handdator

Visa fullständig version : Är detta farligt?


Kimo
2003-04-27, 11:17
Jag lassade på lite extra på benpressen för en tid sedan och tog i precis allt vad jag orkade. Kände att det hettade i ansiktet när jag körde och när jag verkligen tog i (fixade tre reps + två med hjälp) så kändes det nästan som att kinderna och halsen skulle spricka. Direkt efteråt såg jag att jag hade fått bristningar i hela ansiktet (främst ögonlocken och kinderna) och över halsen och nacken.

Bristningarna försvann på några dagar. Är det farligt att ta i så mycket eller brukar ni också vara med om samma sak?

Herkulez
2003-04-27, 11:27
det är inte farligt så du kan vara lugn, hände mig ofta förut när jag körde knäböj, och dagen efter en helkväll när jag tillbringa mycket tid framför toaletten :D

Nitrometan
2003-04-27, 21:27
Det är sånt som händer när blodtrycket blir för högt. Helt ofarligt, om du inte har medfödda försvagningar på blodkärl i hjärnan. För isåfall spricker de och du dör. Jag brukar se det som en "trycktest" av blodkärlen. De flesta håller och några (kinder, ögon...) sprricker.

Det enda jobbiga med att blodkärl i ögonvitan spricker är att det ser för jävligt ut och blodcirkulationen är långsam där - det tar minst två veckor innan de är borta.

Örjan
2003-04-27, 21:31
Har fått blodbristningar i och runt ögonen. Det var när jag precis hade börjat träna och inte hade koll på andningen; andades inte ut när jag tog i. Vet inte om det kan vara så i ditt fall?

stybb
2003-04-27, 22:13
en gång när jag söp jävligt hårt o spydde jävligt mkt dagen efter så sprack det i ögonen på mig.. såg ut som fan i flera dagar =)..:cheers: :cheers: :D

puppas
2003-04-28, 08:58
Bristningar i ansiktet ?


:bow:

Grahn
2003-04-28, 09:04
Får ngt likande, men jag är fördjävla kass på att andas korrekt.

Laan
2003-04-28, 14:56
Har aldrig fått det på gymet.. :em:
Men efter en blöt kväll händer det ju :D
Fast om man verkligen tänker på att inte spänna ansiktet så kan man klara sig mycket lindriare!

Herkulez
2003-04-29, 11:18
hade magsjuka igår, kräktes och var aldelles rödprickig i hela ansiktet ser lite halvlustig ut faktiskt, men imorgon kommer det nog bara att se ut som en solbränna:D