handdator

Visa fullständig version : Hur mycket större som uppumpad?


Martinl
2007-11-03, 14:06
Tänkte ställa en knasig fråga. När jag är upppumpad i bröstet så ser jag ut som jag skulle vilja se ut. Men när det gått 1 timme eller något sådant och blodet "försvunnit" från bröstet ser man ju givetvis mindre ut. Finns det typ någon formel där man kan räkna ut hur pass mycket större man blir när man kört ett gäng bänkpressar så man vet ungefär hur mycket man behöver bygga för att bli "nöjd". Antar att det är väldigt olika hur mycket större man blir men det vore riktigt sköj om man kunde få koll på hur mycket mer muskler det motsvarar :)

X-ecuter
2007-11-03, 14:20
finns ingen sådan formel... och till saken hör att eftersom tillväxten inte sker sååå snabbt kommer du en dag stå där med ditt nuvarande pump som normalläge och förundras hur lång tid det kommer ta innan du når ditt dåvarande pump... så det är bara att kämpa på !!!

Martinl
2007-11-03, 15:28
finns ingen sådan formel... och till saken hör att eftersom tillväxten inte sker sååå snabbt kommer du en dag stå där med ditt nuvarande pump som normalläge och förundras hur lång tid det kommer ta innan du når ditt dåvarande pump... så det är bara att kämpa på !!!

Nja, fast jag tycker det är så stor skillnad i pecsen att det är ett flertal år frammåt i tiden...

Honken
2007-11-03, 16:35
Jag har aldrig förstått det här "nöjd"-konceptet.

"Klarade precis 12 chins! Ska hålla mig där och strunta i att utvecklas. Jag är nöjd".

Solve
2007-11-03, 17:27
nöjd blir man nog aldrig :) men jag tror de flesta slutar att vara missnöjda vid en viss gräns iaf

X-ecuter
2007-11-03, 19:28
Nja, fast jag tycker det är så stor skillnad i pecsen att det är ett flertal år frammåt i tiden...

Alltså även om det är flera år fram till dess kommer din " jag vill ha " gräns skjutas upp och vips så är du där även om det enligt dig är långt fram... men flera år låter nog lite väl lång tid... Jag får brutalt med pump... växer flera centimeter på typ alla kroppsdelar jag tränar under träningen, dock har jag insett att det jag har idag var det jag antagligen såg som "sååå stor vill jag bli"

det är bara att kämpa på o träna så når du en dag kanske storleken du har på dina pecs som du nu har med pump *cupid*

Martinl
2007-11-03, 20:46
Alltså även om det är flera år fram till dess kommer din " jag vill ha " gräns skjutas upp och vips så är du där även om det enligt dig är långt fram... men flera år låter nog lite väl lång tid... Jag får brutalt med pump... växer flera centimeter på typ alla kroppsdelar jag tränar under träningen, dock har jag insett att det jag har idag var det jag antagligen såg som "sååå stor vill jag bli"

det är bara att kämpa på o träna så når du en dag kanske storleken du har på dina pecs som du nu har med pump *cupid*

Jo men det är det att jag tränat seriöst i ca 1 år 3 månader och lagt på mig rätt mycket muskler (Pga att jag var rätt spinkig innan och aldrig tränat styrka). Nu när jag hållt på ett tag känns det ju lite mer tveksamt om det ger något att träna, i volym alltså. Man har ju inte den här nybörjar effekten att förlita sig på. Därför hade det varit skönt med ett konkret mål/kg i ökning att kunna tänka på. Men som du sa så finns det väl ingen formel.

Sniggel
2007-11-03, 21:06
nöjd blir man nog aldrig :) men jag tror de flesta slutar att vara missnöjda vid en viss gräns iaf

Ligger nog något i det. Mina gränser flyttas fram hela tiden, däremot känner jag mig mer och mer nöjd för varje framgångsrikt år.

Balken
2007-11-04, 11:22
nöjd blir man nog aldrig :) men jag tror de flesta slutar att vara missnöjda vid en viss gräns iaf

+1 :thumbup: