handdator

Visa fullständig version : Godaste kebaben i göteborg?


Tricklev
2007-11-06, 19:12
Ja, topic ställer frågan, lassa fram förslag nu.

Sebbe_H
2007-11-06, 19:13
Utbypizzerian eller Jungfruplatsens pizzeria i mölndal.

Baan
2007-11-06, 19:15
Inte ätit något klockrent hittills men Mossens har bra kebabtallrik.

bubbe
2007-11-06, 19:16
Inte ätit något klockrent hittills men Mossens har bra kebabtallrik.

Vart ligger det?

mela
2007-11-06, 19:17
Utbypizzerian

+1
Kebabrullarna i Utby är *drool*

Annars har Ibbes bra också

Goddaniel
2007-11-06, 19:24
Åt en utmärkt kebab i Göteborg i somras. Kommer inte ihåg vad stället hette, låg intill avenyn på någon tvärgata som ledde ner mot en fotbollsplan. Låg även en skön rockbar ett par långa stenkast där ifrån.

Kebabtallriken var både stor och god, lite väl stark sås bara. Öppet klockan 3 en tisdag hade de också :thumbup:

Baan
2007-11-06, 19:24
Vart ligger det?

Vid Fysiken Gibraltargatan...

MilkmaN
2007-11-06, 19:29
Åt en utmärkt kebab i Göteborg i somras. Kommer inte ihåg vad stället hette, låg intill avenyn på någon tvärgata som ledde ner mot en fotbollsplan. Låg även en skön rockbar ett par långa stenkast där ifrån.

Kebabtallriken var både stor och god, lite väl stark sås bara. Öppet klockan 3 en tisdag hade de också :thumbup:

Kebabhouse heter det. Rätt OK, men jag föredrar Nordstans Kebab.

Sebbe_H
2007-11-06, 19:30
Åt en utmärkt kebab i Göteborg i somras. Kommer inte ihåg vad stället hette, låg intill avenyn på någon tvärgata som ledde ner mot en fotbollsplan. Låg även en skön rockbar ett par långa stenkast där ifrån.

Kebabtallriken var både stor och god, lite väl stark sås bara. Öppet klockan 3 en tisdag hade de också :thumbup:

Kebabhouse vid avenyn! Riktigt bra fyllekäk, öppet hela nätterna :D

Goddaniel
2007-11-06, 19:35
Kebabhouse vid avenyn! Riktigt bra fyllekäk, öppet hela nätterna :D

Så hette det nog! Irrade runt i natten utan att ha ätit på år och dagar, hittade då detta ställe, det ända som var öppet. Det var som en oas i öknen :D

Yucko
2007-11-06, 19:38
Jungfruplatsens pizzeria i mölndal.

Den är phet ja. Man får ett berg med käk där *drool*

Scratch89
2007-11-06, 19:43
När jag åt på Mossens pizzeria så var det hur gott som helst, kommer jag ihåg. Mycket mat också. Jag blev utmanad av Inzza att äta upp en hel pizza, jag vann, men jäklar vilken pizzamage jag hade efteråt. :D

Baan
2007-11-06, 19:45
När jag åt på Mossens pizzeria så var det hur gott som helst, kommer jag ihåg. Mycket mat också. Jag blev utmanad av Inzza att äta upp en hel pizza, jag vann, men jäklar vilken pizzamage jag hade efteråt. :D

Det är framförallt kebabtallriken som brukar vara klockren. Beror såklart på vem som jobbar just då. Pizzorna är jävligt varierande, oftast ok, någon gång riktigt bra. Ibland sämst :/

Ryska_raketen
2007-11-06, 19:45
När jag åt på Mossens pizzeria så var det hur gott som helst, kommer jag ihåg. Mycket mat också. Jag blev utmanad av Inzza att äta upp en hel pizza, jag vann, men jäklar vilken pizzamage jag hade efteråt. :D

Eh, vann du mot PIZZAFACEINZAA? Tror knappast det! Den killen trycker i sig 3 familjepizzor, och det är halvtimmen efter 4 mål Big Mac!!! FFS


LJUG INTE!!!

