handdator

Visa fullständig version : How to become a firefighter


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

thatkrillesshow
2007-11-09, 20:25
Hej hopp, startar min andra journal nu i och med satsningen mot att bli brandman:cool:

Jag: Heter Kristian (aka Krille), född -89, är ca 180 cm lång, väger ca 76,5 kg just nu.
Har tidigare lirat bandy och fotboll i fem år vardera. Slutade efter en trafikolycka (2004) som borde ha kostat mig livet. Anledning till att jag överlevde var att jag hade sån tur att det var en helikopter i luften som precis hade hämtat upp en kille som krockat med sin mc (han dog), som kunde plocka upp mig på vägen.
Jag låg i koma i två veckor, vakna upp och hade förlorat så mycket muskler så att jag inte ens klara en armhävning på knäna, jag var tvungen och lära mig gå från början osv. Men det va bara o kämpa på och det härdade!
Jag klarade mig med en fraktur i ryggen (som har läkt) och en hel del ärr som minne.
Jag har också opererat högra knäet en gång (2005) pga en felväxt i skelettet som la sig i vägen för musklerna. Fick gå på kryckor nån vecka, va inte så farligt, har full funktion där nu.

Sommaren 2006 bestämde jag mig för att jag va för tjock och börja löpa som en idiot. Gick ner ca 10 kg på bara lite mer än en månad*gah!* Blev skitskraj (trodde jag hade anorexia eller nåt:S) och gick snabbt upp några kg igen. Gick väl upp nåt enstaka kg året som följde, sen blev jag medlem här och sen jag starta min första journalen i juni så har jag gått upp ca 10-11 kg (and going strong)*flex*

Men hursomhelst, snart bara en termin kvar i gymnasiet, sen blir det till att söka SMO (Skydd Mot Olyckor) och utbilda sig till brandman.

Handcuff
2007-11-09, 20:31
Oj vilken historia! Härligt att du fixade det :)

Fått för mig att det är en populär utbildning som garanterat är superkul :thumbup:

thatkrillesshow
2007-11-09, 20:38
Oj vilken historia! Härligt att du fixade det :)

Fått för mig att det är en populär utbildning som garanterat är superkul :thumbup:

Tack handcuff:)

Jag hoppas det, verkar iaf skitskoj:thumbup:

Eddie Vedder
2007-11-09, 20:45
Din förra journal är numera låst. Ska bli kul att följa den här nya. Lycka till med brandmansträningen kompis!:thumbup:

thatkrillesshow
2007-11-09, 20:49
Din förra journal är numera låst. Ska bli kul att följa den här nya. Lycka till med brandmansträningen kompis!:thumbup:

Tack nicklas:)
Låter bra;)

Spader
2007-11-09, 22:24
Hej hopp, startar min andra journal nu i och med satsningen mot att bli brandman:cool:

Jag: Heter Kristian (aka Krille), född -89, är ca 182 cm lång, väger ca 76,5 kg just nu.
Har tidigare lirat bandy och fotboll i fem år vardera. Slutade efter en trafikolycka (2004) som borde ha kostat mig livet. Anledning till att jag överlevde var att jag hade sån tur att det var en helikopter i luften som precis hade hämtat upp en kille som krockat med sin mc (han dog), som kunde plocka upp mig på vägen.
Jag låg i koma i två veckor, vakna upp och hade förlorat så mycket muskler så att jag inte ens klara en armhävning på knäna, jag var tvungen och lära mig gå från början osv. Men det va bara o kämpa på och det härdade!
Jag klarade mig med en fraktur i ryggen (som har läkt) och en hel del ärr som minne.
Jag har också opererat högra knäet en gång (2005) pga en felväxt i skelettet som la sig i vägen för musklerna. Fick gå på kryckor nån vecka, va inte så farligt, har full funktion där nu.

Sommaren 2006 bestämde jag mig för att jag va för tjock och börja löpa som en idiot. Gick ner ca 10 kg på bara lite mer än en månad*gah!* Blev skitskraj (trodde jag hade anorexia eller nåt:S) och gick snabbt upp några kg igen. Gick väl upp nåt enstaka kg året som följde, sen blev jag medlem här och sen jag starta min första journalen i juni så har jag gått upp ca 10-11 kg (and going strong)*flex*

Men hursomhelst, snart bara en termin kvar i gymnasiet, sen blir det till att söka SMO (Skydd Mot Olyckor) och utbilda sig till brandman.



Ja, trafikolyckor är inte roliga. Min pappa var med om en otäck mc olycka, han vaknade upp på motorvägen med vänsterbenet brevid sig :/

LadyInsane
2007-11-09, 22:27
Nämen ska du bli brandman!! ?? Grymt! Du vet att jag följer dig;)

ceejay
2007-11-09, 23:50
Åfan ny journal det blir fint ;)

Frantic
2007-11-10, 00:09
Kul att du ska söka SMO:) Jag går första terminen nere i Revinge! Några tips: spendera inte all tid i gymmet utan träna kondition också då det är minst lika viktigt. Försök att komma till ett badhus och träna lite simning. De enda egentliga fysiska krav vi har på oss är att kunna klara ett rullbandstest och ett simtest där man bl.a ska bogsera folk och dyka efter tunga dockor på 5m djup.

jojjep91
2007-11-10, 12:08
Gött med ny journal!

ska följas! ;)

yaska
2007-11-10, 12:15
Kör hårt, sås ka det säkerligen inte bli några problem att komma in! *flex*

thatkrillesshow
2007-11-10, 13:21
Ja, trafikolyckor är inte roliga. Min pappa var med om en otäck mc olycka, han vaknade upp på motorvägen med vänsterbenet brevid sig :/

Usch:( Jag hade verkigen tur jag, borde egentligen sitta i rullstol minst=/

Nämen ska du bli brandman!! ?? Grymt! Du vet att jag följer dig; )

Jupp;) Härligt härligt*cupid*

Åfan ny journal det blir fint ; )

Yes sir;)

Kul att du ska söka SMO: ) Jag går första terminen nere i Revinge! Några tips: spendera inte all tid i gymmet utan träna kondition också då det är minst lika viktigt. Försök att komma till ett badhus och träna lite simning. De enda egentliga fysiska krav vi har på oss är att kunna klara ett rullbandstest och ett simtest där man bl.a ska bogsera folk och dyka efter tunga dockor på 5m djup.

Kul! Vet inte riktigt vilken skola jag ska gå nu när dem ska lägga ner den i Rosersberg som låg närmast mig. E Revinge bra?: )
Tränar lite kondition iaf*whistle* Rullbandtest har jag gjort ett för nån månad sen. Fast inte samma som ni, utan ett nyanställningstest (vilket e tuffare), men det klara jag lätt, så jag anser mig ha hyffsad kondis; )
Simmning e jag lite sämre på...

Gött med ny journal!

ska följas! ; )

Härligt; )

Kör hårt, sås ka det säkerligen inte bli några problem att komma in! *flex *

Tackar så mkt: )

Frantic
2007-11-10, 13:33
Kul! Vet inte riktigt vilken skola jag ska gå nu när dem ska lägga ner den i Rosersberg som låg närmast mig. E Revinge bra?: )
Tränar lite kondition iaf*whistle* Rullbandtest har jag gjort ett för nån månad sen. Fast inte samma som ni, utan ett nyanställningstest (vilket e tuffare), men det klara jag lätt, så jag anser mig ha hyffsad kondis; )
Simmning e jag lite sämre på...





Det är ju inte klart att de ska läggas ner men mycket pekar ju ditåt. Revinge kommer ju vara kvar i vilket fall och det är en bra skola! Rullbandstestet man gör i samband med ansökningen är inte jobbigt alls men det andra är lite tuffare. Vad har du gjort för nåt?

Laijza
2007-11-10, 13:37
Brandman? va hett!
Ska bli kul att föjla din journal och se dig lyckas; cause you will, Krille, that you will :thumbup:

Nimille
2007-11-10, 13:38
Skoj med utbildningen, stort lycka till krille!

thatkrillesshow
2007-11-10, 13:51
Glömde skriva upp lite saker:smash:

Jag har tränat i snart ett och ett halv år. Men då var det endast löpning. Gymmet började jag gå till för kanske 9 månader sen, kanske 1 ggr/veckan. Men det va inte seriöst och största delen av träning var ändå löpning. Började styrketräna på gym lite mer, nån gång i våras, men det va inte bra träning, även om jag trodde det då. Så man kan säga att jag började träna seriöst i somras ungefär.

Mitt schema: (halvkropps)

Lördag: Ben, Rygg, Biceps o Vader
Söndag: Bröst, Axlar, Triceps o Mage
Måndag: Ben, Rygg, Biceps o Vader
Tisdag: Bröst, Axlar, Triceps o Mage
Onsdag: Vila
Torsdag: Löpning
Fredag: Vila

Mål till nyår:

Ska upp till 80 kg till nyår iaf. Sen så får jag se om jag fortsätter upp några kilo eller om jag påbörjar en deff.

Detta ska lyftas till nyår:
Bänk: 85 kg
Böj: 100 kg
Mark: 140 kg

thatkrillesshow
2007-11-10, 13:54
Det är ju inte klart att de ska läggas ner men mycket pekar ju ditåt. Revinge kommer ju vara kvar i vilket fall och det är en bra skola! Rullbandstestet man gör i samband med ansökningen är inte jobbigt alls men det andra är lite tuffare. Vad har du gjort för nåt?

Ok:) Jag gjorde ett nyanställningtest, som görs för att man ska få rökdyka, på Viktoria i Uppsala

Brandman? va hett!
Ska bli kul att föjla din journal och se dig lyckas; cause you will, Krille, that you will :thumbup:

U know it;)
Tackar tackar liza:)

Skoj med utbildningen, stort lycka till krille!

Tack emil:)

thatkrillesshow
2007-11-10, 14:05
Dagens morgonvikt: 76,6 kg.

Lördagspasset:

Knäböj: (samtliga böjar filmades)
10*40 kg
10*50 kg
10*60 kg
7*70 kg
5*75 kg
3*80 kg
Nu är jag nöjd me tekniken, därför kommer relutaten börja räknas och därför e dessa lyft mina nuvarande PB:n.

SLDL:
10*40 kg
10*60 kg
5*80 kg
7*90 kg
5*95 kg
4*100 kg
Svag här idag:(

CBN:
7*kv
5*kv
5*kv (bästa setet teknikmässigt sätt)
2*+10 kg PB
Känns bättre och bättre!

Sittande rodd:
10*70 kg (kände mig pigg här)
5*90 kg
7*85 kg
7*85 kg
Helt ok.

Skivstångscurl:
10*30 kg
7*35 kg
4*37,5 kg
4*37,5 kg

Sittande vadpress:
4 set

Idag tyckte jag att teknik satt riktigt bra i böjen, så nu börjar jag räkna resultaten. Finns fortfarande lite att jobba på, men för att va mig så e jag nöjd:D

Va några reps svagare i SLDL idag=/

Chins Bakom Nacken börjar gillas! Tar mycket bättre än vanliga chins tycker jag. Skön övning!

Rodden gick bra idag, inga ökningar men det kändes lätt o fint.

Curlen va strikta o fina, utom sista då det blev lite sving*whistle*

Vadpressen supersetades me curlen.

Bra pass idag!

thatkrillesshow
2007-11-10, 14:24
Dagens böjserie:

40 kg (Uppvärmning.)
S72-Mv-Pek8

50 kg (Uppvärmning.)
mBurepbCQd0

60 kg (Semiuppvärmning. Filmat snett*slap* )
ZB1wf0cNSOI

70 kg (Notera gubben i bakgrunden som kör latsdrag. Så ska man INTE göra!)
LLp0Jxktlxc

75 kg (Det här va nog teknikmässigt sämsta lyftet.)
rk9MEZyso28

80 kg (Såg riktigt fint ut tycker jag.)
COiL0td1QJ4

Sammanfattning: Inte världens bästa teknik, men tillräckligt för att jag ska va nöjd!

jojjep91
2007-11-10, 17:31
Som du sa te mej! klena mål du hade där ;) du har mer att ge! speciellt i böjen med den fina tekniken!

kö hårt/JOJJE :thumbup:!

thatkrillesshow
2007-11-10, 18:06
Som du sa te mej! klena mål du hade där ;) du har mer att ge! speciellt i böjen med den fina tekniken!

kö hårt/JOJJE :thumbup:!

