handdator

Visa fullständig version : Maten i Turkiet?.


Troll
2007-11-05, 01:28
Någon som varit där och kan redovisa för maten?

Vi hade tänkt boka en resa dit nästa år men fick höra av en som varit där att maten var skit, å maten är ju 85% av nöjet med en resa (helst om det är all inklusive).:eating:

Mental
2007-11-05, 07:36
Tja, ska du uppleva lite matkultur så ska du ju skippa all inclusive i alla fall, små resturanger ftw. sen är turkiet som alla andra länder, de äter nästan allt. och det är svårt att hitta genuint traditionell mat, jag menar, se på sverige, inte många ställen man kan gå på om man är sugen på gammal svensk husmanskost på kvällssidan.

mela
2007-11-05, 09:49
Jag älskar turkisk mat. Den turkiska kebaben är gudomlig.
En hel del lamm öht.

xeym
2007-11-05, 10:49
Vill du uppleva matkultur är ju all inklusive det sista du vill ha. Men om du vill bulka så e det nog skitbra^^

tobbo
2007-11-05, 17:11
När jag var i Turkiet såg jag nästan ingen kebab :confused:

mela
2007-11-05, 17:34
När jag var i Turkiet såg jag nästan ingen kebab :confused:
Vart i Tukriet var du?

Cohen
2007-11-05, 21:46
Om man håller sig till charter-orter med all inclusive och dyl. får man nog nöja sig med chartermat. Knappast det roligaste man kan äta, inte i turkiet och inte någon annanstans.

Men äkta turkisk mat går inte av för hackor, om du lyckas finna den alltså.

mela
2007-11-05, 21:47
Om man håller sig till charter-orter med all inclusive och dyl. får man nog nöja sig med chartermat. Knappast det roligaste man kan äta, inte i turkiet och inte någon annanstans.

Men äkta turkisk mat går inte av för hackor, om du lyckas finna den alltså.

Det brukar finnas på smågator lite utanför. Finns nästan alltid något ställe nånstans. Jag har varit i Alanya, Side och Marmaris. Det går att hitta. Bodde på ett All Inclusivehotell i Side och det va bara turkisk mat. Sån soppa på komage fanns nån dag *mini*

Troll
2007-11-07, 22:07
Tack för svaren!

Resan är nu bokad.
Blir två veckor på Hotell Lara Beach i Antalya nästa sommar.*popcorn*

Att vi väljer all inclusive beror främst på att vi har en liten, blir smidigast så.:n00b

Sen har jag varit på all inclusive tidigare både i grekland och kroatien och tycker det är idealiskt, då får man värkligen möjlighet att prova på den inhemska maten utan att vara rädd att beställa in något som kanske är mindre smakfullt.:thumbup:

jaaaaag
2007-11-07, 22:42
Har inget tips om mat.. men den turkiska glassen var gudomligt god! Aldrig sett nått liknande. En massa glada män som stod vid sina små glassvagnar och hivade upp typ gummi-glass som liknade mjukglass men som var.. tja, elastisk och gick att dra ut hur långt som helst ;D låter inte speciellt gott när jag kikar på vad jag skrivit. Var i Turkiet..hmm..1997? Så det var ett tag sen, men ser du nått som liknar det jag beskev så give it a try! :o)

Fat tony
2007-11-08, 12:34
har mina Rötter i mellanöstern och kan säga att kebab,bulger,sallader, havsmaten,falafel och humus. Själv klart är smak högst inviduellt

Troll
2007-11-08, 14:18
Har inget tips om mat.. men den turkiska glassen var gudomligt god! Aldrig sett nått liknande. En massa glada män som stod vid sina små glassvagnar och hivade upp typ gummi-glass som liknade mjukglass men som var.. tja, elastisk och gick att dra ut hur långt som helst ;D låter inte speciellt gott när jag kikar på vad jag skrivit. Var i Turkiet..hmm..1997? Så det var ett tag sen, men ser du nått som liknar det jag beskev så give it a try! :o)

Det lovar jag.*spy* :D

har mina Rötter i mellanöstern och kan säga att kebab,bulger,sallader, havsmaten,falafel och humus. Själv klart är smak högst inviduellt

Jo det är klart, men kan vara bra att höra lite vad folk har att säga.
Hade det bara varit frun och jag så hade det inte varit något att tveka på, är inte kräsna med mat och gillar att prova nya rätter.
Men när man ska ha en liten med så blir läget annorlunda.

dam00r
2007-12-03, 02:42
subway subway subway!