Yucko
2007-11-06, 19:46
När jag åt på Mossens pizzeria så var det hur gott som helst, kommer jag ihåg. Mycket mat också. Jag blev utmanad av Inzza att äta upp en hel pizza, jag vann, men jäklar vilken pizzamage jag hade efteråt. :D

Nämen! En HEL pizza??? :bow:


http://img221.imageshack.us/img221/4844/tongueyt8.gif

Scratch89
2007-11-06, 19:47
Eh, vann du mot PIZZAFACEINZAA? Tror knappast det! Den killen trycker i sig 3 familjepizzor, och det är halvtimmen efter 4 mål Big Mac!!! FFS
Jag åt inte mer än vad han gjorde. Jag vann utmaningen han gav mig; ät upp en Mossen special med extra grejer på (vad det nu var)

LJUG INTE!!!

Nämen! En HEL pizza??? :bow:


http://img221.imageshack.us/img221/4844/tongueyt8.gif

Har du testat att äta en sån? Det är fan mycket mat på den. För övrigt får du svara på msn.

Yucko
2007-11-06, 19:49
It's on.

Noodles
2007-11-06, 21:19
Har du testat att äta en sån? Det är fan mycket mat på den.

Ok att de har stora pizzor på Mossen, men så stora är de inte. Goda är de hur som helst. Kebaben är helt ok.

goj739
2007-11-06, 21:42
What? Mossen?! Stopp lite nu! Vid mitt första och enda besök där lyckades de få såsen på en delen av pizzan, och kebaben på en annan.

m-man
2007-11-06, 22:18
Portens Pizzeria i Mölndal Centrum och Dorado i Johanneberg är de enda som håller riktig klass när det gäller kebaben. Kan speciellt rekommendera Portens kebabtallrik och pizzan Kungen på Dorado.

Xealswe
2007-11-06, 22:24
Deniz pizzeria vid munkebäckstorget. Beviset för att de har bäst kebab beror på att det är 30-45 min väntetid vid beställningar på helgkvällar ;)
Detta trots att de har 4-5 bagare som alla jobbar samtidigt vid dessa tidpunkter

747
2007-11-06, 22:41
Mossens kebabtallrik är fantastisk. Helt ok med mat också, om man äter där dvs, annars är det för lite. Skönt att man har gångavstånd till Mossen*popcorn*

Scratch89
2007-11-06, 23:03
Mossens kebabtallrik är fantastisk. Helt ok med mat också, om man äter där dvs, annars är det för lite. Skönt att man har gångavstånd till Mossen*popcorn*

+1. Var bor du?

Noodles
2007-11-06, 23:34
Portens Pizzeria i Mölndal Centrum och Dorado i Johanneberg är de enda som håller riktig klass när det gäller kebaben. Kan speciellt rekommendera Portens kebabtallrik och pizzan Kungen på Dorado.

Dorado brukade åtminstone förr ha en god sås på sin kebab. Kul med lite omväxling från den vanliga vitlökssåsen.

Zakath
2007-11-07, 00:36
Mossens pizza är hypad, de säger att den är jättestor, men grejen är att de bara gjort degen extra tunn och spritt ut fyllningen på en större yta, så det är exakt samma innehåll som en vanligt pizza. Fast kebabtallriken har jag inte provat, det ska göras!

Om ni pratar om det där pyttelilla stället vid spårvagnarna vid Nordstan (jag kan inte namnet), så måste jag säga att det är den sämsta kebabtallrik jag någonsin ätit där. Köttet var som gelè (inte en enda köttfiber, allt var bara ihopmixat och pressat eller nåt), pommesen mjuka och kladdiga, såsen smakade inget.


