handdator

Visa fullständig version : Angående vilodag


ekkke
2007-11-14, 17:33
Syns det på någon om personen inte har haft en vilodag? Alltså påverkas kroppens utseende? Och VAD räknas som att vila? Räknas promenader? Räknas att cykla i normal takt? Motivera! :)

jojjep91
2007-11-14, 18:04
Min vilodag består alltid utav rörelser. Det blir knappt nån soffliggande vilodag för mej iaf.

Där emot tränar jag inte hårt på vilodagar. Istället brukar jag springa/ stretcha elr träna nån muskelgrupp som man inte hinner med så ofta på dem vanliga passen.

Sen också försöka äta så mycket man kan ;) kroppen växer under vila inte på gymmet :)

Raggis
2007-11-14, 18:13
Vilodag för mig är helt enkelt att inte utföra något fysiskt krävande. Hade knappt några vilodagar förr, vilket jag ångrar. Jag växer helt klart bäst när jag får vila upp mig. Nu tränar "bara" tre gånger i veckan, och det funkar bättre än när jag träna fem gånger i veckan.

Anders The Peak
2007-11-14, 18:31
Vilodag för mig är helt enkelt att inte utföra något fysiskt krävande. Hade knappt några vilodagar förr, vilket jag ångrar. Jag växer helt klart bäst när jag får vila upp mig. Nu tränar "bara" tre gånger i veckan, och det funkar bättre än när jag träna fem gånger i veckan.

Klokt Raggis....

Gpajpen
2007-11-14, 18:42
Syns det på någon om personen inte har haft en vilodag? Alltså påverkas kroppens utseende? Och VAD räknas som att vila? Räknas promenader? Räknas att cykla i normal takt? Motivera! :)

hur fan skulle det synas på någon om personen har haft en vilodag eller inte ? :confused:

loztdignity
2007-11-14, 19:28
Haha, ja hur fasen skulle det synas? Tänk efter lite :p

Doris
2007-11-14, 20:03
ja vilodagar eller veckor låter en att recharga ordentligt, kommer ihåg en gång när jag slagit knät ur led, rehaba den själv under 6 månader... börja träna igen o hade satt nya PB's i alla benövningar efter 1 månad.

Vilket påminner mig om att jag inte haft en vilovecka på ca 6 månader...

ekkke
2007-11-14, 20:50
jag vet inte..

Dreas
2007-11-14, 21:14
Har minst två vilodagar i veckan. Dom består oftast av promenader eller badminton/volleyboll som fysisk aktivitet. Annars är sånna dagar rätt lugna.

raQblad
2007-11-14, 21:40
Jag undrar hur stor skillnad det blir mellan att vila liggandes i soffan en hel dag och att vila med ett lättare joggingpass el. liknande.
Det jag blivit lärd säger att vid vila ska man utföra lättare fysiska aktiviteter, bollsport etc., för att få genomblödning i musklerna och på så vis förkorta vilotiden:naughty: