handdator

Visa fullständig version : Vilken radiostation lyssnar du på?


wintersnowdrift
2007-11-13, 11:39
... och har du några favoritradioprogram?

Jag sitter just nu och lyssnar på P1 och ett mycket flummig inslag om.... inredning? Jag brukar växla mellan P1 och P3, beroende på humör och vilket program som sänds. "Christer" i P3 är en stående favorit. Ett typiskt mainstreamprogram men med glimten i ögat och sköna programledare, samt roliga inslag som fördomsprofiler, moraltest av celebriteter samt fredagsflört i radio. I P1 gillar jag morgonradion, samt "Ring P1" som allt som oftast är stor humor (excentriska lyssnare och programledare som ibland gränsar till oförskämdhet när bägaren av dumma kommentarer runnit över; Tomas Tengby är en favorit).

Kommersiella radiostationer blir det nästan bara på gymmet och om någon korridorsinvånare har satt på radion och spelar Rix FM i köket. På mitt förra jobb i en sportbutik föredrog (de manliga) kollegorna Rockklassiker, kanske världens mest konservativa och icke-moderninserade radiostation? (Genren gubbrock uppdateras väl inte sådär väldigt ofta...) Jag hyser stort agg ffa till den nasale manlige radiopratare som snackade på vardagar. BRRR.

//Kristin

Edit: Ajuste. Jag vakar varje morgon till P2 på väckarklockan. En maffig symfoniorkester är en bra start på dagen helt enkelt.

Osten80
2007-11-13, 11:45
Etern har inte varit sig lik, sedan de slutade att sända det gamla "Frank" i P3. Fan vad jag älskade det programmet.
Nuförtiden lyssnar jag väldigt lite på radio.

Gnusram
2007-11-13, 11:49
P1 eller P3 oftast även om jag inte lyssnar så mycket på radio som jag gjorde förut.

Jag var uppe skapligt i söndags och då var det "på sekunden" (har jag för mig att det heter?) Kul!

DanielF
2007-11-13, 11:54
P3 alla dagar i veckan.

Noodles
2007-11-13, 11:56
Oftast P3. Ibland P1. På jobbet brukar kollegor föredra Rix FM och då brukar jag fundera på hur mycket jag vill utsätta mig själv för bara för att det är betald arbetstid.

olle lindblad
2007-11-13, 11:58
P1 är favoriten. Godmorgon Världen, Korresspondenterna, Vetenskapsradion, Konflikt och Ringp1 tillhör favoriterna. Sista programmet mest för underhållningsvärdet.

AngelLove
2007-11-13, 11:59
Rockklassiker ftw *cupid*

Pudzianovski
2007-11-13, 12:01
Lyssnar aldrig på radio nuförtiden. Förr var dock P3 det som gick hem mest. Ring P1 är riktigt bra med Täppas vid rodret. Han har en förmåga att provocera fram underhållande diskussioner.

denpa
2007-11-13, 12:01
93,8 sr metropol. Härlig musik och skönt snack

PowPow
2007-11-13, 12:06
p3 så gott som alltid SR:s Din gata brukar det bli under kvart i fem-ekot, om man redan hört ekot några gånger den dagen.

Eldhroka
2007-11-13, 12:14
lyssnar bara på jobbet/nere på jobb-gymmet..

Bandit 106,3 eller Rockklassiker 106,7.

Tolkia
2007-11-13, 12:20
Huvudsakligen P1 och P3. Undviker dock P3:s asjobbiga humorprogram, typ "Ullinulla", "Cirkus Kiev" etc. craaaaaap. Håller med posten ovan om att "Frank" är saknat, även om jag nog mest saknar gamla "Kvällspasset" med Bosse Löthén - helt sanslöst program, herregud alla dårar som ringde in och berättade de mest vansinniga saker. :D

Timmi
2007-11-13, 12:50
Flyttat ifrån både Rockklassiker och Bandit på vanlig radio så nu blir det P3 de få gånger jag drar igång radion. Annars är det Rockklassiker eller Bandit som gäller på webradion på campus :D

regus
2007-11-13, 12:54
Mix megapol om jag är uppe tidigt (adam och gry)
Christer i p3 på eftermiddagen.
Annars kan jag vara utan.

skaparn
2007-11-13, 13:02
Det här säger jag inte ens för att försöka maxa, men de sammanlagda timmar jag lyssnat frivilligt på en annan radiokanal än p1 de senaste tio åren kan räknas på en hand. Då har det varit frågan om p3's dokumentärer som ibland kan vara ganska underhållande.

