handdator

Visa fullständig version : Kritiken som snurrat runt på forumet senaste dagarna


X-ecuter
2007-11-13, 14:51
Efter alla missförstånd i journaler och medlemsbilder på senaste tid anser jag att man borde tänka över när man lägger upp bilder, filmer och pass huruvida man vill att andra skall kommentera... Vet man av sig att man blir grinig och börjar gråta när någon tipsar en om hur man skall göra när man gör fel så kan man lika väl inte posta.

Här på kolozzeum finns möjligheten att få respons på det man gör... få förunnat och något alla som tränar borde ta hjälp av, och då får man faktiskt ta kritik när man gör fel.

Allt som sägs på forumet kan fan inte vara rövslick... har någon fel teknik i någon övning och en annan forum medlem påpekar det så trofan att det inte är för att klanka ner på personen ifråga... Det är hjälp till framtiden så att man inte skadar sig

Se till o lär er att ta kritik, börjar bli förbannad på alla som grinar när någon lägger en kommentar som riktas åt något som görs fel och mottageren börjar whina :banned


// X

skaparn
2007-11-13, 14:58
Läser jag i fel trådar eller? För jag vet inte riktigt vad du skriver om.

X-ecuter
2007-11-13, 15:01
Läser jag i fel trådar eller? För jag vet inte riktigt vad du skriver om.

du läser nog fel trådar isåfall, men saken är den att folk skall kunna ta kritik innan dem ber om kommentarer *gah!*

Läs runt lite mer så kanske du förstår

Deceiver85
2007-11-13, 15:02
En del personer tycker att deras träning är "det viktigaste som finns efter GASP och Disturbed !!!11oneone!!!!" så när någon klankar ner på dem så blir de oftast väldigt aggressiva och griniga.

Det känns som att fler borde nappa på kolo-shoppens erbjudande "storköp av Självdistans, 10kg"

skaparn
2007-11-13, 15:04
Läs runt lite mer så kanske du förstår

Jag surfar alldeles för lite, det är vi ense om. Vidarebefordrar det där till min arbetsgivare.

Raggis
2007-11-13, 15:06
Sounds good.

Sheogorath
2007-11-13, 15:07
Roid-rage!

Asperger-rage

Baan
2007-11-13, 15:43
Läser jag i fel trådar eller? För jag vet inte riktigt vad du skriver om.

Kolla träningsfilmvideotråden han som la upp bänkpressar med passar som håller i stången under lyftet, det är väl ett bra exempel..

mini
2007-11-13, 15:46
Kolla träningsfilmvideotråden han som la upp bänkpressar med passar som håller i stången under lyftet, det är väl ett bra exempel..

Att det varit 20 gnällinlägg sedan i förrgår i filmtråden ser inte jag som kritik som snurrat runt de senaste dagarna, men så är jag semantikonanist också.

Baan
2007-11-13, 15:47
Att det varit 20 gnällinlägg sedan i förrgår i filmtråden ser inte jag som kritik som snurrat runt de senaste dagarna, men så är jag semantikonanist också.

Det var ett exempel, sen kanske i dagarna inte stämmer, snarare är det ett förekommande fenomen att folk inte har lätt att ta åt sig kritik. Sen är inte alla elit på att ge kritik heller.

skaparn
2007-11-13, 15:54
Det var ett exempel, sen kanske i dagarna inte stämmer, snarare är det ett förekommande fenomen att folk inte har lätt att ta åt sig kritik. Sen är inte alla elit på att ge kritik heller.

Ett exempel på vad? Att det finns folk som bitchar utan att ta åt sig eller ett exempel på en trend som sakta infekterar kolos alla bits. Jag tycker att det är det förra, och då vette tusan om man ska formulera sig som man gör i trådtiteln.

mangs
2007-11-13, 15:58
Nu tycker jag vi behöver en bild på en nallebjörn.
http://img.timeinc.net/time/daily/2007/facelift/panda0106.jpg

jwzrd
2007-11-13, 15:58
Bidra inte med något öht till ett forum om egot består av ett gigantiskt block frigolit. Är du byggare och känner på dig/vet att du är bäst och starkast i världen, trots att du tränat i 6.5 månader, så fundera ett par sekunder extra innan filmen publiceras.

jwzrd
2007-11-13, 15:59
Nu tycker jag vi behöver en bild på en nallebjörn.
http://img.timeinc.net/time/daily/2007/facelift/panda0106.jpg

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAH!!!

Corpobal
2007-11-13, 16:04
Visst finns det många ****** on internet så att säga, men samtidigt om man är trofast sitt project freak så bör man väl kunna ta en saklig diskussion. Om man får välja mellan en småhätsk stämning kontra body-forum rövgnaskande utan någon som helst udd i meningsutbytet så väljer jag det förstnämnda alla dagar i veckan.

jwzrd
2007-11-13, 16:09
Visst finns det många ****** on internet så att säga, men samtidigt om man är trofast sitt project freak så bör man väl kunna ta en saklig diskussion. Om man får välja mellan en småhätsk stämning kontra body-forum rövgnaskande utan någon som helst udd i meningsutbytet så väljer jag det förstnämnda alla dagar i veckan.

