handdator

Visa fullständig version : Inte deprimerad


Ignatius72
2007-11-08, 20:17
Då och då så poppar det upp trådar om folk som mår dåligt, alltifrån fjortisar som funderar på om livet är värt att leva då tjejen gjort slut till lite mer mogna kombattanter som lider av mer kliniska åkommor.
Den här tråden handlar mer om att vara lycklig.
Vad är då gubbjäveln lycklig för kan man ju undra. Tja, det är inga stora saker, men allt ifrån att jag blir glad av att skratta ihop med mina barn, att jag har en underbar fru, forehanden fungerade mycket bättre denna vecka än förra, det går bra på jobbet, jag trivs med mina kollegor och allt jag gör där, min bastu är klar och jag kan njuta i den varje dag, tillräckligt med pengar för att kunna göra det mesta jag vill inom rimliga gränser, trevliga schyssta polare osv

Vad för (självupplevda) saker gör er lyckliga?

Kaboffastar
2007-11-08, 20:19
Jag är asglad just nu.

Just sålt bilen, hittat den perfekta crossen, har råd med den perfekta crossen+skydd. pengar trillar in från alla möjliga håll just nu. jag har nästan renoverat klart min lägenhet, jag har världens bästa tjej, nytt jobb ovh jag trivs asbra. De é najs allting ( josstick ).

Kaboffastar
2007-11-08, 20:21
Han inte läsa klart ditt inlägg innan jag skrev mitt =) ser ut som om att det är snarlikt.

Pengar is ths hit

mangemani
2007-11-08, 20:23
träningen.
dagarna på jobbet går så smidigt och fort när man vet att man har träning direkt efter.
på onsdagar(då jag ej tränar) blir dagarna rätt så sega på,visst,jag har ju annat roligt att komma hem till sen,men det är inte riktigt samma sak tycker jag.
det som får mej att må som bäst,som gör mej lyckligast och som får mej igenom dagarna är träningen.

Psychological
2007-11-08, 20:41
Pengar gör en glad.. Den som inte säger det ljuger.. Sen gör min son mig glad!

maRRtin
2007-11-08, 21:10
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=378319

Jag tror jag tillhör just den här gruppen:

Är du en "glad skit", en som är född positiv och alltid landar på fötterna?

bertbert
2007-11-08, 21:35
Min sambo
Mina katter
Träning
När jag inser något slugt
När jag lyckas bra med saker i största allmänhet
När jag lyfter STORA vikter :D
Musik, vid vissa tillfällen
Humor, gapflabb

En hel del mao

tejpis
2007-11-08, 21:41
Träning och ny kunskap framförallt...
Musik, vänner, att gå ner till vattnet och "filosofera".
Att tänka på hur mirakulöst hela universum är.
Att tänka på hur mirakulösa våra kroppar är, vad dom är kapabla av att göra och hur jag ska kunna göra dessa saker.

Sen finns det nästan en tv-serie varje dag som jag ser fram emot.

tjabon
2007-11-08, 21:43
Jo,
här är ännu en lycklig gub-jevel.....:)
jag har bra jobb, drar in bra med kulor och kommer
köpa bra hus till våren....:hbang:
Är dessutom bra tränad, mår bra och lyfter tungt!!!

p.s. Bra tråd Ignatius!

Viktor_Balck
2007-11-08, 21:43
Jag är asglad just nu.

Just sålt bilen, hittat den perfekta crossen, har råd med den perfekta crossen+skydd. pengar trillar in från alla möjliga håll just nu. jag har nästan renoverat klart min lägenhet, jag har världens bästa tjej, nytt jobb ovh jag trivs asbra. De é najs allting ( josstick ).

Crossen = Cablecross?

Eddie Vedder
2007-11-08, 21:58
1. Skolan flyter på med nästintill oförskämd enkelhet, allt är superintressant och trots att jag läser massa i kurslitteraturen utöver det vi "ska" läsa så får jag in allt jag behöver. Skolan har aldrig varit så kul och motiverande som när jag började läsa kostvetenskap.
2. Jag trivs bra i Uppsala
3. Jag har bra kondition och allmänt frisk fysik.
4. Har bra koll på ekonomin.
5. Människorna som jag bryr mig mest om verkar ha det bra.

Det var fem punkter iaf. Kändes bra att få leta upp lite positiva saker eftersom jag sällan känner så positivt inför saker och ting, och särskilt inte om mig själv.

Tack för det Ignatius72.:)

Pingu
2007-11-08, 21:59
Finns mycket som gör att jag mår bra men att ungarna mår bra och helt klart det viktigaste

Handcuff
2007-11-08, 22:03
Mår så prima det bara går skulle jag tro :thumbup:

L-Sami
2007-11-09, 00:26
Det som gör mig lycklig är alla tankar om hur många mål jag har nått i mitt liv och var jag befinner mig förtillfället och tankar om att jag har ett fantastiskt liv framför mig.

Krampus
2007-11-09, 00:29
Gregg, Bertbert, Mathor och Kwon. I övrigt är det totalt jävla mörker.

fothermucker
2007-11-09, 00:54
Bra tråd! Livet känns som en stor lekplats för tillfället.

agazza
2007-11-09, 01:30
Tar alltid livets lätta vägar och försöker uttnyttja orättvisor så mycket som möjligt till min fördel. Mina vänner, familj och flickvän är även ett stort plus.

Mår alltid jätte bra och det finns även många här på kolo som ger mig ett gott skratt varje dag även fast många av er inte igentligen vill vara rolig med det ni skriver.

Det enda negativa är när jag har vänner som måste bita i livets sura äpple men jag ägnar mycket tid åt att göra deras liv lättare.

ALLA ska hjälpa alla dom kan.

egge
2007-11-09, 01:33
Mår alltid jätte bra och det finns även många här på kolo som ger mig ett gott skratt varje dag även fast många av er inte igentligen vill vara rolig med det ni skriver.

Berätta. *popcorn*


För övrigt har jag inget att tillägga.

agazza
2007-11-09, 01:40
Berätta. *popcorn*


För övrigt har jag inget att tillägga.

Det är igentligen lite löjligt men jag blir jätteglad när folk tror sig vara störst bäst och vackrast och försöker nedvärdera mig över internet. Då tänker jag alltid på den härbilden och börjar garva.
http://www.ocf.berkeley.edu/~wwu/images/hehe/fuckedup/arguing_over_internet.jpg

Sen all barnslig humor som finns i alla trådar kan vara rätt kul ibland också :D

All denna ironi som vissa tycker är rolig är faktiskt inte ofta rolig. Ibland men inte ofta, oftast är den bara dryg *rolleyes*

snartspensligvegan
2007-11-09, 01:47
Då och då så poppar det upp trådar om folk som mår dåligt, alltifrån fjortisar som funderar på om livet är värt att leva då tjejen gjort slut till lite mer mogna kombattanter som lider av mer kliniska åkommor.
Den här tråden handlar mer om att vara lycklig.
Vad är då gubbjäveln lycklig för kan man ju undra. Tja, det är inga stora saker, men allt ifrån att jag blir glad av att skratta ihop med mina barn, att jag har en underbar fru, forehanden fungerade mycket bättre denna vecka än förra, det går bra på jobbet, jag trivs med mina kollegor och allt jag gör där, min bastu är klar och jag kan njuta i den varje dag, tillräckligt med pengar för att kunna göra det mesta jag vill inom rimliga gränser, trevliga schyssta polare osv

Vad för (självupplevda) saker gör er lyckliga?Positiv musik, charmiga äckelromantiska filmer skulle väl kunna göra det men jag blir nog mest bara besviken.

Men så har jag ingen familj att skratta med, en underbar fru, jobb, kollegor eller bekanta, pengar eller bastu ;D

Shakemynuts
2007-11-09, 02:46
Jag är lycklig över dessa saker:

Skola
Badminton
Hemmabio + 42 tums plasma
De vänner jag har
Jogging
Styrketräning
Jättegod mat
Vänskapliga pokerkvällar med vänner
Ninjor
Min bas

Psychological
2007-11-09, 02:59
Jag är lycklig över dessa saker:

Skola
Badminton
Hemmabio + 42 tums plasma
De vänner jag har
Jogging
Styrketräning
Jättegod mat
Vänskapliga pokerkvällar med vänner
Ninjor
Min bas


Ninjor ?

Shakemynuts
2007-11-09, 05:36
Ninjor ?

Ja, jag blir på otroligt bra humör av ninjor. Ninja kan översättas till "dold person" eller "person som härdar", och ninjor är just det, dolda. De smyger runt och är häftiga i allmänhet liksom.

joriice
2007-11-09, 06:00
Ja, jag blir på otroligt bra humör av ninjor. Ninja kan översättas till "dold person" eller "person som härdar", och ninjor är just det, dolda. De smyger runt och är häftiga i allmänhet liksom.

Är du seriös?













Isådanfall håller jag med dig. Jag gillar superhjältar också. Livets verkligheter och onda sidor, alla elaka filmer jag sett på internet har gjort mig hård och kall, när jag egentligen bara vill vara spindelmannen och se på julafton-kalleanka. :(

Shakemynuts
2007-11-09, 06:21
Vad fan är det för fel med att tycka om ninjor då? Jag kan underhålla mig själv genom att läsa om ninjor, se filmer med ninjor, osv.

joriice
2007-11-09, 06:27
Jag var seriös.

