handdator

Visa fullständig version : Magen alltså?


Trix
2007-11-08, 11:14
Hur gör jag för att bli smalare om magen?
Vilken träning är bäst för mig tjej på 47?
Nu får jag knappt på mig mina jeans och jag vill inte gå runt med mönstrade pyjamasbrallor.*spy*

Yucko
2007-11-08, 11:31
Går ner i (fett)vikt - dvs ligger på ett kcal-underskott.

Skitenkelt :thumbup:

Trix
2007-11-08, 12:06
Jag har 19% fettvikt och det är väl inte mycket.
Jag är nöjd förrutom magen!!
Vad menar du med kcal-underskott?

Slartibartfast
2007-11-08, 12:08
Enda sättet att bli mindre på något ställe på kroppen är att ligga på kaloriunderskott, dvs. äta mindre än du förbrukar = gå ner i vikt. Det går inte att träna nånting mindre.

skaparn
2007-11-08, 12:09
Jag har 19% fettvikt och det är väl inte mycket.
Jag är nöjd förrutom magen!!
Vad menar du med kcal-underskott?

Ett underskott av kalorier, tillåter jag mig svara utan att vara Yucko.

sg85
2007-11-08, 12:22
Jag har 19% fettvikt och det är väl inte mycket.
Jag är nöjd förrutom magen!!
Vad menar du med kcal-underskott?


Alla människor har ett kaloribehov för att hålla sin vikt.

Intar du mindre kalorier än detta behov (som ökar om du tex tränar) så går du ner i vikt.

Intar du mer än ditt behov, går du upp i vikt.

Slartibartfast
2007-11-08, 12:28
Jag tycker någon ännu kan förklara detta med kaloriunderskott. Inte helt klart ännu. *popcorn*

Halldin
2007-11-08, 12:31
Men om hon ägnar sig åt löpning under viktnedgången så bör det tas procentuellt mer från magregionen. Det har ju varit känt länge.

Yucko
2007-11-08, 12:32
Men om hon ägnar sig åt löpning under viktnedgången så bör det tas procentuellt mer från magregionen. Det har ju varit känt länge.

Märkbar eller mätbar skillnad?

Martin Löwgren
2007-11-08, 12:32
Men om hon ägnar sig åt löpning under viktnedgången så bör det tas procentuellt mer från magregionen. Det har ju varit känt länge.

Du menar alltså att det är fysiskt möjligt med punktförbränning av fettceller?

Yucko
2007-11-08, 12:34
Du menar alltså att det är fysiskt möjligt med punktförbränning av fettceller?

Ja.

Men återigen: det är skillnad på ett mätbart resultat och om det har någon betydelse i praktiken.

Martin Löwgren
2007-11-08, 12:36
Ja.

Men återigen: det är skillnad på ett mätbart resultat och om det har någon betydelse i praktiken.

Har du några studier på det eller har du läst det i BODY-studien?

Yucko
2007-11-08, 12:39
Det har postats här på forumet ett antal gånger. Body läser jag inte, så vet inte vilken du menar där.

Martin Löwgren
2007-11-08, 12:46
Det har postats här på forumet ett antal gånger. Body läser jag inte, så vet inte vilken du menar där.

Åh fan. Då ska jag söka upp den och läsa den. Detta var nåt helt nytt för mig och jag är mycket skeptiskt till det men ska absolut läsa studierna som gjorts.

loztdignity
2007-11-08, 12:49
Du menar alltså att det är fysiskt möjligt med punktförbränning av fettceller?

Ja, eller faktum är att vid löpträning och annan intensiv motion förbränns procentuellt mer fett från magen än vid lättare motion.

Eddie Vedder
2007-11-08, 13:32
Men om hon ägnar sig åt löpning under viktnedgången så bör det tas procentuellt mer från magregionen. Det har ju varit känt länge.

Ja visceralt fett, d.v.s. det som omger organen i bukregionen. Inte isoleringen som täcker rutorna.

Det har ju varit känt länge.;)

King Grub
2007-11-08, 14:31
Åh fan. Då ska jag söka upp den och läsa den. Detta var nåt helt nytt för mig och jag är mycket skeptiskt till det men ska absolut läsa studierna som gjorts.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79152&highlight=spot+reduction

Man har visat punktförbränning, utan tvivel, vid två studier. Hos män, inte kvinnor.

Att konditionsträning minskar viskeralt fett i bukhålan är inte punktförbränning alls, utan regional förbränning. Detta har varit känt och bekräftat i många år, och är inte nyhet alls, som sagt ovan. Där är det ju (oftast) benen som arbetar, men fett från bukhålan som används som energi, antingen under passet eller vid andra tillfällen pga förändrad hormonstatus. Men riktig punktförbränning, där fett kring det arbetande området förbränns preferentiellt, har man nyligen visat, enligt länken ovan.

Trix
2007-11-08, 16:05
Tack alla för svaren.....jädrans vilken respons det blev!
Det är bara till att sätta igång och träna kondis mera o äta mindre då...bara inte mina muskler försvinner.

King Grub
2007-11-08, 16:06
Så länge du tränar styrketräning och håller proteinintaget högt bör det inte vara någon fara.

Kom ihåg, att du får acceptera en avmagring på resten av kroppen också vid fettlust.