handdator

Visa fullständig version : Köpråd: Underställ - Everest vs Kända varumärken


Arnesson
2007-11-08, 21:19
Funkar billiga underställ från Everest på Stadium ("EVEREST U-W PANT II") eller är det bara dumsnålt att köpa dem? Vad rekomenderar ni kunniga?

De hade erbjudande på Stadium och man fick ett set för 299kr vilket är halva priset mot de mer kända märkerna.

Dem ska användas till löpning samt skidåkning.

Solve
2007-11-08, 21:21
Mja, de jag har hört är att de inte ska vara bomullstyg innerst mot kroppen för att de lätt bli vått och sen kallt... men de låter prisvärt, ska nog kika på stadium jag med låter ju toppenbra de där

Arnesson
2007-11-08, 21:24
" Underställströja i TCS Air med bra andasfunktion och som transporterar bort fukt från kroppen. 100 % polyester. Unisexstorlekar.
Produktalternativ"

Står det på stadium.se om produkten.

Solve
2007-11-08, 21:27
jo, everest är ett sportunderställ... jag tänkte mest när jag sa bomullsunderställ - finns på te .x 10kr affärer i varenda förort till sthlm :) men de där ska iaf ja satsa på behver de där faktiskt

Arnesson
2007-11-09, 09:09
Ingen som har erfarenhet av Everest underställ?

Noodles
2007-11-09, 09:18
Jag kör med Everest underställ på vintern. Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt.

Muaytudd
2007-11-09, 09:21
Jag kan inte kommentera om just det stället men överlag så får du säkert mycket ställ för pengarna. Det brukar vara så med de egenbrandade varumärkena.

Klart att det finns bättre men då får du betala mer. Oftast oproportionellt mycket mer.

Dock så är detta rent allmänt. Vet som sagt inte om just detta ställ.

Vinter
2007-11-09, 09:25
Funkar billiga underställ från Everest på Stadium ("EVEREST U-W PANT II") eller är det bara dumsnålt att köpa dem? Vad rekomenderar ni kunniga?

De hade erbjudande på Stadium och man fick ett set för 299kr vilket är halva priset mot de mer kända märkerna.

Dem ska användas till löpning samt skidåkning.

Funkar hur bra som helst, jag har flera olika jag byter mellan craft, everest, HH, samt lumpen tröjan. Enda minus med everest är att det sitter lite tajt runt halsen. Men rent funktionsmässigt är det viktigare med yttersta skalet.

Sitter det bra så funkar det. Jag använder dem till löpning, samt vandring.

olle lindblad
2007-11-09, 09:35
Everest fungerar kanon. Har använt deras underställ i allt från -20 till +2, båda korta och längre skidturer.

Lillstrumpa
2007-11-09, 09:35
Använder själv Everest underställ (dock äldre modell) och det funkar fint. Ser ingen anledning att tömma plånboken rejält för ett sånt plagg. Då är det bättre att lägga pengarna på bra utrustning/ytterplagg.

Durayan
2007-11-09, 09:37
jag kör med Mammut och Houdini, båda finns hos Addnature som även har webbutik.

heffa
2007-11-09, 09:49
Hade Everest tidigare. Det fungerade hyfstat men var inte lika bekvämt som HH, Craft mfl. Jag tycker att ´det är värt att lägga pengarna på underställ de är nästan mer víktiga en ytterplaggen, vilket man märker när man har haft något riktigt bra ställ.

kaer
2007-11-09, 10:13
Jag har några everest och några craft, är väl ungefär samma sak.
Tycker de fungerar alldeles utmärkt när jag åker skidor.

skaparn
2007-11-09, 11:07
Detaljer på lite billigare underställ kan vara sämre, såsom muddar och krage som inte håller lika länge. Å andra sidan behöver inte det vara så negativt eftersom man kanske ändå vill byta ut stället efter 100 tvättar då det aldrig riktigt går att få helt fräscht om man svettats mycket. Så köp Everest och så köper du nytt varje år. Eller så köper du ett bättre, Under Armour till exempel, och slipper skämmas i omklädningsrummet när de andra visar sin något större klädpenis.

Arnesson
2007-11-09, 11:14
Tack för svaren, får bli ett Everest, man är ju trots allt fattig student.

Skaparn: Jag kan lika gärna skämmas för stället då jag ändå får skämmas för tiderna. Lika bra att andra kan fatta att jag är en amatör redan från början :D

Noodles
2007-11-09, 12:06
Detaljer på lite billigare underställ kan vara sämre, såsom muddar och krage som inte håller lika länge. Å andra sidan behöver inte det vara så negativt eftersom man kanske ändå vill byta ut stället efter 100 tvättar då det aldrig riktigt går att få helt fräscht om man svettats mycket. Så köp Everest och så köper du nytt varje år. Eller så köper du ett bättre, Under Armour till exempel, och slipper skämmas i omklädningsrummet när de andra visar sin något större klädpenis.


Eller så gör du som jag och ser till att ha mer än ett Everest. Tack vare det kan jag klara mig över en tvättcykel. Det gör också att jag luktar bättre än den som bara hade råd att köpa ett fint men dyrt underställ. Dålig lukt förminskar vilken klädpenis som helst.

ari
2007-11-09, 12:46
Jag kör med det där setet för 299:- när jag är ute och springer. Det sitter skönt och transporterar bort svetten fint! Finns säkert bättre men det är garanterat värt pengarna.

machine gun
2007-11-09, 13:58
Jag kör med Everest och det fungerar utmärkt. Börjar bli dags att köpa upp mig på några nya dock, så jag slipper tvätta stup i kvarten såhär års.

Arnesson
2007-11-09, 14:21
Nu är det köpt, så nu ska jag på med löpskorna och se om man har blivit blåst eller inte.

mvh Thomas