handdator

Visa fullständig version : Vad säger man om en ful tjej frågar en om hon ser bra ut?


erik_strid
2007-11-06, 20:47
För ett tag sedan frågade en tjejkompis mej om jag tyckte att hon såg bra ut. Jag tyckte inte att hon gjorde det, men jag ville inte göra henne ledsen, så jag sa att hon va snygg. Efteråt kände jag mej dum för att jag inte hade varit ärlig. Eftersom hon är min kompis så tycker jag att hon borde kunna lita på mej. Men om jag hade varit ärlig, och sagt att hon är ful så hade ju hon blivit ledsen och kanske blivit sur på mej.

Vad hade ni själva gjort?

JusupWilkosz
2007-11-06, 20:52
Du är en unik tjej, men modellerande är inte din grej.

Yankeee
2007-11-06, 20:52
Jag hade antagligen ljugit för att underlätta vår vänskap. För övrigt ser jag inte att det kommer något positivt ur att vara ärlig i en sådan situation.

snartspensligvegan
2007-11-06, 20:52
Jag säger ofta vad jag tycker om folk, så jag hade nog sagt att hon var skitful, kanske därför jag inte har några vänner ;)

Pingu
2007-11-06, 20:53
För ett tag sedan frågade en tjejkompis mej om jag tyckte att hon såg bra ut. Jag tyckte inte att hon gjorde det, men jag ville inte göra henne ledsen, så jag sa att hon va snygg. Efteråt kände jag mej dum för att jag inte hade varit ärlig. Eftersom hon är min kompis så tycker jag att hon borde kunna lita på mej. Men om jag hade varit ärlig, och sagt att hon är ful så hade ju hon blivit ledsen och kanske blivit sur på mej.

Vad hade ni själva gjort?

Jag försöker att vara ärlig även om det blir jobbigt ibland.

JustinCredible
2007-11-06, 20:55
Ser inte vitsen med att berätta att göra nån ledsen.

Snafu
2007-11-06, 20:56
3 olika scenarion:

1. Hon är ju kvinna så du kan ju inte anta att hon egentligen vill ha svaret på frågan, egentligen. Du skulle ha frågat "varför frågar du?". Det är regel nummer ett, ställ alltid en motfråga. Då hade säkert nånting som att "jojje ville inte gå ut med mig för han tyckte inte jag var snygg nog". Då hade du sagt "Jojje gjorde ett sånt misstag". Blah blah.

2. Nu kanske hon faktiskt egentligen ville ha svar på frågan, det är ju undantaget som bekräftar regeln.

3. Du kan vara ärlig men ändå göra en positiv spin på det, "jag skulle inte säga att du är KLASSISKT snygg, du är mer söt". Nåt sånt.

Nu vet du till nästa gång.

Raggis
2007-11-06, 20:57
Ljuger, självfallet.

Alexton
2007-11-06, 20:57
Då tar man mellanvägen och säger att hon är söt. Då har du inte sagt att hon är snygg eller inte.

XroW
2007-11-06, 20:58
Vad hade ni själva gjort?

Ljugit eller försökt vara diplomatisk och säga nått i stil med
"Jag är inte attraherad av dig, men finns säkert många killar som tycker du är snygg"

Du gav hene säkert lite självförtroende vilket var schysst gjort.

zeusden1
2007-11-06, 20:58
Man frågar om dom vill ha en ärligt svar! Säger dom ja, kollar man mystigt dom i ögonen och ler

backflash
2007-11-06, 20:59
"fan, jag har slut på kaffegrädde, vi snackar om det sen"

Nimille
2007-11-06, 20:59
"Jag är inte attraherad av dig, men finns säkert många killar som tycker du är snygg"

+1

snartspensligvegan
2007-11-06, 21:00
Jag kan komma på såååå många elaka svar, men inget av dem passar sig här ;D

tont
2007-11-06, 21:00
Jag hade sagt att hon ser bra ut, som Yankeee säger finns det inga fördelar med att du säger att hon inte ser bra ut.

Säger du att hon ser bra ut blir hon antaligen glad och får bättre självförtroende.

Säger du att hon inte ser bra ut får hon sämre självförtroende och hon kan ju inte direkt påverka så mycket hur hon ser ut (och hon blir antagligen mycket sur på dig!).

Sen behöver du ju inte säga att hon är värsta pinglan så hon kanske tror att du tycker om henne, kan bli en jobbig situation.

Frida.B
2007-11-06, 21:02
Om hon frågar så får hon ta att man är ärlig. Men man kan ju vara ärlig på ett sjysst sätt. Man kan ju säga - Du är inte min stil men smaken är ju som baken... eller något sådant. Bara för att man själv tycker att nån är ful betyder inte det att alla andra gör det också.

Tricklev
2007-11-06, 21:02
Ljugit eller försökt vara diplomatisk och säga nått i stil med
"Jag är inte attraherad av dig, men finns säkert många killar som tycker du är snygg"

Du gav hene säkert lite självförtroende vilket var schysst gjort.

Den där meningen känns som den värsta dissen någonsin. :laugh:

Jag hade antagligen svarat att jag skulle göra henne, tveksamt om det hade tagits som en komplimang dock.

Greg
2007-11-06, 21:03
Jag hade antagligen ljugit för att underlätta vår vänskap. För övrigt ser jag inte att det kommer något positivt ur att vara ärlig i en sådan situation.

+1.

Sen handlar det om personen också. Är det en person som kan ta det, så säger man det. Om inte så kanske man kan dra till en vit lögn. Finns väl alltid någon som tycker hon är snygg?

L-Sami
2007-11-06, 21:04
Jag hade försökt hitta någonting i henne som ser bra ut och sen sagt till henne att hon ser bra ut.

Angel
2007-11-06, 21:05
Whistler sa en gång att jag inte passade hans prefenser eller något, det var ett annat sätt att säga att jag var ful :)

Frida.B
2007-11-06, 21:11
Whistler sa en gång att jag inte passade hans prefenser eller något, det var ett annat sätt att säga att jag var ful :)

Men vem bryr sig om vad whistler tycker?

Slartibartfast
2007-11-06, 21:12
Whistler sa en gång att jag inte passade hans prefenser eller något, det var ett annat sätt att säga att jag var ful :)

Orka fiska, Angel. *rolleyes*

Piranha
2007-11-06, 21:16
Det är ju en av dem grundläggande sakerna man lär sig om tjejer.

Frågar dem hur det ser ut måste man alltid ge en positiv respons,
annars kommer du få spendera den nästkommande tiden
men att förklara varför du tycker så och en miljard ursäkter på det.

erik_strid
2007-11-06, 21:22
Egentligen tycker jag inte att tjejer skall behöva fråga det. Är väll egentligen vårat ansvar att kunna säga spontant till en tjej att hon ser bra ut om hon gör det. Att säga att hon inte gör det kommer ju inte göra någonting bättre, då man förstör hennes självförtroende, och kanske även vänskapen.

Angel
2007-11-06, 21:25
Orka fiska, Angel. *rolleyes*
Fick ju inget napp där ändå.*cry*

skaparn
2007-11-06, 21:26
Man ber att få ringa en vän.

Slartibartfast
2007-11-06, 21:27
Egentligen tycker jag inte att tjejer skall behöva fråga det. Är väll egentligen vårat ansvar att kunna säga spontant till en tjej att hon ser bra ut om hon gör det. Att säga att hon inte gör det kommer ju inte göra någonting bättre, då man förstör hennes självförtroende, och kanske även vänskapen.

Ja, får inte tjejen höra att hon ser bra ut utan att behöva fråga, så kan hon räkna med att hon är ful som fan.

maaherra
2007-11-06, 21:27
Är hon min vän hade svaret blivit: "Du ser bra ut"

Är hon inte min vän hade svaret blivit: "Nej"

Imni
2007-11-06, 21:27
Jag hade ljugit, tjejer tar liksom lite hårdare på det där med utseendet. Sen ska man ju var ärlig mot sina vänner, men om man var ärlig hela tiden kan man undra om man kommer ha några vänner kvar. :confused:

teal
2007-11-06, 21:28
tjocka barn är mindre värda och fula tjejer borde stanna inne?

För övrigt är det jobbig situation, men om en ful tjej frågar mig om jag tycker att hon är ful så säger jag "ja det tycker jag". Om den personen senare hänger upp sig på en annan persons åsikt är svagt. Finns tjejer (dock ett väldigt litet antal) som inte tycker att jag ser bra ut, dock handlar det då om att de föredrar killar med utländskt påbrå.

Slartibartfast
2007-11-06, 21:28
Fick ju inget napp där ändå.*cry*

Angel, Angel.

Kom över pölen nån gång så får du en heldagsbiljett till Slarti-land. :cool:

snartspensligvegan
2007-11-06, 21:31
Angel, Angel.

Kom över pölen nån gång så får du en heldagsbiljett till Slarti-land. :cool:åkband också?

bertbert
2007-11-06, 21:31
Det är ju en av dem grundläggande sakerna man lär sig om tjejer.

Frågar dem hur det ser ut måste man alltid ge en positiv respons,
annars kommer du få spendera den nästkommande tiden
men att förklara varför du tycker så och en miljard ursäkter på det.

Så sant, så sant, så sant!

Hades
2007-11-06, 21:32
Om hon inte är snygg vet hon säkert om det, men för den skull behöver man ju inte vara alltför ärlig. Däremot ska man nog vara lite försiktig när man ljuger i såna situationer, eftersom det kan svida ännu värre för henne om hon märker att du ljuger. Det bästa är alltid att svara undvikande eller att ställa motfrågor ;)

/Malena

mangemani
2007-11-06, 21:37
klart man ska vara ärlig,men ibland så måste man nog dra en liten vit lögn(som i det här fallet).
om en nära person till mej skulle fråga om tex personen är ful och jag skulle tycka det,så skulle jag nog föredra att dra en liten vit lögn.
men om det däremot är en okänd person som betyder nada för mej,då säger jag ärligt vad jag tycker(skiter i om personen då blir glad eller ledsen).

Snabel
2007-11-06, 21:43
Men man ska inte fråga sånt, man skall ej försätta vänner i sådana besvärliga situationer. Hon förtjänade att höra sanningen!

ManuelIT
2007-11-06, 21:43
jag brukar vara ärlig, även när det svider.
men i ett sånt läge hade jag fan ljugit utan dåligt samvete

ErikWrestlingFreaket
2007-11-06, 21:51
Svara med: "Du är vacker, men inget överträffar din personlighet."

Piranha
2007-11-06, 21:52
Svara med: "Du är vacker, men inget överträffar din personlighet."

Så tarvligt smörigt, men visst.

Ryska_raketen
2007-11-06, 21:54
Jag kan komma på såååå många elaka svar, men inget av dem passar sig här ;D

Självupplevda? LOL!

Piranha
2007-11-06, 21:56
Man räcker henne skolkatalogen och skrivet ett snabbt inlägg på kolo.

:D

regus
2007-11-06, 21:59
jag skulle säga "Jag tycker du är söt".
1. Jag kommer undan
2. Jag är ärlig, då jag tycker nästan alla mina tjejkompisar är söta på något sätt.

skaparn
2007-11-06, 22:02
Man räcker henne skolkatalogen och skrivet ett snabbt inlägg på kolo.

:D

Hahahahaha. Om detta må ni berätta.

snartspensligvegan
2007-11-06, 22:06
"Äsch spela roll, du är ju tjej, du får ändå ******"

XroW
2007-11-06, 22:39
Den där meningen känns som den värsta dissen någonsin. :laugh:

Tycker du?

Man är väl bara kompisar för att man inte är attraherade av varandra? :P

tejpis
2007-11-06, 23:09
Att hon inte är min typ helt enkelt. Min bror tycker t.ex. att tjejer som ofta ser gräsliga ut i mina ögon, är heta...

Chris
2007-11-06, 23:23
Man räcker henne skolkatalogen och skrivet ett snabbt inlägg på kolo.

:D

Haha, en klassiker. :thumbup:

haiduc
2007-11-06, 23:55
Om en tjejkompis frågar så blir mitt svar att "jag är ghey så vad vet jag"

rikke_B
2007-11-07, 00:18
Om en tjejkompis frågar så blir mitt svar att "jag är ghey så vad vet jag"

Har faktiskt dragit den, för att slippa undan en mindre snygg tjej som var lite "pushig"!
Kanske inte var så klokt med tanke på att hon faktiskt kan ha trott det och att jag bodde i en liten håla... *screwy* Dumt i fyllan, lätt vara efterklok.

Jag hade sagt till henne att jag tycker att hon ser bra ut och lett! :)

Själv hade man inte velat höra att man är ful, speciellt inte av en kompis.

joriice
2007-11-07, 00:25
Jag hade troligtvis också ljugit, eller sagt "Jaja, du kan ju alltid försöka" eller frågat henne om hon tror att hon skulle komma någonvart med det. Jag vet att jag kanske inte är så värst snällt eller inställsamt, men hon kan ju inte få en HEL komplimang för något som hon inte "förtjänar" :S

mela
2007-11-07, 00:27
Är det utseende så ljuger man.
Är det typ "Är jag snygg i den här?" så är man ärlig. Är byxorna/tröjan/klänningen inte smickrande så vill man gärna veta det.

NiXPhoenix
2007-11-07, 00:33
Finns alltid mellanting, man behöver ju inte kalla någon ful rent ut.

Varken eller, fulsnygg i olika grader osv.

Men jag har inte mycket erfarenhet av det så.
Kommer dock ihåg en gång när en polare sa att du är ju faktiskt snygg, det slog mig när du höll föredrag idag i skolan. Aha, mm, okej. Sen efter ett par dagar så frågade han om jag inte märkt att klassens fulaste tjej var intresserad av mig. Vilket jag visst hade gjort men var så klart inte into henne.

Kändes som det där första verkligen betydde mycket då. :D

snartspensligvegan
2007-11-07, 00:47
Äckligt hur många som ljuger egentligen, vad är meningen med att fråga om man inte kan få ett ärligt svar.

Om vi nu vänder på det.

Om jag väl frågade hade jag velat ha ett riktigt svar.

Tigerkotten
2007-11-07, 00:55
frågar man är man antagligen väldigt osäker, så är det en kompis. Vill man att den ska må bra, ge gärna hints vad den kan förbättra isåfall antar jag.

Deceiver85
2007-11-07, 01:33
"Söt men inte min typ" (med tillhörande varianter) är ett svar som dyker upp väldigt snabbt i mitt huvud.

Eller så gör man det lätt för sig och blir bara inte kompis med fula människor...

(alla skämt om att jag är ful och således borde vara helt utan vänner är ruskigt uppenbara och undanbedes därför, eller hur skaparn/yankeee?)

Mantus
2007-11-07, 01:48
tjocka barn är mindre värda och fula tjejer borde stanna inne?

För övrigt är det jobbig situation, men om en ful tjej frågar mig om jag tycker att hon är ful så säger jag "ja det tycker jag". Om den personen senare hänger upp sig på en annan persons åsikt är svagt. Finns tjejer (dock ett väldigt litet antal) som inte tycker att jag ser bra ut, dock handlar det då om att de föredrar killar med utländskt påbrå.


Eller så tycker de att du är ful helt enkelt.

MacGyver
2007-11-07, 06:36
Det bästa sättet för en ful person att mentalt övervinna sin fulhet är att acceptera den, därför ska du säga sanningen och inte ljuga för henne. Om du inte tycker att hon är snygg så säg som det är, alla måste inte vara snygga.

Jag är ful och har inte ont av det, ett mindre polerat yttre är bra träning för psyket *kissass*

Stoltz
2007-11-07, 06:49
Jag säger ofta vad jag tycker om folk, så jag hade nog sagt att hon var skitful, kanske därför jag inte har några vänner ;)

Total avsaknad av empati?

mini
2007-11-07, 07:11
Självklart vill hon inte veta om hon är "ful" (vad det nu är.) Ljug fint.

MacGyver
2007-11-07, 07:42
Självklart vill hon inte veta om hon är "ful" (vad det nu är.) Ljug fint.

Det är just det som är så tråkigt, att man måste anses vara snygg av alla. Är det hela världens undergång om det faktiskt skulle visa sig vara så att man inte är så snygg som man hoppas på, i allas ögon?

Ignatius72
2007-11-07, 07:57
Man ljuger såklart. Man kan ju säga att JAG tycker du är söt, det innebär inte ,som många här verkar vara säkra på, att bruden blir en stalker. Hon kanske tycker det är bäst att fråga någon som själv är ful.
Inget gott kommer iaf ut av att säga att någon är ful som stryk, oavsett om man känner de elle ej.

Mats J
2007-11-07, 08:43
Säg som det är - "Jag är ghey"

En kille som har tjejkompisar är ju ghey.

ManuelIT
2007-11-07, 08:57
Det är just det som är så tråkigt, att man måste anses vara snygg av alla. Är det hela världens undergång om det faktiskt skulle visa sig vara så att man inte är så snygg som man hoppas på, i allas ögon?

för vissa, speciellt tjejer i en viss ålder, ja, faktiskt

Rahf
2007-11-07, 09:21
Finns ingenting jobbigare än någon som frågar om dom ser bra ut och sen inte tror på en när man säger att de ser bra ut. I de situationerna så säger jag det på ett lite mindre snällare sätt tills de är nöjda. Hatar sånt.

Ironwoman
2007-11-07, 10:15
Ser jag på mig själv och vad killar sagt till mig så föredrar jag "du är den snyggaste/vackraste/sexigast tjejen i hela världen" även om det är en uppenbar lögn. Det får mig inte att tappa förtroendet för en kille som säger så.

LadyInsane
2007-11-07, 10:16
Ja, du är skitsnygg, hade jag svarat. Alla mina tjejkompisar är faktiskt ruskigt attraktiva så jag hade inte ljugit.

mini
2007-11-07, 10:31
Ser jag på mig själv och vad killar sagt till mig så föredrar jag "du är den snyggaste/vackraste/sexigast tjejen i hela världen" även om det är en uppenbar lögn. Det får mig inte att tappa förtroendet för en kille som säger så.

Är du allvarlig nu?

skaparn
2007-11-07, 10:35
Säg som det är - "Jag är ghey"

En kille som har tjejkompisar är ju ghey.

Bästa tipset hittills. Nästa gång säger jag: "Hur ska jag veta det? Jag e bög"

Ironwoman
2007-11-07, 10:54
Är du allvarlig nu?

Tyvärr. Men jag har även begränsad erfarenhet av motsatsen. Enda gången en närstående kille kommenterat mitt utseende negativt var det inte efter en fråga, dessutom höll jag inte med honom. Eller jag kan hålla med honom på de punkter han tyckte att jag behövde jobba mer, men jag är ändå något bättre än snittet på de punkterna. Med tanke på hur han såg ut tycker jag inte att han hade rätt att kommentera mitt utseende negativt. Det retade upp mig. Då känns en självklar lögn bättre.