Sofia4_4
2007-11-09, 07:33
Jag är också en av de nöjda:

Jag bor i en fantastisk lägenhet med utsikt över hela Stockholm.
Älskar att promenera på stan.(älskar Stockholm)
Jobbet är jätte roligt och man ser filmen växa fram
Kollegerna är roliga och smarta, alla är från olika länder och det upstår roliga situationer bara av att prata om vädret.
Min pojkvän är super
Jag vann ännu en tävling på internet
Har nya idéer för nya korta filmer.
Min syster mår bra och är framgångsrik på sitt jobb.
Jag är tillbaks på SATS

MacGyver
2007-11-09, 09:14
Några saker som gör en lycklig atm:

Träning
Stabil ekonomi
Datorer!11!!!1
Årstiden
Bra filmer
Kompisar
Flyt i studierna
God hälsa
Pr0n + Fleshlight :kinky:

eleni
2007-11-09, 09:15
Gregg, Bertbert, Mathor och Kwon. I övrigt är det totalt jävla mörker.

Tack...

Überbiffen
2007-11-09, 09:16
Spriten.

stargate
2007-11-09, 15:52
alkoholen

Cerberus
2007-11-09, 17:13
jag är glad att jag har jobb, har sökt till göteborgs universitet(har dock inte vågat o kolla om ja kommit in), både träning och deff går åt rätt håll, en tjej är förälskad i mig :)

Versus
2007-11-09, 17:23
Jobbet knallar på, pengarna har man väl hyfsat av dock pga att man inte har några direkta utgifter, jag har shyssta vänner, träningen går bra.
Ändå inte direkt "glad".

Det fattas något, och det är inte en flickvänn. Även om jag nu är singel just nu så trivs jag med det. Men det är något annat. Ovisshet inför framtiden kanske.
Vad fan man vill göra med livet igentligen.

shadowfire
2007-11-09, 17:44
är iofs mestadels glad oavsett vad som händer runtomkring, men visst är det lättare o uppleva en glad emotionell status om praktiska saker flyter på.

Just nu är dessa:
1) Jag har det bästa jobb jag kan få i förhållande till vad jag kan och vill göra just nu
2) Jag har en perfekt match till flickvän/sambo
3) Köpte precis en ny bil och "belönade mig själv"
4) Jag är igång med träningen igen, på allvar

Fyra faktorer som gör att gråten är långt borta.

coxie
2007-11-09, 17:58
Tabletter+god ekonomi.

Cilia
2007-11-09, 20:36
Jag är hög från träningen
Vem behöver droger?

1986
2007-11-09, 20:52
Meditation.

Tjuckot
2007-11-09, 21:01
Utan någon speciell ordning:

Kul i plugget
Träningen går bra
Nöjd med mig själv
Underbar flickvän
De vänner jag har är riktigt bra sådana
Jag är hyffsat bekymmersfri av mig och det underlättar ofta (men inte alltid)

Dreas
2007-11-09, 21:19
Jag tillhör nog den gruppen som är mer eller mindre deprimerade men jag kan dra dom grejer som är positiva i mitt liv:

Föräldrar och syskon mår bra
Deffen går än så länge hyffsat bra
Jag trivs bra i skolan
Trivs med dom flesta kompisarna jag har
Datorn funkar och forstätter göra det i några år till förhoppningsvis
Vårat gym får vara kvar och det köps nya saker dit.

Kan inte nån starta en tråd där man kan skriva allt negativt istället:)

mini
2007-11-09, 21:24
Jag har inte mått såhär bra på flera år. Det är träningens förtjänst, med allt vad det har inneburit. *cupid*

Kurash
2007-11-09, 21:29
Har beställt en fet jävla laptop som jag hoppas kunna lira några hyfsat nya spel på. Fick byta min 120-säng mot en 160. Ökar lite i bänken ibland. Minskar iallafall inte i mark o böj.

Sniggel
2007-11-09, 21:33
Jag har en underbar flickvän!
Jag håller på att börja mitt första jobb som jag ser fram emot, det är en av de saker jag satt upp på en prioriteringslista sen jag var 12!
Jag ska tävla i något jag tycker är roligt att hålla på med *whistle*
Jag har en bra ekonomi, och den kommer troligen bara att förbättras med åren.
Det känns som alla de mål jag haft i så många år, börjar komma så smått uppnås inom en kort framtid.

Det gör mig glad.

skaparn
2007-11-09, 21:40
Jag är snart nästan helt frisk igen och kan börja ta mig an träningen.
Jag blev inte lika bukfet som jag trodde jag skulle bli under sjukdomen. Bara nästan.
Idag var det bara jävligt på jobbet. Kan vara mycket värre.
Min iMac har återvänt från ytterligare en tur hos reparatören.


Rätt värt ändå

Ljungkvist
2007-11-10, 07:08
Grymt bra initiativ! Varje männsika bör göra så här regelbundet, att skriva ned vad som faktiskt är bra i ens liv. Kan tyckas banalt men på mig funkar det i alla fall så att jag blir gladare och nöjdare med tillvaron.


Jag befinner just nu i en fas av livet då de flesta mål och belöningar ligger en bit bort, men jag glädjer mig istället åt min situation livet och de projekt som går åt rätt håll.


*Jag befinner mig för tillfället i ett annat land där jag lär mig ett nytt språk och lär känna en annan vardag. Detta är något som jag drömt om länge.
*Mina studier är intressanta och roliga. Jag lär mig fett balla saker.
*För att vara student måste jag säga att min ekonomi är väldigt god. Har en billig livsstil utan några dyra habegär (tittar t ex aldrig på tv...), drar inte på mig några lån, sparar långsiktigt varje månad, men framförallt investerar jag i en utbildning som kommer ge mig ett givande arbete och en god lön.
*Jag har fått ett extrajobb innom restaurantbranschen, vilket jag länge velat pröva på.
*Jag har precis börjat träna igen och "sjukdomen" som jag trodde skulle hindra mig har inte satt stopp för mig än.
*Jag bulkar och kan därmed äta mig mätt. :)

Jag inser att jag faktiskt skulle kunna fortsätta rätt länge, vilket är mycket glädjande eftersom jag allt för ofta ser negativt på min tillvaro.

Handcuff
2007-11-10, 08:54
Helt underbar tråd som kontrast till alla depptrådar :)
Har redan tidigare i tråden sagt att jag ahr det bra.

Så här kommer orsakerna till att jag mår prima:

* Jag har kommit in på min drömutbildning
* Jag kommer förmodligen aldrig behöva söka arbete/vara arbetslös i framtiden(har iofs aldrig vart utan jobb)
* Jag har bra ekonomi (gör dock av med en aning för mycket på ingenting *grr*
* Det börjar närma sig jul
* Det kommer snart att vara underbart ljust och vitt ute!
* Min hund gör mig på bra humör (ibland motsatt effekt...)
* Mina anhöriga har det bra
* Det finns julmust och glögg i butikerna nu!

skaparn
2007-11-10, 08:59
Helt underbar tråd som kontrast till alla depptrådar :)
Har redan tidigare i tråden sagt att jag ahr det bra.

Så här kommer orsakerna till att jag mår prima:

* Jag har kommit in på min drömutbildning
* Jag kommer förmodligen aldrig behöva söka arbete/vara arbetslös i framtiden(har iofs aldrig vart utan jobb)
* Jag har bra ekonomi (gör dock av med en aning för mycket på ingenting *grr*
* Det börjar närma sig jul
* Det kommer snart att vara underbart ljust och vitt ute!
* Min hund gör mig på bra humör (ibland motsatt effekt...)
* Mina anhöriga har det bra
* Det finns julmust och glögg i butikerna nu!

Oroa dig inte, snart är du deprimerad. Du skulle väl flytta till Umeå?

Handcuff
2007-11-10, 09:01
Oroa dig inte, snart är du deprimerad. Du skulle väl flytta till Umeå?

Bor i Luleå nu...:D

Kommer dessutom att minska min inkomst med 70% :thumbup:

Myran
2007-11-13, 22:40
Jag har en flickvän som jag fungerar bra ihop med :)
Träningen velar, men det är ju klar skillnad sen jag började för 2 år sedan.
Min fysiska hälsa är bra.
Jag har ett arbete, körkort, boende och är självständig
Jag har lätt att knyta nya kontakter.


Dock har jag svårt att bosätta mig en längre tid på samma ställe. Ogill i själen på grund av detta.
Jag ser för tanig ut.

Ignatius72
2007-11-24, 11:22
Lite seg i päran idag men det är helt självförvållat. Framförallt så borde jag gått och lagt mig tidigare.
Men på det stora hela är allt på topp. Jobbar bara tre dagar nästa vecka och likadant veckan därefter och så ska jag vara ledig från 21/12 till 7/1.
Mycket tid för familjen och mig själv.
Idag ska den "stora" pågen följa med på tennis. Det har han tjatat om ett tag. Vi har lirat lite i köket innan och det är inte så fiffigt.

Denstillasittande
2007-11-24, 15:25
Mycket trevlig tråd :)

*Jobbet, har ett väldigt roligt skapande jobb där jag har fått fast och kanon bra arbetskollegor. Dessutom tjänar jag rätt bra tycker jag.
*Kompisar Detta gör väl rätt mycket också !

Har börjat få lite mer stabil tillvaro och de flyter och jag har snart råd till de jag vill ha, lägenheten är inte långt borta känns de som.

Försöker alltid har en lättsam syn på de mesta, ingen mening att sura över saker man inte kan rå över.

mats-
2007-11-24, 16:29
"Man borde njuta av småglädjorna lite oftare."

stridis
2007-11-24, 19:04
Nå jag skall tävla snart :kickass:, och snart dags för julklappar samt att världen har inte gått under idag heller. Kursen jag går nu är intressant.

Så allt är ju inte pest och pina.

Ignatius72
2008-01-16, 23:11
Var på ultraljud idag och det ser ut som om pågaskaran utökas med ytterligare ett snöre. Spelar egentligen ingen roll vad det blir men det känns på något sätt som självklart med en påg till. hade jag haft två fllickor sen innan så kanske det hade kännts likadant med en tjej till.
Jobbar fyradagars veckor fram till sommaren, ska ha break i mars för en sväng med jobbet till USA, passar på att vara lite pappaledig så det blir väl en tre veckor sammanlagt. Inte ens långt dit känns det som.
Går en skitrolig utbildning på jobbet. har hållt på sen förra sommaren men nu har vi gått från teori till göra nivån och det är både krävande och kul.
Armbågen känns bättre och det gör inte ont alls att spela tennis. Well, livet leker helt enkelt!:hbang:

eleni
2008-01-16, 23:18
Oh grattis grattis! :)

raQblad
2008-01-16, 23:56
Jag är glad över att den här tråden påminde mig om mitt nya projekt att skriva upp händelser och saker jag under dagen som gjort mig glad. Thank you!

Kan premiärstarta i tråden, faktiskt...

*Min kompis är kär! Dock olyckligt kär, men ändå! Det gör mig glad.

*Jag besökte det nya biblioteket, och jag tror mig har hittat en framtida plats för filosoferande.

*Jag kanske har fått deltidsjobb, som matchar mitt lumpande.

*Min kära kusin har hittat lägenhet och erbjudit mig att bli hans room-mate.

*Jag träffade en gammal klasskompis som inte hade det så lätt i livet då, men som verkar ha lyckats med det mesta nu!

EDIT: *Luleå Hockey vinner!!!!!!!

Ignatius72
2008-01-16, 23:57
Oh grattis grattis! :)

Tack ska man väl säga. Men det är ju en bit kvar. Han/hon/det ploppar väl inte ut förrän i juni. Hur som helst så ska det bli väldigt spännande att se vad det blir för en individ. De två första är närmast diametralt olika.

Kwon
2008-01-17, 00:16
2006 var ganska sunkigt år för mig, men 2007 var toppen!

Snabel
2008-01-17, 00:58
2007 var ett år med låg nivå för mig. Det verkar dock som att 2008 blir bättre, men man skall icke ropa hej för tidigt..

Muskelbyggaren
2008-01-17, 01:46
Jag har börjat känna mig mycket tryggare i mig själv och känner att jag inte behöver mäta mig efter andras tycken hela tiden, för att nämna en verkligt djup och personlig sak.

Det har i sin tur gjort att jag istället kunnat lägga mer energi på det som verkligen spelar roll. T.ex. odla relationer med människor som verklig betyder något samt att mina mattekunskaper skjutit i höjden nu när jag inte bryr mig i att det är nördigt att brinna för det.

Ett stort steg i rätt riktning, även om det inte syns direkt på utsidan.

joriice
2008-01-17, 02:00
2008 blir nog bra för mig iallfall, även fast jag inte har några grunder för det. Men jag får väl se till att det blir så.
I värsta fall så har man ju alltid träningen man kan njuta av är isåfall, lika tröstande dag ut och dag in, år ut och år in... (Hehehe) :)

scum
2008-01-17, 02:07
I will find the juice and make 2008 my biatch!

pragmatist
2008-01-17, 08:57
Bortsett från att vaderna släpat sedan 1988 så har mitt liv aldrig varit bättre.


Nyfödd supergullig dotter som bara är bäst på alla sätt och vis *cupid*
Nyförlovad
Jobbar bara halvtid i vår p.g.a. inarbetad övertid, pappaledig i höst
Ny bil med turbo
Ny dator som går som ett spjut (8800GT ftw)
Just bokat resan till OS i Peking, där jag bor gratis
Fick en artikel accepterad av en känd, amerikansk vetenskaplig tidskrift


Vad kan jag säga, livet leker. :thumbup:

Ignatius72
2008-01-17, 09:05
Bortsett från att vaderna släpat sedan 1988 så har mitt liv aldrig varit bättre.



:laugh:

Ignatius72
2008-02-10, 00:15
Bygget på ovanvåningen närmar sig sitt slut. har bott i huset i över två år nu. Tog visserligen ett bra tag innan jag kom igång, sedan en del ruscher och en del abrupta avbrott. Men nu så. badrummet med bastu har varit klart ett tag (och det var väl ungefär då motivationen tok dog). Nu är taket på plats och golvet är utjämnat. Ångestskapande båda två då det var snett som en, ja snett som fan helt enkelt.
Ännu roligare var att vi var och hälsade på ett par polare som blivit föräldrar för andra gången. Första ungen tog 10 år på sig och gav sig inte förrän det vart provrör, och mamman var extremt nära döden vid födseln. Den andra räckte det med att vifta med ett par använda kalingar innan hon blev gravid och förlossningen var inga större bekymmer. Kul för dem iaf. Vår tredje börjar också göra sig påmind på allvar med stor mage och många dropkicks.

Angel
2008-02-10, 00:21
Jag är också rätt lycklig. Jag är frisk, har alla kroppsdelar kvar, har världens underbaraste mamma och jobb och lägenhet.

Min värsta mardröm är att mina föräldrar ska dö, för då blir jag helt ensam, har inga syskon, ingen släkt och ingen man. Så så länge dom är friska är jag glad.

Sen så känns det så sjukt otacksamt att klaga på småsaker när man hela tiden är runt svårt sjuka människor och deras tragedier.

Visst mår ja kasst ibland över killar dom e elaka, men då sparkar ja på deras dörr och så känns det bättre sen.

Jag försöker leva efter att man själv är ansvarig för sitt liv och hur man vill leva det.

Ignatius72
2008-04-28, 21:55
Idag är jag väldigt nöjd, inte bara för att det varit 22-23 grader varmt utan för att jag fick vara med och rösta fram att vi ska bygga ett nytt sportcenter i byn. Med rösterna 21 (för de coola blåa laget) och 18 (de notoriska nej sägarna) så gick förslaget igenom. Det kommer att bli ett fantastiskt lyft för hela kommunen.:thumbup:
Vidare så närmar sig barnaskarans utökning med stormsteg, vi planerar en resa på sensommaren, ovanvåningen är i det närmaste klar och vi har bestämt oss för att sälja stugan. Det sista med lite vånda, men det är skönt att ha bestämt sig.
Livet leker helt enkelt *flex*

Prankie
2008-04-28, 22:30
1. Jag o flickvän ska flytta ihop!
2. Har riktig riktig goda vänner runt mig.
3. Jag har lyckas att sluta med all onyttigheter. (Godis, chips, glass, kakor osv.)
4. Med hjälp från Langster har jag hittat en diet som funkar bra. (Bara testat få dagar men har inte gått runt hungrig som tidigare!) Tack Langster!
5. Hittat träningsmotivation igen och kör regelbundet.
6. Vet äntligen vad jag har på överarmar så jag kan börjar behandla det.
7. Sommar är på väg, grill och badsäsong!
8. Går bra i skolan, högsta poäng i klassen på alla tentor den här termin. :thumbup:
9. Jag har det bra ekonomisk också.

Handcuff
2008-04-28, 22:33
Har inte gjort dom bästa valen kanske....men är lycklig och glad så gott som varje dag :)

dice
2008-04-28, 22:40
Tjejen från Singapore jag träffade i USA förra sommaren har precis köpt flygbiljetter för att hälsa på mig under två veckor i juni. Jag köpte nyss biljetter åt oss till Paris för att överraska lite. Ja jag är väldigt glad, att säga att jag är lycklig är lite som att ropa hej innan jag är över bäcken, det väntar jag med :)

theoppositescollide
2008-04-28, 22:42
BRA TRÅD!

Är förbannat trött på att höra varenda jävel klaga om hur dåligt han/hon mår.



Jadå, vad är jag glad över?

Jag är glad över att jag har en snäll mamma
Jag har en skithet och underbar flickvän
Jag vet vem jag är och är väldigt tillfreds med det
Jag vet vad jag vill och hur jag ska få det
Jag är väldigt nöjd med mitt utseende
Jag har det bra ställt ekonomiskt och har bra med kontakter och utsikter inför framtiden
Jag är lycklig över att konstant vara lycklig, helt enkelt.

Ignatius72
2008-07-18, 15:02
Jag har inte varit så lite sjuk nu på flera år. I normala fall så avlöser det ena det andra (ungar på dagis) men nu har det varit lugnt. Skönt!
Barnaskaran har utökats med ett pågasnöre, allt gick bra och han är frisk och kry, tjoho!
Har sedan i julas haft en meningsskiljaktighet med ledningen på företaget där jag fått ganska mycket skit av min närmaste chef, av vice VD och från en av ägarna. Just idag ringde en av ägarna upp mig och bad om ursäkt då det visade sig att jag haft rätt på alla punkter hela tiden. Kändes ganska skönt.

Ignatius72
2009-07-30, 09:23
Stiga upp på morgonen när man vaknar, ta en timmes promenad med hunden, scanna facebook och kolo, läsa tidningarna, dricka kaffe, käka frukost, scanna facebook och kolo, utflykt med ungarna. Lite träning på eftermiddag-kväll. Fan vad skönt!

spice
2009-07-30, 09:42
Att få vakna upp på morgonen och känna att man får leva en dag till. Jag lever under mottot : ny dag, nya möjligheter

Sedan lite mer konkreta saker:
• Äta en god och härlig frukost efter en natts sömn :P
• Träning
• Musik från 70/80-talet - klassiker " Stayin' alive ( vem blir inte glad av den ^^)

Madame
2009-07-30, 10:20
Jag har en sambo som är värsta kapet!
Han tycker att jag är värsta kapet! :D
Jag älskar också mig själv :P
Jag är lycklig åt att jag kan vara en lycklig människa trots att jag inte var född med förutsättningarna, jag var blyg, trög och osäker som barn. Inte nu!!


http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=378319
När det gäller individer så är de viktigaste dragen för att vara lycklig medfödda, eller i alla fall grundläggs tidigt. Det handlar om temperament och karaktär. Är du utåtriktad, social och emotionellt stabil är chansen mycket större än för den introverte och instabile.

Den tyngaste
2009-07-30, 10:43
Vad för (självupplevda) saker gör er lyckliga?
1. Sambon
2. Träningen

Q: Vad gör du om förhållandet tar slut och/eller inte kan träna längre?
A: Tycker synd om mig själv och startar en tråd om det.

Whistler
2009-07-30, 10:53
Jodå, saker och ting rullar på och jag har skitroligt både hemma och på jobbet. Lite mer tid till alla hobbies skulle inte skada, men det är ju bara positivt att man har något att fylla timmarna med! :)

Att vi köpte bostadsrätt när priserna var som lägst och att de nu börjar gå upp är ju inte heller dumt.

kalle_banan
2009-07-30, 12:50
Brödet är bakat, maten är lagad, lägenheten är städad, jag är nyduschad och fräsh, jag har planer för helgen... :)

tsp
2009-07-30, 12:51
Då och då så poppar det upp trådar om folk som mår dåligt, alltifrån fjortisar som funderar på om livet är värt att leva då tjejen gjort slut till lite mer mogna kombattanter som lider av mer kliniska åkommor.
Den här tråden handlar mer om att vara lycklig.
Vad är då gubbjäveln lycklig för kan man ju undra. Tja, det är inga stora saker, men allt ifrån att jag blir glad av att skratta ihop med mina barn, att jag har en underbar fru, forehanden fungerade mycket bättre denna vecka än förra, det går bra på jobbet, jag trivs med mina kollegor och allt jag gör där, min bastu är klar och jag kan njuta i den varje dag, tillräckligt med pengar för att kunna göra det mesta jag vill inom rimliga gränser, trevliga schyssta polare osv

Vad för (självupplevda) saker gör er lyckliga?

Jag känner mig ungefär jäättemycket träffad! :D

Yes
2009-07-30, 13:01
Jag känner mig ungefär jäättemycket träffad! :D
Äh, det snarare ett sundhetstecken att känna sig (jävligt) nere när man förlorat ett såpass stort värde. Vore väl värre om man gick ur det helt oberörd(om nu förhållandet inte redan var så dåligt).

Biceps
2009-07-30, 13:16
5 veckor kvar till terminstart och massa öl i kylen så jag är nöjd och glad.

Yes
2009-07-30, 13:21
5 veckor kvar till terminstart och massa öl i kylen så jag är nöjd och glad.
Vilken lyx, jag har två veckor kvar och min "semester" som börjar imorgon kommer ägnas och skolarbete.

Det börjar dock komma fram ådror på biceps, och det är ju det viktigaste så jag är glad ändå.

