handdator

Visa fullständig version : Lite Hjälp..


CRY-TECH
2007-11-02, 21:45
1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du ?

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna ?

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc ?

CRY-TECH
2007-11-02, 22:16
någon? :em:

GLC
2007-11-02, 22:18
Varför undrar du?

Albatross
2007-11-02, 23:17
Dricker öl på alla 4.

snartspensligvegan
2007-11-02, 23:50
1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du ?

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna ?

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc ?1) Sover

2) Inget? Eller skiter i allt. Sover? ;D

3) Dunno, jag idlar ju mest och gör ingenting, har väl inga framtidsplaner så den biten är ju lätt.. Medicinen gör väl att man inte bryr sig lika mycket med.

4) Njuta och njuta, eftersom jag inte har något vare sig negativt eller positivt att se fram emot är det inte särskilt svårt att leva i stunden, men jag gör inget med den.

Arf Pingvin
2007-11-03, 00:10
1,2,3,4: Lyssnar på dödsmetal.

Slartibartfast
2007-11-03, 00:21
Många på kolo som mår dåligt just nu verkar det som.

Jag äter piller.

Baan
2007-11-03, 00:25
1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du ?

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna ?

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc ?

1. Händer sällan, jag försöker isf fokusera på annat.

2. Samma som 1.

3. Inget särskilt förutom att fortsätta trycka bort dom dåliga tankarna, till slut tänker man på något annat (bättre) eller på ingenting.

4. Det gör jag inte så svårt att svara på. Studieperioden känns som någon övergångsperiod fastän jag pluggat nu i tre år cirkus och har cirkus två år kvar. Försöker att inte planera dagarna för mycket och ibland göra något spontant..

micke81
2007-11-03, 00:27
försöker oftast bara släppa allt man går å tänker på å fundera över nått roligare/intresantare allternativt släppa allt ur tankarna vilket är skitsvårt men funkar bäst

XroW
2007-11-03, 00:30
1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du ?

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna ?

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc ?

1, Sover.
2, spelar dator.
3, spelar dator.
4, som vanligt skiter i allt och gör det jag känner för. (inte fylla veckorna med planer etc)

tomccc
2007-11-03, 00:33
Många på kolo som mår dåligt just nu verkar det som.

Jag äter piller.
Mörkret börjar komma krypandes det blir lätt så då.

1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du ?

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna ?

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc ?

Något som kanske hjälper är att se till att sysselsätta dig med saker och när du inte gör något umgås med dina allra goaste vänner och familj. Att vara ensam när man mår dåligt brukar inte göra saker bättre.

Slartibartfast
2007-11-03, 00:48
Mörkret börjar komma krypandes det blir lätt så då.


Jag älskar mörkret!

stridis
2007-11-03, 13:32
2. Om du känner dig [...] hatad [...] vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?


oderint dum metuant. Vadå glömma, njut av det.


Jag älskar mörkret!

Gollum have spoken!

Maharadja
2007-11-03, 15:35
1) Om jag mår dåligt av nåt försöker jag distrahera mig själv med allt jag tycker om för att det dåliga ska gå över och se till att inte grubbla utan vara i farten hela tiden.

2) Hatad vet ja icke.. :) Vid stress försöker jag se vad som gör mig stressad och ha koll så det int går överstyr. Men blir jag dissad,så dissar jag nog tillbaka dubbelt så värre hehe.

3) Finns ingen anledning att grubbla över saker som redan skett eller oroa sig över framtiden för den är alltid dold! slöseri med tid och energi

4) varför skulle man vilja att dagarna går snabbt? Jag hade gärna BETALAT för nåra timmar extra.. :)

Kräket
2007-11-03, 15:40
Många på kolo som mår dåligt just nu verkar det som.

Jag äter piller.

Vad äter du för piller om man får fråga?

Slartibartfast
2007-11-03, 15:47
Vad äter du för piller om man får fråga?

Visst får man.

Jag äter antidepressiva. Edronax heter medicinen. Käkat dem i ca sju år.

Thewind
2007-11-03, 15:50
1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du ?

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna ?

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc ?

1. Det beror helt på varför och hur jag mår dåligt. Jag tar helt enkelt reda på det med mina rika psykologiska kunskaper och när det inte går (Vilket har hänt, tro det eller ej :D ) så frågar jag någon annan. Man ska inte vara rädd för professionell hjälp även om det inte är ett krav på något sätt.

2. Tar reda på om jag mår dålig av någon god anledning. Gör jag inte det så slutar jag må dåligt om jag kan. Så gott jag kan kanske är ett bättre ordval.

3. Jag tänker ganska mycket på framtiden, och ganska mycket på det förflutna men det känns ändå som att nuet får tillräckligt mycket fokus. Har aldrig haft problem med den balansen.

4. Vadå måste gå snabbt? Jag har några saker jag tycker är kul att göra, så jag gör dem. Jag har en del saker jag ser fram emot så jag ser fram emot dem. Jag har en del roliga minnen, jag minns dem. Livet är en lång underbar och ibland svår resa som blir precis vad man gör den till. Livet skall inte uthärdas och man ska inte behöva fråga andra hur de gör för att "orka med" livet på ett internetforum, njut istället. Utvecklas. Utforska. Upptäck. Dröm. Prova på. Tyck. Tänk. Gör. Upplev. Lev.

Ang. mitt svar på fråga fyra; Jag menade inte att säga att du liksom "gör fel" genom att må dåligt (vilket jag helt plumpt har antagit att du gör) för jag vet vad det innebär och har själv varit där precis som alla andra. Det jag försöker säga är att man måste försöka se positivt på saker och ting. När man väl gör det och har hittat sin balans i tillvaron så ser man tillbaka på sin gråa tid och tänker: "Synd att jag slösade bort de där vackra höstdagarna på att deppa vid datorn när jag hade kunnat äta varmkorv och titta på hur vinden river ner de oranga löven från trädkronorna i utkanten av stan."

