handdator

Visa fullständig version : första Gainer


nirre
2007-11-03, 15:56
Ska köpa min första gainer. Väger runt 82kg, 180cm lång 20år. Kollat på twinlabs mass fuel som har 25g protein och 50gram kolhydrater per portion är det bra eller ska man ta deras gainers fuel som har 33gram protein och 103gram kolhydrater o 11gram fett per portion efter träning. Vad skulle passa mig? Jag vill väl som dom flesta andra att lägga på mig främst muskelmassa och lite fettmassa men har inge problem om man skulle lägga på sig lite. Men är mest ute efter återhämtningen efter passet är det vitaminer och mineralerna i dom här produkterna som hjälper återhämtningen? Sen i gaienrs fuel innehåller dte ju 11gram fett, har läst lite på forumet om jag minns rätt att det inte är så bra att inta fett direkt efter träning? Alltså jag vill få i mig en drink efter träning så jag är pigg till nästa träningspass (visst måste sova o äta rätt utöver), alltså hjälper med återhämtningen, sen att man får i sig protein ocj kolhydrater i rätt mängd för att bygga. Men tycker 103gram kolhydrater låter rätt mkt och så är det 50 gram i massfuel, dubbelt så mkt? är det bara för man ska gå upp i vikt eller blir det bättre återhämning bättre resultat ?

Raggis
2007-11-03, 16:07
Twinlab tar ju förskräckliga överpriser för sina produkter. www.kolozzeum.com - komma igenom deras sortiment.

Animalistic
2007-11-03, 16:07
search and you shal find. finns massa tidigare samma frågor

tror majoriteten rekommenderar att du köper kolhydrater och proteinet löst. så du kan blanda själv. du sparar tusenlappar ! twinlab är bra men på tok för dyrt

nirre
2007-11-03, 16:14
okej men om man bortser från priset. Och om man inte blandar själv.

Raggis
2007-11-03, 16:21
Ja, kör på *screwy*

nirre
2007-11-03, 17:59
Ja, kör på *screwy*

hehe :em: tänkte mest skillnaden på de här produkterna vilken jag ska köpa. Alltså funderar på annars att blanda själv men tycker det är lite jobbigt och svårt.

Animalistic
2007-11-03, 18:07
kolla här i shoppen, finns många alternativ som är likvärdiga Twinlabs men betydligt billigare och även godare.