Haha, tack:) Vet inte jag, 140 i mark kommer jag plocka upp lätt tills nyår, har redan tagit det målet jag hade först där. Men vill inte höja målet mer, då kanske jag offrar för mkt av teknik bara för att få upp stången...

85 i bänk e nog precis så att jag klarar, har stannat upp lite i ökningarna där, får se hur det känns imorrn.

Böj får jag se, antagligen så höjer jag inte målet, vill låta tekniken hinna me också.

Viktmålet rör jag inte! Har lyckats gå upp ca 0,5 kg/veckan nu sedan i somras, utan att räkna kcal, och tänker forstätta så. Onödigt att lägga på sig för mkt fett.

MEN, det är alltid möjligt att jag ändrar målen. Mkt hänger på den här veckan, ska börja köra me kre-alkalyn, så få se om det ger nåt, då kan det bli lite ökningar*flex*

Jones
2007-11-10, 18:18
Kul att du ska söka SMO:) Jag går första terminen nere i Revinge! Några tips: spendera inte all tid i gymmet utan träna kondition också då det är minst lika viktigt. Försök att komma till ett badhus och träna lite simning. De enda egentliga fysiska krav vi har på oss är att kunna klara ett rullbandstest och ett simtest där man bl.a ska bogsera folk och dyka efter tunga dockor på 5m djup.

Bra tips där basgruppshomie:thumbup:

thatkrillesshow
2007-11-10, 18:52
Bra tips där basgruppshomie:thumbup:

En till SMO studerande?:)

Jones
2007-11-10, 19:02
En till SMO studerande?:)

Ja , går i samma klass som Frantic:)

Frantic
2007-11-10, 19:39
Bra tips där basgruppshomie:thumbup:

Tack! Jag ser mig lite som en mentor för alla framtida brandmän

Är du nykter nu förresten?


thatkrillesshow: Ska du söka direkt efter gymnasiet?

thatkrillesshow
2007-11-10, 20:02
Ja , går i samma klass som Frantic:)

Skoj, då kan man få backup om man börjar plugga där;)

thatkrillesshow: Ska du söka direkt efter gymnasiet?

Säg krille, blir så jobbigt för dig att skriva annars;)


Hade tänkt det;)

thatkrillesshow
2007-11-10, 20:20
Förresten, va tycker ni (frantic & jones) om SMO? E det en bra utbildning?
Hur e det på revinge? Finns det bra resurser (gym, affärer etc) där? Händer det nåt kul där, eller ligger det mitt ute i skogen? Går det några heta brudar på utbildningen?:D
:)

Oskar_NIN
2007-11-10, 23:02
Vafan, du måste ju säga till när du flyttar! :(

Jones
2007-11-11, 11:29
Förresten, va tycker ni (frantic & jones) om SMO? E det en bra utbildning?
Hur e det på revinge? Finns det bra resurser (gym, affärer etc) där? Händer det nåt kul där, eller ligger det mitt ute i skogen? Går det några heta brudar på utbildningen?:D
:)

Vi är inne på första terminen ännu och hittills har det varit mycket föreläsningar och teori...
Praktiskt har vi haft sjukvård och trafikolycka vilket var lärolikt... Skall börja med brand snart.
Gymmet är bra och det går att träna i stort sett när som helst...
Ifall du skall bo på skolan är tillgången till affärer och liknande inte speciellt upphetsande, underlättar en hel del med bil iofs.
Skolan ligger inom pendlingsavstånd till Lund så en lösning är ju att bo där.
Det går att skaffa stödmedlemsskap i någon nation på Lunds Universitet och få möjlighet att komma in på nationerna på helgerna... Så gillar du att gå ut är det att rekommendera. Finns mycket tjejer där om det är av intresse...;)
I klassen har vi sju tjejer så det finns säkert något för de flesta smaker;)

thatkrillesshow
2007-11-11, 12:21
Vafan, du måste ju säga till när du flyttar! :(

Jag har inte flyttat:D

thatkrillesshow
2007-11-11, 12:23
Vi är inne på första terminen ännu och hittills har det varit mycket föreläsningar och teori...
Praktiskt har vi haft sjukvård och trafikolycka vilket var lärolikt... Skall börja med brand snart.
Gymmet är bra och det går att träna i stort sett när som helst...
Ifall du skall bo på skolan är tillgången till affärer och liknande inte speciellt upphetsande, underlättar en hel del med bil iofs.
Skolan ligger inom pendlingsavstånd till Lund så en lösning är ju att bo där.
Det går att skaffa stödmedlemsskap i någon nation på Lunds Universitet och få möjlighet att komma in på nationerna på helgerna... Så gillar du att gå ut är det att rekommendera. Finns mycket tjejer där om det är av intresse...;)
I klassen har vi sju tjejer så det finns säkert något för de flesta smaker;)

Ok, tack för infon:) Perfekt att få lite insideinformation;)

thatkrillesshow
2007-11-11, 12:30
Imorse var jag och hämta min beställning me tillskott(+ t-shirt):

44310

Hann pilla i mig kre-alkalyn före passet också, malto o whey börjar jag använda när min gamla gainer e slut. Ska bara komma på hur jag ska blanda dem så opti som möjligt:D

thatkrillesshow
2007-11-11, 13:08
Dagens morgonvikt: 76,2 kg.

Söndagsträning: (Tog 2 kre-alkalyn ca 25 min före passet. På burken står det 2-4 st, 30-60 min före passet.)

Bänkpress:
10*40 kg
10*50 kg
5*60 kg
3*70 kg (Sista va inte fin)
2*70 kg
2*70 kg
4*65 kg
Usch va klen jag är!

(Dips:
2*kv)

Lutande hantelpress:
10*16,2 kg
10*21,2 kg
9*23,8 kg PB?
7-8?*26,4 kg PB?

Rotatorcuffar:
3 set

Arnoldpress:
10*13,6 kg
8*16,2 kg
8*16,2 kg
8*16,2 kg

French press:
10*20 kg
7*25 kg
5*27,5 kg

Cablecrunches:
4 set

Maskincrunches:
3 set

Jag vet inte om det va för att jag tog kre-alkalyn för nära inpå passet, men det kändes inte ett skit, va tvärtom svagare idag:S Nästa gång blir det 45 min innan och 4 st.

Kände av lite axelsmärta innan passet. Borde egentligen kört rotatorcuffarna före jag börja bänka, men körde innan jag körde axlar istället. Nästa gång blir det först på passet.

Bänken va jag svag i! Men kände på dips, kände inte av ett skit av bröstsmärtan. Kan va att jag har börjat strecha mer och att jag för nån dag sen börja smörja in med voltaren (som funkade skitbra för nåt år sen när jag fick smärta i benen efter löpning).

Trodde det gick bra i hantelpressen och att alkalyn hade börjat få effekt, men det va bara för att det va så länge sen jag körde hantelpress så jag hade glömt bort hur mkt jag bruka köra där. Inte ens säker om det va pb. Isf bara me en rep.

Fick grym pump i axlarna efter rotatorcuffarna. Vet inte om det va alkalynen, men även om det va det så är det inte det jag e ute efter, jag vill ju lyfta mer*grr27*

Svag i tricep idag, usch:furious:

Halvkasst pass=/

thatkrillesshow
2007-11-11, 18:10
Vi är inne på första terminen ännu och hittills har det varit mycket föreläsningar och teori...
Praktiskt har vi haft sjukvård och trafikolycka vilket var lärolikt... Skall börja med brand snart.
Gymmet är bra och det går att träna i stort sett när som helst...
Ifall du skall bo på skolan är tillgången till affärer och liknande inte speciellt upphetsande, underlättar en hel del med bil iofs.
Skolan ligger inom pendlingsavstånd till Lund så en lösning är ju att bo där.
Det går att skaffa stödmedlemsskap i någon nation på Lunds Universitet och få möjlighet att komma in på nationerna på helgerna... Så gillar du att gå ut är det att rekommendera. Finns mycket tjejer där om det är av intresse...;)
I klassen har vi sju tjejer så det finns säkert något för de flesta smaker;)

Bor du (o frantic) på skolan? Isf, hur är det, är det ok att bo där eller borde man satsa på Lund? Hur lång tid tar det till Lund?:)

ZyphoX
2007-11-11, 18:29
Bra pass! Alltid skönt med pb för lite motivationsboost ;).

För lat för att läsa, men vad har du maxat i bänk/böj/mark?

Kötta vidare! :hbang:

Frantic
2007-11-11, 18:34
Bor du (o frantic) på skolan? Isf, hur är det, är det ok att bo där eller borde man satsa på Lund? Hur lång tid tar det till Lund?:)

Jones bor på skolan och jag bor i Lund. Jag ska flytta till skolan nästa termin för att det är jävligt billigt och stället jag bor på nu är riktigt ofräscht. Jag är dessutom ganska lat så det ska bli skönt att slippa skrapa rutor och sån skit bara för att åka till skolan på morgonen. Har du bil så tar det runt en kvart att åka så det är inte speciellt långt. Buss däremot tar lite längre tid men oftast kan man ju samåka med någon annan. Rummen är runt 8 kvm stora har jag för mig och man får dela toalett och dusch med andra. Gemensamt kök och sällskapsrum. Vissa verkar trivas skitbra medans andra inte gillar det alls. Den största fördelen med att bo i Lund är väl känslan av att få komma hem och bort från skolan. Jones lär må bättre nästa termin. Då ska vi ligga sked

Jones
2007-11-11, 22:05
Jones bor på skolan och jag bor i Lund. Jag ska flytta till skolan nästa termin för att det är jävligt billigt och stället jag bor på nu är riktigt ofräscht. Jag är dessutom ganska lat så det ska bli skönt att slippa skrapa rutor och sån skit bara för att åka till skolan på morgonen. Har du bil så tar det runt en kvart att åka så det är inte speciellt långt. Buss däremot tar lite längre tid men oftast kan man ju samåka med någon annan. Rummen är runt 8 kvm stora har jag för mig och man får dela toalett och dusch med andra. Gemensamt kök och sällskapsrum. Vissa verkar trivas skitbra medans andra inte gillar det alls. Den största fördelen med att bo i Lund är väl känslan av att få komma hem och bort från skolan. Jones lär må bättre nästa termin. Då ska vi ligga sked

En stor födel med att bo på skolan är att gymmet blir lättillgängligt närsomhelst... Anlag för cellskräck är dock inte bra då det är löjligt små rum...

jojjep91
2007-11-12, 07:37
hehe okej Krille ;) hoppas du når dina mål då!

jag tyckte passet såg bra ut!

arnoldpressarna var väl bra? :) tycker 16kg låter mycket.

Tycker också det var konstigt att hantlarna väger 23,8 22,2kg? :S haha

thatkrillesshow
2007-11-12, 18:52
Jones bor på skolan och jag bor i Lund. Jag ska flytta till skolan nästa termin för att det är jävligt billigt och stället jag bor på nu är riktigt ofräscht. Jag är dessutom ganska lat så det ska bli skönt att slippa skrapa rutor och sån skit bara för att åka till skolan på morgonen. Har du bil så tar det runt en kvart att åka så det är inte speciellt långt. Buss däremot tar lite längre tid men oftast kan man ju samåka med någon annan. Rummen är runt 8 kvm stora har jag för mig och man får dela toalett och dusch med andra. Gemensamt kök och sällskapsrum. Vissa verkar trivas skitbra medans andra inte gillar det alls. Den största fördelen med att bo i Lund är väl känslan av att få komma hem och bort från skolan. Jones lär må bättre nästa termin. Då ska vi ligga sked

En stor födel med att bo på skolan är att gymmet blir lättillgängligt närsomhelst... Anlag för cellskräck är dock inte bra då det är löjligt små rum...

Okej. Tack för infon grabbar:)

thatkrillesshow
2007-11-12, 18:54
hehe okej Krille ;) hoppas du når dina mål då!

jag tyckte passet såg bra ut!

arnoldpressarna var väl bra? :) tycker 16kg låter mycket.

Tycker också det var konstigt att hantlarna väger 23,8 22,2kg? :S haha

Tack jojje:)

16 e inte så mkt, Jag e ju svag*whistle*

Jag me, e irreterande att komma ihåg, men det står så på dem:S

thatkrillesshow
2007-11-12, 19:17
Bra pass! Alltid skönt med pb för lite motivationsboost ;).

