handdator

Visa fullständig version : Fortkörning och av me körkortet


Pdaddy
2007-11-11, 16:59
Fjant här !!
JA som sagt, då har jag straffats av högre makter till 2-4 månaders "hellveteskomunaltrafik" (nytt ord).

Jag körde 54 km/h på 30 väg :( ..
3200 kr i böter och som sagt indraget körkort, får svar från länsstyrelsen ang hur lång tid jag blir utan lapp.

Min arbetsgivare har skrivit ett brev som jag skall posta när jag får svar från länsstyrelsen, i vissa fall kan man få lindrat "straff" så att jag istället för tex 2 månader bara blir av med det i 1 månad.

Ville bara kolla me annat folk här, har ni åkt dit och blivit av med körkortet !!
Isåfall vad gjorde ni och hur länge blev ni av med det ? .

Simma lungt, å kör faaan 30 på 30 väg yaa hear.

Marcus

David86
2007-11-11, 17:14
Alternativet för oss som regelbundet kör för fort men inte ens fått fortkörningsböter än då? :)

PowPow
2007-11-11, 17:15
Alternativet för oss som regelbundet kör för fort men inte ens fått fortkörningsböter än då? :)

Det alternativet saknar jag med. Det måste ju vara det absolut vanligaste (edit: att man inte blivit av med det alltså. böter har nog många fått).

überstarken
2007-11-11, 17:16
Alternativet för oss som regelbundet kör för fort men inte ens fått fortkörningsböter än då? :)

+1

Dreas
2007-11-11, 17:21
Har inte fått lappen än så jag klarar mig ifrån sånna tråkiga situationer:)

Fairing
2007-11-11, 17:23
Alternativet för oss som regelbundet kör för fort men inte ens fått fortkörningsböter än då? :)

Saknar det med. Man kör väl alltid lagligt + moms (+25km):D

David86
2007-11-11, 17:35
Saknar det med. Man kör väl alltid lagligt + moms (+25km):D
Jag brukar lägga till 30 då mätarens felvisning och polisens rabatt gör det till 25 över :)

Såklart bara på 70+ vägar, då täcker försäkringen också det ;)

blekfet2
2007-11-11, 17:36
Så går det när man fjantar sig bakom ratten.

Mago
2007-11-11, 17:37
Blev av med både bil- och MC-kort under min prövotid, så det blev att ta om båda. En något kostsam historia. Kan inte direkt påstå att jag körde långsammare sen. Skillnaden blev väl att jag köpte ny bakdel till hojen så jag inte kunde skjutsa längre och satsa på att köra ifrån polisen istället. :)

Pdaddy
2007-11-11, 17:41
Haa, wtf jag kan ju inte editera in ett till alternativ nu, sorry guys.

Jo, jag brukar göra som dig Lasse, men kör du + moms på 30 väg är du ju stekt ändå ;) .

Nä nu skall ja krypa tillbaka i min ensliga grotta å gråta lite till, kommer inte fram fören någon annan som blivit av me lappen skriver nåt.

sådeså

M

budadi
2007-11-11, 17:42
Nej jag har haft tur, man kör ju inte precis sakta då man kör sporthoj :smash:

Jorgen
2007-11-11, 17:43
Haa, wtf jag kan ju inte editera in ett till alternativ nu, sorry guys.

Men då kommer pappa Jörgen och styr upp det hela serru.

Vassego Mr Daddy.

Viktor_Balck
2007-11-11, 17:43
Så går det när man fjantar sig bakom ratten.

Du har aldrig kört för fort antagligen.

blekfet2
2007-11-11, 17:52
Du har aldrig kört för fort antagligen.

nej inte på 30-väg

viktore
2007-11-11, 18:00
okejokej! jag sadlar om och utdelar en virtuell sympatiklapp på axeln i hopp om att inte sticka nån moderator i ögonen.

blekfet2
2007-11-11, 18:01
okejokej! jag sadlar om och utdelar en virtuell sympatiklapp på axeln i hopp om att inte sticka nån moderator i ögonen.

