handdator

Visa fullständig version : Har du snattat?


snartspensligvegan
2007-11-08, 05:07
...

Lepras
2007-11-08, 05:26
Hände några gånger när jag gick i mellanstadiet,mest för spänningen,åkte sen fast.hände inte igen.


Edit: Wohooo först i båda trådarna :D

snartspensligvegan
2007-11-08, 05:36
Även om jag inte har snattat så får jag erkänna mig skyldig till att, vad det nu var jag gjorde mer än att äta delar av godiset, minns inte men antingen hålla koll så ingen lärare kom eller om det bara var att inte berätta det ;)

Är väl nästan lika illa, men jag skulle aldrig stulit något själv, att ta emot godis ifrån någon kändes väl inte lika illa.

Var några ggr i årsklass 1-5, och vi gick upp på vinden på den övergivna brandstationen efteråt :D

Så borde kanske haft med en "delat på stöldgodset" även här, tänkte inte på det, gjorde snattatgrejen först eftersom det fanns tråden med saker på gymmet. Just snattning som barn och stöld av cyklar verkar ju vara sådant som folk mer eller mindre anser sig ha rätt att göra ..

Kille från högstadiet bytte klistermärken på två Nintendospel och gick och köpte det därefter "billigare" spelet ;)
Smart men så fult.

King Grub
2007-11-08, 06:25
Jag har snattat en serietidning i när jag var 9-10 år!

snartspensligvegan
2007-11-08, 06:28
Jag har snattat en serietidning i när jag var 9-10 år!Nåja, om vi skall jämföra med kopiering så har du väl ändå sonat ditt brott rätt rejält med all inkomst ifrån de 1000+ andra tidningarna du har betalat för ;)

joriice
2007-11-08, 06:36
Jag har snattat en serietidning i när jag var 9-10 år!

Detta trodde jag aldrig om dig! *slap* *gah!* :D



ontopic: Jag har aldrig snattat (vad jag vet) från någon affär.

Spawn
2007-11-08, 07:07
Jag har snattat en serietidning i när jag var 9-10 år!

nu sjönk du i mina ögon*slap*

Laijza
2007-11-08, 07:19
skulle aldrig falla mig in

Stoltz
2007-11-08, 07:21
Nej, den sortens bekräftelse har jag aldrig behövt.

Andy.da.wohoo
2007-11-08, 07:49
"Tog" några chilinötter när jag gick i sexan.. Blev tagen och har aldrig fått tanken att göra något liknande igen.

tntballe
2007-11-08, 08:10
När jag var yngre snodde jag en hel del.

Kabuto
2007-11-08, 08:25
När man var yngre snattades det en hel del, hade till och med en liten liga för att stjäla spidermankort på lokala kiosken ...

Shakemynuts
2007-11-08, 08:26
Ja, jag var en riktig liten snorunge förrut.

Snattade väldigt mycket i årskurserna 3-5. Hamnade i dåligt sällskap och som liten var man väldigt lättpåverkad. Sen åkte vi fast och då slutade jag. :D
Som tur var hade just jag inte på mig något vid tillfället vi åkte fast, så jag kom undan milt.

Det var massor av godis och sprayburkar vi snodde.

Yucko
2007-11-08, 08:35
Ja, och jag åkte dit också :( Var väl 8-9år och snodde Bugg på Konsum. Tog flera år innan jag vågade visa mig där igen.

Noodles
2007-11-08, 08:43
Aldrig. När jag pratar med kompisar verkar det som att jag är ett undantag. "Alla" verkar ha snattat någon gång i barndomen.

En gång i tolvårsåldern var jag med en halvskum kompis på Konsum och när vi kom ut visade det sig att han hade snott ett antal Snickers. Då blev jag mest förbannad på att han riskerade att jag också skulle bli anklagad för något om han åkt fast.

Alfred Nobel
2007-11-08, 08:50
Snatta är underskattat. Om jag inte har penning på mig och ser en lockande Daim liggandes i skyltfönstret som jag går förbi, är det väl självklart att jag tar den. Fast först går jag självklart fram till kassörskan och frågar artigt: "skulle jag kunna få en daim?"

Trots min översnälla attityd och respekt som frågar artigt så blir oftast svaret, till 99%, nej och efteråt fnissar dem lätt åt en(hån)? Men de kassörskan inte märker är att under tiden jag ställer frågan och fångar hennes uppmärksamhet pillrar jag på tuggumi-hyllan som ligger precis i höjd med mina höfter. Där fick hon så hon teg.

Fast å andra sidan var det dagar sedan jag gjorde något sådan busigt. Nu får det duga med att sno farsans bärs eller morsan vin till någon häftig rulle på kvällarna, om de nu inte är överambitiösa och bjuder såklart.

Eddie Vedder
2007-11-08, 09:05
Många gånger förr. Mestadels godis, minns att jag och en kompis snodde tonfisk en onykter morgon i 15-årsåldern.