För lat för att läsa, men vad har du maxat i bänk/böj/mark?

Kötta vidare! :hbang:

Yes;)

Bänk: 75 kg.
Mark: 130 kg.
Böj: ???

ZyphoX
2007-11-12, 19:18
Yes;)

Bänk: 75 kg.
Mark: 130 kg.
Böj: ???

Nice ;). Skönt och se att jag tar dig i något iallafall ^^.

thatkrillesshow
2007-11-12, 19:21
Böj: ???

Gissningsvis mellan 90 o 100 kanske?

thatkrillesshow
2007-11-12, 19:31
Nice ;). Skönt och se att jag tar dig i något iallafall ^^.

Det hade varit konstigt annars*whistle*

thatkrillesshow
2007-11-12, 19:45
Dagens morgonvikt: 76,3 kg.

På bussen idag bestämmde jag mig för att bara träna på gymmet 3 dar/veckan under praktiken eftersom jag varje morgon har en timme hockeybocky/simmning med brandmännen. Så idag blev det inget gym, utan det blir imorrn istället o då blir det något slags helkroppspass hade jag tänkt.

Måndagsträning:

1 h hockeybocky (blandning mellan hockey och bandy). Svettigt! Lämnade kvar skridskorna på stationen över helgen för att få dem slipade eftersom det va som att åka på rullskridskor på isen förra veckan (skämde ut mig totalt*grr27*), men dem hade inte blivit slipade, så jag kunde inte visa upp mig från min bästa sida idag heller:furious: Fast jag gjorde ett mål iaf*flex*
Jag tog hem skridskorna idag så att farsan kan göra en hobbyslipning med kniv-slipmaskinen... Har funkat förut, men jag kan ju lika gärna förstöra dem, hoppas det går bra*whistle*

I spegeln i duschrummet efter hockeybockyn så kände jag mig grymt deffad, kan ha vart ljuset, men det kändes bra eftersom jag har börjat känna mig lite pluffsig. Men nu e jag 100% bulksugen igen:eating:

thatkrillesshow
2007-11-12, 20:53
Haha, kände nyss på farsan hemmagjorda slipning. Han hade använt en vanlig fil:Virro Om det funkar visar sig imorrn, men en sak e säker; dem e vassa!!!:D

jojjep91
2007-11-13, 13:26
hahah! kö hårt med hockeyn! Väntar ivrigt på UPDDATEEEEEEEEE!!

thatkrillesshow
2007-11-13, 18:47
Dagens morgonvikt: 76,8 kg.

Tisdagsträning: Blev inget gympass idag. Jag kände av lite svagt halsont på förmiddagen. Funderade länge på om jag skulle träna eller ej, men bestämde till slut att det var bäst att inte chansa. Men förhoppningsvis så blir det gymmet imorrn iaf. Det e inte så farligt så det e bara o trycka i sig halstabletter och varmt honungsvatten nu så blir det bra tills imorrn hoppas jag...

Däremot så lira jag hockeybocky imorse. Att slipa skridskor me en vanlig fil funka inte*slap* Det va ojämt slipat så jag vobbla fram. Fast det va vasst slipat... för vasst. Det tog tvärstopp när jag skulle stanna och jag flög rakt fram*grr27* Det va bättre oslipat.
Dagens bravad var nog när jag välte 3 st på en gång för att jag inte kunde stanna normalt*whistle* 2 va ur egna laget:D
Men nu är dem slipade, så imorrn funkar inga bortförklaringar längre, då måste jag va bra...

andreasson
2007-11-13, 18:51
haha bättre lycka imon hoppas vi

thatkrillesshow
2007-11-13, 19:30
haha bättre lycka imon hoppas vi

Tackar:)

thatkrillesshow
2007-11-13, 19:31
Kommer med nyss mätta armmått (flexade men opumpade):

Höger: 36 cm.
Vänster: 37,5 cm.

Durre
2007-11-14, 12:38
Bra armar! är gyllene gränsen 40cm då eller :)?

thatkrillesshow
2007-11-14, 17:02
Bra armar! är gyllene gränsen 40cm då eller :)?

Precis;) Men det når man väl aldrig upp till*grr27*

thatkrillesshow
2007-11-14, 17:13
Dagens morgonvikt: 77,4 kg.
Vägde mig mitt på dan efter lunch också, och vågen passerade den magiska gränsen 80 kg*flex* Jag vägde 80,4 kg (me kläder på och mat i magen). Men det känns ändå som att man har passerat en milstolpe i livet. Nu e det inte så långt ifrån en morgonvikt på 80 kg:eating:

Blev ingen som helst träning idag. Kände av halsen lite i morse så jag tog det säkra före det osäkra o tog ut ännu en extra vilodag idag. Känns tråkigt att behöva vila, men bättre det än att dra på sig en långvarig infektion etc.

Men bara för det så tänkte jag satsa på en trippel imorgon. Hockeybocky på morgonen, ett gympass innan jag åker hem o backintervaller efter käket hemma:hbang:

Petf
2007-11-14, 17:22
jasså brandman , verkar rätt chill :D .. fan 80 dagsvikt , vad hade inte jag gett för det, ligger på knappa 70 på dan , och stort sätt samma på morronen , -nåt kilo kanske .

thatkrillesshow
2007-11-14, 18:06
jasså brandman , verkar rätt chill : D .. fan 80 dagsvikt , vad hade inte jag gett för det, ligger på knappa 70 på dan , och stort sätt samma på morronen , -nåt kilo kanske .

Jupp^^ Jodå, rätt så chill:D Men lönen suger, typ 16000 som ingångslön, sen så tjänar man inte så mkt mer än en städare*grr27*
Men det e bara för att dem jobbar i skift, så dem har oftast flera dagar i rad ledighet, typ jobbar måndag, torsdag, lördag kanske en vecka. Så man måste ha 2 jobb för att pengarna ska räcka till. Men det e lugnt, typ frilansa som snickare eller nåt o göra lite svartjobb o dra in nån extra tusenlapp här o där:D Så i stort sett alla brandmän i sverige tjänar mellan 40-50 tusen med 2 inkomster inräknat:hbang:

80 kg e najs, men jag e svag o det e inte kul o va tjock o svag. Då hade jag hellre bytt me dig o vart rippad o råstark:MrT:

ceejay
2007-11-14, 21:48
Så otroligt svag är du väl inte ;)
Men om du nu så tkr det spelar väl det ingen roll då du garanterat kommer att bli mycket starkare *flex*

thatkrillesshow
2007-11-15, 19:02
Så otroligt svag är du väl inte ;)
Men om du nu så tkr det spelar väl det ingen roll då du garanterat kommer att bli mycket starkare *flex*

Otroligt o otroligt... men svag e jag definitivt*gah!*
Men joo, det kommer väl me tiden får man hoppas, tack:)

thatkrillesshow
2007-11-15, 20:37
Dagens morgonvikt: 77,2 kg.

Blev nada träning idag (förutom när jag vart tvungen att springa några 100 m för att hinna me bussen). Vakna upp me en icke 100%ig hals, så valde att ta det lugnt idag. Hade också skitont i vänster axel när jag vakna:S Antar att jag sovit konsigt bara:smash:
Så nu e det bara o kolhydratladda tills jag e frisk igen o kan köra nästa pass:eating:

thatkrillesshow
2007-11-16, 18:49
Dagens morgonvikt: 77 kg.

Blev vila idag också. Vakna upp me lätt halsont idag också fast jag kände mig i stort sett frisk igår kväll. Men nu känns det toppen (förutom att jag har bränt tungan på alla varma drycker).

thatkrillesshow
2007-11-17, 10:41
Dagens morgonvikt: 76,5 kg.

Vila idag. Kommer bli galen snart, har inte varit på gymmet sen i söndags förra veckan*gah!*

Laijza
2007-11-17, 12:06
Dagens morgonvikt: 76,5 kg.

Vila idag. Kommer bli galen snart, har inte varit på gymmet sen i söndags förra veckan*gah!*

Du gör rätt i att vila pga halsontet. förstår dock att det är riktigt tufft att vara ifrån gymmet en hel vecka, jag hade aldrig pallat. hade antagligen gått till gymmet ändå, dum som jag är :Virro
krya på dig!

thatkrillesshow
2007-11-17, 16:13
Du gör rätt i att vila pga halsontet. förstår dock att det är riktigt tufft att vara ifrån gymmet en hel vecka, jag hade aldrig pallat. hade antagligen gått till gymmet ändå, dum som jag är :Virro
krya på dig!

Ja vet, det e helt otroligt va klok jag har blivit:D Men det e tråkigt värre*gah!* Har varit nära några gånger att smita ner till gymmet*whistle*
Tack liza:)

Frantic
2007-11-17, 16:24
Jag håller med Laijza. Håll dig borta från träningen! Jag var nyss sjuk i en vecka men tränade lite lätt iaf. Det resulterade bara att jag var sjuk i ytterligare en vecka...

StefanC
2007-11-17, 16:39
Usch, lider med dig. Det är verkligen inte kul att vara sjuk så man inte kan träna, men se till att få i dig vitaminer samt en bra kost. Vet att det är svårt och jobbigt men det hjälper.

thatkrillesshow
2007-11-17, 16:56
Jag håller med Laijza. Håll dig borta från träningen! Jag var nyss sjuk i en vecka men tränade lite lätt iaf. Det resulterade bara att jag var sjuk i ytterligare en vecka...

Usch, lider med dig. Det är verkligen inte kul att vara sjuk så man inte kan träna, men se till att få i dig vitaminer samt en bra kost. Vet att det är svårt och jobbigt men det hjälper.

Tack för stödet grabbar:)

P.S. Jag lider också med mig:cryout:

Oskar_NIN
2007-11-17, 18:45
Sjuk är aldrig roligt att va.

LadyInsane
2007-11-17, 19:02
Sötis bli nu frisk och kry, samma krille, fast ny!

(Julklappsrimmästaren...not):D

Nimille
2007-11-17, 19:17
Härlig avatar :D

thatkrillesshow
2007-11-17, 19:40
Sjuk är aldrig roligt att va.
+10!
Sötis bli nu frisk och kry, samma krille, fast ny!

(Julklappsrimmästaren...not):D
Haha, thx hottie, det muntra upp:thumbup:

thatkrillesshow
2007-11-17, 19:42
Härlig avatar :D
Haha, tackar:D
Rätt så nöjd faktikskt;)

andreasson
2007-11-17, 20:06
ne sjuk är inte något kul va borta en vecka från träningen precis pga en förkyldning men efter en vecka så kände jag mig fortfarande sjuk men där gick gränsen så började träna som vanligt och här är jag idag och har fortfarande halsont på morran och snuvig

thatkrillesshow
2007-11-17, 20:51
ne sjuk är inte något kul va borta en vecka från träningen precis pga en förkyldning men efter en vecka så kände jag mig fortfarande sjuk men där gick gränsen så började träna som vanligt och här är jag idag och har fortfarande halsont på morran och snuvig

Tråkigt för dig=/ Men det e ju ett tecken på att jag gör rätt som vilar, hur tråkigt det än är.

jojjep91
2007-11-18, 00:00
Härlig avatar :D

+1 :D

inte för jag vet varför man skriver +1 då men, antar att det är att man håller med *mini*????

tobbo
2007-11-18, 00:12
+1 :D

inte för jag vet varför man skriver +1 då men, antar att det är att man håller med *mini*????

Stämmer bra det och

+1, han är lätt skönast i serien ;)

thatkrillesshow
2007-11-18, 09:42
+1 :D
+1, han är lätt skönast i serien ;)

Haha, thx dudes, ni e nr 3 o 4 som säger det:hbang: Snacka om att man måste ha lyckats me avataren:D

Precis, han e klockren! Iofs e kelso rätt så skön också;)

thatkrillesshow
2007-11-18, 09:47
Dagens morgonvikt: 76,7 kg.

Tog beslutet att vila idag också*grr27* Men lika bra, kände mig inte 100 igår, o idag vakna jag upp me nåt litet skit i halsen. Kändes iofs som halsbränna o gick över efter frukosten, men jag kör det säkra före det osäkra iaf...

