handdator

Visa fullständig version : Zibbes journal mot bättre kropp & vetande!


Sidor : [1] 2

Zibbe
2007-11-03, 20:08
Tjena tjena allesammans. Har efter mycket om och men bestämt för att starta en journal här på Kolo, både för att jag själv på ett enkelt sätt ska hålla koll på mina framsteg och även lite feedback/tips från er andra :thumbup: Lite påtryckning från Gibfel här på kolo fick man ju också ^^

Jag kan ju börja att berätta lite om mig själv. Jag heter Sebastian och är 17 år sedan i juli. Läser naturvetenskapligaprogramet på gymnasiet som också tar det mesta utav min fritid, annars tränar jag och träffar kompisar. Som folk gör mest med andra ord.

Min barndom var relativt oaktiv och jag var under många år ganska duktigt överviktig. Detta har också varit anledningen till att jag fram tills i våras har haft en överlag dålig inställning till träning. Det hela började med att vi genom skolan fick gratis gymkort. Sen så började ett gäng kompisar att träna regelbundet tre dagar i veckan. Själv tänkte jag inte mycket på detta utan följde lite motsträvigt med, kunde vara trevligt att vara lite social tänkte jag.

Efter ett tag så märkte jag att detta var ju redigt kul! Kände att jag blev starkare sakta men säkert (har annars alltid varit en "svagis" så några mastodont vikter blir det tyvärr inte än iallafall *cry* ), plus att det som sagt var ett ypperligt tillfälle att umgås med kompisar i en annars så stressig vardag. Tiden gick och det blev sommar, och allt vad det innebär. Vid det här laget så hade jag också blivit mycket starkare än när jag började träna och var fast beslutad om att äntligen bli mer eller mindre "rippad". Började därför köra splitpass på gymmet och både sprang och cyklade minst en gång per dag. Här skulle det brännas tänkte jag. Detta pretantiösa projekt fick jag dock äta upp ganska snart men en smärtsam knäskada (löparknä typ 2 hette det tydligen sa läkaren)och denna har ännu inte släppt. Därav har jag inte kunnat köra ben på ett seriöst sätt sen i början av sommaren. Kan ju förklara varför mina ben inte ser ut som de borde...

Nuförtiden är de dock mycket bättre och kan göra praktiskt taget alla övningar på ett bra sett ( förutom några av de viktigaste..benpress, knäböj och benspark). Därför kommer mina framtida benpass se lite lustiga ut med endast lätta framsidaben- och pressövningar i rehab syfte. Alla andra kan jag dock köra på som vanligt vilket jag kommer att göra, och det är även där jag står idag.

Lite "stats" om mig själv är väl alltid bra att ta med:

Ålder: 17 år
Längd: 174 cm
Vikt: 73.4 kg vid senaste vägningen
Kroppsfett: 15.6%

Kommer försöka väga mig regelbundet och även samtidigt mäta kroppsfettet och se så att detta håller sig på en rimlig nivå samt få reda på om jag behöver öka eller minska kalorintaget. Ska försöka uppadatera dessa uppgifter så ofta jag kan.

Några pb:s kan jag dock tyvärr i presentera utav den enkla anledning att jag inte har maxat redigt någon gång *slap* får väl uppdatera i sinom tid.

Mitt nya träningsschema kommer förlja konceptet MAX-OT med lite färre reps och även färre set, ska tydligen få musklerna att växa lite extra sägs det ju. ; P Kardioträningen ska jag hålla förhålladevis låg för att tillåta maximal muskelväxt. Mina tillskott kommer bestå av en hemmagjord gainer (då min riktiga gainer har tagit slut för tillfället) på mjölk, vassleprotein och oboy ( :D ). Äter så att jag ligger på kaloriplus gör jag redan sen en tid tillbaka när jag inte hade ökat i muskelmassa alls på ett tag så där kommer jag hålla mig på samma sätt (om inte noggrannare undersökning av vågresultat visar något anant : P).

Denna "bulk" planerar jag hålla på med i cirka tolv veckor för att sedan deffa mig till sommaren och även till mönstringen till hösten -08.

Dagsformsbilder får jag se ifall jag fixar upp ^^ tror dock polarna i skolan skulle tycka att faktumet att jag lägger upp bilder där jag försöker spänna mig är väldigt bekvämligt att reta sig på.

Det var väl det om mig än så länge. Hoppas det inte blev för segt att tugga sig igenom :smash: Hoppas på mycket feedback och kritik! Ju mer, desto mer kan jag förbättra mig ju! På återseende på måndag med ett benpass!

// Zibbe

Roobinw90
2007-11-03, 21:26
okej gytt med en nya journal, lycka till :thumbup:

Zibbe
2007-11-03, 22:51
Tack för uppmuntran Roobin :) På måndag smäller det! Kommer med update då

X-ecuter
2007-11-03, 23:03
skall följa dig med :) dock är det rätt bra BF på den vikten/längden för den åldern tror jag? :D


skall bli gött när lite pass kommer upp framöver

KÄMPA PÅ // X

Zibbe
2007-11-03, 23:30
Nae bra och bra vet jag inte :P Medel har jag för mig låg på mellan 15 och 18 procent så jag är nog ganska medel nuförtiden :) Sjukt avis på brorsan dock som utan att ha tränat alls ligger på 9.7% :( Hans deff var väl TV och World of Warcraft.

Nimille
2007-11-04, 11:53
Looking good, ska följas :)
Lycka till!

Zotriq
2007-11-04, 13:38
Några stats i tillexempel bänk ,knäböj osv ?

Zibbe
2007-11-04, 14:44
Skrev tidigare att jag inte har maxat riktigt någon gång och därav har jag inga riktiga "stats" ännu...men jag kommer skriva in veckans träning och då kan du ju kika in och se efter om du har lust ;)

Crille666
2007-11-04, 18:18
Härligt med en ny journal ska följas.

gibfel
2007-11-04, 20:25
Tjena lill-sebbe:D Kollar in i journalen precis som jag sa! Ska bli kul att se vad och hur ofta du tränar*flex*
Syns i skolan:)

Zibbe
2007-11-04, 20:29
Kul att du kollade in Svante :) Ska börja köra 5-split nu igen med gymmet varje vardag. :) Tyckte det var skönare/bättre än 3-split. Håll tummarna för mig :thumbup:

Zibbe
2007-11-05, 19:34
Hej igen alla!:D

Dags för min första update på den här journalen. Dagens träning blev ett axel- och trapspass. Jag skulle egentligen kört ben idag men hade fortfarande känningar ifrån marklyften i fredags och jag kände att det blev bättre att flytta benen tills onsdag så jag kan köra riktigt. Nog om det, här kommer dagens pass och lite reflektioner.

Axlar:
Militärpress:
35kg 5x3 (fritt + utan ryggstöd)

Hantelpress med handrotation:
14 kg 10x1
16 kg 7x1
16 kg 5x1 + 18kg 2 reps

Lateral raise:
9 kg 7x1
10 kg 5x2

Traps:
Shrugs i smith:
60 kg 10x1
70 kg 7x1
70 kg 5x1

Drag till hakan:
20 kg 10x1
30 kg 5x1
30 kg 4x1 (ska inte smussla med att dessa blev lite ostrikta, kanske sänker lite till nästa pass)

+ Lite vikt test i lateral raise maskinen.

Total tid: ca 50 min.

Reflektion: Tyckte det var ett bra pass idag om jag ska fatta mig kort, trots att det kändes lite ovanligt med militärpressen och shrugsen som är nya övningar för mig. Lyckades också klara mig undan någon större smärta ifrån min axelskada som jag hade för en tid sen, skönt att den börjar lägga sig :) Det ända jag egentligen kan klaga på är att jag (eftersom jag inte visste vad jag tog i militärpress) inte värmde upp på ett optimalt sätt. Började på för hög vikt och tröttade ut axlarna i förtid. Därför hoppas jag på att klara 37.5 nästa pass när jag värmt upp riktigt :thumbup: Kommer antagligen också börja köra lateral raise maskinen istället för med hantlar. Jag vet att det ger mer med hantlar men jag känner också att jag får ont i axeln när jag gör med hantlar vilket jag inte får i maskinen, vill ju inte göra axeln mer illa än vad jag har gjort.

Har även en fråga till folk som läser här angående militärpress. Bör man göra den med eller utan ryggstöd? Fritt eller smith?

På återseende // Sebbe :)

Zibbe
2007-11-06, 18:30
Hej igen!

Idag var det dags för ett mag/armpass. Trevligt måste jag säga, gillar att träna armar. *flex* Kan ju börja med att rabbla upp armpasset.

Armar:
Biceps:

Stående skivstångscurl:
30kg 6x1
32.5kg 4-5x2

Alternerade hantelcurl:
14kg 7-8x3 (aningen lätt, synd att det inte finns 15kg hantlar på gymmet :( Hade varit perfekt)

Curl i kabelhiss:
25kg 6x1
27.5kg 5x1 (TUNGT! AARGH!*grr27* )
25kg 6x1

Triceps:

Liggande tricepsträck (aka. skullcrusher eller frenchpress):
26.5kg 5x3

Kickbacks:
10kg 5x3

Pushdowns i kabelhiss:
27.5kg 8x1
30kg 6x1
30kg 5x1

Mage:

Crunch i kabelhiss:
45kg 5x3

Lutande sit-up:
Kv+15kg 6x3

Benres i ställning:
"Benen" 20x2

Tid: 80min

Reflektion: Åter igen ett helt godkänt pass. Fick bra kontakt och pump i både triceps och biceps. Magen började jag dock inte känna nån pump i förrens jag började med de hög reppade benlyften. Kanske svarar just magen bättre på högre reps? Det jag dock kan beklaga mig över är återigen att jag inte hade full koll på mina vikter i någon av de båda startövningarna för armar. Klarade 32.5 med lite fusk i sista setet och mitt mål är att vid nästa bicep pass klara alla tre set med 32.5. Hoppas även på att klara ytterliggare 2.5kg i frenchpress när jag värmt upp på rätt sätt. Har märkt att en korrekt uppvärmning gör massor för lyftresultatet! Men förutom detta så var passet superbt! :hbang: :D

// Sebbe

Mr. D
2007-11-06, 20:12
Ser ju bra ut det här du! :D

Fina vikter i skivstångscurlen må jag säga, prova kör med en curlbar om du har en tillgänlig, mkt skönare att köra med ;) :thumbup:

Kommer att försöka att följa den här! :D
Lycka till i forsättningen!

Zibbe
2007-11-06, 20:37
Ser ju bra ut det här du!

Fina vikter i skivstångscurlen må jag säga, prova kör med en curlbar om du har en tillgänlig, mkt skönare att köra med ;) :thumbup:

Kommer att försöka att följa den här!
Lycka till i forsättningen!

Tack för de värmande orden :) Känndes skönt att höra! Och angående om att använda curlbar istället håller jag med om att det är skönare, men programet jag kör efter säger strikt att det ska vara en rak stång *mini* Men jag hoppas det ligger någon baktanke med att använda en rak istället för en curlbar, annars vore det ju bara dumt att köra med rak imo. :smash:

Mr. D
2007-11-06, 21:57
Tack för de värmande orden :) Känndes skönt att höra! Och angående om att använda curlbar istället håller jag med om att det är skönare, men programet jag kör efter säger strikt att det ska vara en rak stång *mini* Men jag hoppas det ligger någon baktanke med att använda en rak istället för en curlbar, annars vore det ju bara dumt att köra med rak imo. :smash:

Vad är det för program? :) Skriv upp vilka dagar du skall köra och vad du skall köra de respektive dagarna :) Vill bara se vad det är för schema =)

Zibbe
2007-11-06, 22:50
Max - OT heter programet som jag kör efter :) Kollade upp det på internet och det har fått bra kritik samt fanns som ett fullständigt program med övningar, reps och set. Dock så tränar man nästan aldrig samma grej motsvarande dag vecka efter vecka :MrT: Lite sporadiska pass då med andra ord. Har du lust kan jag skicka pdf:en med programet. :D

gibfel
2007-11-07, 00:12
Nu skriver jag här inne Sebbe:P Jobba på!!! Sen blir det paintball till helgen din slashas:D

Mr. D
2007-11-07, 07:54
Max - OT heter programet som jag kör efter :) Kollade upp det på internet och det har fått bra kritik samt fanns som ett fullständigt program med övningar, reps och set. Dock så tränar man nästan aldrig samma grej motsvarande dag vecka efter vecka :MrT: Lite sporadiska pass då med andra ord. Har du lust kan jag skicka pdf:en med programet. :D

Låter bra du! :) Eller så kan du bara lägga upp en länk till sidan där programmet är =)

Zibbe
2007-11-07, 16:21
Låter bra du! :) Eller så kan du bara lägga upp en länk till sidan där programmet är =)


Hehe det skulle jag ju kunna göra ;) får se om jag hittar den igen så kan jag skicka. *slap*

Zibbe
2007-11-07, 16:42
Hej igen!

Jag ska nu rapportera in dagens pass som var ett benpass. Ett mycket lyckat pass måste jag säga :) Klarade nämligen trots mina tvivel och min skada köra knäböj för första gången i mitt liv!*flex* Ååh vad man har längtat efter att kunna köra dem alltså :D Hade dock antagligen inte klarat det utan mina knäskydd och lite extra tejp under knäskålen. Men här kommer iallafall passet, mer åsikter kommer i reflektionen.

Knäböj:
55kg 8x1
57.5 6x2

Raka marklyft:
85kg 8x1
87.5kg 6x1
87.5kg 5x1

Vadpress:
80kg 8x1 (Det gick ju lätt upp idag ju!)
85kg 6x1 (Nu börjar det ta sig, men mer finns det att klämma ur)
90kg 6x1 (Trodde inte jag skulle klara 6st, men det gjorde jag bevisligen. Bud på höjning nästa pass. Ska ju egentligen bara precis få upp 5 st.)

+ Lite lätt benspark för sakens skull, kände mig dock redan hyffsat körd i framsida ben efter knäböjen.

17.5kg 10x2

Tid: ca 50-60 min

Reflektion: Ett redigt lyckopass för mig idag! Trodde aldrig att jag skulle kunna köra knäboj redan. Kände även att det fanns mer att pressa ur i böjen, nästa pass blir det 60kg som gäller, kanske 62.5kg om jag känner mig laddad!

Marklyften kändes även mycket bra men jag hade fortfarande lätt träningsverk sedan senaste marlyftspasset *gah!* Hoppas även här på höjning till nästa gång då jag kände att jag kunde kört ut mig lite till, något runt 90 - 92.5kg hade jag tänkt mig.

Vadpressen kändes bra, hade tydligen ökat med 15kg sedan jag körde den senast :) Känns ju alltid bra! Resten kan ni läsa ovan angående vadpressen.

Over and out! // Zibbe

tommie-92
2007-11-07, 22:00
Detta skall följas med intresse! Ser riktigt bra ut, bara kriga på!

/92:an tommie

Zibbe
2007-11-07, 22:35
Detta skall följas med intresse! Ser riktigt bra ut, bara kriga på!

/92:an tommie

Riktigt taggad nu! Krigar på som utav he*vete :D Hoppas på att gå upp 3-4kg fram till vecka fem, sen blir det deff minst lika intensivt :) Becahen och mönstringen är målen :)

X-ecuter
2007-11-07, 22:47
SOrry om jag förstörde din vision :D men till saken hör att jag väger mer än dig och således borde pressa upp lite tyngre vikter än dig :hbang: men ha inte det att skylla på din late fan dem dagarna det går dåligt, du skall kämpa !!!!!!!!:hbang: :devil:

Bra pass förrästen :)

Mvh// X

Zibbe
2007-11-08, 10:39
Hej igen och tack för alla fina kommentarer! Känns väldigt bra när folk stöttar en som ni gör!

Dagens pass var ett ryggpass. Dock blev det tyvärr inte optimal träning eftersom jag var tvungen att känna in vilka vikter jag ligger på för tillfället på de olika övningarna (killen med kollen....NOT!). Men jag känner ändå att jag fick hela ryggen genomkörd med en hel del roliga överraskningar.

Latsdrag (mot bröstet)

65kg 6x1 (Lite för lätt)
67.5kg 6x1
67.5kg 5x1

Sittande rodd:

45kg 7x1 (lite för lätt, men antagligen bra ifall jag kör helt strikt)
47.5kg 6x1 (Det här känns helt ok, inte allt för ostrikt heller)
52.5kg 4x1 (Hmm lite för mycket, började bli lite för ostrikt)
50kg 5x1 (Blir nog detta jag kör på nästa pass)

Skivstångsrodd (fritt)

20kg 10x1
30kg 10x1
40kg 8x1
45kg 8x1
50kg 6x2 (Kände mig inte helt utkörd, bör nog kunna pressa ur 55kg nästa pass)

Goodmornings (första gången)

20kg 10x1
30kg 10x1
35kg 8x1
40kg 8x1
45kg 6x1
50kg 6x1
55kg 6x1
57.5kg 6x1
60kg 5x1
62.5kg 5x1 (Kändes som en bra vikt detta. Blir nog den här vikten nästa pass, eventuellt 65kg om jag känner mig pigg)

Nedrerygg i maskin:

fulltmag. (65kg +2.5kg) 7x3 (Får nog börja köra hyperextensioner istället. Bara det att vikterna är så otympliga att hålla :( )

+ lite extra knäböj för att öva lite teknik. Tilllika bättre resultat än igår! 62.5kg 5x1! Och jag kände fortfarande att det fanns mer att pressa ur! Nästa pass blir det minst 65kg! :D

PS. Märkte att jag har skrivit seten/repsen i fel ordning. Så till er som tror jag kör ettor så kan jag säga att jag inte gör det :) Jag kör 5:or eller 6:or DS.

Reflektion: Inte ett riktigt byggarpass om jag ska vara ärlig. Mer ett "lära sig vikterna" pass, och nu när jag vet vikterna så kan jag köra loss på riktigt! Så jag kan ju säga att träningen sätter igång på allvar nästa vecka :) Blev lyckligt överraskad över mina resultat på både knäböjen och goodmorningsen. Ingen vikt att skryta över men känner mig ändå nöjd med tanke på att jag inte tränat ben sen innan sommaren. Det är bara att kriga på!:hbang:

// Zibbe

Mr. D
2007-11-08, 11:10
Hehe det skulle jag ju kunna göra ;) får se om jag hittar den igen så kan jag skicka. *slap*

Vad bar :) Ser ju ut att rulla på fint med vikterna här ser jag också :thumbup: fortsätt jobba på *flex*

tommie-92
2007-11-08, 17:26
Hej igen och tack för alla fina kommentarer! Känns väldigt bra när folk stöttar en som ni gör!

Dagens pass var ett ryggpass. Dock blev det tyvärr inte optimal träning eftersom jag var tvungen att känna in vilka vikter jag ligger på för tillfället på de olika övningarna (killen med kollen....NOT!). Men jag känner ändå att jag fick hela ryggen genomkörd med en hel del roliga överraskningar.

Latsdrag (mot bröstet)

65kg 6x1 (Lite för lätt)
67.5kg 6x1
67.5kg 5x1

Sittande rodd:

45kg 7x1 (lite för lätt, men antagligen bra ifall jag kör helt strikt)
47.5kg 6x1 (Det här känns helt ok, inte allt för ostrikt heller)
52.5kg 4x1 (Hmm lite för mycket, började bli lite för ostrikt)
50kg 5x1 (Blir nog detta jag kör på nästa pass)

Skivstångsrodd (fritt)

20kg 10x1
30kg 10x1
40kg 8x1
45kg 8x1
50kg 6x2 (Kände mig inte helt utkörd, bör nog kunna pressa ur 55kg nästa pass)

Goodmornings (första gången)

20kg 10x1
30kg 10x1
35kg 8x1
40kg 8x1
45kg 6x1
50kg 6x1
55kg 6x1
57.5kg 6x1
60kg 5x1
62.5kg 5x1 (Kändes som en bra vikt detta. Blir nog den här vikten nästa pass, eventuellt 65kg om jag känner mig pigg)

Nedrerygg i maskin:

fulltmag. (65kg +2.5kg) 7x3 (Får nog börja köra hyperextensioner istället. Bara det att vikterna är så otympliga att hålla :( )

+ lite extra knäböj för att öva lite teknik. Tilllika bättre resultat än igår! 62.5kg 5x1! Och jag kände fortfarande att det fanns mer att pressa ur! Nästa pass blir det minst 65kg! :D

PS. Märkte att jag har skrivit seten/repsen i fel ordning. Så till er som tror jag kör ettor så kan jag säga att jag inte gör det :) Jag kör 5:or eller 6:or DS.

Reflektion: Inte ett riktigt byggarpass om jag ska vara ärlig. Mer ett "lära sig vikterna" pass, och nu när jag vet vikterna så kan jag köra loss på riktigt! Så jag kan ju säga att träningen sätter igång på allvar nästa vecka :) Blev lyckligt överraskad över mina resultat på både knäböjen och goodmorningsen. Ingen vikt att skryta över men känner mig ändå nöjd med tanke på att jag inte tränat ben sen innan sommaren. Det är bara att kriga på!:hbang:

// Zibbe


fan jag läser det här, då vill jag bara fylla 16 ännu fortare, så man hamnar på ett riktigt gym. Fina vikter du kör på asså!

Zibbe
2007-11-08, 19:18
fan jag läser det här, då vill jag bara fylla 16 ännu fortare, så man hamnar på ett riktigt gym. Fina vikter du kör på asså!

Tack :em: Antagligen första gången jag hör det ^^ Men än finns det massor med plats för förbättring! Kommer köra på tills ni blir tvungna att bända loss mina kalla händer från skivstängerna och hantlarna :devil: :D

Zibbe
2007-11-09, 19:04
Hej igen!

Dags för in rapport av fredagens träning. På schemat stod det bröstpass. Idag så hade jag tänkt att det skulle bli ännu en "lära känna vikterna" dag då jag inte hade full koll på vikterna här heller :em: Men det skulle visa sig att bli mycket mer än så. Här kommer iallafall passet.

Bänkpress:

60kg 3x5 ( ja nu har jag börjat skriva seten före repsen ^^)

Lutande hantelpress:

22kg 3x6

Pecdec: (kände mig helt slut i bröstet vidd et här laget, därav lite bristande vikt den här gången)

55kg 1x7
55kg 2x5-6 (lite långsammare än första dvs. mer strikt)

Reflektion: Bästa passet på hela veckan! Blev redigt lycklig över både bänkpressen och hantelpressen, som jag ökade i. Körde på 18kh hantlarna förra veckan så det var ett stort hopp. Hade även som mål att klara 60kg 3x5 den här veckan. Förra veckan så klarade jag med nöd och näppe 60kg 1x2. Jag skulle gissa på att alla ökningar den här veckan är direkt beroende utav att jag prektiskt taget har tryckt i mig mat. Har säkert ätit 50% mer den här veckan än tidigare veckor. verkar bli att fortsätta med det! Redigt glad med andra ord och laddad inför nästa vecka. På återseende då om inte tidigare. Auf wiedersehn(?)!

//Zibbe *flex*

ZyphoX
2007-11-09, 21:03
Får följa denna journalen också då, med tanke på att jag följer Gibfel. Så det inte blir någon avundsjuka ;).
Hoppas du maxar i bänk/böj/mark snart så man får se hur långt efter jag ligger. Alltid kul att ha något att jobba efter ;D.

Zibbe
2007-11-09, 22:38
Får följa denna journalen också då, med tanke på att jag följer Gibfel. Så det inte blir någon avundsjuka ;).
Hoppas du maxar i bänk/böj/mark snart så man får se hur långt efter jag ligger. Alltid kul att ha något att jobba efter ;D.

Haha utgå inte ifrån det ;) Verkar vara gott om krut i dig ju.

ZyphoX
2007-11-10, 00:37
Haha utgå inte ifrån det ;) Verkar vara gott om krut i dig ju.

Möjligtvis jämfört med min kroppsvikt. Men inte generellt sett ^^.

Zibbe
2007-11-10, 16:21
Har även kommit upp med ett fast schema nu som jag tänkte att jag kunde skriva upp:

Mådang: Ben & vader
Tisdag: Armar & mage
Onsdag: Axlar och trapezius
Torsdag: Rygg
Fredag: Bröst

Funderar på att eventuellt byta ut axel-passet mot benpasset. Blev nämligen väldigt trött i triceps ett par dagar efter senaste passet och jag misstänker att detta skulle kunna hämma axelpasset negativt.

//Zibbe

Zibbe
2007-11-11, 18:44
Jaja det lär jag ju märka efter den här veckan. Så imogon nalkas benpass :D:) Hoppas på att jag ska kunna köra minst 65kg i knäböj ā 5 reps ā 3 set. Vore kul att känna på 70 kilo också :D Önska mig lycka till!

// Zibbe

ZyphoX
2007-11-11, 18:46
Lycka till! :thumbup:

gibfel
2007-11-11, 21:56
Visar min närvaro i tråden igen:D Bra jobb med hantelpressen speciellt i fredags! Träning ger färdighet;)

jojjep91
2007-11-12, 09:33
Det ser ju bra ut det här :)

tycker dem raka marklyften var helt ok vikter ;) :thumbup:! har själv inte provat mer än 70kg tror jag.

SajCo
2007-11-12, 16:37
ser bra ut , bara att kämpa på :)

tommie-92
2007-11-12, 16:58
Hur gick det med ben passet idag då? :D

Zibbe
2007-11-12, 19:25
Hur gick det med ben passet idag då? :D

Hehe det gick riktigt bra faktiskt! Långt över mina förväntningar :D Och här kommer det:

Knäböj:

65kg 1x8 (pb redan här ^^ Men mer ska ur!)
67.5kg 1x8 ( :O pb igen... :P )
70kg 1x8 ( ..och igen!)
72kg 1x8 ( Kändes rätt slut efter detta, men jag ska ju egentligen precis klara 5 reps...så det blir att lassa på mer.)
75kg 1x6 ( fan vad gott att klara det! Men nästa pass blir det 77.5kg! Femman ska sitta!)

Raka marklyft:
90kg 3x6 (Känndes rätt bra det här passet. Men nästa pass ska det allt bli 92.5kg! Eller jag hoppas på det iallafall ^^ Ska ge järnet!)

Vadpress:

90kg 3x6 (Blir nog att kila fast en 2.5:a vid vadpressen nästa vecka. 95 är nog lite väl häftigt ännu ^^.)

Reflektion: Ooo benpasset är för tillfället mitt favoritpass :) Har verkligen längtat efter att kunna köra det. Att vikterna gick upp bra också gjorde det hela ännu bättre. Kan ju säga att målet på 65kg blev knäckt ;) Rätt nöjd nu faktiskt, även om det är lite jämfört med många här. Bra pass med andra ord.

Syns imorgon, då blir det armpass :thumbup: Synes!

tommie-92
2007-11-12, 19:39
Hehe det gick riktigt bra faktiskt! Långt över mina förväntningar :D Och här kommer det:

Knäböj:

65kg 1x8 (pb redan här ^^ Men mer ska ur!)
67.5kg 1x8 ( :O pb igen... :P )
70kg 1x8 ( ..och igen!)
72kg 1x8 ( Kändes rätt slut efter detta, men jag ska ju egentligen precis klara 5 reps...så det blir att lassa på mer.)
75kg 1x6 ( fan vad gott att klara det! Men nästa pass blir det 77.5kg! Femman ska sitta!)

Raka marklyft:
90kg 3x6 (Känndes rätt bra det här passet. Men nästa pass ska det allt bli 92.5kg! Eller jag hoppas på det iallafall ^^ Ska ge järnet!)

Vadpress:

90kg 3x6 (Blir nog att kila fast en 2.5:a vid vadpressen nästa vecka. 95 är nog lite väl häftigt ännu ^^.)

Reflektion: Ooo benpasset är för tillfället mitt favoritpass :) Har verkligen längtat efter att kunna köra det. Att vikterna gick upp bra också gjorde det hela ännu bättre. Kan ju säga att målet på 65kg blev knäckt ;) Rätt nöjd nu faktiskt, även om det är lite jämfört med många här. Bra pass med andra ord.

Syns imorgon, då blir det armpass :thumbup: Synes!

starka faaaaen!!

titta mitt pass, ganska så omotiverat idag :/

Zibbe
2007-11-12, 19:55
starka faaaaen!!

titta mitt pass, ganska så omotiverat idag :/

:em: Taack :D Kan även lägga ett tack till min träningskompis som pushade mig på knäböjen :) Snel hest!
Känner mig redan riktigt laddad inför imorgon :D Börjar känna mig lite som träningsnarkoman faktiskt ^^ Men hellre träningsnarkoman är något annat, detta blir man iallafall fit utav :thumbup: Hoppas jag iallafall...:P

ZyphoX
2007-11-12, 20:03
:em: Taack :D Kan även lägga ett tack till min träningskompis som pushade mig på knäböjen :) Snel hest!
Känner mig redan riktigt laddad inför imorgon :D Börjar känna mig lite som träningsnarkoman faktiskt ^^ Men hellre träningsnarkoman är något annat, detta blir man iallafall fit utav :thumbup: Hoppas jag iallafall...:P

Skönt när man har polare med sig som kan pusha!

Om du inte tränar för mycket så kommer du nog bli ganska fit ska du se!

tommie-92
2007-11-12, 20:09
:em: Taack :D Kan även lägga ett tack till min träningskompis som pushade mig på knäböjen :) Snel hest!
Känner mig redan riktigt laddad inför imorgon :D Börjar känna mig lite som träningsnarkoman faktiskt ^^ Men hellre träningsnarkoman är något annat, detta blir man iallafall fit utav :thumbup: Hoppas jag iallafall...:P

Att vara träningsnarkoman är bara positivt i mina öron Måste bara se till att vila tillräckligt!

Zibbe
2007-11-12, 20:15
Skönt när man har polare med sig som kan pusha!

Om du inte tränar för mycket så kommer du nog bli ganska fit ska du se!

Inte tränar för mycket? :krampus Brukar det inte vara tvärtom? :D

Zibbe
2007-11-12, 20:16
Att vara träningsnarkoman är bara positivt i mina öron Måste bara se till att vila tillräckligt!

