handdator

Visa fullständig version : Ni som är anonyma!


zeusden1
2007-11-04, 20:34
Jag är halvanonym. Jag har mitt riktiga namn, bilder på min kropp, och även min speciella livstil/skrivstil. Folk som känner mig skulle lätt känna igen mig.

Ni som är anonyma, varför är ni de? För att ni inte vill att era vänner ska in och kolla på eran utveckling? För att ni kanske skäms för eran kropp? Ut med ordet!

Greg
2007-11-04, 20:38
Jag är halvanonym. Jag har mitt riktiga namn, bilder på min kropp, och även min speciella livstil/skrivstil. Folk som känner mig skulle lätt känna igen mig.

Ni som är anonyma, varför är ni de? För att ni inte vill att era vänner ska in och kolla på eran utveckling? För att ni kanske skäms för eran kropp? Ut med ordet!

Que? Nej. Vissa vill helt enkelt inte blotta sig.

Jag å-andra-sidan har ingen lust att ta bilder på mig själv, därav har jag inga bilder postade här.

Hur kan man vara halvanonym?

Nimille
2007-11-04, 20:38
Jag censurerar ansiktet på alla bilder, annars kan de användas mot mig :D
Om nåra år när jag fått lite massa på mig kan jag stolt visa upp mitt fina ansikte med

Three pigs
2007-11-04, 20:39
Tjaa.

Du kan ju göra pollen anonym.

Tricklev
2007-11-04, 20:40
Jag är anonym, dom enda på forumet som vet hur jag ser ut är min lillebror, och Mela, av någon konstig anledning.

Finns egentligen bara två skäl till att jag är anonym, jag äger ingen kamera och har således inga bilder på mig.

Inte funnits någon tråd eller sammanhang där det krävts bild på mig, om någon hade velat se mig hade jag inte haft något emot att slänga upp en bild, om jag nu hade haft någon.

regus
2007-11-04, 20:41
Lägga ut spännisbilder på sig själv är väldigt ghey.. Nu är jag inte anonym. Men jag censurerar spännisbilderna iaf :)

Jay-Z
2007-11-04, 20:41
Va? Vanliga bilder visar jag gärna? ansiktet på. Poseringsbilder vetifan, tomatröd i fejjan och krejjer.

Diverse nakenbilder kan jag också visa ansiktet på.

Greg
2007-11-04, 20:45
Härliga alternativ....

Men kör på, halvanonyma.

snartspensligvegan
2007-11-04, 20:49
Jag hade gärna varit anonym, men ja, ;D

Det är nog kört :)

snartspensligvegan
2007-11-04, 20:49
Undra hur tanken var med mystics nick =P

Och hur bra det gick ;)

Kebab-Arne
2007-11-04, 20:56
Med tanke på att detta är ett Sveriges största forum kanske man ändå bör tänka sig för innan man lägger ut alltför många nakenbilder. Sannolikheten att folk man känner varit här borde vara hyffsat stor. Beror mycket på i vilken omgivning man rör sig i såklart. De boende på Majblommans äldreboende har nog alltför många varit på kolozzeum.

"Hej, jag såg dig i kalongser på ett internetforum igår. Vad fet du är". typ...

Jag är väl halvanonym eller nåt.

Osten80
2007-11-04, 20:59
Det finns bara ett par stycken här som vet hur jag ser ut.
Incognito is teh shitz.

Allan
2007-11-04, 20:59
Med tanke på att detta är ett Sveriges största forum kanske man ändå bör tänka sig för innan man lägger ut alltför många nakenbilder. Sannolikheten att folk man känner varit här borde vara hyffsat stor. Beror mycket på i vilken omgivning man rör sig i såklart. De boende på Majblommans äldreboende har nog alltför många varit på kolozzeum.

"Hej, jag såg dig i kalongser på ett internetforum igår. Vad fet du är". typ...

Jag är väl halvanonym eller nåt.

När la du upp de bilderna?????

hultman
2007-11-04, 21:00
Alla jag känner, eller de som känner till mig, förstår nog mycket väl vem som figurerar under nicknamet "hultman". Att man inte är någon kändis är väl en helt annan femma.

champion
2007-11-04, 21:18
Det är ingen som har frågat vad jag heter eller hur jag ser ut. Därför har jag inget sagt eller visat.

zeusden1
2007-11-04, 21:20
Det är ingen som har frågat vad jag heter eller hur jag ser ut. Därför har jag inget sagt eller visat.

Hur ser du ut? Vad är ditt namn?

shadowfire
2007-11-04, 21:28
Jag borde vara mer anonym än vad jag är idag.

1) har en psyksjuk kvinna från stan som dessvärre redan hittat mig på kolo
2) inte så lämpligt att vara på nätet i huvudtaget om man arbetar som chef

(vill du se din chef i bara kalsongerna?)

Kebab-Arne
2007-11-04, 21:59
När la du upp de bilderna?????

Det har jag aldrig gjort, jag menade som exempel.

LadyG
2007-11-04, 22:11
Jag är nog ganska anonym men jag anstränger mig inte direkt för att vara det.

Arne Persson
2007-11-04, 22:28
Jag trivs med att vara anonym och inte våga stå för mina åsikter...:)

mangs
2007-11-04, 22:45
Ja den där Arne är det väl ingen som vet något om? ;)

Själv är jag nog halvanonym. Har dock lagt ut bilder och varit med på träffar etc.
Jag lämnar dock inte ut min adress etc och talar heller inte om viktiga detaljer då jag inte direkt funnit någon anledning till att göra detta.

Jag anser dock att folk som hänger på Kolozzeum är såpass vettiga människor och dessutom intresserade av träning så om någon jag känner skulle känna igen mig här och gå in i min journal så får väl det vara hänt.