Oskar_NIN
2007-11-18, 10:15
Men sen får vi se en riktig ösa-skiten-ur-dig-vecka va?

thatkrillesshow
2007-11-18, 10:25
Men sen får vi se en riktig ösa-skiten-ur-dig-vecka va?

Det kan du feting-räkna med:hbang:

Jag har inte förlorat nåt i viktväg, tvärtom har jag gått upp, så muskler ska inte ha gått förlorade. Därför utlovar jag här och nu, till nästa vecka, att jag tar PB i minst en övning/muskel*flex*

Oskar_NIN
2007-11-18, 10:30
Det kan du feting-räkna med:hbang:

Jag har inte förlorat nåt i viktväg, tvärtom har jag gått upp, så muskler ska inte ha gått förlorade. Därför utlovar jag här och nu, till nästa vecka, att jag tar PB i minst en övning/muskel*flex*


Bra! Don't you dare let us down!

thatkrillesshow
2007-11-18, 11:00
Bra! Don't you dare let us down!

Woops, va har jag nu sagt*slap*

jojjep91
2007-11-18, 13:11
Håll vad du lovar nu!

Oskar_NIN
2007-11-18, 14:06
Annars blir det smisk vill jag lova!

thatkrillesshow
2007-11-18, 14:16
Håll vad du lovar nu!

Annars blir det smisk vill jag lova!

Äh, kommer gå skitlätt, 1 pb/muskel e inget.
För benen kör jag bara lite böj, har inte provat o hårdköra me nya tekniken än, så det blir pb hur lätt som helst. Kan säkert öka nån rep i SLDL också.
Ryggen har mer o ge i mark, så kan öka där. Sen så känner jag att jag kan öka nån rep i rodden o chins o latsdrag också (alla ryggövn alltså).
Bicep e bara o svinga upp lite extra vikter på curl.
Vader: whatever.
Brösten ska nog kunna gå o pressa ur mer ur också, nån rep till på hantelpress kanske.
Axlarna, kan bli knepigt, dem e inte 100. Men pb i varenda ryggövn tkr jag kompenserar det.
Tricep klarar mer i smalbänk, kanske i frenchpress också, e ju rätt så ny övn för mig.
Mage:whatever.
:D

Så det e nemas problemas. Om jag inte har tappat nåt vill säga... i värsta fall får jag väl roida upp vikterna*whistle*

andreasson
2007-11-18, 17:48
Vi väntar på pb:n *popcorn*

thatkrillesshow
2007-11-19, 18:49
Vi väntar på pb:n *popcorn*

Det börjar på lördag;)

Oskar_NIN
2007-11-19, 18:51
Vadå lördag?



(p.s. lol att du har skrivit 1337 inlägg.)

thatkrillesshow
2007-11-19, 18:57
Dagens morgonvikt: 77,2 kg.

Vila idag också. Det börjar bli drygt nu, känner mig frisk på kvällen, sen får jag bakslag o känner mig krasslig igen på morgonen*grr27*
Hursomhelst så har jag bestämt mig för att imorrn så e jag frisk hur jag än känner mig! Basta! Nu pallar jag inte med den här skiten längre!

thatkrillesshow
2007-11-19, 18:59
Vadå lördag?



(p.s. lol att du har skrivit 1337 inlägg.)

På lördag kommer jag börja träna ordentligt igen om jag e frisk. Fram tills dess kommer det, om det blir träning, att bli löpning o möjligtvis ett helkroppspass, för att sen börja om som vanligt på lördag.

Oskar_NIN
2007-11-19, 19:09
Dagens morgonvikt: 77,2 kg.

Vila idag också. Det börjar bli drygt nu, känner mig frisk på kvällen, sen får jag bakslag o känner mig krasslig igen på morgonen*grr27*
Hursomhelst så har jag bestämt mig för att imorrn så e jag frisk hur jag än känner mig! Basta! Nu pallar jag inte med den här skiten längre!


Jag hoppas jag klarar mig utan förkylning eller skit hela vintern!

Oskar_NIN
2007-11-20, 18:27
När blir det träning?

BisseN
2007-11-20, 18:39
[QUOTE=thatkrillesshow;2649701]Eftersom jag inte kan träna just nu så måste man ju fördriva tiden med nåt annat, enjoy;) (snacka om att jag skulle platsa i vilken brandmans-almanacka som helst:D)
QUOTE]
Men då kanske man måste vara brandis först? ;)

thatkrillesshow
2007-11-20, 18:43
Dagens morgonvikt: 77,4 kg.

Vila idag också. OMG va jag e deppig just nu*grr27*
Jag fattar inte va felet e. Nu har jag haft halsont i en vecka. I somras när jag hade halsont va det mkt mkt värre men gick ändå över på 2-3 dar:S
Jag e inte ens säker på att det e halsont som e farligt. Det känns bara irriterat o svider lite, som när man har pratat mkt eller skrikit. Känns inget när jag sväljer, jag har inte feber, hosta, e inte snorig eller förkyld. Lite hes möjligtvis. På kvällen har det gått över, men när jag vaknar igen så e det tbx, går över på en gång efter jag har käkat nåt.
Ska checka här o body o se om jag hittar nåt, annars e det väl bara o slänga upp en ny tråd, för nu börjar jag bli lite orolig, känns inte som vanlig halsont...

thatkrillesshow
2007-11-20, 18:47
När blir det träning?
Jadu, bra fråga. Ska på koloträff på lördag så jag hoppas jag e frisk då iaf o kan träna...
Men då kanske man måste vara brandis först? ;)

Äsch, inte jag, jag får va me iaf:D Annars så skapar jag en egen me bara mig på varje månad;)

krallan
2007-11-20, 18:54
sköna poser

tommie-92
2007-11-20, 18:58
haha, snyggt dära!, satsar du på almenackan 2008 för sveriges snyggast brandmän eller? :D:D

LadyInsane
2007-11-20, 19:01
Hahahahaha du är fööör sööt!*popcorn*

Lammkött:naughty:

thatkrillesshow
2007-11-20, 19:07
sköna poser
Haha, u know it;)
haha, snyggt dära!, satsar du på almenackan 2008 för sveriges snyggast brandmän eller? : D: D
Jag e ju i princip redan me där me dem bilderna:D
Hahahahaha du är fööör sööt!*popcorn

Lammkött:naughty:

*whistle*Äschh *cupid*

tommie-92
2007-11-20, 19:09
haha, det har du så rätt i! :D
sitter halsontet kvar fortfarande? :/

thatkrillesshow
2007-11-20, 19:17
haha, det har du så rätt i! :D
sitter halsontet kvar fortfarande? :/

Tack:D
Yes, tyvärr:furious: Men kollar runt på the great internet nu, o jag tycker att det lutar åt att jag har stämbandskatarr:Virro Jag vet inte hur jag ska ta den infon bara... Står bara att jag ska vila rösten:S Annars så har jag läst att om halsont sitter kvar i en vecka så ska man uppsöka vårdcentralen*gah!*

tommie-92
2007-11-20, 19:18
Tack:D
Yes, tyvärr:furious: Men kollar runt på the great internet nu, o jag tycker att det lutar åt att jag har stämbandskatarr:Virro Jag vet inte hur jag ska ta den infon bara... Står bara att jag ska vila rösten:S Annars så har jag läst att om halsont sitter kvar i en vecka så ska man uppsöka vårdcentralen*gah!*

vila rösten, det låter jobbigt!, inte lättare o uppsöka vårdcentralen o få lite medicin så att du blir frisk fort o kan börja träna? :D

thatkrillesshow
2007-11-20, 19:23
vila rösten, det låter jobbigt!, inte lättare o uppsöka vårdcentralen o få lite medicin så att du blir frisk fort o kan börja träna? :D

Inte så farligt, bara o hålla käften:D Men sen så kanske inte jag e rätt person o sätta en sån diagnos*whistle* även om det stämmer på symptomen jag har o inte har. Men det står bara vila rösten, jag funderar på om man kan träna iaf, för det står inget om att vila i övrigt..

tommie-92
2007-11-20, 19:25
Inte så farligt, bara o hålla käften:D Men sen så kanske inte jag e rätt person o sätta en sån diagnos*whistle* även om det stämmer på symptomen jag har o inte har. Men det står bara vila rösten, jag funderar på om man kan träna iaf, för det står inget om att vila i övrigt..

hahaha!, men det låter ju vettig, börja träna lite försiktigt, men skrik inget!!
fast då tappar träningen lite av sin charm när man inte får skrika :D

thatkrillesshow
2007-11-20, 19:27
hahaha!, men det låter ju vettig, börja träna lite försiktigt, men skrik inget!!
fast då tappar träningen lite av sin charm när man inte får skrika :D

Haha, bra sagt:thumbup:

Jones
2007-11-20, 19:28
Fina bilder i brandmanskostymen:-)

thatkrillesshow
2007-11-20, 19:31
Fina bilder i brandmanskostymen:-)

Tja, kan man inte träna så...:D

tommie-92
2007-11-20, 19:36
Haha, bra sagt:thumbup:

Tack :D, ibland får man till det

thatkrillesshow
2007-11-21, 09:07
Dagens morgonvikt: 77,5 kg. (Det känns inte bra att gå upp när jag inte kan träna:S)

Vila idag me*cry* Ska till min husläkare om ett litet tag. Får se om han har något bra att säga.

LadyInsane
2007-11-21, 12:20
*gah!* *gah!* *gah!* *gah!*


*grr27*

thatkrillesshow
2007-11-21, 12:42
Nyss hemkommen från farbror doktorn. Fick ta ett blodprov, sen så pilla dem på dem där hängande grejerna långt in i munnen:D
Hursomhaver, jag har streptokocker*gah!* Kommer gå på penecilin i 10 dar nu. Men han sa att det typ kommer att gå över på några få dagar. Det smittar inte speciellt mkt nu heller. För att citera han: "så länge du inte pussar nån eller hostar nån i ansiktet så ska det inte vara någon fara". Och vad jag vet så hade jag inte tänkt göra det heller*whistle*

Men den lilla smittorisken som finns ska gå över på typ 2 dar sa han, och jag kan gå tillbaka till skola imorrn om jag vill. Men nu praktiserar jag ju och jag tänker ändå ta ledigt resten av veckan. För det tycker jag att jag förtjänar!

Sen så fråga jag om jag kunde träna. Då sa han att det borde gå bra om 3-4 dar. Men kolla runt på internet nu, o det verkar som att jag borde ta o vila under hela penicilin-kuren:cryout:

Btw så blev det en promenad hem på ca 45 min.

jojjep91
2007-11-21, 13:13
usch då, lite små sjuk är inte kul o va *mini*

hoppas de blir bättre :thumbup:

och en promenad är ju inte helt fel i vårt fina landskap :oo *mini*

LadyInsane
2007-11-21, 13:18
*cry* *cry* *cry* *cry*

*grr27*

thatkrillesshow
2007-11-21, 15:40
usch då, lite små sjuk är inte kul o va *mini*

hoppas de blir bättre :thumbup:

och en promenad är ju inte helt fel i vårt fina landskap :oo *mini*

Nopp, it kinda sucks:furious:

Tack jojje:)

thatkrillesshow
2007-11-21, 15:41
*cry* *cry* *cry* *cry*

*grr27*

+Mycket!

thatkrillesshow
2007-11-22, 08:46
Dagens morgonvikt: 76,7 kg.

Blir väl en promenad idag iaf, för att röra på mig lite. Håller på att tappa aptiten nu när jag vet att jag inte kommer kunna träna, eller har tränat på ett tag=/

thatkrillesshow
2007-11-22, 15:59
Blev en 3 km lång promenix idag. Sen kolla jag på film. Såg bl.a. Rocky Balboa, o då blev jag så övertaggad på att träna så jag va tvungen o göra lite armhävningar för o lugna ner mig*whistle*

Osciz
2007-11-22, 23:07
Krya på dig :)

thatkrillesshow
2007-11-23, 13:17
Krya på dig :)

Thx dude:)

thatkrillesshow
2007-11-23, 13:38
Dagens morgonvikt: 77,2 kg.

Blev en 3 km promenad idag också.

