handdator

Visa fullständig version : Vad gör du av skorna?


Fat tony
2007-11-05, 21:53
Vad gör du av dina träningsskor? jag har ett par vanliga jumpaskor och ett par joggingskor. jag har det i en vit plast påse som jag lägger dem i väskan och i hallen. men de luktar som fan och min "farsarn" gnäller på att jag ska ha dem i mitt rum men hur fan ska jag sova på nätterna? tänkte ut ett par allternativ vilket är bäst?

1 knut påsen och lägger din i mitt rum, de kan ju då bli en jävla unken lukt i påsen och i skorna

2 lägger påsen på balkongen, men undra inte ifall de sabbar joggingskorna pågrund av vintern?

3 har påsen öppen i mitt rum

4 nu får ni hjäpa mig:em:

Sebbe_H
2007-11-05, 21:58
Tvätta dom, skaffa absolut torr så kan du ha dojjorna under kudden om du så vill. Bara för att det är träningsskor så behöver dom inte lukta sur bäver.

Mental
2007-11-05, 21:59
Tvättar du ett par löpskor så är det tack och godnatt med det paret.

agazza
2007-11-05, 22:03
min svett luktar knappt av någon anledning så dom får leva som ett vanliga normala skor, jag försöker behandla alla lika.

NiXPhoenix
2007-11-05, 22:15
Har mina skor i en plastpåse i träningsväskan... Dock så låter jag dem lufta först lite i omklädningsrummet medan jag duschar, sen stoppar jag ner lite papper i dem. Brukar alltid ha papper i fickorna på gymmet för att torka handsvett , så det är enkelt att bara ta det och lägga ner i.
Sen ner i väskan och hem, hemma så packar jag ur väskan, skorna får då stå med öppen påse och lufta, efter ett tag plockar jag bort pappret. Sen lägger jag ner allt i träningsväskan igen innan jag går och lägger mig.

Du kanske borde köpa nya sulor till dina dojor. :) Det kan vara en bra life extender.

Lellan
2007-11-05, 22:17
Mina skor luktar inte, å andra sidan lägger jag ut kassen på balkongen. Fast kassen är ju stängd.. så vi kan gissa på att mina fötter luktar nyponros å att du är kille full med hormoner. (å jag en tant utan eller va fan menar jag..??)

Scratch89
2007-11-05, 22:20
Om du inte skulle lagt ner skorna i en syrelös påse från första början hade de nog inte luktat så illa.

hahavaffan
2007-11-05, 22:53
Om du inte skulle lagt ner skorna i en syrelös påse från första början hade de nog inte luktat så illa.Det tror jag också.

Mina joggingskor som jag även använder på jobbet nån dag i veckan, och på gymmet hälften av gångerna luktar bara lite använt. Samma med alla mina andra skor, förutom kanske mina Puma Roadster, de är rätt slitna och gamla :D

Greg
2007-11-05, 23:01
Det ska lukta.

agazza
2007-11-05, 23:04
två wunderbaums med new car smell gör susen

champion
2007-11-05, 23:08
Lägg dom på balkongen och lufta ur dom.

internethjälten
2007-11-05, 23:10
In i frysen med dem så dör bakterierna.

agazza
2007-11-05, 23:12
In i frysen med dem så dör bakterierna.

fiffigt, micron då? eller då kanske man dör själv

Einar
2007-11-05, 23:16
fiffigt, micron då? eller då kanske man dör själv

Testa micron och återkom sedan med svar :)

agazza
2007-11-05, 23:20
svårt att förklara vad som hände, har någon sett filmen Flugan ?

skans
2007-11-05, 23:25
In i frysen med dem så dör bakterierna.
+1 Det har funkat bäst för mig

NiXPhoenix
2007-11-06, 00:49
In i frysen med dem så dör bakterierna.


Tror det är risk att förstöra skorna då bara, speciellt skor med luftdämpning (nån gas tror jag det är egentligen).

Fat tony
2007-11-06, 07:31
Har mina skor i en plastpåse i träningsväskan... Dock så låter jag dem lufta först lite i omklädningsrummet medan jag duschar, sen stoppar jag ner lite papper i dem. Brukar alltid ha papper i fickorna på gymmet för att torka handsvett , så det är enkelt att bara ta det och lägga ner i.
Sen ner i väskan och hem, hemma så packar jag ur väskan, skorna får då stå med öppen påse och lufta, efter ett tag plockar jag bort pappret. Sen lägger jag ner allt i träningsväskan igen innan jag går och lägger mig.

