handdator

Visa fullständig version : Fel på maxgain?!


Zealot
2007-11-04, 21:53
Läste lite tidigare om att Eiselt ska lansera ett nytt maxgain men detta har väl ändå inte skett ännu?

Saken är den att jag precis avslutat min första 4kg's förpackning & öppnade nyss första påsen i min senaste förpackning. Kände direkt på lukten att det luktade annorlunda. När jag sedan blandade min vanliga dos så löste det sig på en sekund & det har inte samma konsistens som maxgain brukar. Är liksom inte alls tjockflytande överhuvudtaget.

Vad kan va galet? Glömt slänga i kasein? Och kan jag utgå ifrån att de andra 3 påsarna i förpackningen är likadana?

Reklamera?

Sverker
2007-11-05, 07:18
Är inte detta en fråga till Eiselt eller till stället där du köpte den ? !

EiseltUK
2007-11-05, 20:33
Snackade med Susanne på lagret idag och då ringde det en liten klocka där uppe. Chokladen är lite konstig i smaken sen vi gjorde en omstrukturering och bl a bytte råvaruleverantör. Smaken var inte så bra som den varit tidigare. Vår fokus har under de senaste månaderna legat på en helt nya sammansättningen... därför har den gamla glömts bort lite.

Att den är tunnare i konsistensen beror sannolikt på naturliga variationer i kaseinatet och har inte något med smaken i sig att göra. Andra produkter vi tillverkar med rent kasein av samma sort varierar lite från batch till batch när det gäller "tjockheten".

Vi kan säkertligen kompensera dig på något sätt om du mailar till oss.

Mvh
Henrik

Fat tony
2007-11-05, 21:45
Snackade med Susanne på lagret idag och då ringde det en liten klocka där uppe. Chokladen är lite konstig i smaken sen vi gjorde en omstrukturering och bl a bytte råvaruleverantör. Smaken var inte så bra som den varit tidigare. Vår fokus har under de senaste månaderna legat på en helt nya sammansättningen... därför har den gamla glömts bort lite.

Att den är tunnare i konsistensen beror sannolikt på naturliga variationer i kaseinatet och har inte något med smaken i sig att göra. Andra produkter vi tillverkar med rent kasein av samma sort varierar lite från batch till batch när det gäller "tjockheten".

Vi kan säkertligen kompensera dig på något sätt om du mailar till oss.

Mvh
Henrik

du e bara*bs*

Jorgen
2007-11-05, 21:55
du e bara*bs*

Förklara gärna vad du menar med din post.
På vilket sätt svarar den på trådskaparens fråga?

Om du nu klarar av att svara på det vill säga.

Zealot
2007-11-06, 23:06
Är inte detta en fråga till Eiselt eller till stället där du köpte den ? !

Jo precis jag köpte det av KOLOZZEUM. Som i sin tur har vidarebefordat detta ärende till Eiselt. Ursäkta för att jag lade ut en post om detta här för att kanske få svar från medmänniskor som upplevt detsamma.