handdator

Visa fullständig version : En fråga när man mår lite sådär!


Amller
2003-04-28, 08:51
Hej alla kunniga!

Nu håller jag på att bli galen, då jag mår lite halvdåligt hela tiden och det aldrig släpper. Det kliar i halsen, men jag har inte ont i halsen, lite svullen på ena sidan. (inget som jag märker av närmvärt men det känns om man känner efter vid sidan av halsen. Ska man våga träna, lite kondition ändå,
har ju inte tränat på en vecka och jag mår precis lika nu som då.
Börjar bli otålig!

Tacksam för svar!

Mvh Anna M

Slartibartfast
2003-04-28, 12:15
Låter som en allergisk reaktion. Kolla upp det med farbror Dr. Kan vara en infektion också, då är det inte smart att träna överhuvudtaget.

Men som sagt, om det hållit i sig i en vecka borde du nog kolla upp det. Skulle nog skippa all typ av träning tillsvidare.

Amller
2003-04-28, 15:27
Hej!
Tack för svaret!
Man är lite otålig + att rastlös, men jag får väl ge det någon dag till. Slutar det inte får jag kolla upp det!

Ha det bra!

Anna

Multi
2003-04-28, 15:45
känner igen detdär.. himmla trist.. Jag hade lite småbesvär me halsen o så. Ja började träna SMÅTT O FÖRSIKTIGT o lugnt de första gångerna drygt en vecka efter ja mådde så, det var inga problem men det är nog mkt upp till var o en.
lättare saggt än gjort lyssna på kroppen!

Moffa
2003-04-29, 17:25
Jag e ju enbart en rookie men det dära med halsen har min flickvänn dragits med en längre tid. Dock har det visat sig att gurgla saltvatten hjälper. Jod som finns i saltet är bra för halsmandlarna och hjälper till att döda bakterier som kan ge upphov till förkylning. Jag gurglar jämnt en massa saltvatten när jag känner en förkylning kommer krypande, har klarat mig flertalet gånger pågrund av detta enkla knep.

PlutonB
2003-04-29, 17:52
Trodde det bara var jag som gurglade saltvatten :D .. Fick huskurstipset av mamma för länge sedan och det är helt kanon. Så fort man har minsta känning i halsen gurglar man loss på morgonen och kvällen. Har aldrig fått nåt skit i halsen sen jag började med det.

Bamse
2003-04-29, 19:00
Det låter som humbug det där, men jag ska prova! :smokin:

Moffa
2003-04-29, 22:25
Slartibartfast: Yeah! Se där fler som har snappat upp kunskapet från de äldre generationerna. Var min farfar som lärde mig om denna ädla konst. Ett glas med vatten sen tar man 2 tsk salt o gurglar loss som ba den :hbang:

Bamse: Nog låter det som dille i sandlådan men klart värt o prova, you go! :D

norpx
2003-04-30, 06:00
saltvatten brukar jag också köra med. Vitlök i öronen har hjälpt mig många gånger att slippa öroninflammation också :)

Amller
2003-05-02, 07:42
Hej Allihopa!

Tack för alla svar!
Börjar känna mig bättre efter vilat ngr dgr till.
Idag ska bli min 1:a träningsdag på 10 dgr.
Ska tänka på saltet nästa gång man börjar känna sig risig i halsen. Själv trycker jag i mig massa c-vitamin. :)

Ha det bra allihopa!

Anna