Magens gillar inte penecillinet, går inte att va i samma rum som mig...*spy*

LadyInsane
2007-11-23, 13:48
Vikten har inte gått ned alldeles förmycket iaf. Se till att trycka i dig sånt du gillar. Kaloririka saker som glass och choklad. Sådant behövs för tillfrisknad..;)

LadyInsane
2007-11-23, 13:57
Fin utveckling!:hbang: :thumbup:

thatkrillesshow
2007-11-23, 14:01
Vikten har inte gått ned alldeles förmycket iaf. Se till att trycka i dig sånt du gillar. Kaloririka saker som glass och choklad. Sådant behövs för tillfrisknad..;)

Vikten har faktiskt gått upp sen jag träna sista;)
Grejen e den att magen inte gillar penecillinet. Fick sån magkramp under promenaden idag att jag va tvungen att stanna ett tag*gah!* Har tappat matlusten rätt så rejält nu när magen inte e glad. Men jag ser till att få i mig det som behövs iaf, även om det blir lite tvång*spy*

thatkrillesshow
2007-11-23, 16:29
Fin utveckling!:hbang: :thumbup:

Tack jossan*cupid*

LadyInsane
2007-11-23, 16:35
Vikten har faktiskt gått upp sen jag träna sista
Grejen e den att magen inte gillar penecillinet. Fick sån magkramp under promenaden idag att jag va tvungen att stanna ett tag*gah!* Har tappat matlusten rätt så rejält nu när magen inte e glad. Men jag ser till att få i mig det som behövs iaf, även om det blir lite tvång

Duktig pojke..*kissass*
du vet att det lönar sig;)

Tack jossan*cupid*

Jak e stolt hest!

mela
2007-11-23, 16:38
Ser bra ut hörrö *popcorn*

thatkrillesshow
2007-11-23, 17:25
Duktig pojke..*kissass*
du vet att det lönar sig; )



Jak e stolt hest!
Tack:)
Har jag kommit så här långt så tänker jag inte ge upp bara för nån sketen halssjuka*grr27*
Ser bra ut hörrö *popcorn*

Tankar*cupid*

Laijza
2007-11-23, 19:38
vilken skillnad :) och det orättvisa är att du inte ser ut att ha blivit nämnvärt tjockare utan bara fått mer muskelmassa.

thatkrillesshow
2007-11-23, 20:04
vilken skillnad :) och det orättvisa är att du inte ser ut att ha blivit nämnvärt tjockare utan bara fått mer muskelmassa.

Tack liza:) Sånt värmer när man sitter hemma, inte kan träna o känner sig tjock...

thatkrillesshow
2007-11-24, 11:30
Dagens morgonvikt: 77 kg.

Stänkte nyss av lite armhävningar. Det lär ju iaf inte va farligt... Annars så blir det en tråkigt promenad senare idag.

mela
2007-11-24, 11:32
Dagens morgonvikt: 77 kg.


tjåkkis *fniss* http://planetsmilies.net/happy-smiley-53.gif

thatkrillesshow
2007-11-24, 11:44
tjåkkis *fniss* http://planetsmilies.net/happy-smiley-53.gif

*cry*

mela
2007-11-24, 11:46
*cry*

Jag väger inte mycket mindre :em:

thatkrillesshow
2007-11-24, 11:53
Jag väger inte mycket mindre :em:

Men så har du ju mer mukkler än mig;)

mela
2007-11-24, 11:55
Men så har du ju mer mukkler än mig;)

EEP! WRONG! :smash:

thatkrillesshow
2007-11-25, 12:32
Dagens morgonvikt: 77,2 kg.

3 km promenad idag också. Har börjat dricka proviva-shot som ska hjälpa oroliga magar, nu när penecillinen fackar upp min mage. Hjälper riktigt bra, ingen magont längre och aptiten har kommit tillbaka. Nu e det bara träningen som fattas.

LadyInsane
2007-11-25, 13:34
Soon my friend, soon!!

Jag tuggar medicin men hoppas kunna träna på tisdag.

Det bör du minst sagt kunna du också, aiight?:cool:

thatkrillesshow
2007-11-25, 17:25
Soon my friend, soon!!

Jag tuggar medicin men hoppas kunna träna på tisdag.

Det bör du minst sagt kunna du också, aiight?:cool:

Don't u worry baby, i'm an expert!:D
Soooooooooooooooooonnn the lion is out of it's cage, aaggrrrrrr*flex*

Men måste pilla i mig alla penecillin-piller först. På fredag tar jag dem 2 sista. Så på lördag blir det ett aldrig tidigare skådat überpass:hbang:


(jag utlovar pb i alla övningar)

jojjep91
2007-11-25, 20:22
haha :thumbup:!

håll vad du lovar nu annars! :devil:!

Eddie Vedder
2007-11-25, 21:14
Så på lördag blir det ett aldrig tidigare skådat überpass:hbang:


Äh vafan, häng med på spinning på lördagarna istället.:D

thatkrillesshow
2007-11-26, 18:16
haha :thumbup:!

håll vad du lovar nu annars! :devil:!
*whistle*
Äh vafan, häng med på spinning på lördagarna istället.:D

Nää, kondition e på torsdagar. Däremot så kan det nog bli ett eller annat spinningpass till våren under deffen;)

thatkrillesshow
2007-11-26, 18:20
Dagens morgonvikt: 77,8 kg. Jag börjar bli tjock...

45 min promenad blev det idag.

Laijza
2007-11-26, 18:29
Dagens morgonvikt: 77,8 kg. Jag börjar bli tjock...

45 min promenad blev det idag.

know the feeling :( men än är du inte tjock på långa vägar! Jag har fan mer fett på mina höfter än va du har fördelat över hela din kropp :D lovehandles ftw :hbang:

Eddie Vedder
2007-11-26, 18:33
Jag har fan mer fett på mina höfter än va du har fördelat över hela din kropp :D lovehandles ftw :hbang:

Så SKA det vara, du är kvinna och då är det som det ska.:) Och Krille är som sagt inte tjock för fem öre.

thatkrillesshow
2007-11-26, 18:50
know the feeling : ( men än är du inte tjock på långa vägar! Jag har fan mer fett på mina höfter än va du har fördelat över hela din kropp :D lovehandles ftw :hbang:
Tack Liza:)
Så SKA det vara, du är kvinna och då är det som det ska.:) Och Krille är som sagt inte tjock för fem öre.
Precis. Sen så tycker jag personligen inte att tjejer ska va "hårda/deffade", kvinnligheten försvinner lite då=/
Jag kanske inte e tjock, men jag börjar KÄNNA mig tjock:D

Laijza
2007-11-26, 18:55
Tack Liza:)

Precis. Sen så tycker jag personligen inte att tjejer ska va "hårda/deffade", kvinnligheten försvinner lite då=/
Jag kanske inte e tjock, men jag börjar KÄNNA mig tjock:D

åh va skönt å höra:) isf ser jag ingen anledning för mig att någonsin deffa.

Jag förstår va du menar. Klart man kan känna sig tjock om man väger mer än va man brukar. När jeansen börjar bli för trånga i midjan blir man riktigt oglad..

LadyInsane
2007-11-27, 00:33
Jag kanske inte e tjock, men jag börjar KÄNNA mig tjock:D

:smash:

Realitycheck!! På med vikten mannen! U'll still be a lean, mean weightlifting-machine!!:hbang:

thatkrillesshow
2007-11-27, 14:47
åh va skönt å höra: ) isf ser jag ingen anledning för mig att någonsin deffa.
Men det går ju en gräns också när det blir för mkt och ytligheten tar över*whistle*
Ett exempel på min favvogirl nr.1(detta e opti):
http://images.askmen.com/galleries/singer/shakira/pictures/shakira-picture-1.jpg
Jag förstår va du menar. Klart man kan känna sig tjock om man väger mer än va man brukar. När jeansen börjar bli för trånga i midjan blir man riktigt oglad..
Usch. Jag va tvungen o köpa nya jeans bara för nån vecka sen. Nya t-shirtar behöver jag också...
:smash:

Realitycheck!! På med vikten mannen! U'll still be a lean, mean weightlifting-machine!!:hbang:
Mean? Jag som e snällare än jultomten:angel:

Mer vikt kommer!

thatkrillesshow
2007-11-27, 14:50
Dagens morgonvikt: 77,5 kg.

3 km promenad idag.
Igår va jag tillbaka på praktiken. Kände att halsen inte gillade det*gah!* Så idag e jag hemma o vilar igen. Jag SKA träna på lördag igen!!!

Oskar_NIN
2007-11-27, 14:51
Mina T-shirtar börjar på att bli riktigt tajta, byxor funkar än så länge! :)

Oskar_NIN
2007-11-27, 14:52
Dagens morgonvikt: 77,5 kg.

3 km promenad idag.
Igår va jag tillbaka på praktiken. Kände att halsen inte gillade det*gah!* Så idag e jag hemma o vilar igen. Jag SKA träna på lördag igen!!!

Dryyyygt! Jag är också hemma idag, men 15 timmar sömn kirrade biffen för min del! :D

thatkrillesshow
2007-11-27, 18:17
Dryyyygt! Jag är också hemma idag, men 15 timmar sömn kirrade biffen för min del! :D

Skitdrygt!
Jag sov inte så länge idag. Ska nog göra det imorrn. Blir skönt!!

jojjep91
2007-11-27, 19:19
jag börjar med bli tjock :(

HAR IAF GOSIGA KINDER! ;)

andreasson
2007-11-27, 19:41
Haha här sitter tjockisarna och klagar :rolleyes: själv älskar jag min bulk, att bara kunda möla i sig hur mycket som hällst är ju underbar *drool* längtar dock inte till våren då deffen kommer

Versus
2007-11-27, 19:41
Din avatar äger!

Väldigt imponerande och intressant bakgrundsinfo också.


Kötta på!

thatkrillesshow
2007-11-27, 20:34
jag börjar med bli tjock : (

HAR IAF GOSIGA KINDER! ; )
Du e nog inte lika "tjock" som mig;)

Jag vet inte riktigt vart mitt fett lägger sig:S Men det mest opti vore låren.
Haha här sitter tjockisarna och klagar :rolleyes: själv älskar jag min bulk, att bara kunda möla i sig hur mycket som hällst är ju underbar *drool längtar dock inte till våren då deffen kommer
Jag längtar tills våren och deffen. Kunna äta normalt, o bli riktigt deffad o fin*flex*
Din avatar äger!

Väldigt imponerande och intressant bakgrundsinfo också.


Kötta på!

Haha tack:D

Tackar för stödet:)

LadyInsane
2007-11-28, 10:13
Men det går ju en gräns också när det blir för mkt och ytligheten tar över*whistle*
Ett exempel på min favvogirl nr.1(detta e opti):
http://images.askmen.com/galleries/singer/shakira/pictures/shakira-picture-1.jpg


Wtf! Den tanigaste tjejen av dem alla...:D

Nääeee nu ska jag inte vara sån. ;) Hon e soet hest, I know!

Morty
2007-11-28, 10:32
Faktiskt, hon är ju tunn, lol :p

Bulka ftw! Kör hårt!

thatkrillesshow
2007-11-28, 14:44
Wtf! Den tanigaste tjejen av dem alla...:D

Nääeee nu ska jag inte vara sån. ;) Hon e soet hest, I know!

Faktiskt, hon är ju tunn, lol :p

Bulka ftw! Kör hårt!

Inge ont om Shakira nu! Jag blir ju lessen i ögat*cry*

thatkrillesshow
2007-11-28, 14:49
Dagens morgonvikt: 77,2 kg.

