handdator

Visa fullständig version : Hur tycker ni jag ska börja med "nya livet"?


eXit
2007-11-05, 17:25
Hej!


Under en lång period(4-5år) tränade jag 4-5 ggr i veckan på gym, åt bra osv.. Sedan tog stress, flytt och dåliga matvanor över och så har det varit under 1.5 års tid. Nu har jag tagit mig i kragen, köpt gymkort, slutat med allt onyttigt. Jag har varit helt fri från godis, läsk, hamburgare, alkohol osv. i snart 4 veckor. Men nu till min fråga, jag vill gå ner i vikt men sammtidigt bygga upp musklerna igen, då det är svårt eller snarare omöjligt undrar jag vad ni rekomenderar? Ska jag lägga mig på minus i kcal eller tänka att jag ska bygga ett tag och sedan deffa? Kan man omforma kroppen, för min vikt är egentligen inte problemet, utan magen och brösten som sticker ut för mycket
:(

Man 23 år, 186cm, vikt idag ~103kg

Trevlig kväll!

Tom Jr
2007-11-05, 17:31
Om du mår bättre av att först gå ned i vikt, gör det.
Om du mår bättre av att först bygga muskler, gör det.

pony
2007-11-06, 01:19
Håller med ovanstående talare, välj det som du tror kommer få dig att må bättre. Speciellt nu i början, innan dina nya vanor har lagt sig 100% och du går på ren rutin, är det viktigt att hålla motivationen på topp.
Kommer du att känna dig mer i form av att bli fylligare och större/starkare... eller kommer du att känna dig mer i form av att bli slankare och hårdare?
Det vet bara du.

Mental
2007-11-06, 07:34
Jag skulle nog deffa först, jag mår klart bättre på en lägre matchvikt, är du redan missnöjd med din kropp och vikt lär inte en bulk vara medicinen.
Gå ned till en bra vikt och börja bygga sedan

Fat tony
2007-11-06, 08:31
gör vad du känner för men det är väll lättare att bygga muskler först och sedan jobba cardio och "underhållandas" träning

eXit
2007-11-06, 08:50
Jo ni har rätt i det ni skriver. Tror jag börjar deffa några kilo för att känna mig lite lättare, sedan börja bygga upp kroppen igen. Tack för svaren

blekfet2
2007-11-06, 09:12
Om du mår bättre av att först gå ned i vikt, gör det.
Om du mår bättre av att först bygga muskler, gör det.

+1