tycker jag det är avtändande med att spela spel. Eller både och.

Låter som att du är cynisk. Eller en vit riddare? :D (närå, ja bara skojar.. int va de kul heller)

Pudzianovski
2007-11-16, 23:12
Lellan: Man kanske kan vara lite av båda istället för att se allt svart och vitt. Precis som mycket annat i den här tråden. Gråzon is teh way. Men men...för dig.. > http://www.edbeardjr.com/store/catalog/images/fan0038.jpg

Lellan
2007-11-16, 23:14
Lellan: Man kanske kan vara lite av båda istället för att se allt svart och vitt. Precis som mycket annat i den här tråden. Gråzon is teh way. Men men...för dig.. > http://www.edbeardjr.com/store/catalog/images/fan0038.jpg

Ah, jo. Sant. Jag köper gråzon (å riddare :) ).