Och om du nu mår RIKTIGT dåligt av en riktigt svår anledning, snälla ta inte mitt svar på fel sätt.

Fatalist
2007-11-03, 16:03
1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du?

Klargör för mig själv varför jag mår dåligt, och sedan försöker jag komma fram till om jag kan finna en lösning, eller bara gilla läget.

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat?

Tänker över det om och om igen tills jag förstår hur jag ska hantera det.

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna?

Den var svår... Hoppas någon har en bra metod.

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc?

Spontana galenskaper! :)

rikke_B
2007-11-03, 19:58
1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du ?

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna ?

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc ?

Konsten är väll att kunna må bra även när det är "skit". Man ska helt enkelt inte bry sig så j-vla mycket om saker och ting. Strunta i att tänka på det som har varit och på hur det ev. går/vad som kommer att ske i framtiden. Är ändå oftast väldigt svårt att förutspå!

Lite alkohol, gå ut kan vara bra för att koppla av eller bara tänka på något annat. Nu låter det iofs som att man är alkis...
Men antar att du fattar poängen.
Göra helt andra saker och försöka bryta mönster är också viktigt. :)

fonzie
2007-11-03, 20:47
piller.

Takes my trouble away... :)

Zakath
2007-11-03, 21:00
1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du ?

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna ?

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc ?

Idealt så gör jag så här:

1. Gör planer på hur jag ska förbättra situationen för att t.ex. övervinna det jag mår dåligt av.

2. Dissad: Skrattar åt det och vänder på situationen eller ignorerar personen.
Hatad: Försöker vara trevlig mot personen för att förhoppningsvis ge den bättre tankar om mig, men detta är svårt om jag själv börjar ogilla personer som ogillar mig, och då blir det svårt att vara så generös.
Stressad: Känner mig sällan stressad på ett negativt sätt.

3. Gör något aktivt.

4. Jag tittar upp på himlen och ler åt hur jävla vackert det är. :) Alltså, titta upp och le, inse hur lyckligt lottad du är som får njuta av just den här stunden. :)


Men ibland kan ju känslorna komma ivägen och då reagerar jag istället för att agera. :em:

Kräket
2007-11-03, 21:02
Visst får man.

Jag äter antidepressiva. Edronax heter medicinen. Käkat dem i ca sju år.

Ojdå, det hade jag aldrig gissat. Om man nu kan gissa sådant d.v.s...

En fråga dock: Många medikamenter metaboliseras ju via levern, och därigenom kan tänkas ha en negativ effekt på träningen. Lägg därtill till den digra biverkningslistan som många SSRI har. Särskilt vad gäller ämnesomsättning. Du har aldrig upplevt sådant?

Ignatius72
2007-11-03, 21:05
1. Om du mår riktigt dåligt, vad och hur gör du då för att må bättre? Hur tänker du ?
jag mår sällan eller aldrig dåligt. Men generellt sett så letar jag (eller jobbar med att hjälpa andra) att hitta det som fungerar. Även den mest deprimerade brukar vara nöjd över något. Men i stunden är det oerhört svårt att se det.

2. Om du känner dig dissad, hatad eller stressad, vad gör du då för att komma ut ur det hela och må bättre, glömma och tänka på annat ?
Om jag känner mig dissad så gör jag allt vad jag kan för att prestera max. hatad-undvik personerna som hatar dig. Stressad-gör en prioriteringslista och beta av den.

3. Hur gör/tänker du för att koncentrera dig på nuet utan att tänka alltför mycket på framtiden eller det förflutna ?
Genom att fokusera på här och nu. Bakåt tänker jag inte så mycket, det som är gjort är gjort och man kan dra lärdom av det men inte göra om det. Framtid är väl ok, så länge man inte försummar nuet för att ha orealistiska drömmar. tex, bara jag vinner en miljon så ordnar sig allt, bara jag träffar en tjej så ordnar sig allt osv osv

4. Hur gör du för att njuta utav stunden, leva dagarna och veckorna lugnt utan att tänka på att varje dag och vecka måste gå snabbt etc ?
Se det roliga, härliga, vackra i de små detaljerna. Njuta av att ungarna mår bra, garva när det är spagetti och köttfärssås i hela köket, njut när hunden leker av sig i skogen, var stolt över dig själv när du lyckats med något (oavsett om det är många reps, tunga vikter, bra matlagning eller ett nybyggt staket) carpe diem helt enkelt.

Slartibartfast
2007-11-03, 21:09
Du har aldrig upplevt sådant?

Nope.

mangemani
2007-11-03, 21:19
1. svårt att säga,länge sen jag mådde väldigt dåligt nu och jag kommer ärligt talat inte ihåg vad jag gjorde för att må bättre..härdade ut antar jag.

2.bryr mej ej om nånting,så jag känner mej aldrig dissad eller hatad..kanske stressad ibland,men då bara på jobbet..brukar då tänka "bara nån timme kvar,sen slutar jag"...eller nått.

3.gör väl ingen skada att tänka på det förflutna,tvärtom skulle jag vilja säga,mycket goda och roliga minnen som idag får en att skratta.

4.hur jag gör?bryr mej ej och tänker inte så mycket.
jag har ett jobb där jag trivs,föjt utav träningen och sen hem för att hitt på nått skoj,dagarna kan inte bli bättre tycker jag..jag lever i harmoni,älskar livet...det är det som får mej att njuta utav dagarna.