handdator

Visa fullständig version : mitt nya schema!


henriknewstream
2007-11-09, 16:28
jag har kört med detta schemat ett tag nu

sön bröst, triceps
mån biceps, axlar
tis rygg
ons vila
tors börst, triceps
fre biceps, axlar
lör vila

jag tycker det har funkat väldigt bra att köra det efter som jag inte har behövt köra varken ben eller mage men nu känner känner jag att jag måste göra ett nytt schema där jag kör hela korppen så jag gjorde det så här

sön: bröst
mån: ben, mage
tis: rygg, triceps
ons: vila
tors: bröst
fre biceps, axlar
lör: vila

om ni undrar varför jag har lagt in 2 börst pass i veckan är det för att jag tycker att det ör snyggt att ha dom riktigt vältränade och för att jag älskar att köra de. vad jag har hört är att en muskel ska ha minst 48h vila, vilket den också får.
vad tycks om schemat ?

Tom Jr
2007-11-09, 16:33
Så länge din träning är progressiv är den bra.
Svårt att säga om schemat är bra eller inte. Sets? Reps?

henriknewstream
2007-11-09, 16:56
Så länge din träning är progressiv är den bra.
Svårt att säga om schemat är bra eller inte. Sets? Reps?

kör 4 övn per muskel 4 set 8 reps

JohnRick
2007-11-09, 17:53
Man ska alltid läggar mer energi på sina svagheter, inte sina styrkor. Bröstmuskler i all ära, men det blir inte snyggt efter ett tag med framåtroterade axlar och då du kommit till den punkt att mjukdelar kommit i kläm inuti axeln till följd av det.

C.E.J.
2007-11-09, 18:33
Varför har du inte tränat ben och mage förut? :/

henriknewstream
2007-11-09, 19:14
har inte behövt köra de =P ska bli kul att börja med ben faktiskt har aldrig tränat det förut

zeusden1
2007-11-09, 19:19
Man ska alltid läggar mer energi på sina svagheter, inte sina styrkor. Bröstmuskler i all ära, men det blir inte snyggt efter ett tag med framåtroterade axlar och då du kommit till den punkt att mjukdelar kommit i kläm inuti axeln till följd av det.

Uhhhu, jag har framåtroterande axlar. Hur gör jag för att dra tillbaka dom? Jag kör extra mycket rygg och lite mer baksida axlar. Räcker det? Ta det lugnt med bröst eller?

zeusden1
2007-11-10, 18:31
Uhhhu, jag har framåtroterande axlar. Hur gör jag för att dra tillbaka dom? Jag kör extra mycket rygg och lite mer baksida axlar. Räcker det? Ta det lugnt med bröst eller?

Eran tystnad säger att jag gör rätt

C.E.J.
2007-11-10, 19:00
Uhhhu, jag har framåtroterande axlar. Hur gör jag för att dra tillbaka dom? Jag kör extra mycket rygg och lite mer baksida axlar. Räcker det? Ta det lugnt med bröst eller?

Ja du ska inte göra för mycket bröstpressar; mycket drag och axelpressar samt lite bröstpressar här och där.