handdator

Visa fullständig version : Illamående av tung träning.


Diggler
2007-11-04, 00:33
Sitter ni och ruvar på några magiska tips hur man kan motverka att man blir illamående? (nära att kasta upp, precis samma som vid överdriven konditionsträning)

Förut fick jag bara detta när jag flamsade med högreps/superset o dyl, men numera kan jag bli riktigt illamående efter ett gäng set knäböj, benpress, marklyft eller stångrodd, trots att jag vilar 2-3 minuter mellan seten, och max kör 10-12 reps (oftast 3-6) Är det åldern/lönnfetman som tar ut sin rätt?

jwzrd
2007-11-04, 00:34
Låt bli kebaben kvarten innan passet?

Sonny.
2007-11-04, 01:02
Kanske införa 3 timmarsgräns på käk innan passet? Någon 'pre-workout drink' som gör dig kass i magen? Sådant blir för mig värre när jag gör något som snor åt sig blod av magen. Något som fungerar för mig är att nästan skippa vattnet helt under passet.

tjabon
2007-11-04, 01:57
Kan också må illa ibland när jag kör tungt: rygg, mark m.m.
om det är för nära inpå en rejäl måltid.
Ska jag kötta på, så äter jag lätt max. 2 timmar innan och
ser till att dricka ordentligt!

Arf Pingvin
2007-11-04, 01:59
Tung träning är inget problem, men jag kan bli lätt illamående av träning som ger mycket mjölksyra och/eller nyäten. 10:or i mark en förmiddag *spy*

Balken
2007-11-06, 19:41
jag kan bli grymmt illamående av ett riktigt tungt benpass med kort vila mellan seten osv.

Petf
2007-11-06, 20:42
maxreppare i benböj har fått en att kasta upp jaaa. fy fan

Fat tony
2007-11-06, 21:05
pröva att ta koffein, de ökar koncentration, fri sätter lite adrenalin och piggar upp

Mushan
2007-11-06, 21:16
Händer mig med ibland, mest när jag kör militärpress, typ sista "reppet" så känns det skitkonstigt i sidan och som om jag skulle spy. :/

muddler
2007-11-06, 21:31
förr var det så att varje benpass var en strid på inte spy nu-kniven... nuförtiden går det bättre.. kör liknande upplägg med set + reps nu som då.

skulle dock tippa på att det har med va man stoppat i sig innan och hur många reps man gör, förr när jag mådde som mest dåligt brukade jag dra några burgare inann, nu käkar jag "bra" mat istället, man mår bättre och presterar bättre
(skräpmaten äter jag tidigare på dan istället höhö)

Alucard
2007-11-07, 00:20
Har blivit detsamma för mig de senaste två gångerna jag tränat benen..En gång var det som att värsta baksmällan slog på som en blix från klar himmel efter jag kört hacksquat så jag var fan tvungen att gå hem
Nu är jag lite nojig inför mitt nästa benpass i veckan

Arnoldski
2007-11-07, 08:05
Efter ett benpass är jag mycket ofta helt säker på att jag håller på att få influensa, men det ger sig på nån halvtimme-timme...

-Det är bara ett tecken på att du jobbat duktigt!