Du kanske borde köpa nya sulor till dina dojor. :) Det kan vara en bra life extender.

tack bästa svar hittils

Mental
2007-11-06, 07:32
In i frysen med dem så dör bakterierna.

Är du säker? Det låter som en sån där myt som vägrar dö pga folks okunnande.
Jag läste microbiologi nyligen, visserligen med inriktning på livsmedel men jag tror det är ganska så generellt.

I de sammanhangen så är det värme som gäller om du skall avdöda bakterier, de skiter högaktningsfullt i djupfrysning, de dör helt enkelt inte. Bakterier går i dvala när det blir kallt och vaknar igen lika pigga och glada när temperaturen åter kommer i ett gynnsamt läge. De förökar sig inte i frysen, men jag skulle bli mycket förvånad om det hade en avdödande effekt.

sleep is the enemy
2007-11-06, 08:15
svårt att förklara vad som hände, har någon sett filmen Flugan ?

...?

Mats J
2007-11-06, 08:17
Av någon anledning svettas jag knappt om fötterna, så jag använder mina skor till allt möjligt. Har testat och tom. strumpor kan jag träna i 10 gånger i rad utan att de lukat.

Fat tony
2007-11-06, 08:52
Av någon anledning svettas jag knappt om fötterna, så jag använder mina skor till allt möjligt. Har testat och tom. strumpor kan jag träna i 10 gånger i rad utan att de lukat.

pröva löpning*whistle*

agazza
2007-11-06, 13:18
...?

sett filmen?

Snafu
2007-11-06, 13:21
Av någon anledning svettas jag knappt om fötterna, så jag använder mina skor till allt möjligt. Har testat och tom. strumpor kan jag träna i 10 gånger i rad utan att de lukat.

Svettas du en hel del någon annanstans? (jag har fan glömt hur man stavar någonannanstans, sitter det ihop? nä?)

Mats J
2007-11-06, 13:25
Svettas du en hel del någon annanstans? (jag har fan glömt hur man stavar någonannanstans, sitter det ihop? nä?)


Japp, sjukt mycket på röven, ryggen, under armarna och i ansiktet. Kan aldrig gå med annat än svart eller vit tröja. Men just fötter och händer är jag alltid nästan helt torr om.

sleep is the enemy
2007-11-06, 13:27
sett filmen?

jo, har du uppfunnit en teleportör? schicka riktingen hitåt i så fall!!! (har drömt om att uppfinna en sedan ja såg goldblums vackra skapelse!)

Jajje
2007-11-06, 19:41
Svar på din fråga är:

1: Köp ett par "Sneakerballs" brukar finnas i vanliga skoaffärer. Kostar runt 70kr för två stycken. De är antibakteriella och luktar gott. Det fixade mina träningsskor:). Dock luktar sneakerballlsen så pass mycket att din träningsväska kan börja lukta från av dem om du har dem där i för länge. Men då luktar det iaf inte illa :)

2: Nya sulor :)

Fat tony
2007-11-06, 21:18
Svar på din fråga är:

1: Köp ett par "Sneakerballs" brukar finnas i vanliga skoaffärer. Kostar runt 70kr för två stycken. De är antibakteriella och luktar gott. Det fixade mina träningsskor:). Dock luktar sneakerballlsen så pass mycket att din träningsväska kan börja lukta från av dem om du har dem där i för länge. Men då luktar det iaf inte illa :)

2: Nya sulor :)

jag har två såna lukt prylar men 2 par skor. får väll bli att inskaffa ett par till

Überbiffen
2007-11-06, 21:21
Jag tränar i sandaler och dom ligger i väskan.

mela
2007-11-07, 00:30
Av någon anledning svettas jag knappt om fötterna, så jag använder mina skor till allt möjligt. Har testat och tom. strumpor kan jag träna i 10 gånger i rad utan att de lukat.

eeehhrm? Och detta provat man för att...?

internethjälten
2007-11-07, 03:52
eeehhrm? Och detta provat man för att...?

så en arbetare byter strumpor på jobbet varje timme eller har man på sig samma strumpor en hel dag?

Snabel
2007-11-07, 04:45
Varför lägger du dina skor i en påse? De måste ju få luftas. Prova att lägg dina sura strumpor som du använt 10 gånger i en påse också, det börjar väl växa djur på dem efter ett tag.