Bäst av de jag smakat är utan tvekan Nicolinas bar, nära Chapmans Torg. Bra kebabkött, krispiga pommes, och en ENORM portion, riktigt jäkla gütt! :thumbup:

Zakath
2007-11-07, 20:19
Fler tips nu folk, need to know! :D

Oskis
2007-11-07, 20:25
Jungfruplatsens tallrik samt rulle är helt underbar.

Granatgiraffen
2007-11-07, 21:37
Kebabhouse fungerar alltid. Rimini på linnégatan har en ofta glömd pizzakock som man inte ska gömma bakom busken.

747
2007-11-22, 06:48
+1. Var bor du?

2 min från gibraltargatan*flex*

Scratch89
2007-11-22, 11:23
2 min från gibraltargatan*flex*

Jag med, kemivägen. Hmm? Har vi setts på Fysiken?

skaparn
2007-11-22, 12:43
Den enda pizza jag faktiskt blivit mätt av är nog Kungen på Dorados, men jag vill plusetta Baan's beröm till Kebabtallriken på Mossen. Den med både pommes och bröd får fyra håriga ryggar av fem möjliga.

Scratch89
2007-11-22, 13:49
Den enda pizza jag faktiskt blivit mätt av är nog Kungen på Dorados, men jag vill plusetta Baan's beröm till Kebabtallriken på Mossen. Den med både pommes och bröd får fyra håriga ryggar av fem möjliga.

Är inte du stockholmare? Vad gör du i Göteborg så pass ofta att du hinner utvärdera kebabhak? :)

(Jag är inte dryg nu, jag är nyfiken)

skaparn
2007-11-22, 14:22
Är inte du stockholmare? Vad gör du i Göteborg så pass ofta att du hinner utvärdera kebabhak? :)

(Jag är inte dryg nu, jag är nyfiken)

Jag bodde i GB 2000-2002. Guldheden reprazent! Så Mossens och Dorados var de lokala pizzahandlarna.

Edit: Men ja, jag är stockholmare, och har egentligen alltid varit

goj739
2007-11-22, 19:30
Ett par favoriter...

Gibraltarpizzeria på gibraltargatan! Stort plus för att man får ta sås själv *popcorn*

Kungs ute i Hagen. Har bara varit där två gånger, men grymt gott är det! Testa om ni är ute i de trakterna!

Victorias Palace i Örgryte. Såklart måste man rekommendera sin lokala! Smakar riktigt bra, gillar kebabpizzan extra mycket.

martin_vbg
2007-11-22, 20:37
Mossens pizzeria: Inte så stora och mättande som alla säger. Visst ytan är stor men volymen är som en vanlig. Brukade äta den ibland efter hårda benpass och då med en gainer på ca 70-100gr dvs. för liten *popcorn*
Kebaben är inget att hänga i granen heller, den är torr.
Kebab tallriken har jag bara ätit en gång och det var inte heller något speciellt.

Kebabhouse: Hak som inte hade sålt någonting om det inte hade varit för att det legat på Avenyn och folk blivit sugna på fyllekäk lite då och då.

Gibraltar pizzeria: Helt ok pizzor men kebaben ger jag ett minus.

Pizzeria Peperoni (väldigt nära Gibraltar pizzeria): Riktigt bra pizzor men tyvärr helt värdelös kebab även här.

Åker ni till Göteborg så ät ingen kebab. Bara skit, gå på restaurang istället.

lastbil
2007-11-22, 20:38
Hercules pizzeria hisingen, kebabtallrikarna där är monster!

Noodles
2007-11-22, 21:26
Pizzorna på Gibraltar är bara flottiga och ger mest en pizzakoma som varar resten av dagen. Nu har jag iofs inte ätit där på ett par år så det är kanske bättre nu.

Yucko
2007-11-22, 21:31
Edit: Men ja, jag är stockholmare, och har egentligen alltid varit

Precis, du är ju Djurgårdare.