Ofrivilligt har jag dock utsatts för Rix och all annan dynga i rätt stora doser i den skivstångslokal jag besöker för att lyfta vikter.

Eddie Vedder
2007-11-13, 13:05
Det här säger jag inte ens för att försöka maxa, men de sammanlagda timmar jag lyssnat frivilligt på en annan radiokanal än p1 de senaste tio åren kan räknas på en hand. Då har det varit frågan om p3's dokumentärer som ibland kan vara ganska underhållande.

Ofrivilligt har jag dock utsatts för Rix och all annan dynga i rätt stora doser i den skivstångslokal jag besöker för att lyfta vikter.

Lägg till "vad jag kan tvingas lyssna på i en bil där någon annan väljer radiostation" till ovanstående citat så är det exakt samma sak som gäller för mig.

skaparn
2007-11-13, 13:08
Lägg till "vad jag kan tvingas lyssna på i en bil där någon annan väljer radiostation" till ovanstående citat så är det exakt samma sak som gäller för mig.

Inför längre turer brukar jag just av den anledningen bränna ut några skivor med musik jag vet att alla i bilen kan finna acceptabel. Jag kan stå ut med ganska mycket bara jag sklipper skvalradion. Men visst, ibland får man stå ut. Det är inte alltid läge att ställa ett ultimatum i stil med "byt eller så kliver jag ur" när man befinner sig tre mil utanför Huddiksvall.

Krampus
2007-11-13, 13:09
P3.
(T3?)

Löjtnant Blank
2007-11-13, 13:10
På nätet blir det nästan bara Hot 108 Jamz, en fin kanal som sänds från N.Y.C. När jag tvingas sommarjobba och dylikt blir det P3, trots att jag hatar i stort sett allt utom Salva och Timbuks program.

Fed up
2007-11-13, 13:11
Oftast P1, ibland P3. På P3 gillar jag Kvällspasset och Krister. Och så lyssnar jag på det ibland när jag känner för lite populärmusik. Annars är det P1 som gäller.

The_RobRoy
2007-11-13, 13:11
Studio 107.5 - Med 70- & 80-tals puls http://www.revioo.com/forums/html/emoticons/disco.gif är favoriten just nu, men man tröttnar nog snart, det är som rockklassiker, utbudet är för litet, det blir tjatigt.

Sen lyssnar jag endel på nätradio också, typ radioseven.

Borde jag lyssna lite mer på P1 och P3 kanske? *hmm*

Krampus
2007-11-13, 13:12
På nätet: Chronic Agression / Chronix radio

mela
2007-11-13, 13:14
Radio City
Gillar både Morrongänget och The Tommyshow.

Mest gillar jag att fnissa åt Eriks karlskronitiska dialekt

JJ
2007-11-13, 13:18
Bandit, Rockklassiker eller P3. Lyssnar bara på radio i bilen.

wintersnowdrift
2007-11-13, 13:22
Huvudsakligen P1 och P3. Undviker dock P3:s asjobbiga humorprogram, typ "Ullinulla", "Cirkus Kiev" etc. craaaaaap. Håller med posten ovan om att "Frank" är saknat, även om jag nog mest saknar gamla "Kvällspasset" med Bosse Löthén - helt sanslöst program, herregud alla dårar som ringde in och berättade de mest vansinniga saker. :D

Jag gillar inte heller P3's humorprogram (fast "Hej Domstol" hade sina poänger ibland, nuvarande program med samma gäng gillar jag inte). Jag är inte jätteförtjust i P3 Populär som går på förmiddagar heller - där saknar jag verkligen den gamla förmiddagstablån som började med Pop Nonstop och följdes av Lantz. Numera blir det således mest P1 innan lunch.