Ingen fara :thumbup: Vilar HEEELA helgen och under veckorna äter jag som attan för tillfället :):D

jojjep91
2007-11-13, 13:05
gött de!

tar själv en vilo vecka för o fixa till livets beskymmer lite ;)

tommie-92
2007-11-13, 16:19
Nu du Zibbe behöver du inte vänta längre än 2 timmar till, sen får du dagens armpass, fast med lite andra saker inkastat också *whistle*

tommie-92
2007-11-13, 19:11
Nu du Zibbe behöver du inte vänta längre än 2 timmar till, sen får du dagens armpass, fast med lite andra saker inkastat också *whistle*

när kommer ditt pass in här så jag får läsa? *cupid*

Zibbe
2007-11-13, 19:28
Nu kommer säkert tommie bli en glad pojk :P Den jäkeln knäckte mig i armpasset, fattar inte hur han kan ha ökat så mycket! Jefla lyllo! Här kommer iallafall mitt pass. Inget vidare om jag ska vara ärlig.

Biceps:
Skivstångscurl (rak stång):

32.5kg 1x6
35kg 3x5 (tja vad ska man tycka...PB men fortfarande omsprungen av Tommie:cryout: Plus att de två sista blev det lite cheat på...men vafan shit happens.)

Hantelcurl (satte PB här idag, men Tommie tog bort min glädje! Jefla skurk :D :

16kg 2x6
16kg 1x5

Hammercurl:

14kg 3x5

Triceps:

Smalbänk:

50kg 1x6 (Hmm..helt okej! Andra gången jag smalbänkar. Prövar att öka.)
52.5kg 1x4 (Bah fastnade på femte reppen och fick inte upp stången...Tur att en klasskamrat var där...fan vad klen man känner sig :( )
50kg 1x5 (vevade för mycket, fan vad drygt detta var idag. Men nästa pass blir det garanterat 52.5kg. Måste skärpa mig nu känns det som.)

Frenchpress: (gick ju helt okej förra gången, så idag ville jag öka. Men jag sög idag...så det blev lite kass teknik. Nästa pass ska jag nog börja på 29kg och i sista köra på den gamla.)
29kg 3x5

Pushdowns: ( Puh äntligen lite återbäring...ett PB iallafall)
32.5kg 2x5
30kg 1x6
20 1x25 (skulle tävla med en kompis :) Jag vann trot eller ej ^^)

Reflektion: Mitt första skitpass skulle jag vilja säga. Lyftes upp lite utav de nya pb:na men det var ingen ordning överhuvudtaget. Hade planerat att köra superset med alla övningar men det blev så rörigt när jag skulle värma upp. Totalt pannkaka med andra ord. Var även lite för ivrig att öka vilket gjorde passet ganska ineffektivt när jag skulle pröva nya vikter. Men det måste väl finnas dåliga pass också, så man kan lära sig vad man INTE ska göra. Hoppas morgondagens pass går bättre, då är det axlar som ska piskas. Wish me luck!

//Zibbe

Zibbe
2007-11-13, 19:29
när kommer ditt pass in här så jag får läsa? *cupid*

Åååh du vet innerst inne att du > mig va ;)? Därför du vill läsa :P

Mr. D
2007-11-13, 19:48
Du kan ta det lugnt Zibbe! Du tar han snart ska du se *flex*:thumbup:

Zibbe
2007-11-13, 19:55
Du kan ta det lugnt Zibbe! Du tar han snart ska du se *flex*:thumbup:

Jag kan ju hoppas :):devil: Ska köra på iallafall...någon gång borde vi ju hamna på samma om jag har tur :smash:

tommie-92
2007-11-13, 19:59
du tar snart mer än mig, jag är faktiskt inte speciellt stark (A)
meen jag ville ju se vad du åstadkommit idag på ditt armpass, jag blev ju utmanad ;), du tvingade mig att prestera sådär pass, har haft det inom mig ett tag nu ;), min tid är förbi snart är jag klen som en bebis igen!

ZyphoX
2007-11-13, 20:01
Alla pass kan inte vara bra pass ;). Men bara lugn, du är snart ifatt Tommie ska du se.

Hörde dessutom att du pratat med Brunell om att komma till Rödeby och gymma med oss? Det hade varit kanontrevligt! :thumbup:

Zibbe
2007-11-13, 20:03
För att göra båda till lags så säger jag att jag ska bli lika stark som dig :) Då vinner ingen, men ingen "förlorar" ^^ kan även tillägga att jag var skitklumpig idag på gymmet :( Lyckades ge mig själv en fläskläpp idag när jag skulle lassa av vikterna efter frenchpress. Hade lagt stången i balans på en bänk och tänkte inte på faktumet att stången skulle vippa över ifall jag tog av på ena sidan >_< Det märkte jag dock snart när änden slog mit rakt över läppen. Tur att det var plast på ändarna iallafall...annars hade nog tänderna rykt *cry*

@ Zyphox: Ja föffan :) Hade ingen aning om att du kände honom. Vi är gamla bf2 polare han och jag ;P Vore kul om vi kunde köra nåt pass vi tre, typ någon helg eller så vore soft.

ZyphoX
2007-11-13, 20:12
@ Zyphox: Ja föffan :) Hade ingen aning om att du kände honom. Vi är gamla bf2 polare han och jag ;P Vore kul om vi kunde köra nåt pass vi tre, typ någon helg eller så vore soft.

Ja, han sa det när jag snackade med honom på MSN nyss. Han har varit hemma hos mig och lirat Guitarr Hero 3 tidigare idag också. Var ju tvungen att krossa honom *flex*.
Men det tycker jag verkligen vi ska göra :).

Zibbe
2007-11-13, 20:39
Ja, han sa det när jag snackade med honom på MSN nyss. Han har varit hemma hos mig och lirat Guitarr Hero 3 tidigare idag också. Var ju tvungen att krossa honom *flex*.
Men det tycker jag verkligen vi ska göra :).

Någon lördag eller söndag vore najs, tror nog söndag blir bäst eftersom du ändå tränar då ;)

ZyphoX
2007-11-13, 21:55
Någon lördag eller söndag vore najs, tror nog söndag blir bäst eftersom du ändå tränar då ;)

Det låter bra det! För söndagar är roligast! Ryggträning *cupid*

jojjep91
2007-11-14, 15:16
Bra hantelcurls! ;)

Zibbe
2007-11-14, 18:41
Godafton alla viktlyftare!

På schemat idag stod det axlar och trapezius (stavning?). Ofta ett roligt pass men var inte fullt så roligt som vanligt idag. Mer om detta i reflektionen.

Militärpress:
35kg 1x6
37.5kg 1x6 PB!
37.5kg 1x5 PB!

Hantelpress:

16kg 3x7 (Bah :( Lite för lätt, fast 18kh hantlarna är för tunga i bottenläget när jag ska få upp dem. Gör ont i min axel då *cry* Antar att jag får pumpa lite fler reps på 16kg innan jag kan gå över till 18 hantlarna.)

Deltoidraise i maskin:
Blev inget....anledning i reflektionen. Kände mig dock rätt mör i axlarna redan nu.

Drag till hakan:

25kg 1x8
27.5kg 1x5
30kg 1x4 (striktare än förra gången :) Det var ju bra iallafall. Blir nog att köra hårt och skoningslöst på 27.5kg, kanske börja på 30kg och köra 27.5 på det sista setet.)

Shrugs i smith:

75kg 3x6PB! (+ 2 set Shrugs med hantlar för övning. 22kg hantel i varje hand.)

Reflektion: Kände mig helt slut i axlarna, både innan och efter passet idag. Hade någon spännande känsla i axlarna när jag vaknade imorse som gjorde att jag inte alls hade samma tryck i axlarna som jag hade velat, kändes rätt likt träningsvärk så jag tror nog att det var det. Sket som sagt i deltiodraise pga. detta. Lyfte ju lite lyft igår som kan ha rört axlarna på ett sätt som de inte är vana på. Och nej det var inte under bicepspasset igår :Virro Så ostrikt lyfter jag inte. Gott att iallafall öka i militärpressen om man ska leta efter det positiva :)

//Zibbe

tommie-92
2007-11-14, 18:47
Godafton alla viktlyftare!

På schemat idag stod det axlar och trapezius (stavning?). Ofta ett roligt pass men var inte fullt så roligt som vanligt idag. Mer om detta i reflektionen.

Militärpress:
35kg 1x6
37.5kg 1x6 PB!
37.5kg 1x5 PB!

Hantelpress:

16kg 3x7 (Bah :( Lite för lätt, fast 18kh hantlarna är för tunga i bottenläget när jag ska få upp dem. Gör ont i min axel då *cry* Antar att jag får pumpa lite fler reps på 16kg innan jag kan gå över till 18 hantlarna.)

Deltoidraise i maskin:
Blev inget....anledning i reflektionen. Kände mig dock rätt mör i axlarna redan nu.

Drag till hakan:

25kg 1x8
27.5kg 1x5
30kg 1x4 (striktare än förra gången :) Det var ju bra iallafall. Blir nog att köra hårt och skoningslöst på 27.5kg, kanske börja på 30kg och köra 27.5 på det sista setet.)

Shrugs i smith:

75kg 3x6PB! (+ 2 set Shrugs med hantlar för övning. 22kg hantel i varje hand.)

Reflektion: Kände mig helt slut i axlarna, både innan och efter passet idag. Hade någon spännande känsla i axlarna när jag vaknade imorse som gjorde att jag inte alls hade samma tryck i axlarna som jag hade velat, kändes rätt likt träningsvärk så jag tror nog att det var det. Sket som sagt i deltiodraise pga. detta. Lyfte ju lite lyft igår som kan ha rört axlarna på ett sätt som de inte är vana på. Och nej det var inte under bicepspasset igår :Virro Så ostrikt lyfter jag inte. Gott att iallafall öka i militärpressen om man ska leta efter det positiva :)

//Zibbe

visst, jag må va hyffsat stark i armarna, men va fan, jag ligger efter i shurgs, hantelpress o militärpress, shit!

off topic: shrugs o traps, de e väl samma sak? (A)

Zibbe
2007-11-14, 18:49
Traps är en muskel och shrugs är en övning för den muskeln (A) :) Så nästan rätt hade du! Kan även lägga till för alla som tror att jag med spännande menade intressant känsla i axeln så var det mer en stramande känsla ^^

tommie-92
2007-11-14, 18:54
Traps är en muskel och shrugs är en övning för den muskeln (A) :) Så nästan rätt hade du! Kan även lägga till för alla som tror att jag med spännande menade intressant känsla i axeln så var det mer en stramande känsla ^^

Aaah, tack mäster :D

Zibbe
2007-11-14, 18:56
Aaah, tack mäster :D

Hehe :laugh:

ZyphoX
2007-11-14, 19:06
Bra pass mannen! PB är alltid kul att få *flex*.

Zibbe
2007-11-14, 20:20
Bra pass mannen! PB är alltid kul att få *flex*.

Jau :) Måste ju försöka se det positiva i det hela! :D

tommie-92
2007-11-14, 20:32
vila imorrn?

lägg in lite bilder på dig så kan du sänka mitt självförtroende rejält, bara o se på mina värdelösa bilder :cryout:

Zibbe
2007-11-14, 21:30
vila imorrn?

lägg in lite bilder på dig så kan du sänka mitt självförtroende rejält, bara o se på mina värdelösa bilder :cryout:

Nee :P Kan lägga in när jag är färdig bulkad och ska börja deffa ^^ Klart som attan det inte är vila imorgon :) Rygg imorrn ju!

tommie-92
2007-11-14, 21:31
Nee :P Kan lägga in när jag är färdig bulkad och ska börja deffa ^^ Klart som attan det inte är vila imorgon :) Rygg imorrn ju!

ahaa, jag förstår :thumbup:

Zibbe
2007-11-15, 19:55
Hej alla! Här kommer dagens pass vilket var ett ryggpass:

Latsdrag:

67.5kg 2x6
67.5kg 1x7

Sittande rodd:
50kg 3x6

Skivstångsrodd:
55kg 1x6
57.5kg 2x5

Goodmornings:

62.5kg 3x5

Hyperextensioner:

kv+20kg bakom nacken 1x20
kv 1x60

+ ett set nedre nygg i maskin. Vikt: 65kg 1x5

Körde även lite vanliga marklyft för första gången :D Skulle testa och se hur mycket jag kunde ta. Jobbade mig upp och tog 110kg innan jag kände mig färdig för dagen. Kan nog krypa upp lite till om jag känner mgi utvilad ^^ Givetvis blir det inte detta jag kör på, skulle som sagt bara se hur mycket jag kunde klämma upp.

Reflektion: Ett medelpass rätt och slätt. Inget extraordinärt. Lite kul var dock hyperextensions maratonet. Ska nog kunna klämma ur minst 65 st näsat gång hoppas jag på :D Mark ska jag även öva lite till på, planerar att lägga in det i mitt pass om ett par veckor och tills dess vill jag ha en säker och bra teknik.

Imorgon vankas det bröstpass, syns då om inte tidigare.

//Zibbe

ZyphoX
2007-11-15, 20:35
Bra latsdrag! Där krossar du mig så det står härliga till :D.

Så var du tvungen att slå mig i hyperext också.. Får se om jag på söndag orkar över 60 hyperext :D.

Zibbe
2007-11-15, 20:45
Tja men du piskar ju mig i mark och bänk ^^ Lite kan du väl unna mig? *popcorn* :devil:

ZyphoX
2007-11-15, 20:49
Naah. Bänk piskar jag dig nog inte i ^^. Det är bara mark jag har styrka i :D.

Zibbe
2007-11-15, 20:51
Naah. Bänk piskar jag dig nog inte i ^^. Det är bara mark jag har styrka i :D.

Kommer vi ju märka imorgon :) Ska försöka maxa för första gången! :D

ZyphoX
2007-11-15, 20:52
Kommer vi ju märka imorgon :) Ska försöka maxa för första gången! :D

Det får du göra! :D. Hoppas vi är jämna, så man har någon att tävla mot :D.

Zibbe
2007-11-15, 21:37
Det får du göra! :D. Hoppas vi är jämna, så man har någon att tävla mot :D.

Hoppas på att kunna ta 70kg iallafall :) Du tog väl 75 om jag minns rätt?

ZyphoX
2007-11-15, 21:41
Hoppas på att kunna ta 70kg iallafall :) Du tog väl 75 om jag minns rätt?

Ja, har tagit 75kg som mest. Vet inte om jag klarar mer än det. Har sagt att jag vill ta 85-90kg innan nyår iallafall. Får se om jag lyckas med det :D.

Zibbe
2007-11-16, 20:16
Godkväll alla!
Idag stod det bröst på schemat, kalaskul pass :) Gick även rätt bra måste jag säga, hade väl lite adrenalin kvar i kroppen efter skolidrotten.

Bänkpress:
60kg 3x6 (en mer rep än förra gången :) Klarar jag 7 reps nästa gång så blir det att öka!)

Lutande hatelpress:
22kg 3x6


+ lite vikttest i nedålutande press i smith. Var inte så mycket för smith, kör nog nedåtlutande press med hantlar nästa vecka.