3 km promenad idag.
Börjar bli lite oroliga ang. halsen nu. Även fast jag har 2 dar kvar me penecillin så ska smärtan i halsen va borta. Men varje morgon när jag vaknar så har den som en förbannelse kommit tillbaka under natten*grr27*
Det e inte mkt, som en blandning mellan torhet, sura uppstötningar o halsont orsakat av skrikande, det e den bästa förklaringen på hur det känns:S Ringde sjurådsrådgivningen, o dem sa att jag skulle vänta o se hur det kändes när jag va klar me penecillin-kuren.
*gah!* *gah!* *gah!*

mela
2007-11-28, 14:52
Segt med halsen. Jag har alltid asont i halsen när jag vaknar oavsett om jag är sjuk eller inte. Men det är extra när jag är sjuk eller tept i näsan. Jag blir alltid så torr i halsen när jag sover. Därför det släpper efter ett tag :)

Men har du fått kniiiiiirk är du nog snart frisk *cupid*

thatkrillesshow
2007-11-28, 16:50
Segt med halsen. Jag har alltid asont i halsen när jag vaknar oavsett om jag är sjuk eller inte. Men det är extra när jag är sjuk eller tept i näsan. Jag blir alltid så torr i halsen när jag sover. Därför det släpper efter ett tag :)

Men har du fått kniiiiiirk är du nog snart frisk *cupid*

Kommer inte ihåg hur det va innan jag fick halsont, men har för mig att jag brukar va torr i käften när jag vaknar annars. Hur halsen brukar kännas e jag inte säker på.
Så när penecellinet e slut på lördag och jag skulle vakna upp me lätt halsont så kommer jag varken veta ut eller in*gah!*
Sen så får man ju den billiga variaten, på apoteket, av medecinen som man fått utskriven av läkaren. Det kanske e samma skit, men tänk om jag har fått nåt skit som små ungar som pillar sig i näsan sitter o plockar med*gah!*

Tack mela*cupid*

thatkrillesshow
2007-11-29, 13:10
Dagens morgonvikt: 77,6 kg.

Okej, nu börjar jag bli orolig. Halsen gör sig fortfarande påmind och imorrn så e penecellinen slut*gah!* Ringde min husläkare idag, men såklart så var han inte där idag:furious: Imorrn måste jag till praktiken i Enköping för o få lite papper ifyllda o hämta mina skridskor o sånt. Men får ringa då o hoppas på en tid så jag hinner ta mig fram o tillbaka o skit o skit*grr27*
Detta ser ut att gå mot en mkt mkt dålig vinter*cry*

thatkrillesshow
2007-11-29, 15:10
Av en slump så snacka jag nyss me min moster som e utbildad sjukskjöterska (sjukskriven nu iofs), o hon sa att min halsont ska ha gått över nu om det hade varit vanlig streptokocker. Hon trodde att det va något värre och att jag borde ta mig till akuten*gah!* Hon sa: "se hur det gick för mig". Min moster e sjukskriven för att hon har nåt som kallas Sjögrens syndrom/SLE, det e typ nåt virus som sätter sig i organen o j**las typ:S Och det började tydligen med halsont, o enligt henne så går det i släkten*gah!* *gah!* This shit is getting scary.
Hur som helst så ringde jag sjukvårdsrådgivningen igen och hon sa att om det fortfarande kändes dåligt imorrn så borde jag ta mig till vårdcentralen, och kolla upp det ordentligt, för antagligen så har jag nåt virus också...


Blev en 3 km promenad idag för övrigt=/

mela
2007-11-29, 15:11
Av en slump så snacka jag nyss me min moster som e utbildad sjukskjöterska (sjukskriven nu iofs), o hon sa att min halsont ska ha gått över nu om det hade varit vanlig streptokocker. Hon trodde att det va något värre och att jag borde ta mig till akuten*gah!* Hon sa: "se hur det gick för mig". Min moster e sjukskriven för att hon har nåt som kallas Sjögrens syndrom/SLE, det e typ nåt virus som sätter sig i organen o j**las typ:S Och det började tydligen med halsont, o enligt henne så går det i släkten*gah!* *gah!* This shit is getting scary.
Hur som helst så ringde jag sjukvårdsrådgivningen igen och hon sa att om det fortfarande kändes dåligt imorrn så borde jag ta mig till vårdcentralen, och kolla upp det ordentligt, för antagligen så har jag nåt virus också...


Blev en 3 km promenad idag för övrigt=/

Åk till akuten idag istället. Om det nu är som din moster säger är det likabra att kolla upp det direkt. Vårdcentraler är kassa, oftast :D Skit i dem.

Iväg med dig *slap*

thatkrillesshow
2007-11-29, 18:58
Åk till akuten idag istället. Om det nu är som din moster säger är det likabra att kolla upp det direkt. Vårdcentraler är kassa, oftast :D Skit i dem.

Iväg med dig *slap*

Blir ingen akut för mig, morsan o farsan tyckte inte att det va speciellt akut me halsont, vad det än va för sort. Så det blir vårdcentralen imorrn istället=/

Osciz
2007-11-29, 20:57
Skönt med uppehåll lr ?

mela
2007-11-29, 20:59
Blir ingen akut för mig, morsan o farsan tyckte inte att det va speciellt akut me halsont, vad det än va för sort. Så det blir vårdcentralen imorrn istället=/

Eh så mesig du är :D
Här betalar vi höga skatter för att få sjukvård och ändå är det bara acceptabelt att åka till akuten om man är döende :D Jag är då bitter ;D

Jag åkte faktiskt till akuten med halsont en gång, det tog ett tag innan jag fick träffa en läkare eftersom jag varken blödde eller va medvetslös. Men jag kunde inte svälja utan att börja lipa så jag skällde lite på dem och till slut fick jag träffa en läkare, som ändå inte hade något annat för sig. Va inget fel på mig visserligen men du kanske är mer illa därad.

ceejay
2007-11-30, 00:08
måste va förbannat tråkigt att inte träna :(

thatkrillesshow
2007-11-30, 12:52
Skönt med uppehåll lr ?
Det suger!:(
Eh så mesig du är :D
Här betalar vi höga skatter för att få sjukvård och ändå är det bara acceptabelt att åka till akuten om man är döende :D Jag är då bitter ;D

Jag åkte faktiskt till akuten med halsont en gång, det tog ett tag innan jag fick träffa en läkare eftersom jag varken blödde eller va medvetslös. Men jag kunde inte svälja utan att börja lipa så jag skällde lite på dem och till slut fick jag träffa en läkare, som ändå inte hade något annat för sig. Va inget fel på mig visserligen men du kanske är mer illa därad.
Jag vet:em:
Nu e det ju inte så farligt. Har bara väldigt lätt halsont. Måste verkligen känna efter för att känna nåt, och då e det mer längst bak i gommen det känns:S
måste va förbannat tråkigt att inte träna : (
Extremt:furious:

thatkrillesshow
2007-11-30, 13:07
Dagens morgonvikt: 77,8 kg.

Jag "råkade" lägga mig under en bänkpress idag, och bara "råkade" lyfta lite*whistle* Seriöst, jag pallar inte med den här halsontskiten längre. Iofs väligt lätta lyft men wattaheck:

Bänkpress:
10*20 kg
5*40 kg
1*70 kg

Kändes lite vingligt på 70 kg, antaligen pga minimal uppvärmning, men inte vidare tungt, har nog inte tappat nåt i styrka på dem här 3 träningsfri veckorna iaf.

Bara för att jag skulle ringa vårdcentralen idag så kände jag mig skitbra i halsen när jag vakna:S Men det känns lite grann om jag verkligen känner efter så jag ringde vårdcentralen. "Dem skulle ringa tillbaka". My ass att dem gör det. Får se hur jag gör med den här skiten, funderar seriöst på att dra till gymmet imorrn iaf. I bästa fall så går det bra, och i värsta fall får jag nåt skit på hjärtat. Men då kommer jag ju in till akuten på en gång, och får lite fart på slashasarna till doktorer:devil:

mela
2007-11-30, 13:15
I bästa fall så går det bra, och i värsta fall får jag nåt skit på hjärtat. Men då kommer jag ju in till akuten på en gång, och får lite fart på slashasarna till doktorer:devil:

Eller så dör du som en bekant till familjen :MrT:

thatkrillesshow
2007-11-30, 14:26
Eller så dör du som en bekant till familjen :MrT:

Äh, either way:D

thatkrillesshow
2007-11-30, 16:36
Yeah baby, yeah!!!!!!!!!!!!!

Doktorn ringde! Han sa att jag kunde träna som vanligt om jag ville:hbang:
Streptokockern e botad nu och anledningen till att jag fortfarande hade ont i halsen sa han berodde på att jag låg på rygg me öppen mun o snarka på natten och att det va därför jag hade mest ont på morgonen och sen så gick det över. Detta e sant, jag ligger på rygg, säkert me öppen mun också...
Men ska be farsan gå upp mitt i natten för o kolla så jag e på säkra sidan:D
Hursomhelst så innebär detta att imorrn så ska jag träna för första gången på 3 långa dryga veckor*flex* Och, det blir the alledgedly PB-rätt-igenom-passet som jag har utlovat:hbang:

För att visa min glädje så bjuder jag på 2 sköna Liam Lynch videor:MrT:

N2gArgNVFWM

Xz7_3n7xyDg

andreasson
2007-11-30, 18:15
Najjs Najjs nu blir det pb läsning imon *popcorn*

Oskar_NIN
2007-11-30, 19:46
Fan Vad GÖtt! :d

thatkrillesshow
2007-12-01, 08:40
Najjs Najjs nu blir det pb läsning imon *popcorn*
Det kan du räkna me*flex*
Fan Vad GÖtt! :d
Oh yeahhhh;)

Nimille
2007-12-01, 09:23
Krille back in action, lycka till på dagens pass då!

thatkrillesshow
2007-12-01, 12:18
Dagens morgonvikt: 77,2 kg.

Har man lovat så har man, so here goes:

Lördagens pass (da pb pass):

Knäböj:
10*40 kg
10*60 kg
5*80 kg PB (filmat)
2*90 kg PB (filmat) (hyffsat lätt, 100 kg e precis bakom hörnet bara.)
3*85 kg PB

SLDL:
10*60 kg
10*80 kg
7*95 PB
3*100 kg
Benen skaka:S

CBN:
7*kv
7*kv
Eddie Vedder kommer in, så ja snacka me han ett litet tag o blev lite extra taggad på att ta PB*flex*
3*+10 kg PB (skitseg, o inte så jättefin.)

Sittande rodd:
10*70 kg
5*85 kg
2*95 kg PB (konstigt lätt)

PB i varje övn as promised.

Blev ett kort pass, inge vader eller biccar kördes. Men under rodden så började jag känna mig illamående, så jag la av:S Antagligen så va det för att jag gick ut för hårt precis efter sjukdom*whistle* Just nu känner jag mig skitpigg. Får se hur jag känner mig imorrn. E jag sjuk så skyller jag till 100% på min husläkare!

Böjen gick bra, inte speciellt tungt. Har mer att ge, men då kommer knäna gå in lite, så jag håller mig nån rep infrån det.

SLDL va segt idag, förvånad att jag fick till ett PB där, knäna skaka när stången var under knäna:Virro

CBN va också segt, gav upp att ta PB där efter andra setet, hade inte Eddie kommit in så hade det inte blivit PB heller=/ Thx Nicklas:thumbup:

Rodden va som nästan allt annat också seg+att jag kände mig lätt illamående. Men ett PB kom där iaf.

Härligt pass, härligt att va tillbaka!

Oskar_NIN
2007-12-01, 12:22
Vad är SLDL? Grymt bra pass!

thatkrillesshow
2007-12-01, 12:28
Och böj-filmerna också:

80 kg
BfxbOeOZEPI

90 kg (medan jag stog o ladda för böjen, så kommer snubben som e bakom mig i filmen o bara tar av 5 kgs vikten längst ut från min stång*screwy* va tvungen o säga till att jag använde den, jag menar shit, jag stog en halvmeter ifrån stången, hur kunde han tro att han bara kunde plocka av en vikt sådär*grr27*)
LCnJ8mf9H10

Kan helt klart bli bättre, med det såg iaf hyffsat ut tycker jag.

thatkrillesshow
2007-12-01, 12:29
Vad är SLDL? Grymt bra pass!

Raka mark. Stiff Legged Dead Lifts.

