handdator

Visa fullständig version : AAKG / Citrulline Malate. När på dagen?


Sheogorath
2007-11-10, 14:46
Hej,

I Optimums produktbeskriving av Nitric Boost (AAKG) skall den intas före frukost på tom mage och skall alltså ge effekt ("pump") under träningen; när träningen är förlagd kommenteras inte. Låter väl vettigt för mig som lekman.

På andra produktbeskrivningar ska liknande produkter intas direkt före träningen på tom mage. D.v.s. precis som dosering av EAA rekommenderas om man ska lägga det bara på ett ställe.

Vad är rätt? Spelar det någon roll?

mystic[-_-]
2007-11-10, 16:09
Dosen är väll viktrelaterad? Jag skulle kör en servering morgon och en innan träning, annars bara innan träning om ekonomin inte tillät två

Dosering:
• 50 - 70kg - 1 servering före frukost
• 70 - 90kg - 1 servering före frukost och 1 servering före lunch
• > 90kg - 1 servering före frukost, 1 servering före lunch och 1 servering före middag

1 burk = 180 tabletter
1 servering = 3 tabletter

Sheogorath
2007-11-10, 16:32
Alltså, vad som anges i produktbeskrivningarna / rekommendationerna är i stort sett aldrig intressant. Dessutom prioriteras morgondosen, vilket du ser genom att man väljer just den vid den låga vikten.

Generellt sett är det ju studier och personlig erfarenhet som ska användas vid dosering och timing. Företagen är vinstdrivande och för dem är "uppande" av dosen ofta till fördel.

Än så länge är det faktiskt Vault som verkar bäst för mig när jag drar igång deffen.

mystic[-_-]
2007-11-10, 16:52
Har du provat Rage?

Sheogorath
2007-11-10, 17:12
;2629653']Har du provat Rage?

Nope. Vill inte ha koffein och B-Alanin i min produkt.

Koffein får jag f.f.a. från kaffe och B-Alanin vill jag cykla; med druvsocker. Har det ena eller andra i träningsflaskan.

[UnTr] freshmint
2007-11-10, 17:45
Nope. Vill inte ha koffein och B-Alanin i min produkt.

Koffein får jag f.f.a. från kaffe och B-Alanin vill jag cykla; med druvsocker. Har det ena eller andra i träningsflaskan.

Får man någon akut effekt av B-Alanin?

Sverker
2007-11-10, 18:04
Akut effekt är stickningar i huden.

Troligen får du den buffrande effekten av karnosin redan första dosen men effekten blir bättre allt eftersom.

Sheogorath
2007-11-11, 09:29
Bump på frågan och en ytterligare fråga om arginin-baserade NO-produkter innehållandes kreatin (t.ex. Vault eller Rage):

Är den nödvändigt att ta den på icke-träningsdagar för pumpens skull? Om rekommendationerna om att ta kreatin/NO-produkten varje dag egentligen handlar om kreatinet, är det ju lätt fixat med monohydrat, och mycket billigare.

Sheogorath
2007-11-11, 09:36
(såg nu att Rage rekommenderades för träningsdagar, så jag antar att det samma ska gälla för Vault, deras egna rekommendationer till trots)

Jag har nu egentligen allt jag behöver i den här tråden. Man tar sin produkt så att argininet motsvarar ~3 g på morgonen, på fastande mage och på träningsdagarna. Finns det kreatin i produkten kan man hålla skeppet flytande med monohydrat på övriga dagar.

Är detta rätt?