Inför längre turer brukar jag just av den anledningen bränna ut några skivor med musik jag vet att alla i bilen kan finna acceptabel. Jag kan stå ut med ganska mycket bara jag sklipper skvalradion. Men visst, ibland får man stå ut. Det är inte alltid läge att ställa ett ultimatum i stil med "byt eller så kliver jag ur" när man befinner sig tre mil utanför Huddiksvall.

Är det musiken eller pladdret du motsätter dig?

(Vad är fel med Hudiksvall btw?)

//Kristin

NiXPhoenix
2007-11-13, 13:44
Studio 107,5 - 70- och 80-talsklassiker

Tycker de flesta radiostationer mest kör samma låtar om och om igen. Lyssnade innan på Bandit och då var det verkligen samma skräp i regelbundna intervaller. Sen deras jävla jingel - "Bandit, vi spelar vad vi vill" blev för mycket till slut. Om de med vad vi vill menar samma populära rockskit om och om igen så ja, då har de rätt i det.



Just ja, nätradio, har ofta nån av Digitally Importeds kanaler igång.

skaparn
2007-11-13, 13:45
Är det musiken eller pladdret du motsätter dig?

(Vad är fel med Hudiksvall btw?)

//Kristin

Det är lite som alla de moment som Ferdinand ska utsättas för; De bidrar var för sig till att göra tjuren ännu argare. Först en idiot till radiopratare som kan få vem som helst att känna sig stendum, sedan en låt som antagligen spelats 25 gånger tidigare den dagen och är gjord av antingen Usher eller Andreas Isaksson. Till sist återkommer radioprataren för att efter tortyren strö lite salt i såren med "visst var den toppen, det är min favorit just nu".

Eventuellt har de en tävling där lyssnarna får ringa in och jag ytterligare får min tro på allmän rösträtt naggad i kanten.

Har du varit i Huddik? En stad som är glad behöver inte skriva det på en skylt intill E4. Nuff said.

Davil
2007-11-13, 13:50
RIX FM Morronzoo sedan efter ca. kl. 10 blir det nätradio.

Trance
2007-11-13, 14:38
Nätet: di.fm

Väldigt oväntat.

Otto P
2007-11-13, 14:40
Oftast di.fm

Krampus
2007-11-13, 14:43
Nätet: di.fm

Väldigt oväntat.

Digitally imported?

Jag lyssnade på den en period.

coxie
2007-11-13, 14:45
Di.fm här med.

Trance
2007-11-13, 14:46
Digitally imported?

Jag lyssnade på den en period.

Den är fin, lägger till fler kanaler lite då och då så kan vara värt att se om de fått in något mer sedan du var där sist.

Fredrik S
2007-11-13, 15:21
Kan inte påminna mig att jag aktivt valt att lyssna på radio sedan Rally slutade sändas i P3.

daja
2007-11-13, 15:35
Bandit, NRJ, Rockklassiker, sen blir det eventuellt lite Radio Sthlm ibland med.
NRJ in the morning är det som oftast strömmar ur bilstereon på morgonen, annars zappas det rätt flitigt.

Sadde
2007-11-13, 15:47
The voice

Vezzlan
2007-11-13, 16:02
P3
P3 Rockster


Ibland RixFM, har svårt för den radiostationen, reklamradio överhuvudtaget går bort. Men eftersom jag är så snäll och min arbetskamrat har svårt för Christer i P3 så kompromissas det.

Avesta
2007-11-13, 16:07
This American Life

Favoritis bland program.
Annars är jag zappare.

XAdAMx
2007-12-17, 22:48
Bandit ffs!!!:hbang:

TcAnders
2007-12-17, 22:57
NeRadio!!..

Möjligen att jag testar Radioseven ibland..

// Anders

Fatalist
2007-12-17, 23:01
di.fm
scenemusic.net

hultman
2007-12-17, 23:25
Jag lyssnar inte på radio. Eller jo, DI.fm.

Lillen
2007-12-17, 23:44
På nätet: Chronic Agression / Chronix radio

det där +ettar jag, imba kanal. Sen så när jag är mobil så lyssnar jag mest på p3, men det kan ibland bli lite p1.