Tack oskar:) Trööööck rätt igenom:hbang:

Eddie Vedder
2007-12-01, 12:51
CBN va också segt, gav upp att ta PB där efter andra setet, hade inte Eddie kommit in så hade det inte blivit PB heller=/ Thx Nicklas:thumbup:

:em:

Kul att man kunde bidra med lite iaf, det var tur att jag gick in för å kolla att du var där då.;)

Kul att ses igen iaf, var ju ett tag sen. Antingen hänger du med på spinning någon lördag eller så tar vi ett styrkepass någon dag här framöver. Ännu mer kul att höra att det går bra för dig och att du känner dig frisk!:thumbup:

Nimille
2007-12-01, 14:42
Fina chins och böjs krille :)
Kul att du kan träna på igen nu

thatkrillesshow
2007-12-01, 16:03
:em:

Kul att man kunde bidra med lite iaf, det var tur att jag gick in för å kolla att du var där då.; )

Kul att ses igen iaf, var ju ett tag sen. Antingen hänger du med på spinning någon lördag eller så tar vi ett styrkepass någon dag här framöver. Ännu mer kul att höra att det går bra för dig och att du känner dig frisk!:thumbup:
Det va kul o ses igen, va som sagt ett tag sen;)
Blev faktiskt sugen på spinning även om det inte känns så opti för min bulk... får se hur jag gör.
Fina chins och böjs krille : )
Kul att du kan träna på igen nu
Tack tack Emil:)
Kul o kunna träna igen*flex*

jojjep91
2007-12-01, 18:47
GÖTT PASS! fina knäböjs tycker jag :bpump:
Krilleman is back :hbang:

de här får vi ta o skåla för :cheers:

keep doing the good JOB*

jojjep91
2007-12-01, 18:51
btw vad är CBN?

Nimille
2007-12-01, 18:56
btw vad är CBN?
jag kan jag kan jag kan
det är krilles egna förkortning, chinsbakomnacken skrivs som CBN här :D

Eddie Vedder
2007-12-01, 19:00
Det va kul o ses igen, va som sagt ett tag sen;)
Blev faktiskt sugen på spinning även om det inte känns så opti för min bulk... får se hur jag gör.

Troligtvis bättre än löpning skulle jag tro. Det är lite mer anaerobt än löpning och det förbrukar mindre energi.

Så "bulkmässigt" är det nog en bättre form av konditionsträning än distanslöpning.

Efter jul kommer dom börja med pulsspinning på F&S i Ultuna, det kan nog bli jävligt fränt. Då har man pulsklockor och ser pulsen på en stor klocka på väggen. Det lät kanonskoj när instruktören berättade om det förut iaf.:thumbup:

thatkrillesshow
2007-12-01, 19:16
GÖTT PASS! fina knäböjs tycker jag :bpump
Krilleman is back :hbang

de här får vi ta o skåla för :cheers

keep doing the good JOB*
Thx jojje!
The krillmeister is back:D
btw vad är CBN?

jag kan jag kan jag kan
det är krilles egna förkortning, chinsbakomnacken skrivs som CBN här : D
Precis;) Finns ingen anledning o slita på tangentbordet i onödan:D
Troligtvis bättre än löpning skulle jag tro. Det är lite mer anaerobt än löpning och det förbrukar mindre energi.

Så "bulkmässigt" är det nog en bättre form av konditionsträning än distanslöpning.

Efter jul kommer dom börja med pulsspinning på F&S i Ultuna, det kan nog bli jävligt fränt. Då har man pulsklockor och ser pulsen på en stor klocka på väggen. Det lät kanonskoj när instruktören berättade om det förut iaf.:thumbup
Så e det nog, har personligen inte så stor koll på sånt. Men distanslöpningen har jag inte kört på ett tag nu under bulken, blir backintervaller 1 gång/veckan istället för att hålla löpningen igång. Distanslöpningen börjar jag med under deffen i vår sen.

Aahhh, så man kan gämföra pulsen med alla andra? Skoj:D

På torsdagar e f.ö min löpdag, vet du om dem har nåt bra spinningpass då som vi kan köra?;)

Eddie Vedder
2007-12-01, 19:49
På torsdagar e f.ö min löpdag, vet du om dem har nåt bra spinningpass då som vi kan köra?;)

Torsdagar brukar jag köra, körde i förrgår och förra veckan. Här kan du läsa om schemat och dessutom boka plats om du vill:
http://www.uppsala.friskissvettis.se/

Du loggar in genom att skriva numret på ditt kort samt ditt personnummer (inte fyra sista) som lösenord.

andreasson
2007-12-02, 00:35
Tha man is back :hbang:

thatkrillesshow
2007-12-02, 12:41
Hade träningsverk redan igårkväll, men imorse va den inte nådig. OMG!
Hade ont i vänster knä efter passet igår också, men smörjde in me voltaren igår och idag känns det inte alls. Puh, hade vart tufft me pajjat knä nu också.
Och naturligtvis så träna jag idag också!

Söndagens pass:

Rotatorcuffar:
3 set

Bänkpress:
10*40 kg
5*50 kg
5*60 kg
1*70 kg
1*77,5 kg PB (filmat, fick kramp i vänstra skinksträngen:S)
2*65 kg (wtf *screwy*)
5*60 kg

Lutande hantelpress:
10*18,8 kg
10*23,8 kg
7*26,4 kg
7*26,4 kg

Arnoldpress:
9*16,2 kg
8*16,2 kg
10*16,2 kg

French press:
10*20 kg
7*25 kg
4*27,5 kg

Maskincrunches:
3 set

Bålrotation:
3 set

Nimille
2007-12-02, 12:43
Bra bänk :) :)

thatkrillesshow
2007-12-02, 12:45
77,5 kg PB
CESfxX_4LCQ

Högern halkar efter lite, men det visste jag redan=/
Och vänsterbenet lever sitt egna lilla liv där under pressen:D

rolf
2007-12-02, 13:01
Haha! Bänka så man får kramp i arslet är the shit! Det blir inte mer hardcore än så :D Grattis till PB också, det såg ganska lätt ut! Jag tror nog 80 sitter om du inte värmer upp med relativt tunga femmor och så, utan bara gör någon rep på 50, sedan 60, 70 och så 80.

thatkrillesshow
2007-12-02, 13:25
Bra bänk : ) : )
Tack:) Rätt så nöjd själv faktiskt, me tanke på att det va 3 veckor sen jag bänka o (förutom igår) 3 veckor sen jag träna över huvudtaget.
Får se om jag klara mitt mål, 85 kg i bänk till nyår nu när jag inte har kunnat träna på ett tag=/
Haha! Bänka så man får kramp i arslet är the shit! Det blir inte mer hardcore än så :D Grattis till PB också, det såg ganska lätt ut! Jag tror nog 80 sitter om du inte värmer upp med relativt tunga femmor och så, utan bara gör någon rep på 50, sedan 60, 70 och så 80.
Men så e jag ju fett harcore också:D
Tack:) Kanske går... får se snart igen*flex*

tommie-92
2007-12-02, 13:34
snyggt bänkat mannen!!, o jag gillar vänster benets egna lilla grej dära :D

thatkrillesshow
2007-12-02, 13:36
snyggt bänkat mannen!!, o jag gillar vänster benets egna lilla grej dära :D

Tack tommie:) Har totalt noll kontroll på det när jag bänkar tungt:D

GolDog
2007-12-02, 15:24
Försök "pressa" med benen också, tryck ner dom i marken alltså påvägen upp!
Starkt iaf att maxa utan passare, nått inte jag vågar iaf :)

Anyways, bra jobbat! Du klarar målet lätt innan jul, be nån passa bara för lite extra säkerhet !

LadyInsane
2007-12-02, 15:50
Har du ingen som pressar när du maxar?


Bra jobbat;)

Nimille
2007-12-02, 15:52
Har du ingen som pressar när du maxar?


Bra jobbat;)
:laugh:

andreasson
2007-12-02, 16:16
Bra bänkat :thumbup: men att du vågar köra utan passare

Ganymedes
2007-12-02, 16:22
Coolt att få kramp i röven när man satsar på PB utan passare. Men du härdade ju ut fint såg det ut som. Bra jobbat!

thatkrillesshow
2007-12-02, 17:55
Försök "pressa" med benen också, tryck ner dom i marken alltså påvägen upp!
Starkt iaf att maxa utan passare, nått inte jag vågar iaf : )

Anyways, bra jobbat! Du klarar målet lätt innan jul, be nån passa bara för lite extra säkerhet !
Tack för tipset:) Har aldrig tänkt på det, ska helt klart tänka på det nästa gång.
Har du ingen som pressar när du maxar?


Bra jobbat; )
Ingen som pressar? Jag pressar ju:D

Tack jossan*cupid*
Bra bänkat :thumbup men att du vågar köra utan passare
Tackar:)
Ähh, jag kör aldrig med passare, jag e ensamvarg på gymmet!!
Coolt att få kramp i röven när man satsar på PB utan passare. Men du härdade ju ut fint såg det ut som. Bra jobbat!
Haha. Tack:)

andreasson
2007-12-02, 17:57
Tackar:)
Ähh, jag kör aldrig med passare, jag e ensamvarg på gymmet!!



Hur vågar du maxa? tänk så skulle du inte orkat då blir det lixom problem

thatkrillesshow
2007-12-02, 18:07
Hur vågar du maxa? tänk så skulle du inte orkat då blir det lixom problem

Man får helt enkelt lära känna sina begränsningar;) När jag börja köra tunga bänkar etc, så överskatta jag alltid mig själv, och det sluta med att jag fick rulla av stången på magen*spy*
Har inte hänt på länge nu, för jag vet hur mkt jag klarar av, kan säkert få upp den på 80 kg en bra dag. Men eftersom jag inte har passare så kör jag med lite marginal.
Sen så e det ju inget problem om jag skulle klappa ihop under stången heller. Det e ju inte direkt några feta vikter jag lyfter*whistle*

Blitz_
2007-12-02, 18:18
grattis till pb! du har nog 80 i dig:) gillar vänsterbenet;)

jojjep91
2007-12-02, 21:04
Gött pb KRILLE! :thumbup:!

Durre
2007-12-02, 21:14
Bra bänkat, roligt att du lägger upp film så kanske man lär sig något :)

thatkrillesshow
2007-12-02, 21:23
grattis till pb! du har nog 80 i dig:) gillar vänsterbenet;)

Gött pb KRILLE! :thumbup:!

Bra bänkat, roligt att du lägger upp film så kanske man lär sig något :)

Tack allihopa*cupid*

Oskar_NIN
2007-12-02, 21:43
Vad gör du med benet grabben? :D

kolle
2007-12-02, 22:15
Grattis till pb!

thatkrillesshow
2007-12-03, 07:01
Vad gör du med benet grabben? :D
Haha, jag har ingen aning. Det lever liksom sitt egna liv ibland:D
Grattis till pb!
Man tackar:)

thatkrillesshow
2007-12-03, 07:08
Dagens morgonvikt: 77,9 kg.

Blir vila idag. Tänkte strecha lite också. Har träningsverk i hela kroppen o känner mig skitstel.
Sen så har jag ändrat i mitt träningsschema. Istället för att köra alla 4 halvkroppspass i rad, som antagligen inte hade hållt i längden, så kör jag först 2, sen vila, sen 2. Såhär:

Lördag: Ben, Rygg, Biceps o Vader
Söndag: Bröst, Axlar, Triceps o Mage
Måndag: Vila
Tisdag: Ben, Rygg, Biceps o Vader
Onsdag: Bröst, Axlar, Triceps o Mage
Torsdag: Löpning
Fredag: Vila

LadyInsane
2007-12-03, 13:03
Yes, låter klokt Krille!:)

Men varför kör du inte split ist för halvkroppspass?

LadyInsane
2007-12-03, 13:05
:laugh:

Damn, menade ju passar!:em:

thatkrillesshow
2007-12-03, 17:33
Yes, låter klokt Krille!:)

Men varför kör du inte split ist för halvkroppspass?

I somras prova jag halvkropps och gilla det, så jag gick över från split till halvkropps istället. På så sätt kan jag köra varje muskelgrupp 2 ggr/veckan, så länge jag inte känner mig sliten eller övertränad, då blir det vila. Men än så länge har jag inte kännt mig sliten eller så och det har funkat riktigt schysst, så jag fortsätter på det;)

Oskar_NIN
2007-12-03, 18:46
Lååååååååååånga pass. SPLIT!

jojjep91
2007-12-03, 20:12
Usch de där schemat hade jag aldrig orkat!! :D

Oskar_NIN
2007-12-03, 20:13
Usch de där schemat hade jag aldrig orkat!! :D

Ord.

thatkrillesshow
2007-12-03, 20:26
Lååååååååååånga pass. SPLIT!

