handdator

Visa fullständig version : prioritera


monkeyhead
2007-11-04, 23:28
Finns säkert nittiofemtusen liknande trådar, men jag får väl också köra igång en.

Jag tränar iallafall c;a 4 gånger i veckan och har gjort det i snart ett år. Under tiden har jag gått ner c:a 18 - 19 kilo - 79 kg - 60/61 kg, och lägger därför lite mer belastning på själva styrketräning, men kör fortfarande samma hastighet när det gäller löpningen.

Program: Jag brukar köra ett heltäckande program för alla muskler som tar ca 100 minuter inkluderande 30 minuter löpning på 13.3 km/h.
Hade tänkt börja med uppdelat program hädanefter för att få bättre resultat. Trots kilona jag tappat, har jag fortfarande en del underhudsfett.. Hur ska jag bli av med dessa?

Någon som även har en bra länk med kost osv.?

Några som har synpunkter - kan jag ändra/bättra försämra?
Jag känner att jag nu kommit till en punkt där jag behöver ändra mina träningsvanor - alltså, program osv.

Men, mitt största problem är hur jag ska sikta!? Jag vill ha bort det lilla extrafettet men också skaffa synligare muskler.
Tack på förhand

Raggis
2007-11-04, 23:29
Räcker det inte med en tråd?

monkeyhead
2007-11-04, 23:31
Räcker det inte med en tråd?

Men, gih, det blev fel.. Om någon kan ta bort den andra tråden, gör så.

nutz
2007-11-05, 09:19
Hur lång är du?

Det tar sin tid att göra en riktig fettförlust. Lägg på dig lite massa nu och skala av igen när du är nöjd.

monkeyhead
2007-11-05, 23:26
Hur lång är du?

175 cm.

Madara
2007-11-06, 02:36
Du kan deffa bort resten med ett kcal-, bra träning och kost och börja bulka på en låg bf% detta gör att du förmodligen kommer lägga på dig mer %lbm. Annars ser du till att träna på, ligga på ett + och deffa senare när du har lite att få fram bakom fettet. Helt upp till dig och hur bekväm du är med olika bf%.

Fat tony
2007-11-06, 08:22
Finns säkert nittiofemtusen liknande trådar, men jag får väl också köra igång en.

Jag tränar iallafall c;a 4 gånger i veckan och har gjort det i snart ett år. Under tiden har jag gått ner c:a 18 - 19 kilo - 79 kg - 60/61 kg, och lägger därför lite mer belastning på själva styrketräning, men kör fortfarande samma hastighet när det gäller löpningen.

Program: Jag brukar köra ett heltäckande program för alla muskler som tar ca 100 minuter inkluderande 30 minuter löpning på 13.3 km/h.
Hade tänkt börja med uppdelat program hädanefter för att få bättre resultat. Trots kilona jag tappat, har jag fortfarande en del underhudsfett.. Hur ska jag bli av med dessa?

Någon som även har en bra länk med kost osv.?

Några som har synpunkter - kan jag ändra/bättra försämra?
Jag känner att jag nu kommit till en punkt där jag behöver ändra mina träningsvanor - alltså, program osv.

Men, mitt största problem är hur jag ska sikta!? Jag vill ha bort det lilla extrafettet men också skaffa synligare muskler.
Tack på förhand

då är det väll dags att bygga muskler*flex*

GymTT
2007-11-06, 08:38
Du väger 60kg och vill deffa...varför? troligen kommer det se helt sjukt tanigt ut bara, inte muskligt eller brad-liknande någonstans.
Att bygga muskler tar tid, styrketräning och att nå den ultimata kroppen är ett livsprojekt samt en livsstil. Träna på hårt i ett par år och lägg på dig lagom med massa för att sedan köra en uppstyrd diet.

Min synpunkt

Damien Thorne
2007-11-06, 10:52
Du väger 60kg och vill deffa...varför? troligen kommer det se helt sjukt tanigt ut bara, inte muskligt eller brad-liknande någonstans.
Att bygga muskler tar tid, styrketräning och att nå den ultimata kroppen är ett livsprojekt samt en livsstil. Träna på hårt i ett par år och lägg på dig lagom med massa för att sedan köra en uppstyrd diet.

Min synpunkt

Jag håller med dig

pragmatist
2007-11-06, 11:33
Med större muskler så syns inte fettet lika mycket heller, eftersom det "smetas ut" över en större yta och eftersom andra kroppsdelar tenderar dra till sig uppmärksamheten rent visuellt och döljer eventuellt utstickande fettvalkar. En muskulös person med 17-18% underhudsfett ser mycket bättre ut i födelsedagskostymen än en spinkolunk med 10%.

MrBoris
2007-11-06, 11:34
Jag håller med dig

+1

Madara
2007-11-06, 12:02
Du kan deffa bort resten med ett kcal-, bra träning och kost och börja bulka på en låg bf% detta gör att du förmodligen kommer lägga på dig mer %lbm. Annars ser du till att träna på, ligga på ett + och deffa senare när du har lite att få fram bakom fettet. Helt upp till dig och hur bekväm du är med olika bf%.

Läste så hastigt så fick för mig att det var 79 du deffat ner dig till..

Självklart om du väger 60kg så finns det inte utrymme för deff. Fixa muskler först, dom kommer fylla ut så bf% kommer endå se lägre ut än när du är tanig och har mindre bf%.