handdator

Visa fullständig version : Prova-på-träna i Göteborg?


Rodge
2007-11-13, 01:06
Finns det nåt gym i göteborg där man kan köra fulingen "jag är ny här och skulle vilja testa att träna en gång" och således få gymma gratis?
Gärna i city givetvis ;)

Om inte; var i närheten av ullevi hittar man ett billigt gym? Krav på utrustning i princip obefintliga. (Gäller typ 1 eller 2 träningar nu till helgen..)

Tack för all ev. hjälp!

747
2007-11-13, 02:55
Jag har provtränat på fysiken några gånger, fast då hade jag fått prova på-biljetter somalla studenter fick. Tror det kostar en slant annars.

Frida.B
2007-11-13, 03:30
Exhale kan du säkert flörta in dig på... eller så traskar du in på nåt stort ställe typ fysiken, sportlife och låtsas som att du alltid är där och tränar. När jag hade kort på sportlife drog jag aldrig kortet och såg inte någon bli stoppad som inte drog kortet. Värt ett försök.

Tuniz
2007-11-13, 11:23
Life Gym i Långedrag ska du undvika iallafall.

Kanske inte är så "centralt" men fy fan va snåla dom är.

Jag har Brons-kort (kan träna på Life gym i Majorna, med Guld-kort kan jag träna på alla Life gym) och frågade om jag kunde få provträna för att jag eventuellt vill uppgradera till guldkort.

Notera, jag är redan medlem i deras kedja, inte någon snål fjortis som vill träna gratis på alla ställen.

"njaa, det går inte, du får betala 110 kr (!!!) om du vill provträna"

Jag blev uppriktligt sagt förbannad! inte nog att jag redan är medlem i deras kedja och eventuellt vill uppgradera (a.k.a dom tjänar mer pengar), dom ska också ha otroliga 110 kr för att låta mig träna.


Jag bad att få prata med chefen och fick efter många om och men provträna gratis.


Stället var inte att ha.

mycket gruppträning, 15-16 åriga "brats" som okkuperar bänkpressen och pratar i mobil, 40+ folk som kollar snett på en så fort man pustar. Man ska ta i när man tränar!

Nu kanske jag klagar en del, men jag gillar helt enkelt inte sådana ställen och personalen var helt hjärndöda.


Just det, någon snodde mina nya skor också, första och enda gången jag var där >_>


Life Gym i Majorna dock, där har du ett bra ställe!

BodyConstruction
2007-11-13, 13:31
Du kan ju testa sats i centrala Gbg, där får man testräna gratis, om du bara skall vara här i tvp dagar kan du ju testa sats vid kompassen och sats vid kungsgatan...enda nackdelen är att du måste sitta en halvtimma med deras "säljare" och lyssna på när de promotar sitt gym.

Annars tror jag oxå att exhale kan funka om du bara vill träna en gång...

Lite mer utanför stan finns träningsverket som har en veckas gratisträning, och det helt grymma gymmet gymnaisum som man kan få testa en gång gratis, de sista två ligger ute i sisjön.

Baan
2007-11-13, 15:51
Exhale kan du säkert flörta in dig på... eller så traskar du in på nåt stort ställe typ fysiken, sportlife och låtsas som att du alltid är där och tränar. När jag hade kort på sportlife drog jag aldrig kortet och såg inte någon bli stoppad som inte drog kortet. Värt ett försök.

Går inte på fysiken då man inte kommer igenom utan att dra kortet. Vissa dagar funkar inte aparaten men då får behöver man nästan tima det med någon som har kort som provar, sen kan man väl bara dra bibliotekskortet eller något. Den har dock funkat ganska bra sista tiden :(

Är väl bara betala för provträningen annars.

Sadde
2007-11-13, 15:54
Exhale kan du nog ganska lätt få träna gratis hos, otroligt trevlig personal där, samt att det är ett riktigt kanongym. Annars får du testa gratis hos friskis & svettis vid domkyrkan.

Betar
2007-11-13, 16:07
alla gym jag varit till har jag fått "testa på träna" minst en gång. Brukar alltid säga att jag funderar på att köpa träningskort där men skulle vilja testa en gång innan. Självklart är hundvalpsögon att föredra ;)

Baan
2007-11-13, 19:14
alla gym jag varit till har jag fått "testa på träna" minst en gång. Brukar alltid säga att jag funderar på att köpa träningskort där men skulle vilja testa en gång innan. Självklart är hundvalpsögon att föredra ;)

Mindre gym funkar det säkert på men många större jag varit på har varit noga med att ta ut en avgift.

Betar
2007-11-13, 22:00
Mindre gym funkar det säkert på men många större jag varit på har varit noga med att ta ut en avgift.

Jag har märkt att de mindre gymmen släpper in än lättare men de två största gymmen i min stad var ändå inte specielt svåra att få komma in på.

Som sagt så äre det bara säga de dom vill höra.:) Typ att du är intresserad av ett, ex, årskort på deras gym men eftersom du är ung och har dålig ekonomi så skulle du hemskt gärna vilja testa innan du köper ett då det är en stort kliv osv. Försöker alltid vara trevlig.

BodyConstruction
2007-11-14, 10:40
Min erfarenhet säger att det inte riktigt funkar så på de centrala gymmen i Göteborg, jag har testat de flesta men som sagt enbart de mindre gymmen eller de i utkanten av stan erbjuder gratisträning vid första tillfället + sats då.

Men jag kan ju ha fel, tror att det beror på vart i Sverige man vill testträna.

747
2007-11-14, 14:01
På Fysiken får du betala en en viss avgift för att prova på-träna, om du sedan väljer att köpa kort så får du tillbaka den avgiften.