handdator

Visa fullständig version : Domningar i huden pt 2.


pervan
2007-11-08, 09:22
Vill inte skita ner MickeBs tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103860), iom att mitt problem är lite annorlunda..

Hade ett tungt träningspass häromdagen, helkroppspass á la ass. I vilket fall så fick jag djävulskt ont i baksida axlar/skulderpartiet ett tag efter träningen. Under passet kände jag inget. Vad jag dock upplevde var domningar under huden i vänstra delen av baksida axeln/skuldran... Efter lite stretchövningar försvann från och till. Nu upplever jag det ganska ofta, det känns som att en del av skuldran har "somnat". :confused:

Troligtvis så har jag en sträckning i ryggen sedan tidigare arbete innan träningspasset, så funderar på om det kan ha någon koppling?

Det här med att ha klämt ev. nerver som finns - är det bara att vila ut sånt?

Tack på förhand.

pervan
2007-11-12, 08:11
bump :F

Tolkia
2007-11-12, 09:20
Sök vård. Läkare, sjukgymnast e. dyl. Det lär vara bra mycket enklare att ställa diagnos efter att ha tittat på och känt på axeln. Sedan är det ju också så att man måste ta tag problemets orsak - annars hamnar man lätt i en cirkel där man vilar bort symptomen, börjar köra som vanligt och de kommer tillbaka, vilar bort dem osv.