handdator

Visa fullständig version : Ni som gillar män...


MEDiAHORAN
2007-11-07, 22:20
Haha var tvungen att vara lite kontroversiell i trådtiteln men hoppas ni har överseende med detta. Nu till min förfrågan, vad tycker ni tjejer om folk som har acneärr och när blir det för mycket? Vill ni ha riktigt baby-slät hud eller är det okej med lite gropigheter här och där? Jag är så dålig på att visualisera när det blir så mycket ärr så att personen blir dissad / uttittad just p.g.a. ärren och ojämnheterna från acne.

Jag har själv sett år efter år hur mitt anlete sakta men säkert förtärs av alla ojämnheter och ärr och gropar av acne, inte kul men det vore intressant att se vad "allmänheten" tycker om detta.

Som exempel på detta kan ni kolla denna länken http://www.fraxel.com/photo-gallery/results.cfm?Category=9

Diskutera på!

JustinCredible
2007-11-07, 22:23
Brad Pitt har ju så. Och han den bittra i parlamentet. På en del passar det nästan.

MEDiAHORAN
2007-11-07, 22:26
Brad Pitt har ju så. Och han den bittra i parlamentet. På en del passar det nästan.Jag har också hört att Pitt har det men inte tänkt på det, har någon en fin oreturscherad high res. bild på Pitt att bjuda på? (Slarti kanske?)

Ja han i Parlamentet bär verkligen upp det på ett bra sätt, men han har rätt snyggt ansikte, höga käkben. Tycker nästan det ser värre ut om man bara har några ärr och annars problemfri hy, hmm eller vetefasen.

Tolkia
2007-11-07, 22:32
Äh, har man ärr så har man; det är klart att det inte gör en snyggare, men it's not a big deal. Jag tror aldrig att jag har sett någon som haft så mycket acneärr att jag känt mig tvungen att titta ut vederbörande.

Frida.B
2007-11-07, 22:34
Om personen i övrigt tilltalar mig så gör inte acneärr någon skillnad.

olwe
2007-11-07, 22:35
Det är coolt med ett lite väderbitet anlete.

HajduMan
2007-11-07, 22:47
många som verkar gilla män

ManuelIT
2007-11-07, 22:49
äh, folk märker/bryr sig oftast inte om sånt. de är upptagna med att tänka på hur de själva ser ut. när man tittar på nån annan så ser man oftast helheten, tillskillnad till när man kollar på sig själv i spegeln och noterar alla detaljer

Dumleman
2007-11-07, 22:52
Ibland vore det positivt om de med värsta ärr hade helskägg. Jag såg en känd svensk hockeyspelare på tv och det såg ut som om någon dragit ivägen en salva med hagelbössan mitt i fejset på honom, no offense.

Slartibartfast
2007-11-07, 22:53
Ärr är i alla fall bättre än acne.

MEDiAHORAN
2007-11-07, 22:55
Angående Brad Pitt och lite andra stars, http://www.skinema.com/Act1Acne.html men å andra sidan ser det inte ut som särskilt farliga ärr.

Frida.B
2007-11-07, 23:00
Men se bara på Seal som är ihop med supermodellen Heidi Klum. Som sagt, har killen bra självförtroende och är en bra människa så spelar inte sånt så stor roll.

wixoram
2007-11-07, 23:11
Ett ärr kan göra ett ansikte mer karikaristiskt och speciellt. Det beror väldigt mycket på var det sitter. Det kan göra det pojkaktiga mer "farligt" och manligt.

tjabon
2007-11-07, 23:29
När jag var yngre funderade jag allvarligt på att dra en kniv
över ena kinden och få ett riktigt "bad boy" ärr................:cool:

MEDiAHORAN
2007-11-07, 23:42
När jag var yngre funderade jag allvarligt på att dra en kniv
över ena kinden och få ett riktigt "bad boy" ärr................:cool:Haha sant, men tror att vi glorifierar ärren lite här, alla är är inte enhetliga och "perfekta", ärr kan se ut på många olika sätt även om jag förstår vad du menar :)

