handdator

Visa fullständig version : gå eller inte gå


objet trouvé
2007-11-12, 16:53
På min skola har vi en sorts avslutningsbal i slutet av terminen och jag kan inte bestämma mig för om jag ska gå eller inte. Jag pratade med några av mina kompisar idag och de tyckte jag skulle gå och en del av mig vill verkligen det jag menar hur ofta händer det någonting sånt här?
Men det jag är så osäker på är hur jag kommer att se ut i klänning, eftersom jag är så jäkla överviktig.

En del av mig vill bara strunta i det, jag menar jag kan inte ändra hur jag ser ut (för tillfället iaf) och med rätt klänning kanske det funkar?

Jag vill bara inte se ut som en ballong, eller jätte, dessutom har jag bristningar på axlar och armar så då måste jag ju ha någonting långärmat, kofta eller trekvarts. Och jag vet inte riktigt om det blir så vackert.

Jag vet inte vad jag ska göra.

Nimille
2007-11-12, 16:55
Äh, gå och ha kul. Du är som du är, ingen idé att leva undanskymt i 10år tills du är perfekt i dina egna ögon

agazza
2007-11-12, 16:57
+1

Raggis
2007-11-12, 17:00
Balem = priceless! Såklart du skall gå. Lätt den bästa dagen i mitt liv.

JustinCredible
2007-11-12, 17:05
Balen kan skita på sig. Vi blev lottade vilka vi skulle gå med och jag fick skolans mest populära tjej. Jag köpte värsta fina kostymen och blommor till henne och hon kom aldrig. Sen fick jag höra att hon gått dit med en annan snubbe.

Nimille
2007-11-12, 17:06
Balen kan skita på sig. Vi blev lottade vilka vi skulle gå med och jag fick skolans mest populära tjej. Jag köpte värsta fina kostymen och blommor till henne och hon kom aldrig. Sen fick jag höra att hon gått dit med en annan snubbe.
:( Låter som något man ser i filmer

Tricklev
2007-11-12, 17:15
Balem = priceless! Såklart du skall gå. Lätt den bästa dagen i mitt liv.

På våran bal kom det 25pers och var antagligen det slöaste evenemang någonsin.

Balen kan skita på sig. Vi blev lottade vilka vi skulle gå med och jag fick skolans mest populära tjej. Jag köpte värsta fina kostymen och blommor till henne och hon kom aldrig. Sen fick jag höra att hon gått dit med en annan snubbe.

Smart drag att lotta ut det, kunde ingen gissa vad som skulle hända?

Raggis
2007-11-12, 17:18
På våran bal kom det 25pers och var antagligen det slöaste evenemang någonsin.

Mja, var inte så många på vår bal heller ^^. Men just gemenskapen var priceless. Dom tuffa IP:arna satt plötsligt och konversera med töntiga naturare. Var en härlig syn :D

Töntig anekdot. Men jag skulle lätt göra om det.

JustinCredible
2007-11-12, 17:23
:( Låter som något man ser i filmer
Hehe blev fan ledsen bara av att skriva om det nu. Men nu jobbar hon på McDonalds och har blivit smalfet och har dålig hy. Karma:)

Nimille
2007-11-12, 17:27
Hehe blev fan ledsen bara av att skriva om det nu. Men nu jobbar hon på McDonalds och har blivit smalfet och har dålig hy. Karma:)
Elaka människor förtjänar sånt, tycker du ska gå dit och skratta öppet åt hur dålig hon är nu ;)
Jag har svårt för människor som är dumma mot andra människor, oavsett situation. Förstår inte vad man tänker med, ibland får man sätta andra i första hand så de slipper må dåligt, även om man inte tjänar på de själv ffs

Yankeee
2007-11-12, 17:29
Dra i dig något som höger blodtrycket,dra på dig en sjukt tight tröja och ställ dig i ett hörn för att sedan spänna upp blicken och stirra argt på alla.

daja
2007-11-12, 17:32
Dra i dig något som höger blodtrycket,dra på dig en sjukt tight tröja och ställ dig i ett hörn för att sedan spänna upp blicken och stirra argt på alla.

Ahh, memories!

The_RobRoy
2007-11-12, 17:39
Äh, gå och ha kul. Du är som du är, ingen idé att leva undanskymt i 10år tills du är perfekt i dina egna ögon

Håller verkligen med

Fartman
2007-11-12, 17:52
Dra i dig något som höger blodtrycket,dra på dig en sjukt tight tröja och ställ dig i ett hörn för att sedan spänna upp blicken och stirra argt på alla.

Det där funkar ju bara för manliga wannabebyggare, inte för kvinnor.

ONT: Gå dit. Det borde gå bra att hitta en sjyst balklänning även om man har en hel del extrakilon. Tycker faktiskt att just klänningar är plagg som ofta kan sitta väldigt bra även på överviktiga.

NiXPhoenix
2007-11-12, 18:05
Balen kan skita på sig. Vi blev lottade vilka vi skulle gå med och jag fick skolans mest populära tjej. Jag köpte värsta fina kostymen och blommor till henne och hon kom aldrig. Sen fick jag höra att hon gått dit med en annan snubbe.


Fyfan vad risigt. :(


Ni som pratar om bal, är det högstadiet eller gymnasiet då? Jag tror i alla fall inte det var något sånt i gymnasiet på min skola, däremot i högstadiet...
Jag tänkte bjuda ut en tjej som jag hade gått och kollat in under hela vårterminen, tror hon var into mig också men jag är inte helt hundra på den punkten milt sagt. Så här i efterhand undrar man om man bara inbillade sig allt.

qwerty1
2007-11-12, 18:08
Bal är överskattat.

Nimille
2007-11-12, 18:09
Riktiga balen är väl på gymnasiet, på högstadiet skippade jag den iaf

mela
2007-11-12, 18:47
Jag tolkar det som att du vill gå men ändå inte pga din vikt.
Jag tycker att du ska gå. Försök att hitta en smickrande klänning, ha kanske en sjal över axlar och armar som du kan ta av dig sedan när det är mörkare?
Satsa på sminkning och hår och du kommer att vara skitfin :)
Alltid kul att få en festavslutning på någonting :)

Blir det sedan så att du inte trivs så kan du gå hem, men då har du iaf varit där.