Skolcafeterian på högstadiet ska vi inte tala om....

mangs
2007-11-08, 09:24
Nej, det har jag inte. Ser inte riktigt meningen med att sno en liten betydelselös sak. Det måste väl vara för spänningen då. Större saker skulle jag mer benämna som stöld och även där är mitt samvete rent.

skaparn
2007-11-08, 09:29
Ett Baywatchtuggummi med klistermärke i.

skaparn
2007-11-08, 09:30
Skolcafeterian på högstadiet ska vi inte tala om....

Ajfan, det borde räknas det också va? Då tar jag nog tillbaka mitt svar som bara berättade om ett Baywatchtuggummi....

JJ
2007-11-08, 09:36
Hade en period i mellanstadiet då vi fick för oss att snatta för spänningens skull. Det höll väl på i ett halvår eller så och vi snodde mest dextrosol:Virro
Idag tackar jag gud för att han ledde mig ur ungdomsbrottsligheten.

skaparn
2007-11-08, 09:37
Hade en period i mellanstadiet då vi fick för oss att snatta för spänningens skull. Det höll väl på i ett halvår eller så och vi snodde mest dextrosol:Virro
Idag tackar jag gud för att han ledde mig ur ungdomsbrottsligheten.

My GOd!! Teh GI!

regus
2007-11-08, 09:37
Hände några gånger när jag gick i mellanstadiet,mest för spänningen,åkte sen fast.hände inte igen.




+1

Vinter
2007-11-08, 10:31
Hände en gång när jag var 15 grupptryck tror jag, ett cigg paket. Åkte dit och fick betala böter på 25 gånger paketets värde. Har uppdaterat min moral något sedan dess.

Spinkot
2007-11-08, 10:51
Någongång i lågstadiet, åtkte fast och sedan gjorde jag det aldrig igen.

Mago
2007-11-08, 10:54
En gång när jag var full snattade jag en påse persikogodisgrejs. :em:
När jag stod i cafeterian på gymnasiet så var det väl mer regel än undantag att mosa i sig delicatobollar.

Osten80
2007-11-08, 11:11
Ja, många gånger. Åkte fast som 11-åring. Efter det dog det sakta men säkert ut.

Viktor_Balck
2007-11-08, 11:36
Många gånger förr. Mestadels godis, minns att jag och en kompis snodde tonfisk en onykter morgon i 15-årsåldern.

Skolcafeterian på högstadiet ska vi inte tala om....

Alltså seriöst, snatta tonfisk :D

Själv så har jag snattat en chokladkaka när jag var i 10 årsåldern eller något sånt, föll för grupptrycket från någon äldre cool kille.

RassK
2007-11-08, 11:42
Ja, ganska mycket. Tills jag blev tagen :/
(polis osv bla bla lol dumihuvet hej)

mr ruhl
2007-11-08, 11:48
Många gånger förr. Mestadels godis, minns att jag och en kompis snodde tonfisk en onykter morgon i 15-årsåldern.

Skolcafeterian på högstadiet ska vi inte tala om....

haha tonfisk :laugh: då tar man träningen seriöst! hardcore!

jodå massor av ggr när man var yngre, kanske 10-13år eller så..ibland kunde det bli lite dyrare saker så det hade räknats som stöld, tack gode gud för att man inte åkte fast! hade nog fått en rejäl omgång av farsan då=) som tur var fortsatte man inte att snatta, rätt pinsammt att åka dit för snatter i på gamla dar:D

egge
2007-11-08, 11:53
Nix, jag var en ängel som barn. Var iofs med när andra snattade. Snodde nog lite ifrån mina praoställen i högstadiet.

pilt77
2007-11-08, 12:01
jag snattade en jävla massa innan jag fyllde 15, sen vågade man ju inte forstätta. Åkte bara fast en gång och fick skjuts hem av polisen.

Slartibartfast
2007-11-08, 12:04
Nej, den sortens bekräftelse har jag aldrig behövt.

Du tror att snatteri handlar om bekräftelse?

Ska vi slänga in den svenska avundsjukan också då vi ändå håller på?

Snatteri handlar om att man vill ha nåt men inte ids betala för det.

Fat tony
2007-11-08, 12:22
jag "provsmakar" lösgodis

Snafu
2007-11-08, 12:24
Jag ful-snattade en snickers när jag var 9 år. Jag skäms lite fortfarande faktiskt.

-Niklas-
2007-11-08, 12:28
Nej, aldrig.

Eddie Vedder
2007-11-08, 13:06
Alltså seriöst, snatta tonfisk :D

haha tonfisk :laugh: då tar man träningen seriöst! hardcore!

Vi var hungriga och ville ha riktig mat. Det var lätt att gömma en tonfiskbruk i byxorna så tonfisk fick det bli (och lite godis förstås*whistle* ). Hade inget med träning att göra, hade jag varit seriös med träningen är det tveksamt om jaghade varit full som ett ägg vid niotiden på morgonen överhuvudtaget.;)

snartspensligvegan
2007-11-08, 14:40
Snatta är underskattat. Om jag inte har penning på mig och ser en lockande Daim liggandes i skyltfönstret som jag går förbi, är det väl självklart att jag tar den. Fast först går jag självklart fram till kassörskan och frågar artigt: "skulle jag kunna få en daim?"