Bara att gå igenom lite sidor på denna sida http://www.acne.org/messageboard/index.php?automodule=gallery&req=sc&cat=3

äh, folk märker/bryr sig oftast inte om sånt. de är upptagna med att tänka på hur de själva ser ut. när man tittar på nån annan så ser man oftast helheten, tillskillnad till när man kollar på sig själv i spegeln och noterar alla detaljerTror detta är en väldig sanning! Sedan tror jag även att man kan dölja mycket med snygg frisyr / kropp. Kanske finns lite hopp ändå :)

Tricklev
2007-11-08, 01:09
När jag var yngre funderade jag allvarligt på att dra en kniv
över ena kinden och få ett riktigt "bad boy" ärr................:cool:

Samma här, jag borde inte få ha sett lejonkungen, var helt övertygad om att det häftigaste som fanns var ett stort ärr över ögat, Scar/Skar är en farlig förebild.

Laijza
2007-11-08, 07:46
Hetfield har lite acneärr i fejjan men det är inget man bryr sig om. Han är ju skitschögg!
I'd hit it. anytime... :)

MEDiAHORAN
2007-11-08, 13:00
Hetfield har lite acneärr i fejjan men det är inget man bryr sig om. Han är ju skitschögg!
I'd hit it. anytime... :)Coolt, hittade inte någon jättebra bild på honom isf. Men rätt coolt vad personlighet kan påverka, hade han varit en average Joe hade nog knappast du "done him" :D

Laijza
2007-11-08, 13:07
Coolt, hittade inte någon jättebra bild på honom isf. Men rätt coolt vad personlighet kan påverka, hade han varit en average Joe hade nog knappast du "done him" :D

jo kanske jag visst hade. (jag är inte så kräsen.) nä men han ser ju himla bra ut. Jag gillar äldre gubbar med lite mage, tatuerade armar å hår. grrr *drool*

Acneärren passar hetfileds image lite tycker jag. Hade han varit med i ett pojkband som typ Backstreet boys hade det å andra sidan inte känts lika smickrande..

heffa
2007-11-08, 13:47
Jobbigt att ha mycket ärr på ryggen om man kör mycket på gym. Jag har fått några kommentarer trots att jag ser ut som en sticka.

dared
2007-11-08, 14:54
Jag ser nästan ruskigt bra ut och jag har endel acne-ärr. *flex* *whistle*
Inte fått finnar på ungefär ett år nu så de har faktiskt blekts lite. Inte alls i närheten lika jobbigt som massa finnar. Var glad att de är borta istället. :naughty: :)

gatewarden
2007-11-08, 15:36
Svårt att dra en genrell vy. Beroende vart man bor i landet m.m, har kvinnor olika syn på sånt. Men över det hela så spelar nog ögon och tänderna störst roll i ansiktet.

Har sj jävligt stora pupiller efter en biloylycka och det tilltallar Ingen kan jag lova. Life is a biaaaaaatch, then you die (or marry one)

MEDiAHORAN
2007-11-08, 15:48
Jag ser nästan ruskigt bra ut och jag har endel acne-ärr. *flex* *whistle*
Inte fått finnar på ungefär ett år nu så de har faktiskt blekts lite. Inte alls i närheten lika jobbigt som massa finnar. Var glad att de är borta istället. :naughty: :)Haha oj uttryckte nog mig lite konstigt men jag har fortfarande det bästa av två världar (scars & zits) men men får hoppas på något über-skin-repair i framtiden lär inte hända dock :Virro

Detta med "stem cells" är det stam celler på svenska? Aja anyway lite framtidsteorier http://www.skincosmos.com/skin-stem-cell-treatments/

Löjtnant Blank
2007-11-08, 16:15
Jag gillar äldre gubbar med lite mage, tatuerade armar å hår. grrr *drool*

Fy fan. Det är sådana där sexistiska kommentarer som ger oss unga, snygga och vältränade män komplex.

Laijza
2007-11-08, 16:27
Fy fan. Det är sådana där sexistiska kommentarer som ger oss unga, snygga och vältränade män komplex.

ni är fina ni med. fast på ett annat sätt... dessutom ofta out of my league