handdator

Visa fullständig version : Finns det några som jobbar som Barnskötare här?


champion
2007-11-07, 10:21
Det är så att ja undrar om det finns några som jobbar som barnskötare här och kan berätta om det är ett roligt arbete eller ej.
Tänkte byta jobb från krim till barnskötare. Så är det ett okej jobb? Vilken ålder brukar barnen vara i?

Ironbabe
2007-11-07, 10:26
Jag googlade: http://afi3.ams.se/Go.aspx?chFrameCenterHexURL=687474703A2F2F61666933 2E616D732E73652F59726B656E2F59726B65734265736B7269 766E696E672E617370783F6959726B6549643D343739

JJ
2007-11-07, 10:35
Många BS (lol) jobbar på dagis. Eller ursäkta, förskolan. Barn i åldrarna 1-6 för det mesta.

skaparn
2007-11-07, 10:48
Det är så att ja undrar om det finns några som jobbar som barnskötare här och kan berätta om det är ett roligt arbete eller ej.
Tänkte byta jobb från krim till barnskötare. Så är det ett okej jobb? Vilken ålder brukar barnen vara i?

Rejält byte. Halva min familj plus ingifta jobbar inom barnomsorgen, både som barnskötare och förskollärare. Gillar man barn verkar det vara ett jobb man kan trivas i, för barn finns det gott om.

På minussidan ska nämnas att många kommunala dagis lyder under en rigid och inte alltid helt intelligent hierarki där chefer verkar tillsättas genom lott snarare än meritokratiskt. Dessutom tillkommer föräldrar, vilket jag tycker borde vara det absolut jobbigaste, men det verkar gå att leva med. Nå JJ, är dagisföräldrar jobbiga? Du, nå, va?

Lönerna är inte så värst bra, för att inte tala om dåliga. Ingångslönen är inte sämre än i andra yrken men verkar gå från ingångslön till slutlön utan att förändras särskilt mycket.

Till sist. Man kan dessutom bli immun mot precis alla varianter av förkylningsvirus i den kända delen av Vintergatan. Sedan släpar man hem sjukdomen till sin sambo som inte har utvecklat samma immunitet och därför får halsfluss, förkylning, magsjuka och pest minst 10 gånger per år.

JJ
2007-11-07, 11:11