Trots min översnälla attityd och respekt som frågar artigt så blir oftast svaret, till 99%, nej och efteråt fnissar dem lätt åt en(hån)? Men de kassörskan inte märker är att under tiden jag ställer frågan och fångar hennes uppmärksamhet pillrar jag på tuggumi-hyllan som ligger precis i höjd med mina höfter. Där fick hon så hon teg.

Fast å andra sidan var det dagar sedan jag gjorde något sådan busigt. Nu får det duga med att sno farsans bärs eller morsan vin till någon häftig rulle på kvällarna, om de nu inte är överambitiösa och bjuder såklart.vidrig människa

snartspensligvegan
2007-11-08, 14:41
Många gånger förr. Mestadels godis, minns att jag och en kompis snodde tonfisk en onykter morgon i 15-årsåldern.

Skolcafeterian på högstadiet ska vi inte tala om....:D

dared
2007-11-08, 14:51
Blev några gånger när man var liten och cool ;)

Stoltz
2007-11-08, 14:59
Du tror att snatteri handlar om bekräftelse?


När man snackar om snatteri så får jag tankarna till alla högstadegrupper som sökte bekräftelse av varandra inom gruppen och på så sätt skulle vara coola genom att våga snatta.

Det är kanske endast min erfarenhet av det jag sett i snatteriväg, likaså de snattare jag fångade på jobbet var alla runt den åldern och blev mer eller mindre hetsade av gruppen utanför butiken.

Psychological
2007-11-08, 15:04
När jag var aktiv inom graffiti så hände det att vi ibland hyrde en bil och åkte land o rike runt och snattade sprayburkar... Kommer ihåg en gång, tror det var sommaren 97.. Då åkte vi från Västerås ner till Helsingborg och det slutade med 832 snattade sprayburkar... Ett pojkstreck som man nu kan skratta åt !

Slartibartfast
2007-11-08, 15:06
Nån som har nån statistik på vilken åldersgrupp det är som snattar mest?

mystic[-_-]
2007-11-08, 15:07
Nej hade pengar även som liten :D

Fredrik S
2007-11-08, 15:14
I den lilla byn där jag växte upp var det under en period så stora problem med snatterier i två mataffärer som såg några hundra meter från skolan, att vi faktiskt blev förbjudna att lämna skoalns område på rasterna.

Kollektiv bestraffning=gammal fin svensk tradition. *screwy*

tossefar
2007-11-08, 15:31
Nepp, aldrig hänt.

Alexton
2007-11-08, 15:35
När jag var 4 lärde min 6 åriga kompis hur man snattade saker, så vi gick och plockade grejer lite här var innan vi insåg att det inte var helt rätt. Hade inte en tanke på att det skulle vara moraliskt fel, jag var ju hungrig. Tror iofs det var ett he-man avsnitt där de pratade om någon som hade tagit någons flygmaskin som fick oss att tänka till ;)

Snafu
2007-11-08, 15:39
När jag var aktiv inom graffiti så hände det att vi ibland hyrde en bil och åkte land o rike runt och snattade sprayburkar... Kommer ihåg en gång, tror det var sommaren 97.. Då åkte vi från Västerås ner till Helsingborg och det slutade med 832 snattade sprayburkar... Ett pojkstreck som man nu kan skratta åt !

Alltså det där låter mer som organiserad stöld mer än typ..snatteri.

Oj vad jag låter fördömande.

egge
2007-11-08, 15:49
I den lilla byn där jag växte upp var det under en period så stora problem med snatterier i två mataffärer som såg några hundra meter från skolan, att vi faktiskt blev förbjudna att lämna skoalns område på rasterna.

Kollektiv bestraffning=gammal fin svensk tradition. *screwy*

På vår högstadieskola fick vi också tillsägelser om att inte gå till köpcentrat intill men jag tror aldrig det var tal om förbud. Vi gick dit ibland ändå för vi tillhörde inte dem som snattade.

Psychological
2007-11-08, 15:52
Alltså det där låter mer som organiserad stöld mer än typ..snatteri.

Oj vad jag låter fördömande.

Kanske det var , men om du räknar per tillfälle så var det ju snatteri... Tror det måste vara över 1500 kr per tillfälle för att kallas stöld.. Vi tog ju typ 10 burkar som kostade 60 kr i varje bensinmack ! Fast många mackar blev det.

mystic[-_-]
2007-11-08, 15:53
Kanske det var , men om du räknar per tillfälle så var det ju snatteri... Tror det måste vara över 1500 kr per tillfälle för att kallas stöld.. Vi tog ju typ 10 burkar som kostade 60 kr i varje bensinmack ! Fast många mackar blev det.

800