Biceps
2009-07-30, 13:39
:thumbup:

Doctor Snuggles
2009-07-30, 14:02
Ja, jag blir på otroligt bra humör av ninjor. Ninja kan översättas till "dold person" eller "person som härdar", och ninjor är just det, dolda. De smyger runt och är häftiga i allmänhet liksom.

lTqyU-bEE1M

NKC
2009-07-30, 15:25
*Min vänner och min familj. Världens bästa.

*Är klar med min utbildning, grymt skönt.

*God ekonomi

*Har bestämt mig nu för att åka till asien i höst i minst 2 månader. Ska köra en period som jag hade runt april-maj och verkligen jobba äschlet av mig innan det. Har man ett mål brukar det funka att jobba ohemult mycket och det är grymt skönt efter när man får slappna av.

*Mitt ex verkar vara lycklig med sin nya kille. Jag har varit lite orolig för henne, vill att hon ska må bra. Även om det är jobbigt för mig så unnar jag henne verkligen det.

Så, det är nyttigt att göra sig själv uppmärksam på det som är bra i ens liv :)

EDIT: en av polarna som var här i veckan lämnade sin PS3:a med UFC på. DET är kärlek!

rooz
2009-07-30, 15:36
# Träningen, börjar kännas bättre

# familj o vänner, vart lite dåligt med det senaste tiden. Dock börjar det bättra sig.

# Har fast jobb året ut, troligen längre

# Ska med polaren 1 månad i vinter och åka skidor

# Nya skidor

# Körkoret på G, efetr typ 7 månader:em:

Ja, mkt som kan bli bättre. Men just nu är jag ganska nöjd.

EkarN
2009-07-30, 20:10
1. Jag har lagom med pengar för att vara 16 utan att vara en brat som fått av pappa:thumbup:

2. Jag sysslar med styrkelyft bästa som hänt mig!

3. Jag är befriad från komplex som iaf 90%av min bekantskapskrets har, att se snygg ut för andras skull, inte sin egen. (Jag har inget behov av egen skönhet över huvud taget, men försöker att inte se ut som ett åkerspöke ändå:D)

4. Jag är medveten om att det finns andra värden i livet än tjejer och sprit. Vilket är jävligt skönt, då samma gäller här som ovan:)

5. Att grabben som mosade på min näsa när jag var halvt medsvetslös av alkohol troligtivs kommer att åka dit hårt:)

mojoo
2009-07-30, 20:50
Pengar gör en glad.. Den som inte säger det ljuger.. Sen gör min son mig glad!

Pengar gör kan göra en glad till en viss nivå men jag tror aldrig man blir lycklig med hjälp av pengar. Du kan inte köpa vänner och familj

Doctor Snuggles
2009-07-30, 22:35
Då och då så poppar det upp trådar om folk som mår dåligt, alltifrån fjortisar som funderar på om livet är värt att leva då tjejen gjort slut till lite mer mogna kombattanter som lider av mer kliniska åkommor.
Den här tråden handlar mer om att vara lycklig.
Vad är då gubbjäveln lycklig för kan man ju undra. Tja, det är inga stora saker, men allt ifrån att jag blir glad av att skratta ihop med mina barn, att jag har en underbar fru, forehanden fungerade mycket bättre denna vecka än förra, det går bra på jobbet, jag trivs med mina kollegor och allt jag gör där, min bastu är klar och jag kan njuta i den varje dag, tillräckligt med pengar för att kunna göra det mesta jag vill inom rimliga gränser, trevliga schyssta polare osv

Vad för (självupplevda) saker gör er lyckliga?

Kan du bevisa att du är lycklig? Annat än att skriva det på internet?
:D

Tom Warrior
2009-07-30, 22:38
Pengar gör kan göra en glad till en viss nivå men jag tror aldrig man blir lycklig med hjälp av pengar. Du kan inte köpa vänner och familj

Vänner och familj är inget måste för att vara lycklig.

Ignatius72
2009-07-30, 22:44
Kan du bevisa att du är lycklig? Annat än att skriva det på internet?
:D

Jag kanske inte ens är det. Jag bara tror det ;)
(intressant ämne förövrigt, läste just en c-uppsats i praktisk filosofi om det, men det är värt en egen tråd).

mangemani
2009-07-31, 01:00
finns väl egentligen ingenting speciellt/specifikt som gör en super glad.
det är helheten utav mitt liv och det som händer runt om mej som gör att jag finner harmoni och glädje.
allt från kärleks fronten till simpla saker som att jag tex lyckas bra i wow.
jag kan inte säga att jag känner nån jätte lycka och jag kan inte säga att jag känner nån jätte sorg,allt ligger på en neutral gräns så att säga där allt flyter på,varken uppför eller nerför.