Reflektion: Bänken gick bra :) Klarade nästan 7 reps på första setet, så målet är som sagt att klara 7 reps nästa vecka. Då blir det att öka till 62.5 :) Hantelpressarna gick som förra veckan så det var väl okej antar jag.

ZyphoX
2007-11-16, 21:21
Godkväll alla!
Idag stod det bröst på schemat, kalaskul pass :) Gick även rätt bra måste jag säga, hade väl lite adrenalin kvar i kroppen efter skolidrotten.

Bänkpress:
60kg 3x6 (en mer rep än förra gången :) Klarar jag 7 reps nästa gång så blir det att öka!)

Lutande hatelpress:
22kg 3x6


+ lite vikttest i nedålutande press i smith. Var inte så mycket för smith, kör nog nedåtlutande press med hantlar nästa vecka.

Reflektion: Bänken gick bra :) Klarade nästan 7 reps på första setet, så målet är som sagt att klara 7 reps nästa vecka. Då blir det att öka till 62.5 :) Hantelpressarna gick som förra veckan så det var väl okej antar jag.

Bra pass! Du provade inte att maxa i bänken?

Sniffy
2007-11-16, 21:29
Fett dåligt att jag inte fick någon cred som din private booster på bänken ^^

KUTGW!

Zibbe
2007-11-16, 21:37
Bra pass! Du provade inte att maxa i bänken?

Ne ^^ Ändra inställning i sista sekund :P Vill maxa när jag har kört lite längre typ vid jul eller nåt :) Hehe visst kan du få cred :) Tack för hjälpen idag!

Sniffy
2007-11-16, 21:50
Vad gullig du är Sebbe, tack så mkt :)

När är nästa pass och vad blir det?

Zibbe
2007-11-16, 21:54
Nästa pass är på måndag! :D Benpass! Hoppas på ökning i knäböjen :D

Bubban
2007-11-16, 22:03
Hej! Kan du inte lägga upp ngn bild så vi får se lite progress? :)

Zibbe
2007-11-16, 22:35
Hej! Kan du inte lägga upp ngn bild så vi får se lite progress? :)

Nae vet inte om jag vågar det ännu :P Finns förövrigt inte allt för mycket att visa, kanske kommer med bilder till våren typ när någon potentiell ökning borde ha infunnit sig ;)

Zibbe
2007-11-17, 10:40
Kan även lägga in resultatet utav dagens vägning :) Direkt efter uppstigning så visade vågen 73.6kg dvs. samma som när jag började. Men jag är ändå nöjd eftersom jag förra gången vägde mig sent på eftermiddagen ;) Så nåt kilo har jag allt gått upp. Bara å köra på med andra ord :D

tommie-92
2007-11-17, 20:31
inget pass idag zibbe?, eller blire först imorrn?

Zibbe
2007-11-17, 20:37
Nae :) På måndag börjar jag igen, vilar under helgerna :P Antar att du körde idag eller?

tommie-92
2007-11-17, 20:40
Nae :) På måndag börjar jag igen, vilar under helgerna :P Antar att du körde idag eller?

ahokej, nee, hade tänkt o köra ett lätt pass idag, men va ute o testa lite o va totalt ofräsch, så bestämde mig för att skippa det o ladda för imorrn ;)

Zibbe
2007-11-17, 21:12
ahokej, nee, hade tänkt o köra ett lätt pass idag, men va ute o testa lite o va totalt ofräsch, så bestämde mig för att skippa det o ladda för imorrn ;)

Jau det är ju skönt det med ;) Själv laddar jag inför måndag som sagt ;) Ska ge benen en riktig omgång!

tommie-92
2007-11-17, 21:13
Jau det är ju skönt det med ;) Själv laddar jag inför måndag som sagt ;) Ska ge benen en riktig omgång!

då ska jag inte läsa din journal på måndag, för blir bara lessen när jag ser dina benpass :P

Zibbe
2007-11-18, 10:49
då ska jag inte läsa din journal på måndag, för blir bara lessen när jag ser dina benpass :P

Är det så illa? *slap* *cry*

tommie-92
2007-11-18, 11:47
Är det så illa? *slap* *cry*


inte riktigt, men nästan ;)
men mitt armpass kommer upp imorrn,*whistle*

Zibbe
2007-11-18, 20:48
inte riktigt, men nästan ;)
men mitt armpass kommer upp imorrn,*whistle*

Oooo du njuter riktigt nu va? ;)

tommie-92
2007-11-18, 21:05
Oooo du njuter riktigt nu va? ;)

neej, för i och med urladdning här för två pass sen så tror jag inte att jag har så mycket att ge imorrn, men det får väl morgon dagen visa :D

Zibbe
2007-11-18, 22:25
neej, för i och med urladdning här för två pass sen så tror jag inte att jag har så mycket att ge imorrn, men det får väl morgon dagen visa :D

jaja det har du helt rätt i ;) Armarna är du ju såpass stark i att det nog kommer gå naaaajs!

tommie-92
2007-11-19, 20:58
när kommer Zibbes pass upp? *whistle*

Zibbe
2007-11-19, 21:07
när kommer Zibbes pass upp?

haha skulle precis lägga in det :P Benpass som sagt, ett mycket bra sådant kan jag tillägga! Kalasnöjd! Började köra lite djupare knäböj idag (minst 90 grader) Och jag väntade mig en liten sänkning....men resutlatet kan ni se snart :D

Knäböj:
75kg 4x5 (minst 90 grader)

Stående vadpress:
90kg 1x7
92.5kg 1x6PB!
95kg 4x5 PB!

Raka marklyft:
95kg 4x5 (lite grepp svårigheter då och då :em: Resulterade i korta stopp då och då för att fixa greppet....men fortfarande PB!)

Reflektion: Asbra pass! Kände mig full utav energi och var riktigt peppad inför dagens pass! Började även som sagt idag köra lite djupare böj och faktumet att jag lyckades köra på samma vikt som innan gjorde mig rätt glad :) Ökade därför indirekt i alla dagens övningar :D Kan även tillägga att jag idag började med kreatin och är nu under uppladdning. Hoppas morgondagens pass går lika bra! :D

//Zibbe

ZyphoX
2007-11-19, 21:08
Bra pass! Grattis till alla pb! Skönt när man får in ett sånt pass *flex*

tommie-92
2007-11-19, 21:09
haha skulle precis lägga in det :P Benpass som sagt, ett mycket bra sådant kan jag tillägga! Kalasnöjd! Började köra lite djupare knäböj idag (minst 90 grader) Och jag väntade mig en liten sänkning....men resutlatet kan ni se snart :D

Knäböj:
75kg 4x5 (minst 90 grader)

Stående vadpress:
90kg 1x7
92.5kg 1x6PB!
95kg 4x5 PB!

Raka marklyft:
95kg 4x5 (lite grepp svårigheter då och då :em: Resulterade i korta stopp då och då för att fixa greppet....men fortfarande PB!)

Reflektion: Asbra pass! Kände mig full utav energi och var riktigt peppad inför dagens pass! Började även som sagt idag köra lite djupare böj och faktumet att jag lyckades köra på samma vikt som innan gjorde mig rätt glad :) Ökade därför indirekt i alla dagens övningar :D Kan även tillägga att jag idag började med kreatin och är nu under uppladdning. Hoppas morgondagens pass går lika bra! :D

//Zibbe

får dåligt samvete när jag ser dina benpass..usch..

Zibbe
2007-11-19, 21:12
får dåligt samvete när jag ser dina benpass..usch..

Hehe tar det som en komplimang :) Benträning är kul det. Ska bli kul att se dina benpass senare :D

tommie-92
2007-11-19, 21:15
Hehe tar det som en komplimang :) Benträning är kul det. Ska bli kul att se dina benpass senare :D

blir ju inte så mkt eftersom jag inte kan belasta knät så hårt, men ska försöka göra så mkt som möjligt :D

Zibbe
2007-11-19, 21:27
Bra pass! Grattis till alla pb! Skönt när man får in ett sånt pass *flex*

Taaaack :D Håller med, skönt när man får lite utdelning!

Sniffy
2007-11-20, 22:32
Återigen dåligt med cred till mig som peronlig booster...


Bra pass, Sebbe, bra pass. :)

Gymmet imorgon igen? *whistle*

Zibbe
2007-11-21, 21:36
Tisdagspass: Armar. Var trött idag...hade haft matteprov som verkligen tröttade ut en så jag förväntade mig inget spektakulärt. Hade även grymt on i underarmarna utav någon anledning. Passet gick sådär, inget mer och inget mindre. Övade på att få upp tekniken lite då mitt förra pass blev ganska mycket cheat och jag insåg att jag körde lite för högt.

Skivstångscurls:

35kg 1x4 (för tungt när jag körde strikt)
32.5kg 2x5 (fan vad dåligt tryck det var här alltså, detta kändes också grymt brutalt i armarna)

Hantelcurls: (detta gick dock bättre, kan vara att jag inte var riktigt uppvärmd inför skivstångscurlsen)

16kg 3x5

Curls i kabelhiss:

25kg 1x6
27.5kg 3x5 (tungt...men är det lätt så gör det ingen nytta)

Liggande tricepextension: (teknik övning dvs. sänkning sen förra passet)
26.5kg 2x6
29kg 1x5 (strikt...kör på detta nästa pass skulle jag tro)

Kickbacks: (dålig övning och dålig kontakt tycker jag, ska bli skönt att byta bort denna nästa vecka)
10kg 3x6

Puschdowns i kabelhiss:

27.5kg 1x6
30kg 1x5
32.5kg 1x5

Reflektion: Medelpass och en j*vla smärta i underarmarna...en lång pina och detta satte som sagt sina spår i vikterna. Hoppas det går bättre nästa vecka.

tommie-92
2007-11-21, 21:40
Tisdagspass: Armar. Var trött idag...hade haft matteprov som verkligen tröttade ut en så jag förväntade mig inget spektakulärt. Hade även grymt on i underarmarna utav någon anledning. Passet gick sådär, inget mer och inget mindre. Övade på att få upp tekniken lite då mitt förra pass blev ganska mycket cheat och jag insåg att jag körde lite för högt.

Skivstångscurls:

35kg 1x4 (för tungt när jag körde strikt)
32.5kg 2x5 (fan vad dåligt tryck det var här alltså, detta kändes också grymt brutalt i armarna)

Hantelcurls: (detta gick dock bättre, kan vara att jag inte var riktigt uppvärmd inför skivstångscurlsen)

16kg 3x5

Curls i kabelhiss:

25kg 1x6
27.5kg 3x5 (tungt...men är det lätt så gör det ingen nytta)

Liggande tricepextension: (teknik övning dvs. sänkning sen förra passet)
26.5kg 2x6
29kg 1x5 (strikt...kör på detta nästa pass skulle jag tro)

Kickbacks: (dålig övning och dålig kontakt tycker jag, ska bli skönt att byta bort denna nästa vecka)
10kg 3x6

Puschdowns i kabelhiss:

27.5kg 1x6
30kg 1x5
32.5kg 1x5

Reflektion: Medelpass och en j*vla smärta i underarmarna...en lång pina och detta satte som sagt sina spår i vikterna. Hoppas det går bättre nästa vecka.

tycker du ska va nöjd med skivstångscurlsen!!, du är ju fan snart ikapp mig!
smärta är ju bra ;)

Zibbe
2007-11-21, 21:44
Dagens pass: Axlar. Gick sådär idag igen, men klart bättre än igår.

Militärpress:
37.5kg 3x5 (bra kontakt, kör på det här nån vecka framåt)

hantelpress:
16kg 1x10 (länge sedan man körde över 8 reps...lite kul faktiskt :) )
18kg 1x5 (Ooo tungt blev det, vilade nog inte tillräckligt mellan seten)
Sket i det sista då jag var för slut för att göra fem reps på arton, så jag gjorde lite sittande press i smith istället på 30kg ā 2 set ā fem reps. Inte så mycket men det kändes okej istället för hantelpress.

Lateral raise i maskin:
10 plattor 3x6 (hoppas på upphopp till 11 plattor nästa vecka)

Shrugs med hantlar:
30kg 3x6 (inget mål med detta nästa vecka då jag hoppas på att köra i smithen istället, bättre kontakt tycker jag)

Fria drag till hakan:
35kg 3x5

Reflektion: Ett krystat och stressat pass kändes det som. Lärde mig dock att jag istället ska köra fria drag istället för i smith samt att shrugs i smith verkligen är skönast. Inte så bra kontakt heller. Bara längtar tills den här läxvågen är över så man kan träna lite mer koncentrerat.

Zibbe
2007-11-21, 21:44
tycker du ska va nöjd med skivstångscurlsen!!, du är ju fan snart ikapp mig!
smärta är ju bra ;)

Nae det var ingen skön smärta :( Det gjorde bara ont *cry*

digidii
2007-11-21, 21:47
vad är dina stats i mark, bök och bänk??

Zibbe
2007-11-21, 23:02
vad är dina stats i mark, bök och bänk??

Varför undar du det? Själv är man inte särskildt stark på något så du kna utgå ifrån att du tar mer än vad jag tar. ;)

tommie-92
2007-11-22, 06:44
Nae det var ingen skön smärta :( Det gjorde bara ont *cry*

amen då var det värre!

Zibbe
2007-11-22, 11:04
amen då var det värre!

Jaumen, funderar på att köpa ett par billiga handledslindor och se ifall de hjälper. Gjorde det när jag körde bänk iallafall. :)

Zibbe
2007-11-22, 21:15
Dagens pass: Rygg

Latsdrag:
70kg 3x6

Typ T-bar med stöd för bålen:
45kg 3x5

Skivstångsrodd:
55kg 1x9
57.5kg 1x6
60kg 1x5

+ lite lull på diverse rygg grejer. Får dålig kontakt i ryggen :(

Goodmornings:
65kg 1x5
67.5kg 1x5
70kg 4x5

Hyperextensioner som avslut, var helt mör efter goodmorningsen:
kv x 65


Reflektion: Kul pass! Ökningar är ju alltid kul :D Särskilt nöjd med goodmorningsen. Dock så avskyr jag sittande rodd, får ingen som helst kontakt i den alltså. Därför jag körde något annat istället för den. Ska bli kul att blanda om rutinen efter nästa vecka.

//Zibbe

tommie-92
2007-11-22, 21:20
Dagens pass: Rygg

Latsdrag:
70kg 3x6

Typ T-bar med stöd för bålen:
45kg 3x5

Skivstångsrodd:
55kg 1x9
57.5kg 1x6
60kg 1x5

+ lite lull på diverse rygg grejer. Får dålig kontakt i ryggen :(

Goodmornings:
65kg 1x5
67.5kg 1x5
70kg 4x5

Hyperextensioner som avslut, var helt mör efter goodmorningsen:
kv x 65


Reflektion: Kul pass! Ökningar är ju alltid kul :D Särskilt nöjd med goodmorningsen. Dock så avskyr jag sittande rodd, får ingen som helst kontakt i den alltså. Därför jag körde något annat istället för den. Ska bli kul att blanda om rutinen efter nästa vecka.

//Zibbe


Ser ju alla tiders ut här som vanligt!