Varför? jag tyckte det du skrev tidigare var en vettig mening.



Varför det är just 30khm på vissa sträckor är för att mycket barn/ungdomar befinner sig där, och då ska man om man är så j*vla dum att man kör för fört så ska straff utdelas

viktore
2007-11-11, 18:04
Varför? jag tyckte det du skrev tidigare var en vettig mening.



Varför det är just 30khm på vissa sträckor är för att mycket barn/ungdomar befinner sig där, och då ska man om man är så j*vla dum att man kör för fört också straffas för handligen.

ja, men tydligen delas inte den åsikten av etablisemanget.

blekfet2
2007-11-11, 18:05
ja, men tydligen delas inte den åsikten av etablisemanget.

Ja det kan juh inte vara bra då..

jwzrd
2007-11-11, 18:14
ja, men tydligen delas inte den åsikten av etablisemanget.

Vilket etablissemang tänker du på?

coxie
2007-11-11, 19:03
Tråkigt för dig men är man dum nog att köra som en idiot så ska det svida.

Pdaddy
2007-11-11, 19:06
Det lite lustiga med min körning är att JAG trodde de fortfarande var 50 där ja körde, men så var ju ej fallet. De suger när man kör på gammal vana på ett ställe man åkt många ggr och så har de flyttar en skylt.

När den kära konstapeln fråga hur fort ja kört svara ja ärligt 55 för ja trodde de va 50 väg. 5 km/h för fort e ju inget å hymla om precis, men nu va det ju 30 km/h där å då gick man på en nit.

Jag kör också 30 på 30 väg, må hända att man är uppe i 40 någon gång, men aldrig 50 och över :(.

M

Versus
2007-11-11, 19:10
Kör nästan alltid +20-30 över, dock aldrig på 30 vägar för det är ju där de står och skjuter :D

Jorgen
2007-11-11, 19:45
Vilket etablissemang tänker du på?
Det verkar vara så att det är jag som är etablissemanget. ;)

Viktore blev sur för att jag raderade denna posten för honom:
hehehe synd att en liten knatte inte traskade ut mitt framför dig också så hade du suttit där rejält!

Där han önskar att ett barn blivit påkört. Synnerligen korkad post anser jag. Viktore och blekfet2 håller tydligen inte med.

Fairing
2007-11-11, 19:47
Haa, wtf jag kan ju inte editera in ett till alternativ nu, sorry guys.

Jo, jag brukar göra som dig Lasse, men kör du + moms på 30 väg är du ju stekt ändå ;) .

Nä nu skall ja krypa tillbaka i min ensliga grotta å gråta lite till, kommer inte fram fören någon annan som blivit av me lappen skriver nåt.

sådeså

M

En av mina laster i livet är att åka bil fort men på 30 väg brukat jag sköta mig.

Scratch89
2007-11-11, 19:52
Ja just ja, du satt ju och beklagade dig på msn. :D

Jag har haft mitt körkort i två veckor, så jag har inte åkt dit än, tack och lov. Jag kör iofs aldrig över hastighetsgränsen, nånsin. :cool:

Handcuff
2007-11-11, 19:56
Kör nästan alltid +20-30 över, dock aldrig på 30 vägar för det är ju där de står och skjuter :D

Skickar mina kallingar. Hoppas på retur med din autograf på *drool*

maaherra
2007-11-11, 20:00
Fjant här !!
JA som sagt, då har jag straffats av högre makter till 2-4 månaders "hellveteskomunaltrafik" (nytt ord).

Jag körde 54 km/h på 30 väg :( ..
3200 kr i böter och som sagt indraget körkort, får svar från länsstyrelsen ang hur lång tid jag blir utan lapp.