Roobinw90
2007-11-07, 11:02
Säg bara "jag vet inte rkt, jag har alldrig tittat på dej på det sättet men ja tycker du ser helt okej ut"

bertbert
2007-11-07, 11:02
Tyvärr. Men jag har även begränsad erfarenhet av motsatsen. Enda gången en närstående kille kommenterat mitt utseende negativt var det inte efter en fråga, dessutom höll jag inte med honom. Eller jag kan hålla med honom på de punkter han tyckte att jag behövde jobba mer, men jag är ändå något bättre än snittet på de punkterna. Med tanke på hur han såg ut tycker jag inte att han hade rätt att kommentera mitt utseende negativt. Det retade upp mig. Då känns en självklar lögn bättre.

Men vad tusan skriver du? Har vackra människor rätt att ha mer åsikter än fula? *screwy*

Så om jag är ful, får jag inte säga att du ser ut som något katten släpat in, men om jag är snygg får jag det? *bs*

Ironwoman
2007-11-07, 11:27
Men vad tusan skriver du? Har vackra människor rätt att ha mer åsikter än fula? *screwy*

Så om jag är ful, får jag inte säga att du ser ut som något katten släpat in, men om jag är snygg får jag det? *bs*


Jag menade inte så, men förstår att andra kan tolka det så nu när jag läser det.

Det han kommentarade var min form, alltså att jag skulle ändra på min träning för att svarva till min kropp bättre. Min kropp var betydligt mer tränad än hans, jag tränade då ca 4 timmar kondition och styrka i veckan, + promenader och så cyklade jag dit jag skulle. Jag tränade för att prestera bra på tävlingar, även om jag inte tränade så hårt, han ville att jag istället skulle börja träna för att så en snygg kropp. Han tränade igenting, det syndes ochså på hans kropp, vilket jag inte kommenterade. Därför tycker jag att han inte hade rätt att kommentara min inriktning på träning.

bertbert
2007-11-07, 11:32
Jag menade inte så, men förstår att andra kan tolka det så nu när jag läser det.

Det han kommentarade var min form, alltså att jag skulle ändra på min träning för att svarva till min kropp bättre. Min kropp var betydligt mer tränad än hans, jag tränade då ca 4 timmar kondition och styrka i veckan, + promenader och så cyklade jag dit jag skulle. Jag tränade för att prestera bra på tävlingar, även om jag inte tränade så hårt, han ville att jag istället skulle börja träna för att så en snygg kropp. Han tränade igenting, det syndes ochså på hans kropp, vilket jag inte kommenterade. Därför tycker jag att han inte hade rätt att kommentara min inriktning på träning.

Nu skriver du något helt annat än i det föregående inlägget. Nåja.

Jag tycker nog att han har rätt att tycka precis vad f-n han vill, likaväl som du har rätt att högaktningsfullt skita i vad han säger. :) Jag har åsikter om hur många tränar, många av dem mer vältränande/högpresterande än mig, men jag gillar att ha åsikter så det tänker jag fortsätta med.

Men den här tråden handlar inte om det, den handlar om huruvida man säger vad man tycker eller ej, på en direkt fråga.

MacGyver
2007-11-07, 18:58
för vissa, speciellt tjejer i en viss ålder, ja, faktiskt

Synd, ja, faktiskt

Maharadja
2007-11-07, 19:21
bara jobbigt med bekräftelsebehov...

Imni
2007-11-07, 19:42
bara jobbigt med bekräftelsebehov...

Ungefär som "ser jag tjock ut i den här klänningen?". Ett "JA" ger dig direkt en örfil medans ett "NEJDÅ" ger dig ett fint leende (om inte mer...).

mangemani
2007-11-07, 19:46
Ungefär som "ser jag tjock ut i den här klänningen?". Ett "JA" ger dig direkt en örfil medans ett "NEJDÅ" ger dig ett fint leende (om inte mer...).

ibland så är det så och ibland inte.
säger man ja så blir tjejen sur,säger man nej så tror tjejen att man bara säger så för att vara snäll och hon blir sur...knepigt det där

Imni
2007-11-07, 19:52
ibland så är det så och ibland inte.
säger man ja så blir tjejen sur,säger man nej så tror tjejen att man bara säger så för att vara snäll och hon blir sur...knepigt det där

Haha, jävligt sant detdär... en fråga som vi killar fortfarande efter sååå många försök fortfarande inte kan svara på. *screwy*

mystic[-_-]
2007-11-07, 20:02
Haha, jävligt sant detdär... en fråga som vi killar fortfarande efter sååå många försök fortfarande inte kan svara på. *screwy*

Prova med: Du får klänningen att se tjock ut

bertbert
2007-11-07, 20:32
;2623418']Prova med: Du får klänningen att se tjock ut

:D Får mig att tänka på raggningsrepliken på krogen:

-"Var har du sett mig förut?"

Speedy
2007-11-07, 22:14
eller den fina raggningrepliken: du svettas lite för att vara så tjock...

inte att rekomendera att säga till tjejer..:)

chubbydancer
2008-02-01, 00:05
Man ska alltid säga sanningen men det är inte alltid alla sanningar som ska sägas.

Kwon
2008-02-01, 06:15
Whistler sa en gång att jag inte passade hans prefenser eller något, det var ett annat sätt att säga att jag var ful :)

Finns väl fler killar än Whistler i Jköping?

Stoltz
2008-02-01, 06:33
Jag hade personligen sagt att hon såg bra ut i det. Ser ingen anledning till att säga något negativt om någons utseende om man inte kan göra det konstruktivt.

Problemet är att utseendet oftast är som det är och sen är det så om man inte kör plastikkirurgi. Känns fruktansvärt onödigt att säga något negativt i så fall istället för att helt enkelt säga något som får personen att må bra.

Ganymedes
2008-02-01, 08:54
Ungefär som "ser jag tjock ut i den här klänningen?". Ett "JA" ger dig direkt en örfil medans ett "NEJDÅ" ger dig ett fint leende (om inte mer...).

Ärligt talat, SPRING om en kvinna frågar om hon ser tjock ut i sin klänning. Du kan omöjligt svara rätt. Ett "ja" ger, som sagt, en örfil eller värre. Ett "nej" brukar bara mothuggas av ett "så säger du bara..." Man kan inte svara rätt.

