handdator

Visa fullständig version : Sista-minuten till Phuket! Hotell?


bear.flowertwig
2007-11-12, 14:43
flygstol för 3.995:- Betalat och klart!

Förslag på trevliga hotell, tips på saker att se osv...?

Kom just hem från en hård helg i Berlin och ska dit för att ta det lungt, eventuellt nåt dyk mm. Inte tokparty, inte svenne-kolonier eller värsta sortens turistfällor. Funderar på Similan och Phi phi. (åker själv så det får inte vara fööör lungt/bara par heller)

I första hand skulle jag vilja ha tips på ett ok hotell i Phuket att boka första natten på. Skönt att ha det klart när man kommer.

bear.flowertwig
2007-11-12, 23:21
Bump dårå.

Troll
2007-11-13, 00:08
Har varit i thailand flera gånger, ett underbart land med trevliga mäniskor och god mat. :thumbup:
Men har dock aldrig varit på phuket, undvikit det snarare (för exploaterat).

Phi phi öarna ska va fint har jag hört, i varje fall innan tsunamin (borde ha hämtat sig).
Men hotelltips på phuket kan jag tyvär inte ge. :confused:

raZmus
2007-11-13, 00:10
Var hittade du resan, finns det fler?

Johanna
2007-11-13, 00:47
http://www.similantour.nu

Var ute på deras 3-dagars snorklingstur i våras, rekommenderas varmt, var något av det mest fantastiska jag varit med om! Känslan av att simma runt bland fyra stora mantor som glider förbi en är svår att beskriva!

Flygplan
2007-11-13, 01:41
Phi phi kommer bli för ensamt för dig.... Helt överskattat ställe överhuvudtaget. Helt fel ställe om du vill undvika "turistfälla" också. Finns ju liksom knappt någon genuin lokalbefolkning, allt är uppbyggt för turismen. Falanger utnumrerar thais där med säkert 5:1.

Om du vill chilla och inte vara där det inte finns så mycket turister, kolla in södra phuket, vid Nai Harn. Riktigt fin strand och relativt oexploaterat.
Finns lite barer, restauranger, bank och allt annat nödvändigt. Den enda nackdelen är att det ligger 20-25 minuter från både Patong och Phuket Town ifall du vill shoppa eller festa loss. Kata beach kan du dock åka till på 10 minuter därifrån.

Juliette
2007-11-13, 14:24
Några nära vänner till mig älskar Phuket och har gjort denna sidan. De åker dit flera gånger per år och bruka prova olika hotell varje gång. Det hotell där de trivs bäst (fräscht men ändå prisvärt, inget lyxhotell men har pool och bra frukost mm) är "Kata Countryhouse".

http://www.phuketsidan.se/

Det finns mycket info och bilder (även på olika hotell) om man bara klickar sig fram o tillbaka :)

Genesis
2007-11-13, 20:43
Jag köpte för tusenlappen dyrare till Krabi ;)

Hur tror chans tror ni det är att man blir utan hotell om man åker ner utan att boka något i förväg? Jag ska vara borta mellan den 12-28 December. Funderar på att boka några nätter innan och sen bara känna av läget där nere, är sugen på att utforska öarna runt Trang.

Vad tror ni?

stargate
2007-11-14, 16:20
Jag köpte för tusenlappen dyrare till Krabi ;)

Hur tror chans tror ni det är att man blir utan hotell om man åker ner utan att boka något i förväg? Jag ska vara borta mellan den 12-28 December. Funderar på att boka några nätter innan och sen bara känna av läget där nere, är sugen på att utforska öarna runt Trang.

Vad tror ni?

Du hittar hotell lätt oavsett årstid. Standarden kan dock variera =)