Zibbe
2007-11-22, 21:50
Ser ju alla tiders ut här som vanligt!

Tack Tommie :) Schysst sagt

tommie-92
2007-11-22, 21:55
Tack Tommie :) Schysst sagt

Man måste ju peppa folk när det ser bra ut!! :D

Zibbe
2007-11-22, 22:02
Man måste ju peppa folk även när det inte ser bra ut!! :D:devil:

*cry* *cry* *rolleyes*

krallan
2007-11-23, 18:23
bra pass zibbe..tycker du om t-bar? du är väll 92 står säkert i första posten

Zibbe
2007-11-23, 20:25
bra pass zibbe..tycker du om t-bar? du är väll 92 står säkert i första posten

Nae e 90:a :em: Men har ju inte tränat så länge samt att jag var ganska sen in i puberteten. Har en lillebror som är 92:a och det är knappt någon skillnad emellan oss.

Jaja nog om det, här är iallafall dagens pass.

Pass: Bröst

Bänkpress:
60kg 1x7
62.5kg 1x5(4)
62.5kg 1x4

Haha ökning här :) alltid roligt

Uppåtlutande hantelpress:
22kg 3x7

Stör mig på att hoppet mellan hantlarna är två kilo :S ska nog köra på de här hantlarna tilla jag klarar runt tio reps

nedåtlutande bänkpress i smith: (första seriösa försöket)
50kg 3x5

reflektion: Kul med ökning :) Nästa pass blir det 62.5 för hela slanten. Hantelpressen försöker jag klara minst 8 reps på nästa gång :) Höjer som sagt när jag klarar tio reps. Nästa vecka är även sista veckan innan jag skiftar pass. Lägger nog upp mitt nya schema senare ikväll eller nästa vecka för allmän beskådning.

//Zibbe

tommie-92
2007-11-23, 20:59
Snyggt pass!

Ser framemot schemat så vi allmänna kan ta oss en titt ;):D

Zibbe
2007-11-24, 18:03
Satt här och funderade på faktumet att jag får skit dålig kontakt med ryggen. Skulle gissa på att det är det klassiska och att jag drar med för mycket armar. Hade tänkt att jag skulle börja köra marklyft för rygg samt istället för att dra hela vägen tillbaka i sittande rodd och skivstångsrodd köra med raka armar och göra "shrugs" dvs. endast en kort rörelse utan att involvera armar alls. Vad tror ni om det? Kan det hjälpa med kontakten tror ni? Man drar ju trots allt 100% med ryggen då

tommie-92
2007-11-24, 20:54
Satt här och funderade på faktumet att jag får skit dålig kontakt med ryggen. Skulle gissa på att det är det klassiska och att jag drar med för mycket armar. Hade tänkt att jag skulle börja köra marklyft för rygg samt istället för att dra hela vägen tillbaka i sittande rodd och skivstångsrodd köra med raka armar och göra "shrugs" dvs. endast en kort rörelse utan att involvera armar alls. Vad tror ni om det? Kan det hjälpa med kontakten tror ni? Man drar ju trots allt 100% med ryggen då

det låter väldigt klokt det du säger, ge det ett försök så lär du märka ifall det är bättre eller sämre, jag skulle tro att det är bättre. för precis som du säger så drar man ju annars mer med armarna.

Zibbe
2007-11-25, 16:08
hehe var på gymmet med Zyphox och en annan polare idag :) Det var najs det :d gillade gymmet faktiskt, riktigt old school. Tränade inget seriöst utan gick mest runt och testade grejerna. Gjorde dock lite marlyft och skulle testa vad jag kunde ta :P Klarade upp till 135kg och det är jag riktigt nöjd med :) Är ju andra gången jag lyfter :D Ett riktigt pass kommer imorgon..då är det benen som ska grillas!

//Zibbe

Zibbe
2007-11-26, 17:37
hej alla, dags för ännu ett pass :D Ben dag idag! *cupid*

Knäböj:
75kg 1x7
77.5kg 3x6
77.5kg 1x5

Raka marklyft:
95kg 1x7
97.5kg 3x6

vadpress:
95kg 1x8
97.5kg 1x7
100kg 4x6

Reflektion: Aaaaahhh! Asbra pass idag! :D ökade i varje övning och fick grym kontakt. Nästa pass SKA jag klara 100kg i raka mark :) vill även öka i vadpressen igen, gick lättare än vad jag trodde att köra 100. Hoppas även på att öka till 80kg i böjen om två veckor :) Håller mig nog på 77.5 till och med nästa vecka.

//Zibbe

tommie-92
2007-11-26, 17:39
jävla oxe!! :D
grattis till ökningarna :D:thumbup:

Zibbe
2007-11-26, 18:39
jävla oxe!! :D
grattis till ökningarna :D:thumbup:

Tack Tommie! :D Hoppas på flera inom kort :devil:

tommie-92
2007-11-26, 18:47
Tack Tommie! :D Hoppas på flera inom kort :devil:

Särskilt inom biceps området dårå ;D, jag är lat, vilar idag, fast har ångest över det just nu :P :D

Zibbe
2007-11-27, 16:33
Dagens pass: Armar.

Hade fortfarande skitaont i underarmarna när jag kör biceps *grr* Bestämde mig därför för att köra lite högreps på biceps idag.

Triceps:

Liggande tricepextension (frenchpress)
28kg (fick reda på att stången vägde 8 och inte 9) 1x6
28kg 1x8
30.5kg 1x5(4) (halv rep ungefär...men nästa vecka så!)

Kickbacks (skitövning...ska bliskönt att byta bort den till nästa vecka
10kg 1x6
10kg 1x7

Pushdowns:
32.5kg 3x6

Biceps:

Skivstångscurl:
20kg 2x20
25kg 1x10

Hantelcurl:
10kg 2x? (runt 12)
10kg 1x10

Reflektion: Märks att man aldrig kört högreppare förut....ingen som helst uthållighet i biceps. Blev däför riktigt trött och pallade/hann inte köra sista övningen. Räknar dock inte det här biceps passet som något seriöst. Tricep gick dock hyffsat med höjning i frenchpress. Annars inget speciellt med passet.

//Zibbe

ZyphoX
2007-11-27, 16:56
Bra pass!
Men usch för högrep :D.

tommie-92
2007-11-27, 18:13
Fin fint pass!! högrep kan ju va bra nångång sådär ibland faktiskt, :D

Zibbe
2007-11-28, 18:49
dagens pass: Axlar och trapezius

Militärpress:

40kg 3x5-6

Hantelpress:

18kg 3x6

Deltiod raise i maskin

11 plattor 3x7 (höjning nästa gång)

Drag till hakan (fritt)

30kg 1x7
32.5kg 1x6
35kg 1x5

Shrugs i smith

75kg 1x6
77.5kg 1x6
80kg 1x6

reflektion: Skönt pass. Äntligen en riktig ökning i hantelpressarna. Skönt att även öka i militärpress.

tommie-92
2007-11-28, 19:31
dagens pass: Axlar och trapezius

Militärpress:

40kg 3x5-6

Hantelpress:

18kg 3x6

Deltiod raise i maskin

11 plattor 3x7 (höjning nästa gång)

Drag till hakan (fritt)

30kg 1x7
32.5kg 1x6
35kg 1x5

Shrugs i smith

75kg 1x6
77.5kg 1x6
80kg 1x6

reflektion: Skönt pass. Äntligen en riktig ökning i hantelpressarna. Skönt att även öka i militärpress.

vill fan också ta lika mycket som dig i militär o hantelpress!!*mini*

Men nice pass :D:D

Zibbe
2007-11-28, 21:21
vill fan också ta lika mycket som dig i militär o hantelpress!!*mini*

Men nice pass :D:D

Du bara vill och vill du :D Tänk på att jag e två år äldra än dig också :P Något borde jag tekniskt sett vara bättre i ;) Men som sagt, du piskar mig i biceps.

tommie-92
2007-11-28, 21:24
Du bara vill och vill du :D Tänk på att jag e två år äldra än dig också :P Något borde jag tekniskt sett vara bättre i ;) Men som sagt, du piskar mig i biceps.

Mjoo, där har du faktiskt en poäng, i åldern :P
har du glott i min journal på sistone, jag har några patetiska siffror där i nu, en sida bakåt tror jag :D

btw, piskar inte dig så hårt ändå i biceps *whistle*

Sniffy
2007-11-29, 10:27
Jahopp din latmask, vad blir det idag då? Bröst? Rygg?

Zibbe
2007-11-29, 22:47
Dagens pass: Rygg

Latsdrag:
70kg 3x6-7

sittande rodd (fick låna dragremmar, har sunkigt grepp *cry* men fan vad det hjälpte!)
60kg 1x7
65kg 2x? (testade lite med ny teknik och så...fick ett tips att jag skulle puta ut med bröstet mer än vad jag gjorde för att få kontakt med ryggen istället för armarna, funkade bra må jag säga)

Hantelrodd (skivstängs platsen var upptagen hela tiden...)
36kg 3x7 ( 38kg nästa pass...hade mer att ge kände jag. Stannade dock vid 7)

Goodmornings (lite nya teknikdirektiv från snubbe på gymmet :) Tur det så man inte skadar sig )

65kg 1x6
70kg 2x6 (..fick sen en skum känsla i ryggen. Har haft lite grejs i den under hela veckan så...hoppas det repar sig till måndag)

reflektion: Bra pass :) Fick äntligen bra kontakt i alla ryggövningar. Har nog mycket att göra med mitt dåliga grepp som fick mig att spännar armarna skitahårt. Nu när de var avlastade så tog övningarna mer på ryggen.

//Zibbe

Sniffy
2007-11-30, 13:48
Bra pass, det kan jag intyga. Idag blir det dina pattar som skall få sig en omgång :D

Zibbe
2007-11-30, 19:37
@ Sniffy: Helt korrekt! Och visst blev dom piskade allt!

Dagens pass: Bröst

Bänkpress:
62.5kg 1x6
62.5kg 2x5

lutande hantelpress:
22kg 2x8
22kg 1x7

nedåtlutande i smith:
50kg 2x5
52.5 1x5

reflektion: Mmmm bra pass :) En sista ökning innan övningsbytet. Ska dock bli kul att byta övningar, gillar variation :D Passen kommer upp ikväll typ...eller imorgon.

tommie-92
2007-11-30, 19:46
@ Sniffy: Helt korrekt! Och visst blev dom piskade allt!

Dagens pass: Bröst

Bänkpress:
62.5kg 1x6
62.5kg 2x5

lutande hantelpress:
22kg 2x8
22kg 1x7

nedåtlutande i smith:
50kg 2x5
52.5 1x5

reflektion: Mmmm bra pass :) En sista ökning innan övningsbytet. Ska dock bli kul att byta övningar, gillar variation :D Passen kommer upp ikväll typ...eller imorgon.

Skall bli intressant o se vad det blir för nya övningar ;), sen får du rekommendera sånt som är bra :D, armar imorrn för mig:devil:

tommie-92
2007-12-02, 20:16
när får jag se passet med de nya övningarna?!:D

Zibbe
2007-12-03, 21:18
Dagens pass: Ben (övnings byte!)

Uppvärmning: random i benspark och lårcurl...lite lätt vader också

Benpress: I början var det lite oseriöst då jag mest väntade på powerracket. Märkte dock efter ett tag att racket aldrig blev ledigt så jag bestämde mig för att köra benpress helt idag, trots att mitt knä inte brukade gilla vår benpress (sittande benpress*grr27* ). Gick dock redigt bra tycker jag. Började med lite maxningar när jag fortfarande väntade på powerracket och klarade 230kg på den inställning jag körde på inann jag slutade med benpressen. Kom dock ihåg att jag o en träningskompis (läs Gibfel här på kolo) körde den så tog Gibfel fullt hus (250kg) på en inställning över den jag körde på. Jag testade att flytta upp stolen och lyckades även jag ta 250kg! Dock räknar jag det inte riktigt då jag inte brukar köra på den inställnignen :P Återkommer när jag tar fullt på inställningen jag började på. Märkte dock att djupet fortfarande var det jag letade efter så jag droppade en inställning till och kunde nu komma riktigt djupt. Fick gym känsla och det stramade verkligen i röven :P Dock var det lite tungt i bottenläget och jag kunde inte idag iallfall inte köra på min maxvikt och fem reps som jag brukar. Får nog testa att pressa med armarna på knäna nästa gång och se ifall jag får upp skiten då. Never leav the Max-OT path! Jaja här kommer vikterna iallafall (250kg = max)

170kg (+ ca 10kg då benpressen lutar en aning uppåt och då lyfter jag lite utav min egen vikt också) (3 eller 4)x 7-8

Sittande lårcurl (byter nog mot liggande nästa pass, känns skönare. Dock så är det ingen vikt angivelse på den :S ):
67.5kg 3x6 (bra vikt här :) bra kontakt och så men byter som sagt antagligen mot liggande. Stramade på något sätt på utsidan av höften.)

Benspark (första riktiga seriösa passet med benspark)
70kg 3x6 (svintungt! Men grym kontakt alltså!)

insida lår i maskin som lite avslut:
70kg 1x20 (fullt hus)

utsida lår i maskin som lite avslut:
70kg 1x10 (kändes konstigt...typ)

Vadpress:
100kg 1x8 (lite för lätt)
105kg 1x7 (ganska okej)
107.5kg 3x6 (tungt och skönt. Men droppar nog till 105 nästa pass då en polare på gymmet tyckte jag studsade lite mycket upp i bottenläget. Ger inte maximalt sa han plus att det slet på hälsenan som fan. Skönt med lite folk som snackar på gymmen :thumbup: blir så mycket trevligare då!)

+ lite sittande vadpress som jag planerar att lägga in i passet nästa vecka för att variera. typ 40-50kg kändes ganska bra men jag gjorde en 7:a efter passet så jag vet inte, får se hur det känns nästa vecka.

Reflektion: Det mesta har jag väl redan sagt :) Men ett bra pass idag som verkligen körde slut på benen :) Som det känns nu kommar jag inte kunna gå imorgon :P

//Zibbe

Zibbe
2007-12-04, 17:39
Dagens pass: armar (nya övningar!)

Biceps:

Stående curl med EZ-stång:
31.5kg 1x7
34kg 3x5-6 (sista repsen på sista setet blev lite för ostrikta imo :S men jag var bara tvungen att få upp dom. Annars var det ganska strikt tycker jag.)

Hammercurl med hantel:
16kg 2x5
14kg 1x7

Preachercurl i kabelhiss:
25kg 2x6

Triceps:

Smalbänk:
52.5kg 1x8
55kg 2x5

Pushdowns:
35kg 3x5-6

Stående tricepsextension med hantel bakom huvudet (båda händer samtidigt)
18kg 1x9
20kg 1x7

Reflektion: Kalaspass :D Fick bra pump och underarmen gjorde inte ont idag! :hbang: Är även rätt nöjd med vikterna för att vara jag :) Speciellt med biceps som jag körde ganska så strikt idag och jag fick asskön känsla utav det!