Al Bundy hade iofs en bra lösning: "It's not the dress that makes you look fat, Peg. It's the fat." :)

OT: Jag har faktiskt en del fula tjejkompisar. Ingen av dem har frågat om sitt utseende, lyckligtvis. Men hade de det, så hade jag nog sagt något i stil med att "det är väl inget fel på dig?" och sedan kontrat snabbt med någon fråga i stil med "varför frågar du MIG om det?"

leetajz
2008-02-01, 09:06
"J*vlar vad bajsnödig jag blev" kan funka beroende vart ni befinner er när frågan ställs. Annars hade jag nog sagt, "Ja du ser braut" eller något sådant, för det måste ju inte betyda att hon är snygg/söt utan bara att hon ser bra ut.

Sofia4_4
2008-02-01, 09:08
Om klänningen är ful så säger du att hon hade passat bättre i en stiligare klänning.
Om tjejen är ful säger du alltid att hon ser fantastiskt ut. Resultatet av en bra komplimang gör den fulaste tjejen att lysa upp, sträcka på ryggen och se mycket snyggare ut. Man för bättre självförtroende helt enkelt och uppför sig som snygg, då blir man snygg också.

mini
2008-02-01, 09:10
Har någon någonsin verkligen varit med om att en flickvän frågar om hon ser tjock ut i sin outfit? Bara sådär? Jag trodde att det bara hände på film typ.

Rahf
2008-02-01, 09:11
Om klänningen är ful så säger du att hon hade passat bättre i en stiligare klänning.
Om tjejen är ful säger du alltid att hon ser fantastiskt ut. Resultatet av en bra komplimang gör den fulaste tjejen att lysa upp, sträcka på ryggen och se mycket snyggare ut. Man för bättre självförtroende helt enkelt och uppför sig som snygg, då blir man snygg också.

Det beror på om hon då svarar med den klassiska "Så säger du bara..." vilket är vanligt faktiskt. Ifall jag hör det personligen så brukar jag undra varför hon ställde frågan i första början.

leetajz
2008-02-01, 09:11
Om klänningen är ful så säger du att hon hade passat bättre i en stiligare klänning.
Om tjejen är ful säger du alltid att hon ser fantastiskt ut. Resultatet av en bra komplimang gör den fulaste tjejen att lysa upp, sträcka på ryggen och se mycket snyggare ut. Man för bättre självförtroende helt enkelt och uppför sig som snygg, då blir man snygg också.

Har stora tvivel på att en redigt ful tjej kan bli snygg genom att sträcka på sig och uppföra sig "snyggt". Självförtroende får dem väl för stunden, men inget som skulle förbättre deras utseende.

Kwon
2008-02-01, 09:25
Har någon någonsin verkligen varit med om att en flickvän frågar om hon ser tjock ut i sin outfit? Bara sådär? Jag trodde att det bara hände på film typ.

Aldrig.

Snorlös
2008-02-01, 10:03
Jag kan komma på såååå många elaka svar, men inget av dem passar sig här ;D

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

tycker jag passar in bra i den här tråden.

SHUMMAN
2008-02-01, 13:25
bättre de än att vara ärlig och säga att hon är ful

Yes
2008-02-01, 13:26
En mycket bra egenskap att utveckla är förmågan att se det goda hos folk(och det kan ju handla om så mycket mer än utséendet). Du kan ju t.ex. välja att påpeka tjejens söta léende istället för hennes feta rumpa.

På ursprungsfrågan hade jag gärna(dvs. om jag hunnit tänka ut något tillräckligt snabbt) svarat i stil med; "tja, säg den som är perfekt, men jag gillar i varje fall...[fyll på med valfri komplimang]".

Annars kan man också försöka fokusera på saker som faktiskt går att påverka, som t.ex. klädval.

Men jag vet inte... jag har nog aldrig tyckt att en person jag gillat sett ful ut så jag har lite svårt att relatera till frågan.

shut teh face
2008-02-01, 13:49
Alltså jag har aldrig hört eller varit med om det själv, att någon frågar om de ser bra ut.

Det är nog bara emo's som frågar sånt..

Stoltz
2008-02-01, 13:53
Har stora tvivel på att en redigt ful tjej kan bli snygg genom att sträcka på sig och uppföra sig "snyggt". Självförtroende får dem väl för stunden, men inget som skulle förbättre deras utseende.

Skojar du? Årtusendets fulaste person kan bli snyggare än en supermodell med rätt charm och självförtroende (min åsikt).

dared
2008-02-01, 14:48
Skojar du? Årtusendets fulaste person kan bli snyggare än en supermodell med rätt charm och självförtroende (min åsikt).

ehh förstå hur ful årtusendets fulaste person är *whistle* *spy*

Hades
2008-02-01, 14:59
Skojar du? Årtusendets fulaste person kan bli snyggare än en supermodell med rätt charm och självförtroende (min åsikt).

Nå, även om det där var en överdrift, så har du en jävligt bra poäng. Utstrålning gör otroligt mycket.

leetajz
2008-02-01, 15:21
Skojar du? Årtusendets fulaste person kan bli snyggare än en supermodell med rätt charm och självförtroende (min åsikt).

Never. Det är fysiskt omöjligt genom att endast få lite mer självförtroende och bättre hållning.

Vinter
2008-02-01, 15:26
Never. Det är fysiskt omöjligt genom att endast få lite mer självförtroende och bättre hållning.

Funkar, har själv sett mr smoothtalker himself in action, han har annars ganska vanligt utseende. Fet plånbok funkar det med. :D

Yankeee
2008-02-01, 15:27
Skojar du? Årtusendets fulaste person kan bli snyggare än en supermodell med rätt charm och självförtroende (min åsikt).

That's ugly-talk.

Frida.B
2008-02-01, 15:29
stoltzMed tanke på att supermodeller har charm, självförtroende och dessutom är snygga utan att man måste veta deras personlighet så säger jag emot

Gädda
2008-02-01, 15:43
Varför inte bara köra på en vit halvlögn o säga "hmm jo du ser faktiskt rätt bra ut" eller nåt...

Yankeee
2008-02-01, 15:44
Varför inte bara köra på en vit halvlögn o säga "hmm jo du ser faktiskt rätt bra ut" eller nåt...