Jag tycker inte att det är på den nivån problemet finns. Det blir knepigt om man fokuserar på ena sidan om kritiken. Gör man något som är pantat och andra pekar ut det... men man framhärdar, spelar världsmästare och är envis om det. Då får man spö. Man har fel, vägrar ge sig, får spö och det finns inget konstigt med det.

Jag tycker att det är helt naturligt och bör uppmunstras att dela ut smörj varje gång en världsmästare visar sig och ska bråka med andra om en massa BS som kanske funkar att slå i n00bsen på gymmet, men som egentligen bara sprider en massa myter.

skaparn
2007-11-13, 16:13
Visst finns det många ****** on internet så att säga,

Rosing?

von huff
2007-11-13, 16:20
Tycker inte det har varit nån negativ stämning?Om man är ett underbarn som tränat i ett halvt år på egen hand och hör till sveriges bästa knäböjjare eller bänkpressare så måste man räkna med att alla inte tror på ens resultat.Själv tycker jag att man får sakliga svar på sina frågor.

Baan
2007-11-13, 16:25
Ett exempel på vad? Att det finns folk som bitchar utan att ta åt sig eller ett exempel på en trend som sakta infekterar kolos alla bits. Jag tycker att det är det förra, och då vette tusan om man ska formulera sig som man gör i trådtiteln.

Exempel på att märka ord och diskutera ingenting? :)

Så här ser jag det, det är fel att lägga upp film och sen vägra ta mot kritik. Jag fick känslan av att det inte alls var meningen att vi skulle kritisera, kanske enbart berömma? Det är inte första eller sista gången det händer, men enkelt ta det exemplet då jag själv var inblandad.

skaparn
2007-11-13, 16:31
Exempel på att märka ord och diskutera ingenting? :)

Så här ser jag det, det är fel att lägga upp film och sen vägra ta mot kritik. Jag fick känslan av att det inte alls var meningen att vi skulle kritisera, kanske enbart berömma? Det är inte första eller sista gången det händer, men enkelt ta det exemplet då jag själv var inblandad.

Vi är inte oense på den punkten. För en längre diskussion om man får göra svepande generaliseringar baserade på ett enda exempel se tråden om en artikel i Nerikes Allehanda om styrkelyftare. När du läst den, var vänlig be om ursäkt för att du anklagade mig för att syssla med simpelt ordmärkeri.

Baan
2007-11-13, 16:35
Vi är inte oense på den punkten. För en längre diskussion om man får göra svepande generaliseringar baserade på ett enda exempel se tråden om en artikel i Nerikes Allehanda om styrkelyftare. När du läst den, var vänlig be om ursäkt för att du anklagade mig för att syssla med simpelt ordmärkeri.

Ah, den där ni var oroliga för att dumma läsare ska göra dumma generaliseringar utifrån en mindre väl vald titel. Jag tyckte inte det var en så big deal. Som du även kan läsa i den tråden. :cool:

Annars tror jag även man kan generalisera i det här fallet, det var inte meningen att få det att låta som mitt exempel är det enda exempel på ovan nämnda "problem". Sen hur vanligt det är är svårt att svara på om man inte besöker aktuella forum regelbundet, och så mycket journaler läser jag inte. Jag brukar dock dissa alla i min.

skaparn
2007-11-13, 16:38
Som du även kan läsa i den tråden. :cool:

Orka läsa tråden

Dumleman
2007-11-13, 18:26
Mer positiv saklig kritik vore trevligt. Dvs. inte bara "bra snyggt grymt!:hbang: bla bla bla" utan ange några skäl för varför det är grymt.

Arne Persson
2007-11-13, 18:31
Nu tycker jag vi behöver en bild på en nallebjörn.
http://img.timeinc.net/time/daily/2007/facelift/panda0106.jpg


Ähum... Jättepandan är inte någon nallebjörn! Den är den stösta arten bland halvbjörnarna. Vår egen brunbjörn (Ursus arctus) är däremot en riktig gullig nallebjörn....:)

hultman
2007-11-13, 18:34
Visst finns det griniga småungar som inte alls är särskilt sugna på kritik, men det finns minst lika många självutnämnda experter som tror sig ha svaret på allt från hur man bygger muskler snabbast till hur man behandlar en blåfärgad pung. Ofta är de sistnämnda riktiga räkjävlar. De två personlighetsdragen hänger ofta samman med varandra.

Allan
2007-11-13, 18:36
Liten guide till vad man sak tänka på när man besöker Kolozzeum (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91128)

Baan
2007-11-13, 18:54
Visst finns det griniga småungar som inte alls är särskilt sugna på kritik, men det finns minst lika många självutnämnda experter som tror sig ha svaret på allt från hur man bygger muskler snabbast till hur man behandlar en blåfärgad pung. Ofta är de sistnämnda riktiga räkjävlar. De två personlighetsdragen hänger ofta samman med varandra.

Lista på namn!

hultman
2007-11-13, 18:56
Lista på namn!

Någon vill få pappa hultman bannad *whistle*

Baan
2007-11-13, 19:13
Någon vill få pappa hultman bannad *whistle*

Grattis till barnet iaf!

hultman
2007-11-13, 19:18
Grattis till barnet iaf!

Fniss. Jag har inget barn. LURAD!