//Zibbe

tommie-92
2007-12-04, 17:48
titta, nu kommer vikterna ordentligt med skivstångscurlen för din del :D, satan sig, måste lägga på ett kol nu, annars är du förbi när jag har kommit hem från min semester :D

Zibbe
2007-12-04, 17:59
titta, nu kommer vikterna ordentligt med skivstångscurlen för din del :D, satan sig, måste lägga på ett kol nu, annars är du förbi när jag har kommit hem från min semester :D

Vore kul att kunna pressa dig lite :cool: Bra sporre Ps. Fan vad skönt det var att köra med curlstång istället för den raka :D Mycket smidigare var den också! *cupid*

tommie-92
2007-12-04, 18:02
Vore kul att kunna pressa dig lite :cool: Bra sporre Ps. Fan vad skönt det var att köra med curlstång istället för den raka :D Mycket smidigare var den också! *cupid*

japp, mycket skönare ;), jag känner pressen, o inte bättre att jag är småförkyld nu o stämplad med träningsförbud av mor..sen att jag åker på semester o gymmningen inte kmr va jätte seriös då heller :P, blir till att kämpa järnet i vinter asså :D

Zibbe
2007-12-04, 18:06
japp, mycket skönare ;), jag känner pressen, o inte bättre att jag är småförkyld nu o stämplad med träningsförbud av mor..sen att jag åker på semester o gymmningen inte kmr va jätte seriös då heller :P, blir till att kämpa järnet i vinter asså :D

Väck den finska styrkan inom dig så kommer det hända grejer ;) curlar 100kg till sommaren minst! *flex*

tommie-92
2007-12-04, 18:08
Väck den finska styrkan inom dig så kommer det hända grejer ;) curlar 100kg till sommaren minst! *flex*

haha :D, eller hur, inte riktigt va :D

Zibbe
2007-12-05, 16:42
Dagens pass: Axlar (sket i traps idag, hade lite ont i nacken och det kändes när jag körde traps)

Hantelpress:
18kg 1x8
20kg 1x6
20kg 2x5

Sittande press i smith:
30kg 1x12
35kg 1x9

Deltiod raise i maskin:
12plattor 2x6

Framåtlutande deltiod raise:
8kg 3x5

Drag till hakan:
35kg 1x8
37.5kg 2x6

+ lite test i axpress maskinen som jag inte har kört på aslänge nu. Hade ökat skitmycket :) Ska nog köra den nästa pass istället för smith, fick bra pump med den.

Reflektion: Bra pass :) Kul att öka i hantelpressen :D Kan ju bero på att jag inte körde någon militärpress före den här gången :) Bra tryck iallfall.

Zibbe
2007-12-05, 17:01
edit: Ska nog börja köra lite högreppare på maskinpressen också...mina axlar e äckligt små och jag vill bygga lite mer massa på just dom. Vill ju aktivera alla sortes muskelfibrer

kolle
2007-12-05, 17:26
Ser bra ut! Såg att du var riktigt stark i hantelrodden(eller är det jag som är svag?) aja, kämpa på!

Zibbe
2007-12-05, 17:49
Ser bra ut! Såg att du var riktigt stark i hantelrodden(eller är det jag som är svag?) aja, kämpa på!

Tack :) Kul att se ett nytt ansikte i journalen :) Jo hantelrodden kändes riktigt bra, blir nog mer sånt imorgon. Dock så verkar någon ha knyckt gymmets dragremmar så greppet kommer suga *mini*

tommie-92
2007-12-05, 20:08
Dagens pass: Axlar (sket i traps idag, hade lite ont i nacken och det kändes när jag körde traps)

Hantelpress:
18kg 1x8
20kg 1x6
20kg 2x5

Sittande press i smith:
30kg 1x12
35kg 1x9

Deltiod raise i maskin:
12plattor 2x6

Framåtlutande deltiod raise:
8kg 3x5

Drag till hakan:
35kg 1x8
37.5kg 2x6

+ lite test i axpress maskinen som jag inte har kört på aslänge nu. Hade ökat skitmycket :) Ska nog köra den nästa pass istället för smith, fick bra pump med den.

Reflektion: Bra pass :) Kul att öka i hantelpressen :D Kan ju bero på att jag inte körde någon militärpress före den här gången :) Bra tryck iallfall.

vill också kunna göra såna hantelpressar *gah!* , men härligt med PB, way to go dude!

Zibbe
2007-12-06, 18:47
Dagens pass: Rygg

Marklyft:
100kg 1x5
105kg 2x5

Latsdrag:
70kg 2x5

Latsdrag med v-handtag:
70kg 1x8 (testade med inför nästa pass då jag inte kört denna förut)

sittande rodd i maskin (seated row, low row etc.)
65kg 2x6

Reflektion: Trött som en get idag :S dåligt med energi och var fortfarande lite osäker på tekniken i mark. Plus att något as hade tagit gymmets dragremmar så mitt grepp var skitdåligt. Får så mycket bättre kontakt med ryggen med remmar. Hoppas jag får ett par i julklapp.

//Zibbe

Richyboy
2007-12-06, 22:32
Får hoppas på det, bra pass :thumbup:

Zibbe
2007-12-07, 18:39
Får hoppas på det, bra pass :thumbup:

Taaack *cupid* Kan passa på att även dra passet från idag, som var ett bröst/mag pass.

Bröst:

Hantelpress:
24kg/hantel 1x10
26kg/hantel 2x6

Lutande bänkpress i smith:
50kg 1x4
45kg 1x7
47.5 1x6

bröstdips:
kv 3x6

Mage:

Crunch i maskin:
47.5kg 3x6

lutande crunch:
kv 1x??? (runt 20)

+ lite teknik övning för frivändningar (övar inför mönstring :D) och lite drag i smith (sådana som man gör på mönstringen :P vet inte vad de heter men start positionen är som i maklyft och det hela avslutas med ett typ drag till hakan)

reflektion: Skönt pass :D fick bra kontakt i hantelpressen och hade även ökat med 6kg per hantel sedan senast! Passet var avslappnat ocg lugnt, skolan slutade tidigt (12:15) och man hade absolut ingen anledning att stressa :thumbup: kalaspass! Skönt att även få lite mage gjort...har ofta haft så dåligt med tid på tisdagar då jag ska köra mage egentligen.

//Zibbe

tommie-92
2007-12-07, 19:10
fina hantelpressar mannen!!:hbang:

Richyboy
2007-12-07, 19:20
alltid roligt med ökningar, kör på. Kul att du hann med mage:thumbup:

Zibbe
2007-12-07, 19:26
Ja det måste man ju träna också :) Blev lite roligare nu också när man inte kör högreppare på mage längre. Högreppare suger nåt så fruktansvärt i musklerna.

Zibbe
2007-12-08, 18:02
Har kommit upp med ett schema som jag ska pröva på måndag :) Titta igenom om säg vad ni tror.

Ben:

Knäböj 3 set

Benpress 2 set

Benspark 2 set

Lårcurl 2 set

Vadpress i benpress: 5-6 set

tommie-92
2007-12-08, 18:04
Har kommit upp med ett schema som jag ska pröva på måndag :) Titta igenom om säg vad ni tror.

Ben:

Knäböj 3 set

Benpress 2 set

Benspark 2 set

Lårcurl 2 set

Vadpress i benpress: 5-6 set

jag tror att benen e trötta efter det där, eller det beror väl på hur mkt belastning du kör?

btw, finns film i min journal :D

jojjep91
2007-12-09, 11:00
fan de går ju bra dehär ju ;) Kö hårt killen :thumbup:!

Zibbe
2007-12-09, 11:35
jag tror att benen e trötta efter det där, eller det beror väl på hur mkt belastning du kör?

btw, finns film i min journal :D

Det är väl det som är meningen med att träna? :thumbup: Vill skaffa mig monsterben en dag!

fan de går ju bra dehär ju ;) Kö hårt killen :thumbup:!

Haha tackar :)

tommie-92
2007-12-09, 11:39
Det är väl det som är meningen med att träna? :thumbup: Vill skaffa mig monsterben en dag!



Haha tackar :)


Så sant så sant, det ska ju kännas så man inte kan gå dagen efter :D

Zibbe
2007-12-10, 17:47
Dagens pass: Ben + vader

Knäböj:
80kg 3x5-6

Benpress:
170kg 2x6

Lårcurl:
liggande: 1x5 11 plattor av 16
Sittande: 2x5 65kg

Vadpress i smith:
120kg (ej stång inräknad, tror dock inte den väger något på vår smith) 4x6-7

Reflektion: Bra, kort och mycket tungt pass :) Tog verkligen ut mig idag och det känns för tilfället som om jag inte kommer kunna resa mig imorgon :D trots att seten var så få som de var. Fortsätter nog med raka mark istället för lårcurl när jag fått mina dragremmar :D

//Zibbe

tommie-92
2007-12-10, 18:17
Dagens pass: Ben + vader

Knäböj:
80kg 3x5-6

Benpress:
170kg 2x6

Lårcurl:
liggande: 1x5 11 plattor av 16
Sittande: 2x5 65kg

Vadpress i smith:
120kg (ej stång inräknad, tror dock inte den väger något på vår smith) 4x6-7

Reflektion: Bra, kort och mycket tungt pass :) Tog verkligen ut mig idag och det känns för tilfället som om jag inte kommer kunna resa mig imorgon :D trots att seten var så få som de var. Fortsätter nog med raka mark istället för lårcurl när jag fått mina dragremmar :D

//Zibbe

looking goooood!:thumbup:

Zibbe
2007-12-10, 18:40
looking goooood!:thumbup:

hehe trodde fan huvudet skulle smälla i både knäböjen och benpressen :P

tommie-92
2007-12-10, 18:41
hehe trodde fan huvudet skulle smälla i både knäböjen och benpressen :P

haha, ääh, det kommer nog inte hända :D

Richyboy
2007-12-10, 22:56
:thumbup: själv ligger man på maxning 150 på benpressen haha :D

Zibbe
2007-12-11, 18:53
Dagens pass: armar

Biceps:

Curlbar curls:
34kg 3x6 (strikta)

Smalbänk:
55kg 1x7
57.5kg 2x5-6

Hammercurls:
16kg 3x5

Pushdowns:
35kg 3x6-7

Preachercurl i kabelhiss:
25kg 2x6

Stående hantelextension övar huvudet (två händer):
22kg 1x8
24kg 1x6

Reflektion: Asaskönt pass :) fick verkligen grym pump i biceps och allt blev strikt och fint...sista på hammer kanske blev lite ostrikt men endast lite :P

//Zibbe

tommie-92
2007-12-11, 19:15
Dagens pass: armar

Biceps:

Curlbar curls:
34kg 3x6 (strikta)

Smalbänk:
55kg 1x7
57.5kg 2x5-6

Hammercurls:
16kg 3x5

Pushdowns:
35kg 3x6-7

Preachercurl i kabelhiss:
25kg 2x6

Stående hantelextension övar huvudet (två händer):
22kg 1x8
24kg 1x6

Reflektion: Asaskönt pass :) fick verkligen grym pump i biceps och allt blev strikt och fint...sista på hammer kanske blev lite ostrikt men endast lite :P

//Zibbe

Visst är det härligt när man får fin pump i biceps? :D
Grymt pass!!
Mitt kommer senare ikväll, också armpass :D

Zibbe
2007-12-12, 18:18
Dagens pass: axlar, traps + lite mage

Hantelpress:
20kg 1x7
20kg 2x6
20kg 1x5

Axelpress i maskin:

35kg 1x13
40kg 1x8

Lateral raise med hantler:

10kg 2x6 (har för kass teknik :S kör på maskinen instället.)

Lateral raise i maskin:

12 plattor 1x7

Shrugs i smith:
80kg 2x6
85kg 1x6

Drag till hakan med curlbar (mycket skönt :D blir att fortsätta med det)
36.5kg 1x8
39kg 2x5-6

Crunches i maskin:

45kg 4x6

reflerktion: Bra pass overall :) Pressarna rullar på och jag känner att det tar. har även förälskat mig i drag till hakan *cupid* tar riktigt bra på mig.

tommie-92
2007-12-12, 18:21
bra pass!
kanske skulle ta o bröja med drag till hakan *whistle*

Zibbe
2007-12-12, 18:24
bra pass!
kanske skulle ta o bröja med drag till hakan *whistle*

jag har fallit för den iallafall *cupid*

jojjep91
2007-12-13, 12:29
bRA PASS! bra vikter med:thumbup:!

Hantelpress:
20kg 1x7 - 1set 7reps
20kg 2x6 - 2set 6reps?
20kg 1x5 - 1set 5 reps? elr vadå? :S
Fattar inte.

Zibbe
2007-12-13, 16:06
bRA PASS! bra vikter med

Hantelpress:
20kg 1x7 - 1set 7reps
20kg 2x6 - 2set 6reps?
20kg 1x5 - 1set 5 reps? elr vadå? :S
Fattar inte.

Hehe du har rätt :P Skriver seten före nuförtiden. Taack! *cupid* Kan passa på att dra dagens pass medan jag ändå skriver. Kan tillägga att jag förövrigt filmade 90% utav passet så jag kanske kan smälla upp nån film senare. behöver lite åsikter angående marklyfts teknik.

Dagens pass: Rygg

Marklyft:

100kg 1x8
110kg 1x7 (hade nog orkat en 8:a men jag sparade mig inför sista setet)
115kg 1x5 (skulle vilat mer :( ville få upp en sexa)

Latsdrag:

70kg 1x6 (lite för lätt, ökar)
72.5kg 1x6 (fortfarande inte helt slut här...75 nästa pass ifall jag har flyt ^^)

Latsdrag med v-handtag:

70kg 1x9
75kg 1x7 (blir nog att öka på den här övningen med tills nästa)

Hyperextensioner med vikt:
26kg 1x10
31kg 2x6

Reflektion: Mmm bra och roligt pass :D Ökade i allt (tror jag, har för mig att jag bara körde på 70 i latsdrag senast) och hade en polare med mig som man kunde snacka med :) Vi filmade bådas lyft och hade allmänt trevligt. Det gör vi om Svante! Ska ladda upp filmerna snarast så det blir lite liv i tråden! :D

//Zibbe

tommie-92
2007-12-13, 16:27
fiiiiiiiiilm *popcorn*


grymt pass mannen!

Zibbe
2007-12-13, 17:45
Här kommer filmerna :D! Ta en titt på tekniken och se ifall det finns något jag bör/kan förbättra. Märkte än en gång idag att mitt grepp suger :( Bara väntar på dragremmar :D

Tekniklyft 90kg
NdPdWm-1jdc

Set 1: 100kg
tr7Kzg363r8

Set 2: 110kg
gEhwa-538z0

Set 3: 115kg
RMrbCr8yraA

Kommer filmer med latsdragen senare ;) Håll till godo sålänge

Animalistic
2007-12-13, 17:50
filmer gör journalen såå otroligt mycket roligare :) bra draget! och jag tycker du ska skaffa remmar =) blir otrolig skillnad *flex*

Zibbe
2007-12-13, 17:59
filmer gör journalen såå otroligt mycket roligare :) bra draget! och jag tycker du ska skaffa remmar =) blir otrolig skillnad *flex*

Jo jag hoppas på ett par remmar till julafton :P eller jag vet att jag kommer få det mer eller mindre då jag "råkat" se dem *whistle* Testade en gång och jag håller med, skillnaden på hur det tar i ryggen är stor!