Bra idé! Tror inte att någon har tänkt på det innan.

Stoltz
2008-02-01, 16:07
ehh förstå hur ful årtusendets fulaste person är *whistle* *spy*
Ok, det var en rätt obalanserad jämförelse, endast för att göra en poäng :)

Nå, även om det där var en överdrift, så har du en jävligt bra poäng. Utstrålning gör otroligt mycket.

Som sagt.

Never. Det är fysiskt omöjligt genom att endast få lite mer självförtroende och bättre hållning.

Ok, jag kan förstå hur du säger emot just den där jag tog båda ytterligheterna. Men om jag säger så här: Någon som enligt allmän standard är ful kan bli otroligt snygg med hjälp av sin charm. Har du aldrig sett det så har du något att se fram emot, även om jag blir lite förvånad.


That's ugly-talk.
:cryout:

stoltzMed tanke på att supermodeller har charm, självförtroende och dessutom är snygga utan att man måste veta deras personlighet så säger jag emot

Som jag sade ovan, tog det till sin spets lite väl hårt. Men jag förstår inte hur du kan säga att charm och självförtroende skulle vara ett typiskt supermodelldrag? Det håller jag verkligen inte med om, de kan utstråla något de försöker sälja, men det är inte samma sak som charm. Självförtroende låter jag vara osagt då jag inte sett tillräckligt många catwalks för att analysera det.

Muskelbyggaren
2008-02-01, 16:10
Har någon någonsin verkligen varit med om att en flickvän frågar om hon ser tjock ut i sin outfit? Bara sådär? Jag trodde att det bara hände på film typ.
Precis, det är väl en sån häckla i bastun-grej egentligen, vi grabbar måste ju ha nåt kvar att skoja om nu när feministerna tagit över!!1

Yes
2008-02-01, 18:33
stoltzMed tanke på att supermodeller har charm, självförtroende och dessutom är snygga utan att man måste veta deras personlighet så säger jag emot
Baserat på det lilla jag sett och om jag får generalisera lite så är min uppfattning att supermodeller saknar alla dessa drag. Dessa personer tycks vara så fullkomligt själlösa.

leetajz
2008-02-01, 18:37
Baserat på det lilla jag sett och om jag får generalisera lite så är min uppfattning att supermodeller saknar alla dessa drag. Dessa personer tycks vara så fullkomligt själlösa.

Det finns modeller med väldigt mycket karaktär och personlighet, du har väl antagligen sett/hört dem få idioterna som finns.

Yes
2008-02-01, 22:08
Det finns modeller med väldigt mycket karaktär och personlighet, du har väl antagligen sett/hört dem få idioterna som finns.
Man ska förstås vara försiktig med generaliseringar men i en värld som endast handlar om utséende och yta lär de flesta människor också vara därefter.

Mirre
2008-02-01, 23:22
Hallåååå grabbar! *mini* Det är en tjejkompis diskussionen handlar om. Hur sjysst är det att ljuga? Var lite smidig istället genom att ställa en viktig motfråga: Varför ställer du den frågan? Tjejen kanske känner sig ful den dagen och vill ha lite bekräftelse. Hon får inte bättre självkänsla genom att hennes killkompis ljuger för henne, tvärtom! Fråga henne varför hon ställer en sådan fråga. Du ska för sjutton föreställa hennes kompis. Kompisar är ärliga mot varandra och bryr sig om hur den andra mår. Ställer man en sådan bekräftelsefråga så är man inte i sin toppform.

-Tycker du att jag är snygg?
-Varför ställer du den frågan?
-Ne men jag undrar...
-Är det något som har hänt? Vi tar en kaffe på fiket därborta och snackar lite skit.

Peppa henne sedan med att ta fram de detaljer som är vackra hos henne om hon är riktigt nere. Vi tjejer har en tendens att förstora det vi inte tycker om hos ooss själva. Tillslut tar det över helt. Man ser inte det vackra...
-Hörrö, du är inte modellsnygg, det vet du. Så lägg av! Men dina öron/läppar/ är hur söta som helst! Tänk på det när du tittar dig i spegeln nästa gång.

En människa som ömkar sig själv, oavsett om det är en tjej eller kille, kräver ibland att man skiljer sig från mängden för att de ska lyssna. Säg åt på skarpen istället. Nu är du löjlig, varför ställer du en sådan fråga?

Det viktigaste är att inte ljuga! Försök att vara lite smidig istället men utan lögner!

Och snälla: Kör inte med att hon är snäll och go. Det är kossan i hagen oxå. Det handlar om hennes bekräftelsebehov gällande utseendet.

Granatgiraffen
2008-02-01, 23:28
Hallåååå grabbar! *mini* Det är en tjejkompis diskussionen handlar om. Hur sjysst är det att ljuga? Var lite smidig istället genom att ställa en viktig motfråga: Varför ställer du den frågan? Tjejen kanske känner sig ful den dagen och vill ha lite bekräftelse. Hon får inte bättre självkänsla genom att hennes killkompis ljuger för henne, tvärtom! Fråga henne varför hon ställer en sådan fråga. Du ska för sjutton föreställa hennes kompis. Kompisar är ärliga mot varandra och bryr sig om hur den andra mår. Ställer man en sådan bekräftelsefråga så är man inte i sin toppform.

-Tycker du att jag är snygg?
-Varför ställer du den frågan?
-Ne men jag undrar...
-Är det något som har hänt? Vi tar en kaffe på fiket därborta och snackar lite skit.

Peppa henne sedan med att ta fram de detaljer som är vackra hos henne om hon är riktigt nere. Vi tjejer har en tendens att förstora det vi inte tycker om hos ooss själva. Tillslut tar det över helt. Man ser inte det vackra...
-Hörrö, du är inte modellsnygg, det vet du. Så lägg av! Men dina öron/läppar/ är hur söta som helst! Tänk på det när du tittar dig i spegeln nästa gång.

En människa som ömkar sig själv, oavsett om det är en tjej eller kille, kräver ibland att man skiljer sig från mängden för att de ska lyssna. Säg åt på skarpen istället. Nu är du löjlig, varför ställer du en sådan fråga?

Det viktigaste är att inte ljuga! Försök att vara lite smidig istället men utan lögner!

Och snälla: Kör inte med att hon är snäll och go. Det är kossan i hagen oxå. Det handlar om hennes bekräftelsebehov gällande utseendet.

