handdator

Visa fullständig version : Vänta fyra månader för omprov?


Purren
2007-11-08, 23:55
Är det någon som känner igen detta med att om man kuggar efter den 15e november måste man vänta fyra månader innan man får köra upp igen?

Hittar inget om det. I pressmeddelandet säger dom bara att man ska prioritera förstagångenuppkörare. Men vad betyder det egentligen? Ska ringa imorgon, men jag tänkte att någon kanske vet redan.

Tabbe
2007-11-09, 08:15
ehh oj? :S tur att jag har tid den 17 då, måste klara det :)

Ta gärna reda på mer information, ska också leta lite.

KlopFer
2007-11-09, 08:17
whaat?:|

Tabbe
2007-11-09, 08:18
http://www.vv.se/templates/Pressrelease____22145.aspx

Den som bokar tid första gången för körkortsprov (personbil) garanteras från den 15 november tid inom tre veckor. Två nya delar införs i körprovet i december. Sammanhållet prov införs 1 juni nästa år, vilket innebär att man bokar tid för kunskaps- och körprov vid samma tillfälle.



I december kommer miljö tydligen spela stor roll.

Spawn
2007-11-09, 08:21
Jag kuggade för 3 veckor sen men jag orkar inte vänta typ 3 månader så jag jagade sista minuten tider i 2.5 vecka för det är kanske 10 pers som ringer konstant när de öppnar telefonslussenn. Så kom jag fram i tisdags och körde upp klarade det :) första gånger jag drar ut och kör sj blir söndag när ruset lagt sig efter fredagens körkortsfirande :)

Ringer ni sista minuten tider har jag ett hett tips GE INTE UPP

Scratch89
2007-11-09, 09:04
Jag tycker att det nya verkar knäppt. Man ska inte ut på vägarna innan man har bevis på att man faktiskt kan tyda skyltarna. Man ska inte heller ut innan man genomgått en riskutbildning.
Att sedan bli bedömd ur en miljöaspekt när man kör en Volvo på 1,5 ton är bara absurt.
Att till sist behöva svara på frågor samtidigt som man kör är även det dumt. Man har ju redan klarat teorin, så varför ska man få mer press på sig än vad man redan har?

Purren
2007-11-09, 12:06
Ringde nu. Det var inte alls så utan endast att "förstagången-provare hade företräde". Hur det skulle fungera praktiskt kunde hon inte alls svara på utan skitsnackade mest.

Säg att vi har en ett par tusen omprövare som har bokat in sig under en tvåmånadersperiod, så att det är helt fullt. Sen kommer det tio förstagången prövare som ringer samma dag som den tvåmånadersperioden startar.

Vad hade de tänkt att göra då?

hultman
2007-11-09, 15:57
Miljö hit och miljö dit. När ska all miljöhets ta slut?

rememberence
2007-11-09, 16:00
Jag kör upp nästa fredag, måste ju klara det *flex*

Dreas
2007-11-09, 21:51
Kuggade för andra gången i Tisdags! Fy fan så surt! Första gången berodde på att jag tagit en lektion där jag körde upp, blev lovad två!*gah!* Andra gången kugga jag för att jag åkte för nära en stillastående bil! Hade inte räckt med en tillsägning då? Resten var felfritt och läraren tyckte jag körde väldigt bra! Så nu måste jag köra upp i december och då måste jag plugga teori och sen även tänka på miljön!! Skitspel!