handdator

Visa fullständig version : Smrf träningsjournal.


smrf
2007-11-06, 18:34
Hej hej är ny här och även rätt ny inom hela gym grejen också. Kan ju börja med lite information om mig själv.

Jag är 18 år (född 1989) och har i stort sett hållit på med sport sen jag var runt 5 års åldern. Det har varit fotboll, karate, rugby och ishockey. Vad jag minns just nu. Men efter att hockeyn blivit för seriös för mig och karate och fotboll inte var min grej så håller jag just nu bara på med rugby.
Jag är inte den där jätte motiverade tränings killen och är även den som gärna fuskar lite när tränaren inte ser *whistle* . Ni känner säkert igen sorten.

Aja till saken, jag hade tänkt bygga upp mig lite inför kommande rugby säsong som startar om 6 månader igen. Tänkte inte bara satsa på gymmet utan även på kosten också. Börja tänka på vad jag äter och tänka på att äta mycket mer än vad jag brukar göra.

Snabb info
Ålder: 18 (1989)
Kön: Man
Vikt: 76 kg
Längd: 180 cm


Och mina dagar kommer se ut som följande:
Måndagar Triceps och Bröst
Onsdagar Axlar och Rygg
Fredagar Biceps och Mage
Söndagar Ben och Underarmar

Min träning kommer se ut så som att de första 4 veckorna kommer jag ha en tung period och kommer lägga mina reps runt 6 med 3 set.
Därefter kommer jag ha en lätt period på 2 veckor där jag kör på 15 reps med 3 set. Sen rulla på det om det inte blir så att jag fastnar och får köra på något medel...

Efter varje träning kommer jag ta en Gainer Pro och har börjat med Kreatin som jag kommer köra med i några veckor.

Kost
Jag kommer att sluta med att små äta som jag gjort förr och skitmaten kommer jag dra i mig på lördagar då jag kan spexa till det lite för att klara av detta.
Varje morgon så kommer jag minst äta en stor skål havregrynsgröt för att sedan äta lunch i skolan. Är det långa skol dagar tar jag med mig ett mellanmål (frukt, macka eller gainer pro) När jag kommer hem från skolan tar jag mig ett mellan mål innan jag sticker iväg till gymmet.
Efter gymmet äter jag mammas hemlagade mat och till kvällsmat blir det det vanliga. Havregrynsgröt eller flingor, u name it.



Vet ej riktigt om det hör in här men kom gärna med tips om något ser fel ut. Visst jag har tränat rätt mycket sport innan men gym är rätt nytt.


Var nog allt, kan ha blivit lite rörigt och svensk lärare bör hålla sig härifrån :)

Ha d.

Roobinw90
2007-11-06, 18:40
najs me ny journal! några goa stats att bjuda på? :D

smrf
2007-11-06, 18:53
najs me ny journal! några goa stats att bjuda på? :D

Om du med stats menar vad jag tar i de olika så har jag inte så mycket att komma med då jag är ny inom detta. Men lite har jag väl...

Detta är vad jag maxar. (tar 1 gång)
Bänkpress: 75kg
Hantel press: 35 kg hantlarna
Knäböj: 90 kg

Har inte kommit in i det då jag har kolla på alla vikter. Men det kommer väl så småning om. Hoppas det tar vändning och jag blir bra mycket starkare under detta halvåret :)

smrf
2007-11-06, 18:59
Glömde att posta mitt mål med träningen.

Mål
Mitt mål med träningen är ju självklart att bli större och starkare så jag klarar mig bättre på rugbyplan. Men såklart är det inte bara för sporten jag går på gymmet. Självklart vill jag se bra ut och ha en fin kropp inför sommaren 2008 :)