Min arbetsgivare har skrivit ett brev som jag skall posta när jag får svar från länsstyrelsen, i vissa fall kan man få lindrat "straff" så att jag istället för tex 2 månader bara blir av med det i 1 månad.

Ville bara kolla me annat folk här, har ni åkt dit och blivit av med körkortet !!
Isåfall vad gjorde ni och hur länge blev ni av med det ? .

Simma lungt, å kör faaan 30 på 30 väg yaa hear.

Marcus

Blev av med kortet förra året i april, 32/kmh för fort med släp.

Fick en spärrtid på tre månader men efter intyg från arbetsgivaren att jag behövde kortet i jobbet så fick jag ner det till en månad. Dock hade jag ju prövotid så fick ta om skiten. Irriterande. Dessutom dröjde det ytterligare 1,5 månader innan jag fick teori och uppkörning så allt som allt var jag utan tre månader.

jwzrd
2007-11-11, 20:01
Det verkar vara så att det är jag som är etablissemanget. ;)

Viktore blev sur för att jag raderade denna posten för honom:


Där han önskar att ett barn blivit påkört. Synnerligen korkad post anser jag. Viktore och blekfet2 håller tydligen inte med.

Haha ahh =)

Pingu
2007-11-11, 20:10
Kör nästan alltid för fort och jag har hittils alltid klarat mig

Pontus
2007-11-11, 20:28
Såg du polisen?

Pdaddy
2007-11-11, 21:04
Såg du polisen?

Nä dom hade faan kamoflerat sig bra.
De va lite mörkt + regnade, man såg ju allt annat folk mm, men jag kunde inte utskilja några coppers.

Helt plötsligt bara flög de fram en tjej på övergångstället å vinka in mig på en parkering. Jag blev mer förvånad av de, va ingen där å så helt plötsligt.. shit va e detta för idiot !!

Han me lasern stog halvgömd bakom en skylt, sen såg ja också en del cevilklädda poliser som antingen var aspiranter eller testade övergångstället ;).

Folk vid övergångställen är släpper jag ALLTID över, finns folk som e grymt dåliga på det.

JAg kan nämna att jag nog kan kallas yrkestraffikant också, kör bil hela dagarna, så de e ju rätt surt nu när man inte kan jobba normalt.

M

Pdaddy
2007-11-11, 21:07
Ajust det, måste nämna en sak.

Om det inte var så att jag skulle besöka Herr Fairing för diverse filkopiering så hade jag INTE blivit av med lappen *slap*

*kissass*

M

blekfet2
2007-11-11, 21:48
Ajust det, måste nämna en sak.

Om det inte var så att jag skulle besöka Herr Fairing för diverse filkopiering så hade jag INTE blivit av med lappen *slap*

*kissass*

M

huhu :D

Pdaddy
2007-11-11, 22:01
huhu :D

Det lär bli ett antal Rage burkar som får byta ägare utan pengabyte *popcorn* :D

M

Fairing
2007-11-11, 22:20
Det lär bli ett antal Rage burkar som får byta ägare utan pengabyte *popcorn* :D

M

Jag tror att du hade RAGE i blodet när du åkte fast:D

NiXPhoenix
2007-11-11, 22:52
Har just fått körkort så nej. :)

Pdaddy
2007-11-12, 08:51
Jag tror att du hade RAGE i blodet när du åkte fast:D

Då hade ja väll för faan inte kört 54 !!! Då hade ja legat i 100 och hoppat i guppet vid övergångstället, å stanna hade ja nog inte gjort heller :D.

M

bertbert
2007-11-12, 09:57
Vad är skillnaden mellan de två sista alternativen i pollen?

bubbe
2007-11-12, 10:18
Sympatiserar med dig, att köra 54 på 30väg är dock klantigt.

Ungefär lika klantigt som att vara ute sent med besiktningen där jag själv drog nitlotten på -1500kr i torsdags (var två snygga tjejpoliser som stalkade mig ända till parkeringen).