Om man hängt ett tag på ett och samma internetforum och varit hyffsat aktiv i olika trådar om både det ena och andra ämnet så är man nog troligen inte så anonym som man kanske trot. Med lite info här och lite där kan en proffsig stalker snabbt hämta ihop tillräckligt med information för att kartlägga en persons liv.


Jag försöker inte ens men vet redan väldigt mycket om vissa personer här på brädan eftersom de avsiktligt/oavsiktligt avslöjat väldigt mycket om sig själva och sin livssituation. Om jag skulle träffa dem i IRL så känns det nästan som att träffa en gammal kompis, detta är ju både på gott och ont.


Det kan dock vara tänkvärt att om man vill bli anonym så skall man undvika att berätta om var man bor, ålder, kompisar,arbetsplats, skola, föreningar, mail-adress.

Kanske självklart men det är lätt att något någon gång läcker ut och då är det plötsligt allmän info.

Jag minns vi hade en tråd för länge sedan där en kille hade massa fuffens för sig och sade att han kunde prata om det anonymt här på Kolozzeum. Efter lite "detektiv-arbete" av en annan medlem så visste snart alla, både namn, adress, person-nr etc om denna personen. Detta är bara ett exempel...

BigForre
2007-11-05, 01:12
Har fått erfara ett några gånger att man inte är så förbannat anonym här på brädan..

pragmatist
2007-11-05, 08:30
Jag tycker det är en mer intressant fråga varför någon inte vill vara anonym på ett internetforum, det är ju det de är till för. :)

Yes
2007-11-05, 09:34
2) inte så lämpligt att vara på nätet i huvudtaget om man arbetar som chef

(vill du se din chef i bara kalsongerna?)
Jag ser inte riktigt problemet. Jaha, chefen gillar träning och lägger upp bilder för att visa lite av sin utveckling för andra träningsintresserade - så...? Visst, hänger man här blir man kanske lite avtrubbad vad gäller halvnakna bilder på folk, men vadfan... så länge chefen gör ett bra jobb spelar det väl knappast någon roll hur många kalsongbilder han har lagt upp på ett interneforum?

Sen tycker jag väl iof att det av andra skäl egentligen är smart att vara lite anonym på nätet. Fast det blir samtidigt tråkigare om alla är det(och forum där användarna håller en hög grad av anonymitet tenderar att se förskräckliga ut om de inte modereras väldigt hårt).

coxie
2007-11-05, 09:49
Jag håller mig alltid hyffsat anonym på diverse forum på internet, jag håller helst ryggen fri så mycket det går.

Inte kul om det dyker upp gamla bilder och texter jag skrivit i jobbsammanhang om 5-10 år.

mini
2007-11-05, 09:51
Jag höll väldigt hårt på min anonymitet länge. Det är bara sista halvåret jag outat mig mer pga filmer jag velat ha feedback på eller skryta med. *flex* Jag har också varit snål med att lämna ut mailadress eller msn, det är bara ett fåtal som har. Mitt efternamn vet troligen bara de jag känner även utanför Kollo.
Jag ser inte varför jag inte skulle vara anonym. Mina åsikter är lika mycket mina vare sig jag sätter mitt namn under eller inte.

FreCKo
2007-11-05, 09:52
man känner igen mitt white man-affro på tusen meters avstånd när man väl sett det på bild, så jag kan aldrig vara anonym *cry*

z_bumbi
2007-11-05, 10:04
Mitt efternamn vet troligen bara de jag känner även utanför Kollo.

Med tanke på att du berättat var du tävlat så är det fullt möjligt att hitta efternamnet, om nu någon av någon anledning inte orkar skicka ett PM och fråga dig. :D

Löjtnant Blank
2007-11-05, 10:32
Jag la ut bilder en gång i tiden, men det är nog inget jag skulle göra om. Jag är bra mycket nojigare numer.

Rahf
2007-11-05, 11:35
Väldigt anonym förutom för de på Kolo som jag träffat. Bad modsen ta bort bilder på mig eftersom jag själv vill bestämma när såna ska komma upp. Är ju inte fäääärdig än! Kan ju inte dyka upp på bild och vara smalfet heller!

LadyInsane
2007-11-05, 11:36
man känner igen mitt white man-affro på tusen meters avstånd när man väl sett det på bild, så jag kan aldrig vara anonym *cry*

Eftersom det är ruuuskigt snyggt!;)

agazza
2007-11-05, 11:52
har samma nick överallt så dom som jag känner som ser nicket vet vem jag är, alla andra bryr jag mig inte om.

melancoolio
2007-11-05, 11:54
Är halvanonym då det är så jag trivs att vara. Sån är jag irl också, är inte den som syns överallt där jag befinner mig utan ligger gärna lite lågt.

machine gun
2007-11-05, 12:40
Har postat bilder på mig själv där man ser mitt ansikte, så min strävan efter att vara anonym kan knappast anses vara speciellt stor :D

Petf
2007-11-05, 12:55
lite halvanynom , inte lagt upp adress och sånt men en del bilder , dom bilder jag censurerat är pga av skum min när jag flexar osv .

zeusden1
2007-11-05, 15:30
lite halvanynom , inte lagt upp adress och sånt men en del bilder , dom bilder jag censurerat är pga av skum min när jag flexar osv .

Jag vet vem du är! *kissass*

Cilia
2007-11-05, 19:54
Jag vill vara anonym av samma anledning som Skuggan anger till stor del.
Jag är nog ganska anonym här vilket ändå inte hindrar mig från att träffa folk irl.
Alla respekterar att jag inte vill ha bilder postade och det uppskattar jag mycket