Zibbe
2007-12-13, 18:13
Här kommer även latsdrags filmerna :) Tyckte det var lika bra att smälla upp dom när man ändå var igång.

Latsdrag:

Set 1: 70kg
4XawNcjQasY

Set 2: 72.5kg
o6DAmoQCD0c

Latsdrag med v-handtag:

Set 1: 70kg
MZMCAqeZemY

Set 2: 75kg
vqS2UiFUHmA

och...


..en bonus! En lite film där min trogne kameraman och tillika polare Svante (gibfel :D) frivänder. Inte fy skam med att frivända 70kg på en kroppsvikt på 60kg.

1P5jUQ5elj4

tommie-92
2007-12-13, 20:04
måste fråga nu när det gått ett tag, hur tar kreatin kuren, för du började väl med det?
funderar på o börja i januari..

Zibbe
2007-12-13, 20:26
måste fråga nu när det gått ett tag, hur tar kreatin kuren, för du började väl med det?
funderar på o börja i januari..

Jag upplever att det tar riktigt bra :) Fick ökat tryck ganska så snart efter att jag hade börjat :P har även gått upp en del i vikt (77kg morgonvikt nu). Bara plus ifrån mig

tommie-92
2007-12-13, 20:30
Jag upplever att det tar riktigt bra :) Fick ökat tryck ganska så snart efter att jag hade börjat :P har även gått upp en del i vikt (77kg morgonvikt nu). Bara plus ifrån mig


får man fråga vilket fabrikat du kör med?, du behöver inte länka, säg bara vad grejerna heter ;)
btw, jag tar mig själv i kragen o tar ett pass imorrnbitti innan jag åker, sen har jag bestämt mig för att börja MM2K i januari också :D

Zibbe
2007-12-13, 20:51
får man fråga vilket fabrikat du kör med?, du behöver inte länka, säg bara vad grejerna heter ;)
btw, jag tar mig själv i kragen o tar ett pass imorrnbitti innan jag åker, sen har jag bestämt mig för att börja MM2K i januari också :D

Nej nej Tommie :) kör Max-OT! Använder dahlblads kreatin förövrigt :) mycket bättre än star nutritions enligt mig.

tommie-92
2007-12-13, 20:59
Nej nej Tommie :) kör Max-OT! Använder dahlblads kreatin förövrigt :) mycket bättre än star nutritions enligt mig.

aldrig förstått mig på det riktigt, vet att det har nånting o göra med låga reps o tunga vikter ;), så mkt vet jag :D

Zibbe
2007-12-13, 21:03
aldrig förstått mig på det riktigt, vet att det har nånting o göra med låga reps o tunga vikter ;), så mkt vet jag :D

Hade du int tagit bort din msn ifrån hemsidan kunde jag mailat en pdf med det program jag kör efter ^^

tommie-92
2007-12-13, 21:17
Hade du int tagit bort din msn ifrån hemsidan kunde jag mailat en pdf med det program jag kör efter ^^

aldrig haft min msn där :O, eller?:smash:
aja, tommie__71@hotmail.com

Zibbe
2007-12-13, 22:59
Känner att jag är på lite skoj humör idag så jag lägger upp lite bilder som jag o min träningspolare tog på gymmet idag, Det är värst vad kul man kan ha med en kamera och lite gym utrustning (obs. ej seriösa bilder om ni inte märkte)

http://img243.imageshack.us/img243/7660/dsc00940ny8.jpg
Svante in action med hantlarna ..12kg hihi

http://img222.imageshack.us/img222/8929/dsc00950oq9.jpg
Jag själv in action..också med hantlar :em: men 16kg kändes som det brukar

http://img146.imageshack.us/img146/2534/dsc00949av4.jpg
Svante häver sig med raka ben. Jefla apa

http://img258.imageshack.us/img258/4486/dsc00951fc4.jpg
För tungt med 20kg :S:P

Nimille
2007-12-13, 23:07
Kul med bilder och filmer :thumbup: Ser riktigt bra ut
Måste bara fråga vad det är för vikter ni har där? Inte har dom rätt diameter?
Bör ju försvåra marken en aning (längre lyftväg)

Zibbe
2007-12-13, 23:11
Kul med bilder och filmer :thumbup: Ser riktigt bra ut
Måste bara fråga vad det är för vikter ni har där? Inte har dom rätt diameter?
Bör ju försvåra marken en aning (längre lyftväg)

Kan inte annat än att hålla med dig :( Sjukt små viktskivor har vi. Från Technogym kommer dom förövrigt, likaså allt annat på gymmet.

tommie-92
2007-12-13, 23:23
Kan inte annat än att hålla med dig :( Sjukt små viktskivor har vi. Från Technogym kommer dom förövrigt, likaså allt annat på gymmet.

man får ju inte bra självförtroende utav o köra med små vikplattor direkt :D

Zibbe
2007-12-14, 08:36
man får ju inte bra självförtroende utav o köra med små vikplattor direkt :D

Nae det är inte så coolt *slap*

Zibbe
2007-12-14, 19:04
Dagens pass: Bröst (obs nytt skrivsätt)

Hantelpress:
26kg /6 6 6

Lutande bänkpress i smith:
47.5kg /7 7 6

Bröstdips:
kv /6 5

Reflektion: Bra pass, trött som attan dock och det blev inget TRÖÖCK idag :(

Richyboy
2007-12-14, 22:18
Bra hantelpressar, hur långt var passet verkar inte tagit mer än 20-30min

Zibbe
2007-12-15, 00:03
Bra hantelpressar, hur långt var passet verkar inte tagit mer än 20-30min

Nae så långt blev det inte. Men 8 tunga set för bröst räcker tycker jag :) Skönt när det inte blir så långa pass heller så man kan åka hem lite tidigare :P

jojjep91
2007-12-15, 00:56
Bra reps i marken, dock känns de som om du lyfter mkt med ryggen och böjer mindre med benen, ja skulle dock inte klara av o köra sådär tror jag inte.

Måste ställa om mej mellan varje reps :)

Bra iaf! ser mkt bra ut de här ;)

Zibbe
2007-12-15, 01:12
Bra reps i marken, dock känns de som om du lyfter mkt med ryggen och böjer mindre med benen, ja skulle dock inte klara av o köra sådär tror jag inte.

Måste ställa om mej mellan varje reps :)

Bra iaf! ser mkt bra ut de här ;)


Kanske ska pröva att ställa om mig jag också emellan repsen :) Vill absolut inte dra på mig ryggskada. Men det kändes som att tekniken satt bättre än förra gången iallfall :) Ryggen hade skön värk efteråt. Men som sagt, man märker inte skador innan man får dom. Skall tänkas på.

Richyboy
2007-12-15, 23:05
jag ställer aldrig om mig efter varje rep, känns som att kontakten försvinner helt.

Zibbe
2007-12-16, 00:07
Bälte efter nyår kanske kunde vara något att satsa på? Allt för att inte skada mig liksom..även om vikterna inte är överdrivet brutala.

jojjep91
2007-12-16, 11:26
jag ställer aldrig om mig efter varje rep, känns som att kontakten försvinner helt.

supersetta med ryggresningar efter varje set så ska du få se på kontakt.

jojjep91
2007-12-16, 11:27
Bälte efter nyår kanske kunde vara något att satsa på? Allt för att inte skada mig liksom..även om vikterna inte är överdrivet brutala.

sänk vikterna, kö utan bälte, och fixa in tekniken. Det skulle jag göra.

Så att ländryggen blir stabil.

Du ser ju mina pass, vikterna skiftar som fan.

Ena passet kör jag på 110kg i marken,

andra passet är jag nere på 70-80kg.

Lätta vikter kan bli tunga om man utför dem korrekt. ;)

Zibbe
2007-12-16, 16:59
sänk vikterna, kö utan bälte, och fixa in tekniken. Det skulle jag göra.

Så att ländryggen blir stabil.

Du ser ju mina pass, vikterna skiftar som fan.

Ena passet kör jag på 110kg i marken,

andra passet är jag nere på 70-80kg.

Lätta vikter kan bli tunga om man utför dem korrekt. ;)

Men var tror du om tekniklyftet på 90kg då?

krallan
2007-12-16, 19:38
Känner att jag är på lite skoj humör idag så jag lägger upp lite bilder som jag o min träningspolare tog på gymmet idag, Det är värst vad kul man kan ha med en kamera och lite gym utrustning (obs. ej seriösa bilder om ni inte märkte)

http://img243.imageshack.us/img243/7660/dsc00940ny8.jpg
Svante in action med hantlarna ..12kg hihi

http://img222.imageshack.us/img222/8929/dsc00950oq9.jpg
Jag själv in action..också med hantlar :em: men 16kg kändes som det brukar

http://img146.imageshack.us/img146/2534/dsc00949av4.jpg
Svante häver sig med raka ben. Jefla apa

:S:P

ni ser riktigt farliga ut ;)

jojjep91
2007-12-17, 12:28
Träna på en vikt, där du klara av att köra strikt, och öva tills du klara av att köra strikt med högre vikt än den du övade på först.

Zibbe
2007-12-17, 19:06
ni ser riktigt farliga ut ;)

Hehe såklart ;) :devil:

Dagens pass: Ben

Knäböj i smith:
80kg / 8 7
82.5kg / 6

Benpress:
175kg / 7 (fy fan vad tungt)
170kg / 6 (lite för lite vila tror jag)

Lårcurl sittande:
65kg / 6 (ingen bra kontakt, använde för mycket momentum)
62.5kg / 6 (bättre här, klämde till i slutläget lite extra)

Benspark:
50kg / 6 (fortfarande trött efter benpressen)
60kg / 10

Stående vadpress:
105kg / 7
110kg / 6 6 6 6

Reflektion: Tog ut mig som attan idag :) kändes bra. Tycker iallafall själv att jag får överlag mycket bättre kontakt i ben än i andra kroppsdelar.

Zibbe
2007-12-18, 17:27
Dagens pass: armar

Biceps:

Ez-curlbar curl:
36.5kg / 6 5
34kg / 6

Hammercurl:
16kg / 6 7 7

Scottcurl i kabelhiss:
25kg / 6
26.25kg / 5

Triceps:

Smalbänk:
55kg / 7
57.5kg / 6 5

Pushdowns:
37.5kg / 6 6
35kg / 6

Hantelextension bakom huvudet (två händer):
24kg / 6 6

Reflektion: Kul med ökning :) Bra pump idag också. Mycket mer finns väl inte att säga....ett bra men ganska så alldagligt pass.

Richyboy
2007-12-18, 20:53
vad ökade du i? btw Grattis :D

jojjep91
2007-12-18, 21:31
bra hammercurls, ja e klen i curls :[

Zibbe
2007-12-18, 21:41
Richy: Ökade i pushdowns, stångcurl och scottcurl :) Helt klart godkänt

Jojje: Skule dock byta det mot dina stats anyday :)

tommie-92
2007-12-19, 11:22
ser bra ut, bara o fortsatta sa, men dra for guds skull inte pa dig en ryggskada, det vore bara illa..

titta i min journal,har hostat in lite saker daer ;)

Zibbe
2007-12-19, 20:41
Dagens pass: Axlar och traps.

Hantelpress: (börjar ta sig nu :D)
20kg/hantel / 8 7 7 7

Axelpress i maskin:
40kg / 8 8

Deltiod raise i maskin:
12 plattor / 7
13 plattor / 5-6 (inte säker)

Drag till hakan:
39kg / 5-6 5-6 5

Shrugs:
80kg / 10
85kg / 7-8
90kg / 6

Reflektion: Gutti gutt pass :) Ökade ännu lite till i det mesta :) Hoppas även på ökning till nästa pass! Då ska 22 hantlarna upp i pressen!

jojjep91
2007-12-20, 00:32
Jojje: Skule dock byta det mot dina stats anyday :)

haha;)

starka shrugs!

Richyboy
2007-12-20, 01:04
+1 på det där om shrugs, jävligt starkt

Zibbe
2007-12-20, 19:55
Dagens pass: Rygg

Marklyft:
120kg / 3 ( i smith )
120kg / 5 5 (med lite vila emellan repsen, typ fixade greppet och tog några andetag...kanske 3-4 sekunder i snitt. Blev typ cluster set utav detta men det tog bra!)

Latsdrag:
72.5kg / 6 6

Latsdrag med V-handtag:
77.5kg / 5 5

Rodd i maskin (seated row, low row etc.)
70kg / 9 9

Reflektion: Bra pass, marklyften gick bra men det var svinatungt! Resten gick som det brukar = halvbra kontakt endast.

Richyboy
2007-12-20, 23:34
starka marklyft :thumbup:

Zibbe
2007-12-21, 18:13
Tack Richy :)

dagens pass: Bröst!

Hantelpress:
26kg / 7 6 6 (dryg övning tycker jag :( tycler bänken biter bättre)

Lutande bänkpress i smith:
47.5kg / 7
50kg / 7
52.5kg / 5 (bra att ha polare som peppar upp under lyften =) )

Bröstdips ( har alltid så dåligt med kraft här)
kv / 6 6

+ massor med annat larv. Kom massa polare som man ville umgås med så man stannade kvar. Typ lite flies, lite i CC och lite pecdec. Körde även lite böj på skoj :D Klarade hundra kilo faktiskt...dock i smith så ta det med en nypa salt.

Reflektion: Endast ett pass kvar innan övningsbytet :) ska bli kul att börja med bänken igen, gillar den övningen bättre. Blir även en lite volymökning inför nästa skift + ett set :D Ska börja köra annorlunda och "börja om" efter avslutat max-ot program. Ska sänka alla vikterna och köra hyperstrikt och verkligen få kontakt. Ska bli spännande att testa det också.

// Zibbe

kolle
2007-12-21, 18:20
Hoppas du trivs bättre med nya schemat då:)

Zibbe
2007-12-21, 20:23
Hoppas du trivs bättre med nya schemat då:)

Japp det ska bli intressant att testa det seriöst för en gångs skull :)

SajCo
2007-12-22, 12:18
Det här flyter ju på fint ju :) !, upp med en bild innan årskiftet nu då ;) !!!

Richyboy
2007-12-22, 21:35
Det här flyter ju på fint ju :) !, upp med en bild innan årskiftet nu då ;) !!!

JA BILDER :D

Zibbe
2007-12-24, 00:07
Nae bilder tror jag inte är något att hänga i granen ännu iallafall ^^ Kan låta det gå lite längre innan man kan visa sig med något som kan liknas stolthet :D kan även tillägga att jag tränat lite under helgen som har gått ( var stängt på gymmet under julafton och juldagen *grr27* ) I lördags körde jag armar på gymmet, här kommer det:

Armar:

Curlbar curls:
36.5kg / 6 5 5

Hammercurls:
16kg / 7 7 6

Preachercurl i kabelhiss:
26.5kg / 5 4 (bah inget tryck kvar :()

Smalbänk:
57.5kg / 6 5 5

Pushdowns:
37.5kg / 6 5 5

Liggande hantelextension
10kg / failx2

+ ett styck dropset för både tricep och bicep i maskiner. Kul att pröva det någon gång. Fick bra pump.