Mmmmm, kossa! *drool*

He-man
2008-02-02, 00:16
Jag skulle ljugit..

Mirre
2008-02-02, 11:31
Jag skulle ljugit..
Tur att vi inte är vänner då!*kissass* ;)

ZirTiger
2008-02-02, 11:37
Hade det varit min fula tjejkopmis hade hon redan varit medveten om att jag tycker att hon är ful.

Hade det varit någon bekant som bara var ful hade jag sagt som det var:
Nej, jag tycker inte du ser bra ut.

Dock så hade jag nog slätat över det hela en del genom att säga något som "men det är ju bara min åsikt", eller "men det finns det säkert andra som gör". Ärlighet varar längst. + att om du svarar att hon är ful så slipper man hamna i den situationen igen. Iaf med henne.

Tolkia
2008-02-02, 11:40
Jag kan inte låta bli att undra hur ofta sån't här händer och verkligen blir ett problem? Jag upplever att jag väldigt, väldigt sällan träffar människor som jag verkligen tycker är fula - "icke supermodellsnygga" för all del, det är väl de flesta, men direkt fula? Nej, det är sällan.

Krampus
2008-02-02, 11:53
Jag kan inte låta bli att undra hur ofta sån't här händer och verkligen blir ett problem? Jag upplever att jag väldigt, väldigt sällan träffar människor som jag verkligen tycker är fula - "icke supermodellsnygga" för all del, det är väl de flesta, men direkt fula? Nej, det är sällan.

Jag är med dig här morsan.
Men jag får reservera mig i fallet Piranha. :)

Stenmark
2008-02-02, 11:54
Instämmer med Tolkia, upplever sällan att man har några "fula" tjejkompisar, visst, kanske man tycker att alla inte så jätte attraktiva, men fula är väl och ta i...

skaparn
2008-02-02, 12:02
Om vi ändrar frågeställningen lite. Vad säger man till en speta när han(!) tror att han är grov? Eller till en tjockis när han tror att det som fyller jeansbyxorna är muskler? Det verkar vara minst lika svårt med tanke på hur inlindade alla kommentarer ibland är i trådar där sådana efterlyses. Att göra brist på självinsikt till en tjejgrej är nog inte så korrekt.

Yes
2008-02-02, 12:07
Om vi ändrar frågeställningen lite. Vad säger man till en speta när han(!) tror att han är grov? Eller till en tjockis när han tror att det som fyller jeansbyxorna är muskler? Det verkar vara minst lika svårt med tanke på hur inlindade alla kommentarer ibland är i trådar där sådana efterlyses. Att göra brist på självinsikt till en tjejgrej är nog inte så korrekt.
Om kommentarerna på Kolo brukar vara inlidade blir jag nästan lite rädd för vad folk egentligen tänker...

Stenmark
2008-02-02, 12:11
Allså det känns ju lättare att säga till en speta att han inte är grov, men en tjockis som tror han är biff kan vara väldigt känsligt, för man vill ju inte ta bort de lilla självförtroende han har! Dock har jag oftas svårt att tycka synd om överviktiga då det i 70 % av fallen är självförvållat och då får man skylla sig själv!

Modde
2008-02-02, 12:13
Är hon blind? Nä... då vet hon väl redan om hon är snygg eller inte.
Så det är ju inte den generella uppfattningen hon vill veta.
Hon vill ju höra dig säga att hon är fin och hon skiter väl ifall du menar det eller inte. Ett bra tillfälle på att öva sig på ljugandet

Yes
2008-02-02, 12:34
Vi tjejer har en tendens att förstora det vi inte tycker om hos ooss själva.
Det är nog inget unikt för er tjejer. Alla kan hitta fel hos sig själva som de sedan hänger upp sig på(och i de ovanliga fall där det faktiskt inte finns något fel verkar många kunna inbilla sig saker). Beroende på felets magnitud kan det sedan orsaka mer eller mindre dåliga känslor.

Personligen tycker jag det allra värsta i en sådan situation är att man själv inte alls vet hur det egentligen är och hur mycket som bara sitter i ens eget huvud. Jag tror att vad en person som på det här viset nojjar över sitt utséende behöver, är att på sätt och vis kunna se sig själv genom andras ögon.

Just av den anledningen är det viktigt med en vän som kan ge en helt ärlig men nyanserad bild.

Sen kan ju en orsak till att så många har svårt att vara ärliga i sådana situationer bero på att de samtidigt tvingas vara ärliga och uppriktiga med sig själva. Det går liksom lite åt båda hålle för det man svarar säger nog en hel del om en själv.

Yankeee
2008-02-02, 12:42
Just av den anledningen är det viktigt med en vän som kan ge en helt ärlig men nyanserad bild.


En vän är aldrig helt ärligt och om någon är helt ärlig är det inte din vän.

Yes
2008-02-02, 12:48
En vän är aldrig helt ärligt och om någon är helt ärlig är det inte din vän.
Fel. Vad du egentligen säger här är att om du skulle vara helt ärlig, så skulle ingen vilja vara din vän.

Yankeee
2008-02-02, 12:52
Fel. Vad du egentligen säger här är att om du skulle vara helt ärlig, så skulle ingen vilja vara din vän.

Nej, det jag säger är att folk i allmänhet inte är helt ärliga när det kommer till andra människor. Det förstår alla.

Yes
2008-02-02, 13:02
Nej, det jag säger är att folk i allmänhet inte är helt ärliga när det kommer till andra människor. Det förstår alla.
Kanske var det så du menade, men det var definitivt inte vad du skrev.

Första påståendet var att en vän är aldrig helt ärlig. Det är något du måste kommit fram till genom de vänskapsrelationer du observerat samt att du inkluderat dig själv. Alltså, du är aldrig helt ärlig med dina vänner.

Samma sak med andra påståendet, fast det här är egentligen något du endast kan ha kommit fram till genom introspektion. Du kan ju inte veta vad andra tänker, och svårare blir det om du utgår ifrån att de är oärliga, alltså måste du ha utgått ifrån dig själv. Med andra ord, vore du helt ärlig skulle ingen vilja vara din vän.

Det är faktiskt alldeles precis vad du skrev, vilket du kan se om du är helt ärlig.

Yankeee
2008-02-02, 13:05
Kanske var det så du menade, men det var definitivt inte vad du skrev.