Mina pass ligger mellan 1 h o max 1 h 15 min. Så långa e dem inte. Precis lagom bara;)
Jag kör ju inte varje muskelgrupp lika hårt då som man gör vid slipt. T.ex. så kör jag max 2 övn bicep/vecka och sammanlagt kanske 5-6 set/vecka bicep, eftersom det e en relativt liten muskel som jag tycker får sitt i ryggövningar, och som för mig utvecklas bra iaf;)
Sen dem störa musklerna som rygg eller ben, får 4 övn/vecka och kanske 3-4
set per övning.
Jag kör nog inte mkt mer än dem som kör split om man räknar ihop övn o set över en vecka. Så här ser det ut för resp. muskel när jag kör dem (på ett ungefär, naturligtvis så kan det ändras beroende på huir jag känner mig etc.):

Ben: 2 övn/pass, 3-5 set/övn.
Rygg: 2 övn/pass, 3-4 set/övn.
Bröst: 2 övn/pass, 3-4 set/övn.
Axlar: 2 övn/pass, 3 set/övn.
Biceps: 1 övn/pass, 3 set/övn.
Triceps: 1 övn/pass, 3 set/övn.
Mage: 2 övn/pass, 3-4 set/övn.
Vader: 1 övn/pass, 3 set/övn.

Ta bara det där ggr 2, så får du ut hur mkt jag kör för varje muskel/vecka. Du kör säkert minst lika många, antagligen mer set o övn/muskel på ett split;)

Jag kör helt enkelt så för att jag gillar det och för att det funkar bra för mig:thumbup:

Nimille
2007-12-03, 20:29
Ser vettigt ut krille, hardcore att träna halvkropp imo, splits hit och dit är någon modern ursäkt för att träna lätt ;)

thatkrillesshow
2007-12-03, 20:32
Usch de där schemat hade jag aldrig orkat!! :D

Ord.

Som jag sa medan ni han skriva det där. Visst det e hårt, men det e träning, det ska va hårt ffs:hbang:
Sen så låter det nog värre än va det e. Mitt halvkroppspass i lördags t.ex. blev bara rygg o ben. Och igår så körde jag bara 2 arbetsset för triceps. Tillsammans med nästa halvkroppspass på onsdag, så blir det 2 övn med sammanlagt kanske 5 set för tricep. Jag e 100 på att ni kör mer än 5 set tricep/vecka;)

När ni tränar ben eller rygg, så får ni säkert med 4 övn för dem. Ni får iaf garanterat med mer för armarna. Men det e för att jag lägger större tryck på dem störrde muskelgrupperna.

thatkrillesshow
2007-12-03, 20:34
Ser vettigt ut krille, hardcore att träna halvkropp imo, splits hit och dit är någon modern ursäkt för att träna lätt ;)

Haha, tackar. Jag trivs iaf;)

vesterberg
2007-12-03, 21:01
en till med brandmansplaner. coolio. :)
jag slöade så fruktansvärt på gymnasiet så jag fick sjukt dåliga betyg, visserligen inga IG:n, men dåligt snitt iaf, så nu pluggar jag på Komvux för att försöka förbättra det. förhoppningsvis har jag läst upp så jag kan söka till nästa omgång, då kan vi bli bästa vänner!

thatkrillesshow
2007-12-03, 21:29
en till med brandmansplaner. coolio. :)
Säger desamma;)
jag slöade så fruktansvärt på gymnasiet så jag fick sjukt dåliga betyg, visserligen inga IG:n, men dåligt snitt iaf, så nu pluggar jag på Komvux för att försöka förbättra det. förhoppningsvis har jag läst upp så jag kan söka till nästa omgång
Usch va jobbigt. Själv så har jag rätt så bra betyg måste jag säga, snittar väl vg+.
Du får lycka till, så kanske vi ses nån gång i framtiden;)

då kan vi bli bästa vänner!
Lätt:thumbup:

andreasson
2007-12-03, 21:35
då kan vi bli bästa vänner!


*popcorn*

thatkrillesshow
2007-12-04, 08:47
Dagens morgonvikt: 77,9 kg.

Nya armmått, tagna imorse, flexade o helt kalla:
Höger: 37 cm.
Vänster: 38 cm.

Höger har växt 1 cm och vänster ½ cm, sen jag mätte sist, för ca 3 veckor sen.

thatkrillesshow
2007-12-04, 09:15
Nya armmått, tagna imorse, flexade o helt kalla:
Höger: 37 cm.
Vänster: 38 cm.

Höger har växt 1 cm och vänster ½ cm, sen jag mätte sist, för ca 3 veckor sen.

Jag har inte tränat under den här tiden heller:D

thatkrillesshow
2007-12-04, 17:13
Tisdagens pass:

Marklyft:
10*40 kg
10*60 kg
5*90 kg
2*110 kg
1*135 kg PB (filmat, tekniken kändes katastrofal*grr27*)
2*120 kg PB (bättre teknik än pb-lyftet, men inte tillräckligt bra)

Smalt latsdrag:
10*60 kg
7*75 kg
5*80 kg
6*75 kg

Benpress:
10*140 kg
7*170 kg
8*170 kg
9*170 kg
Skitdjupa o fina!

Liggande lårcurl:
10*35 kg
10*45 kg
5*50 kg
5*50 kg
Tog skitbra, nästan kramp.

Liggande cablecurl:
10*50 kg
10*60 kg
10*60 kg
8*60 kg

Sittande vadpress:
3 set, restpause

Hade planerat att göra den här pb-veckan komplett me pb i alla dem 3 stora.
Så jag slängde på 135 på stången i mark. Kanske borde väntat nån vecka eller så, för tekniken va inte som jag ville. Ryggen krökte för mkt=/

Annars ett bra pass, tog skitbra för benen idag! Absolut nöjd*flex*

thatkrillesshow
2007-12-04, 17:14
Här e lyftet på 135 kg:

6f2fksYJgN0

mela
2007-12-04, 17:14
Bra markat hörrö! *drool*

Nimille
2007-12-04, 17:43
Kolozzeum reklam ;) Fina vikter på passet tycker jag!

jojjep91
2007-12-04, 18:22
Ord.

va`?

Krille!: NICE MARK! :thumbup:!

tommie-92
2007-12-04, 18:33
Snyggt markat krille!!!:hbang:

thatkrillesshow
2007-12-04, 18:54
Kolozzeum reklam ; )
Yes, invigde tröjan idag;)
va`?
Antagligen 'word', fast han körde den svenska versionen.
Bra markat hörrö! *drool*

Fina vikter på passet tycker jag!

Krille!: NICE MARK! :thumbup:!

Snyggt markat krille!!!:hbang:

Tack allesamans*cupid*

Edit: Fast jag e själv rätt så missnöjd. Tyckte ryggen kröktes alldeles för mkt. 130 lyftet för 4 veckor sen va mkt bättre och hade rakare rygg.

thatkrillesshow
2007-12-05, 09:30
Dagens morgonvikt: 77,9 kg.

Idag e jag ledig från skolan. Så det blir ett gympass nån gång runt lunch idag.

thatkrillesshow
2007-12-05, 14:51
Onsdagens pass:

Rotatorcuffar:
3 set

Lutande bänkpress:
10*40 kg
7*50 kg
9*60 kg
6*60 kg
7*60 kg

Militärpress:
10*30 kg
5-7*35 kg
4-6*35 kg
4-6*35 kg

Drag till hakan:
10*30 kg
10*35 kg PB
7*40 kg PB
5*40 kg
Tekniken har aldrig varit bättre!

Smalbänk:
10*40 kg
10*45 kg PB
7*50 kg PB (slog i ställningen på 2a repen, tappa en del då)
8*50 kg PB

Maskincrunches:
4 set

Crunches med hantel:
3 set

Har blivit svagare i lutande bänk tror jag:S Måste fixa så jag kan köra dips igen, saknar det skitmkt! Ska ringa en sjukgymnast när jag orkar*whistle*

Aslänge sen jag körde militärpressar. Knaka i axlarna senast, men prova idag igen, kändes skitbra, tog skitbra, skitfin teknik förutom svanken. Sen så va vikterna väldigt blyga också, men det kommer nog när jag har kommit igång me militärerna igen.
Första 3 seten hade jag extrem svank, men sista så tänkte jag mer på det och spände bålen mer, blev bättre då. Nästa vecka ska jag nog prova sittande militärpress igen också.

Förvånad att jag öka så bra i smalbänkarna idag. Men men, jag klagar inte*flex*

Bra pass, men jag "glömde" att strecha efter som jag hade planerat att göra, kanske gör det snart...

mela
2007-12-05, 14:53
Här regnar det PB! Bra jobbat:)

thatkrillesshow
2007-12-05, 17:08
Här regnar det PB! Bra jobbat:)

Tack mela*cupid*

Synd bara att det går så långsamt, jag e så fruktansvärt så svag så det finns inte*gah!*

mela
2007-12-05, 17:40
Tack mela*cupid*

Synd bara att det går så långsamt, jag e så fruktansvärt så svag så det finns inte*gah!*

Ät mer! Damnit!
Sedan är resten psykiskt. Det är bara att dra!

thatkrillesshow
2007-12-05, 19:40
Ät mer! Damnit!
Sedan är resten psykiskt. Det är bara att dra!

Jag svullar ju som värsta wannabe julskinkagrisen redan:D

Nä men seriöst så äter jag så det räcker, vikten stiger, snart öppnar jag däckcentralen;)

Jag e psykistkt skittaggad, men musklerna går tar alltid kafferast när dem behövs:S Kaffe som e så äckligt*grr27*

Frillan
2007-12-05, 21:47
Bra jobbat krille, kriga på så kommer detta gå utmärkt ;)!

thatkrillesshow
2007-12-05, 22:05
Bra jobbat krille, kriga på så kommer detta gå utmärkt ;)!

Tackar tackar:)

von huff
2007-12-06, 09:43
bra Pb hördu:hbang:

thatkrillesshow
2007-12-06, 16:35
bra Pb hördu:hbang:

Tack huff:)

thatkrillesshow
2007-12-06, 16:52
Dagens morgonvikt: 77,9 kg.

Torsdagens träning: Blev backintervaller som vanligt.
Dem går till så att jag joggar i ca 5 minuter, varefter jag kommer till en grym backe, på kanske ca 150 meter nåt sånt (känns som 1 km när man springer den), med en lutning på kanske 20-25 grader? Det är värre än vad det låter!!!
När jag har kommit fram till den så kutar jag upp allt vad jag pallar. Sen joggar jag ner för backen igen, vänder och sen upp för den igen. Så gör jag tills jag har ruchat upp för backen 5 ggr. Då e jag helt slut! Och då joggar jag hem (300 m).
När jag kom hem så körde jag lite övningar för magen lite snabbt också.

Hade egenligen tänkt gå på spinning me Eddie Vedder. Men kom fram till att eftersom jag inte hade sprungit eller gjort nåt konditionsrelaterat över huvudtaget på ca 4½ vecka, så skulle min kondition va skitkass. Och jag vill ju inte visa mig från min dåliga sida. Men om några veckor när konditionen e tillbaka någorlunda iaf, då j*****!!!
Hursomhelts så hade jag rätt. Konditionen va katastrof, gick skitsegt idag=/

andreasson
2007-12-06, 17:12
Vilken lyx ställe du har hittat för att köra backträning :thumbup:

rolf
2007-12-06, 18:12
Backträning är lovehate. Sjukt skönt men så jävla äckligt. Att ha med sig en polare som också springer och kan skrika lite åt en rekommenderas verkligen. :)
Annars går det ju defintivt åt rätt håll här, det är ju snart mer röd text än svart. ;) Grattis till alla PBn! :thumbup:

thatkrillesshow
2007-12-06, 18:56
Vilken lyx ställe du har hittat för att köra backträning :thumbup
Visst e det praktiskt när man ska springa. Men annars e den bara otroligt onödigt jobbig att ta sig uppför, om man t.ex har cyklat till stranden o ska cykla hem igen*spy*
Backträning är lovehate. Sjukt skönt men så jävla äckligt. Att ha med sig en polare som också springer och kan skrika lite åt en rekommenderas verkligen. : )
Annars går det ju defintivt åt rätt håll här, det är ju snart mer röd text än svart. ; ) Grattis till alla PBn! :thumbup
Beror på dagen. Ibland e det mest hate=/ Men ofta så e det sjukt skönt (iaf när man kommer hem:D ). Skulle gärna ha en polare me mig. Skulle lätt bli mer taggad då. Men mina polare e så slöa*grr27*
Thanks roffe:) Men e fortfarande alldeles för svag*gah!*