Reflektion: Ett bra o givande pass :) kostade även på mig att köpa en gainomax istället för min blaskiga gainer och den smakade kalas :D köpte även en till senare bara för jag gillade smaken :P

Söndagens pass blev lite mer improviserat då jag inte orkade masa mig in till gymmet som hade grymt dåliga öppettider. Så jag bestämde mig istället för att ge benen en riktig omgång i min egen trädgård med det som fanns till hand. Jag packade en väska med 20kg packning och begav mig ut. Började med trappspringning och fick här ett bra tryck o flås. Sedan blev det vadpress i trappan och här blev det högrep á krampkontakt. Detta övergick i knäböj+hopp ...runt 12st.

Efter detta så begav jag mig till vår ganska så höga bänk ( 75cm hög kanske) och gjorde stepups på densamme. Nästa moment blev utfallsgång två vändor över tomten (fyfan vilken övning...skrek i benen)
och till slut så avslutades passet med två set knäböj med kv+väskan. Blev runt 50reps på båda och nu var jag helt slut. Högreppar sliter verkligen skiten ur mig.


// Zibbe

jojjep91
2007-12-24, 02:31
bra smalbänk och hammercurls ;)

tommie-92
2007-12-24, 16:17
Looking good!,

God Jul o gott Nytt ar ocksa!

Zibbe
2007-12-26, 21:05
Tack för alla posts :) Kul att få lite support.

Dagens pass: Axlar + traps

Hantelpress:
22kg / 7 5 (tappade bak hanteln :()
20kg/ 9 8 (borde helt klart köra på 22kg även här...ska göra runt 5 reps >_< men bottenläget känns nästa omöjligt trögt)

Axelpress i maskin:
45kg / 9
47.5kg / 8

Deltiod raise i maskin:
12 plattor / 7-8
13 plattor / 7

Drag till hakan:
39kg / 6 6 5

Shrugs med hantlar (smithen var upptagen :()
30kg / ?? (runt 15...inte fail)
34kg / ?? (också runt 10-12)
38kg / 8
40kg / 5-6

+ lite test med liggande hantellyft, framåtlyft och vanliga deltiod raise med hantlar. Ska ju bara köra max ot i 4 veckor till sen ska jag komponera ett schema själv.

Reflektion: Skönt att äntligen vara tillbaka på gymmet :) Kul att testa alla nya grejer också som man fått :D (nytt linne x 2, handledslinor, byxor och dragremmar). Remmarna var riktigt bra att ha vid shrugsen. Dock så var det synd att jag inte hade koll på vikterna vid hantelshrugs...blev inte så effektivt tyvärr kände jag.

// Zibbe

Richyboy
2007-12-27, 00:12
Jävlar vilka traps du borde ha :D

Jojje hälsar att han blev chockad att du var så stark

Zibbe
2007-12-27, 00:20
Jävlar vilka traps du borde ha :D

Jojje hälsar att han blev chockad att du var så stark

Ta det med en nypa salt skulle jag vilja säga :) Tror nog inte vi kör exakt likadant eftersom ni båda tar mig i resten. Kör ni superslow eller hur kör ni? Jag drar nämligen upp hantlarna ganska så snabbt och ibland lite "ryckigt". Har läst någonstans att just trapsen svarar bättre på snabba och intensiva rörelser med tunga vikter än med "klassisk" träningsfilosofi dvs. medelsnabbt och kontrollerat och hålla tillbaka på nedvägen. Skulle jag köra enligt den klassiska stilen skulle det nog stå andra siffror i journalen. Ska nog testa det när max-ot tiden är slut...ska släppa min viktkåthet och köra på kontakt mest.

// Zibbe

Richyboy
2007-12-27, 02:26
jag kör slow stilen ^^ vet inte hur jojje gör.
Ska söka efter något som stöder teorin om att det svara bättre :D

Men jag är ändå ganska klen i trapsen, var inte alls länge sen jag "började" träna dom :P

Zibbe
2007-12-27, 16:04
dagens pass: Rygg

Marklyft:
120kg / 4 ( ajaj dålig teknik :( måste öve på den lite innan jag börjar med marklyft igen)
115kg / 5 5 (bättre teknik :P)

Latsdrag:
72.5kg / 7
75kg / 6

Latsdrag med v-handtag:
80kg / 5 6

Sittande rodd i maskin (low row, seated row etc.)
72.5kg / 9
77.5kg / 8
80kg / 7-8

+ massor med annat som jag inte räknade seriöst men gjorde för att få lite bättre tryck i ryggen. Typ hantelrodd, latsmaskin, lite mer latsdrag osv osv.

Reflektion: Helt okej pass...är aldrig riktigt mycket för att köra rygg då kontakten fortfarande inte sitter där den ska :( Får hoppas att nästa veckas övningbyte får igång mig!

GolDog
2007-12-27, 16:08
Kontakt är för flugviktare... så länge du kan känna träningsverk efter du överbelastat så tar den där den ska! Goa marklyft!

Zibbe
2007-12-27, 16:13
Kontakt är för flugviktare... så länge du kan känna träningsverk efter du överbelastat så tar den där den ska! Goa marklyft!

Hehe okej :) Tack! *cupid*

jojjep91
2007-12-27, 20:52
Ta det med en nypa salt skulle jag vilja säga :) Tror nog inte vi kör exakt likadant eftersom ni båda tar mig i resten. Kör ni superslow eller hur kör ni? Jag drar nämligen upp hantlarna ganska så snabbt och ibland lite "ryckigt". Har läst någonstans att just trapsen svarar bättre på snabba och intensiva rörelser med tunga vikter än med "klassisk" träningsfilosofi dvs. medelsnabbt och kontrollerat och hålla tillbaka på nedvägen. Skulle jag köra enligt den klassiska stilen skulle det nog stå andra siffror i journalen. Ska nog testa det när max-ot tiden är slut...ska släppa min viktkåthet och köra på kontakt mest.

// Zibbe

jag tror du har en poäng där!, jag kollade när Ronnie Coleman tränade traps, han nästan ryckte också upp vikten, ska provas självklart! :thumbup:!

Solve
2007-12-27, 23:20
Fick latsdrag tycker jag :O och dina shrugs är ju galna, aldrig provat de själv men låter jävligt mycke

kör hårt ;)

Zibbe
2007-12-28, 00:33
Fick latsdrag tycker jag :O och dina shrugs är ju galna, aldrig provat de själv men låter jävligt mycke

kör hårt ;)

Hehe tackar Omvänt kan jag väl säga att din bänk är riktigt bra :) Själv har jag bara klarat 77.5 :P Kroppsvikten iallafall ^^ Du tog 85 va eller hur var det?

jag tror du har en poäng där!, jag kollade när Ronnie Coleman tränade traps, han nästan ryckte också upp vikten, ska provas självklart! :thumbup:!

Gör det :thumbup: Då är det nog jag som kommer bli grön när jag ser vikterna *kissass*

Toxic
2007-12-28, 00:44
Samma zibbe som på 740klubben?

Zibbe
2007-12-28, 00:47
Toxic;2723359']Samma zibbe som på 740klubben?

Nepp :) någon sådan klubb känner jag inte till :P

Zibbe
2007-12-28, 23:01
Dagens pass: Bröst

rak hantelpress:
26kg/hantel / 8 7
28kg/hantel / 5

Lutande bänk i smith:
52.5kg (ej inräknad stång pga. okänd vikt på stången. Men antagligen väger den ingenting när jag känner på den) / 6 6 5

Dips:
kv / 10 9

Reflektion. Gah äntligen ökade jag upp mig i hantelpressen! :D Har varit mycket segt att öka i den, både allmänt och för att hoppen på våra hantlar är ganska så otympliga :( Men det kändes bra! Resten gick väl som vanligt tycker jag...inte mycket mer att säga. Försökte även filma idag men filmerna blev konstiga :S Får ta nya någon annan gång.

Nimille
2007-12-28, 23:03
Fint ökat i hantelpressen :) :)
Bra jobbat!

Zibbe
2007-12-28, 23:04
Fint ökat i hantelpressen :) :)
Bra jobbat!

Kul att du kikar in Nimille :) Tackar! *cupid*

Zibbe
2007-12-29, 16:54
Dagens pass: Armar

Hantelcurls:
18kg / 5 5 5 (strikta och väldigt tunga)

Repcurl i kabelhiss:
25kg / 6 6
27.5kg / tveksam 6:a

Scottcurl:
26.5kg / 10
29kg / 6

Frenchpress:
34kg / 5 5 4

Pushdowns med omvänt grepp:
30kg / 7
32.5kg / dålig 5:a
30kg / 6

Pushdowns med rep:
20kg(?) ev. 17.5...kommer inte riktigt ihåg / 6 6

Reflektion: Alltid roligt med övningsbyte, sätter verkligen sprätt på musklerna! Bra gick det också tycker jag :) Kul att ha ökat i frenchpressen och scottcurlen!

Richyboy
2007-12-29, 19:23
Starkar armar :thumbup:

Förlåt för mitt ovetande med vad är frenchpress?

Zibbe
2007-12-29, 22:40
Starkar armar :thumbup:

Förlåt för mitt ovetande med vad är frenchpress?

Också kallad "skullcrusher" :P Ligger på bänk med Ez-stång på raka armar och böjer på armarna tills stången är bakom huvudet. Sen rätar man ut armarna igen :) Tar mycket bra!

Zibbe
2007-12-30, 17:03
Dagens pass: Ben

Knäböj:
80kg / 5 (tappde nästan brallorna :em: och dålig teknik blev det också) 7
82.5kg/ 5 (kunde nog klarat en sexa)

Utfall på stället med hantlar:
16kg i varje hand / 7
18kg i varje hand / 7
20kg i varje hand / 5 (22kg nästa pass när jag vet vikterna...hoppas jag iallafall)

Benspark:
65kg / 8 (inte fail)
72.5kg / 6 (här var det däremot mer likt fail)

Raka marklyft med hantlar:
40kg/hantel / 7
42kg/hantel / 10 (inte fail ...blir å köra på 44 eller kanske 46 om jag känner mig laddad)

Stående vadpress: (dåligt tryck i denna kände jag idag *grr* )
110kg / 6 6 6

Sittande vadpress:
40kg / 8
45kg / 6

Reflektion: Länge sedan man körde riktiga och fria knäböj :) Är en speciell känsla sannerligen. Kände att utfallen tog riktigt bra, likaså de raka marken. Kalasövningar! Ökade även lite i böjen men bara marginellt. Vaderna gick inge bra idag...hade nog slut på energi efter de tidigare övningarna.

// Zibbe

Richyboy
2007-12-30, 17:59
Också kallad "skullcrusher" :P Ligger på bänk med Ez-stång på raka armar och böjer på armarna tills stången är bakom huvudet. Sen rätar man ut armarna igen :) Tar mycket bra!

Den övningen kände jag till, men visste inte att den kallades Frenchpress. Har testat den. Funkade inte särkillt bra för mig i jämnförelse med andra triceps övningar.

Nimille
2007-12-30, 18:02
Det är ju tricepsextentions faktiskt, frenchpress utförs sittandes ;)
Ser bra ut Zibbe, kriga på!

Zibbe
2007-12-30, 18:44
Det är ju tricepsextentions faktiskt, frenchpress utförs sittandes ;)
Ser bra ut Zibbe, kriga på!

jaha :P verkar som om jag e ute och cyklar lite här ^^ Ska fortsätta kalla det tricepsextensions då :P tyckte bara att frenchpress lät coolare *flex*

Zibbe
2008-01-02, 20:01
Så nu är jag tillbaka efter ett lugnt och trevligt nyårs firande :) Hoppas ni alla har haft ett trevligt nyår! nackdelen var ju som sagt att gymmen var stängda även här i Karlskrona så man kunde såklart inte gymma *grr27* Har fått för mig att det skulle vara skitmysigt att träna tidigt på förmiddagen på julafton, duscha och basta i lugnan ro och sedan ta bussen hem till ett hus som ljuder utav julmusik och pepparkaksdoft :D jaja nog om mina utopier ^^ Var såklart på gymmet idag dagen till ära och rev av ett axelpass. Nya övningar och allt! Men jag funderar på att byta bort mitt MAX-OT koncept nästa vecka och börja träna "vanligt" med mer varierad och lite mer isolerad träning som jag lagt upp helt själv.

Dagens pass: Axlar och traps!

Militärpress:
40kg / 6
42.5kg/ 5 6

Press bakom nacke i smith:
30kg / 6 6
32.5kg/ 6

Lateral raise med hantlar:
9kg / 6
10kg / 5 6

Drag till hakan:
39kg / 6 6 7

shrugs:
40kg / 6 6 6

Reflektion: Asså min bålstyrka är åthelvet dålig! Militärpressarna ger bananvibbar och knäböjen liknar nästan en fällkniv. Måste verkligen lägga krut på tunga magpass! Fick också nt nu här på kvällen "bakom" vänstra skulderbladet...gissar att bakom nacke pressen och militären ligger bakom :/ Ska nog fortsätta på sittande pressar i framtiden istället...Annars tycker jag passet gick bra men lite surt att jag inte hade ökat mer i militären en vad jag gjorde. Kör ju mer totlat i hantelpress! Men det kan ju bero på att jag idag körde superset helt igenom för att hinna med att träffa kompisar efteråt. Superset tar på krafterna.

// Zibbe

jojjep91
2008-01-02, 20:24
Bra militärpressar! :thumbup:!

Zibbe
2008-01-02, 20:29
Bra militärpressar! :thumbup:!

Synd bara att jag har fått ont i ryggen utav dom :/ Tror jag fortsätter på hantelpress eller sittande press i smith.

Zibbe
2008-01-03, 15:55
Dagens pass: Rygg
Detta pass blev mest ett test pass för att kolla vikterna inför nästa veckas schema ändring. Kunde inte släppa tanken på att byta pass så nu gör jag det, so long MAX-OT! Kommer lägga in passet här på kolo senare.

Chins:
kv / 6 5 5 5

Skivstångsrodd:(samtliga var strikta utan någon momentum)
50kg / 10
55kg / 10
57.5kg / 10
60kg / 6 6 (nära 90 grader mot marken och inget ryck)

Sittande rodd med V-handtag:
Vet inte riktigt vad jag körde här..kände mest på vikterna här för att kunna sätta som rätt senare.

Latsdrag med V-handtag:
Några set på 70kg utan någon gung alls. Gjorde närmare bestämt 2 sådana set på runt tio reps. Höjde sedan till 80 och gjorde en 6:a. Fortfarande ganska så strikt men inte fullt lika strikt som på 70kg.

+ Lite omvända flies på bänk för att känna in vikten. Körde även lite bänk då jag ska börja med det imorgon igen. Gjorde ouppvärmd en femma på 65kg ganska så lätt så jag hoppas på en femma på 67.5 imorgon :D Gjorde förövrigt en trea på 67.5 med fötterna uppe idag efter min femma på 65 så jag har lite förhoppnignar på mig själv inför imorgon.

Reflektion: Som sagt ett vikttestar pass dvs. inte så seriöst i muskelbyggarsyfte. Men jag tror definitivt att det var nyttigt att gå igenom tekniken ordentligt innan man börjar fokusera ordentligt igen.

// Zibbe