Har dock aldrig varit av med körkortet, haft tur i oturen sas.

Frippe_L
2007-11-12, 10:22
Saknade alt. blivit av med lappen men ingen större bättring :-)

Blev av med kortet för två somrar sen, 121km/h på 90-väg, vadå surt!
1800kr i böter och 2 mån utan kort.
Pappa tyckte jag fick skylla mig lite själv bara och att jag hade samlat ihop till det med de tidigare 6 årens närmast konstanta fortkörningar.

Men ja var glad de inte sköt på mig lite tidigare där för då gick det betydligt fortare så man kan säga de fick nån medelhastighet då jag bromsade som fan för jag såg bilen långt framför började bromsa och antog att det var antingen en olycka eller poliskontroll över det där krönet.

2mån cykling till jobbet på sommaren och bra väder så det gjorde inte spec mycket.

Manta
2007-11-12, 12:02
Jag har inte blivit av med det trots att jag frekvent kör för fort. Brukar dock ta det ganska lugnt när det kommer till stadstrafik. Fast nu med bara några månader kvar på prövotiden kör jag mest som en snigel.

scum
2007-11-12, 12:58
Vad är skillnaden mellan de två sista alternativen i pollen?

+1.. suck

Maharadja
2007-11-12, 13:32
Min sambo blev av med körkoret under "trafiksäkerhetsveckan" i våras..han skulle blitt av med det i 4 mån, men han och hans arbetsgivare skrev personligt brev till länsstyrelsen där dom förklarade hur mycket problem det skulle bli med hans anställning genom att vara utan körkort så länge. Det lyckades, han fick 2 mån utan kort!

Jorgen
2007-11-12, 16:45
Vad är skillnaden mellan de två sista alternativen i pollen?

Det kan man fråga sig. Jag har inte lagt till det alternativet iallafall.

Kaboffastar
2007-11-12, 18:16
Jag körde nyligen 43 km/h för fort på 90 väg.. 4000 i böter och av med kortet i 3 månader.

Handlar det inte om att det kan bli problem med inkomst så ger dom blanka fan i vad du tycker på länsstyrelsen...

NiXPhoenix
2007-11-12, 18:37
Jag körde nyligen 43 km/h för fort på 90 väg.. 4000 i böter och av med kortet i 3 månader.

Handlar det inte om att det kan bli problem med inkomst så ger dom blanka fan i vad du tycker på länsstyrelsen...


Måste du ta om också eller har du haft det några månader mer? :) Kollade åldern i din profil.

Kaboffastar
2007-11-12, 18:39
hade haft kortet i 2 år 3 månader typ :D

Fairing
2008-01-07, 15:23
Fjant här !!
JA som sagt, då har jag straffats av högre makter till 2-4 månaders "hellveteskomunaltrafik" (nytt ord).

Jag körde 54 km/h på 30 väg :( ..
3200 kr i böter och som sagt indraget körkort, får svar från länsstyrelsen ang hur lång tid jag blir utan lapp.

Min arbetsgivare har skrivit ett brev som jag skall posta när jag får svar från länsstyrelsen, i vissa fall kan man få lindrat "straff" så att jag istället för tex 2 månader bara blir av med det i 1 månad.

Ville bara kolla me annat folk här, har ni åkt dit och blivit av med körkortet !!
Isåfall vad gjorde ni och hur länge blev ni av med det ? .

Simma lungt, å kör faaan 30 på 30 väg yaa hear.

Marcus


Grattis Marcus!!

I morgon får du köra bil igen och då hoppas jag att du dyker upp på Gymmet*flex*

Fixa ledigt 26 (kolloträffen) så vi kan festa:cheers:

Tuniz
2008-01-07, 23:06
körde i 138 km/h på 90 väg och blev stoppad av civilsnuten men slapp undan med ett "kör lite lugnare nästa gång, ok?" häromdagen :D


Att samarbeta med SOS alarm har sina sköna stunder ;P