Första påståendet var att en vän är aldrig helt ärlig. Det är något du måste kommit fram till genom de vänskapsrelationer du observerat samt att du inkluderat dig själv. Alltså, du är aldrig helt ärlig med dina vänner.

Samma sak med andra påståendet, fast det här är egentligen något du endast kan ha kommit fram till genom introspektion. Du kan ju inte veta vad andra tänker, och svårare blir det om du utgår ifrån att de är oärliga, alltså måste du ha utgått ifrån dig själv. Med andra ord, vore du helt ärlig skulle ingen vilja vara din vän.

Det är faktiskt alldeles precis vad du skrev, vilket du kan se om du är helt ärlig.

Allvarligt talat Yes. Bege dig ut i den stora vida världen och notera hur människor beter sig. Förutom att du kanske lär dig något så slipper du plita ner dessa inlägg fulla med bs.

skaparn
2008-02-02, 13:06
Kanske var det så du menade, men det var definitivt inte vad du skrev.

Första påståendet var att en vän är aldrig helt ärlig. Det är något du måste kommit fram till genom de vänskapsrelationer du observerat samt att du inkluderat dig själv. Alltså, du är aldrig helt ärlig med dina vänner.

Samma sak med andra påståendet, fast det här är egentligen något du endast kan ha kommit fram till genom introspektion. Du kan ju inte veta vad andra tänker, och svårare blir det om du utgår ifrån att de är oärliga, alltså måste du ha utgått ifrån dig själv. Med andra ord, vore du helt ärlig skulle ingen vilja vara din vän.

Det är faktiskt alldeles precis vad du skrev, vilket du kan se om du är helt ärlig.


http://images.businessweek.com/ss/06/10/dream_jobs/image/dr_phil_mcgraw.jpg

Yes
2008-02-02, 13:12
Det är snarare du som borde sluta försöka slingra dig med BS. Vem som helst kan se att det första du skrev och det du snackar om nu inte handlar om samma sak.

Jag vet mycket väl att folk i allmänhet sällan är helt ärliga. Det är inte direkt någon nyhet, och inte heller är det vad du skrev först.

Yankeee
2008-02-02, 13:14
Det är snarare du som borde sluta försöka slingra dig med BS. Vem som helst kan se att det första du skrev och det du snackar om nu inte handlar om samma sak.

Jag vet mycket väl att folk i allmänhet sällan är helt ärliga. Det är inte direkt någon nyhet, och inte heller är det vad du skrev först.

Om du inte läser mitt första inlägg bokstavligt så ska du nog se att det hela klarnar lite.

Mirre
2008-02-02, 13:20
En vän är aldrig helt ärligt och om någon är helt ärlig är det inte din vän.

:( Trist att läsa denna mening. Antingen har du aldrig haft en äkta vän eller så har du aldrig varit en äkta vän!

Det är skillnad på polare/kompis och en äkta vän. Oftast har man någon äkta vän och resten är bra kompisar...

Min närmaste vän är även mitt bollplank. Hon säger rakt ut om jag beter mig som en idiot eller om jag har sminkat mig fult eller tagit på mig något gräsligt eller gått upp i vikt osv. Jag kan bli putt en liten stund av att höra sanningen men jag älskar henne för just att hon är ärlig!

Yankeee
2008-02-02, 13:23
:( Trist att läsa denna mening. Antingen har du aldrig haft en äkta vän eller så har du aldrig varit en äkta vän!

Det är skillnad på polare/kompis och en äkta vän. Oftast har man någon äkta vän och resten är bra kompisar...

Min närmaste vän är även mitt bollplank. Hon säger rakt ut om jag beter mig som en idiot eller om jag har sminkat mig fult eller tagit på mig något gräsligt eller gått upp i vikt osv. Jag kan bli putt en liten stund av att höra sanningen men jag älskar henne för just att hon är ärlig!

http://www.forumspile.com/O_RLY-Quite.jpg

Mirre
2008-02-02, 13:25
http://www.forumspile.com/O_RLY-Quite.jpg

Blingblinget var fint! :D

Yes
2008-02-02, 13:25
Om du inte läser mitt första inlägg bokstavligt så ska du nog se att det hela klarnar lite.

Faktiskt inte. Antingen menar du vad du skriver, och isåfall satte du dig själv på pottan, eller så menar du något annat vilket gör inlägget helt meningslöst. Säger du att du inte menade vad du skrev ska jag dock inte påstå att du ljuger. Vi kan istället ta det utifrån vad du nu menar att du menade...

Jag påstod att; "Därför är det viktigt med en vän som är helt ärlig"

Yankee påstår nu att: "Folk är i allmänhet inte helt ärliga när det kommer till andra människor".

Inget av påståendena säger emot varandra och det Yankee påstår är väl rätt uppenbart för alla som någon gång varit i kontakt med andra människor. Så vad jag undrar då är... okej, vad försöker Yankee säga och hur är det relaterat till mitt tidigare inlägg?

Yankeee
2008-02-02, 13:29
Jag kan erkänna att jag blandade ihop nära vänner och folk i allmänhet. Jag ägde mig själv helt enkelt.

Yes
2008-02-02, 13:30
Okej, då är jag med och ska inte bråka mer. :thumbup:

He-man
2008-02-02, 13:39
Tur att vi inte är vänner då!*kissass* ;)

Men vad vet du om att vara ful då? *kissass*

Sofia4_4
2008-02-04, 07:51
Det beror på om hon då svarar med den klassiska "Så säger du bara..." vilket är vanligt faktiskt. Ifall jag hör det personligen så brukar jag undra varför hon ställde frågan i första början.

Ja, så. Hon vet inte helt enkelt hur man hanterar komplimang, men hon kommer att bli lika glad ändå.

Sofia4_4
2008-02-04, 07:58
Har stora tvivel på att en redigt ful tjej kan bli snygg genom att sträcka på sig och uppföra sig "snyggt". Självförtroende får dem väl för stunden, men inget som skulle förbättre deras utseende.

Om du aldrig har upplevt en snygg person som ful och tvärtom, p.g.a personens attityd, beteende, och självförtroende, så har du en del kvar att uppleva. Att ha ett symetriskt och perfekt ansikte och en perfekt kropp inte alltid är det viktigaste för att se snygg ut.
Genom att ge komplimang får du din tjejkompis att vilja se snyggare ut och det förändrar hennes attityd.