handdator

Visa fullständig version : Colgate Motion vs Oral-B


snartspensligvegan
2007-11-06, 03:32
Jag har haft en philips och två(?) Oral-B/Braun elektriska tandborstar, men den här börjar väl sjunga på sista versen så det börjar bli dags att köpa något nytt.

Det jag tänkte fråga är om någon har använt Colgates Motion (den batteridrivna) tandborste och kan jämföra dem på något vis, fungerar det lika bra eller?

Jag stör mig lite på hur snabbt lithiumjonbatterierna tappar kapacitet, inköpskostnaden är ju högre och borstarna dyrare till de "färdiga paketen" (Tror iaf det var två huvuden i colgateförpackningen jag såg.)

Så jag klurar på om den batteridrivna varianten är bättre ;/

Min philipsborste lossnade gummigrejen som satt över startknappen på och på braunborsten slets fästet för själva borsten ner väldigt fort så ibland vill den glida av, lite gammal torkad tandkräm o så brukar väl hålla kvar den hjälpligt ibland men det är ju ruskigt sämst konstruktion ändå, på Philipsen fanns en liten hake som höll fast borsten.

edit: oups, var visst nimh i braunborsten.. Död av alla laddningar då.

kharon
2007-11-06, 07:31
Jag har en billig gammal oral-B, ingen extra teknik eller bling bling. Fungerar ypperligt! Inte direkt ett svar på din fråga kanske. :MrT:

OggeP
2007-11-06, 08:00
Jag har en billig gammal oral-B, ingen extra teknik eller bling bling. Fungerar ypperligt! Inte direkt ett svar på din fråga kanske. :MrT:

+1 Min Braun har funkat kanon och den har jag haft i snart 2 år.

sleep is the enemy
2007-11-06, 08:04
Ja kan rekommendera Philips Sonicare, den e bra.