handdator

Visa fullständig version : Muskelökning vid inaktivitet och kcal+


Snakebite
2007-11-09, 11:45
Nyfiken på hur mycket en överätning på säg 500-700kcal+ stimulerar proteinsynteten hos en person som är inaktiv. Kanske svårt att sätta några siffror på det men ungefärligt? Måste väl vara relativt marginellt eller?

King Grub
2007-11-09, 11:52
60% eller mer av viktökningen kan bestå av fettfri massa.

In most situations involving a significant change in body weight, both fat-free body mass (FFM) and body fat participate, but the relative contribution of FFM and fat to the total weight change is influenced by the initial body fat content. Overfeeding: In thin people, the weight gain comprises 60-70% lean tissues, whereas in the obese it is 30-40%.

Annals of the New York Academy of Sciences 904:359-365 (2000)

Snakebite
2007-11-10, 01:24
Jäklar...det var inte illa. Nu ska jag lägga ner träningen och äta mig smällfet. Sen får jag se vad man lyckas vaska fram under späcket efter deffen...

C.E.J.
2007-11-10, 06:22
Jäklar...det var inte illa. Nu ska jag lägga ner träningen och äta mig smällfet. Sen får jag se vad man lyckas vaska fram under späcket efter deffen...

Du kommer förlora allt du byggt upp under en bulk enbart baserad på overfeeding utan träning om du deffar utan att träna.

Slartibartfast
2007-11-10, 11:38
Jäklar...det var inte illa. Nu ska jag lägga ner träningen och äta mig smällfet. Sen får jag se vad man lyckas vaska fram under späcket efter deffen...

+1

Slartibartfast
2007-11-10, 11:39
om du deffar utan att träna.

Det gör man ju såklart inte. Man börjar köra lite styrka enbart i syfte att behålla musklerna under deffen. Behändigt som fan.

King Grub
2007-11-10, 11:47
Delen av viktökningen som utgörs av fettfri massa sjunker drastiskt ju längre överätningen fortskrider. Det är bara initialt, hos en del naturligt tunna personer med stor del oxidativa fibrer och som aldrig varit överviktiga, som siffran är 60+.

Cerberus
2007-11-10, 18:50
fettfri massa är väl inte bara muskler?

C.E.J.
2007-11-10, 19:22
Det gör man ju såklart inte. Man börjar köra lite styrka enbart i syfte att behålla musklerna under deffen. Behändigt som fan.

Ja om man gör det så givetvis, men utgick från att om TS bara tänker äta sig till muskler utan att träna så skulle han följa samma princip vid deff.

agazza
2007-11-10, 19:25
Delen av viktökningen som utgörs av fettfri massa sjunker drastiskt ju längre överätningen fortskrider. Det är bara initialt, hos en del naturligt tunna personer med stor del oxidativa fibrer och som aldrig varit överviktiga, som siffran är 60+.

Hur lång är den tiden? och kan du definiera tunn? (på ett ungefär)