handdator

Visa fullständig version : Rapid Recovery


Bamse
2003-04-25, 19:57
Jaha, så vad tror ni om Fairings nya återhämtningsprodukt?

http://www.fairing.se/rapid_recov.htm

/Bamse - som faktiskt kan ståta med att ha namngett produkten :naughty:

gasoliner
2003-04-25, 20:07
låter väl ok,men låter lite med bara 17 gram protein på 350 kcal va?

vid det dubbla börjar det väl likna nåt??..:notme:

Pez
2003-04-26, 03:24
Originally posted by gasoliner
låter väl ok,men låter lite med bara 17 gram protein på 350 kcal va?

vid det dubbla börjar det väl likna nåt??..:notme:

"Naturligtvis kan Rapid Recovery användas som en exklusiv Gainer.
Rapid Recovery är klart mer energirik än en vanlig Gainer. "

Det är väl inte tänkt att vara en klassisk gainer, snarare nåt "nytt" men ändå snarlikt. Sen är det ju lätt att tillsätta extra protein själv - som man får göra med alla gainers på marknaden.
Själv kommer jag, från och med måndag, testa med Rapid Recovery i slutet av passet alt. direkt efter och därpå dra en vanlig proteindrink inom 15 minuter efter passet.

Energitätheten förklaras ju av det lite högre fettinnehållet.

/pez

Danne
2003-04-26, 09:07
Smaken låter intressant... nån som har provat än ?

gasoliner
2003-04-26, 12:22
förvisso..kanske smakar bra med chokladpulver mot citronsmaken..hmm.. ;)

mja, jag väntar på din utvärdering pezan!..:angel:

-squat-
2003-04-26, 13:05
200gram pulver efter träning tycker jag verkar lagom.
då får man ju 114gram kollisar 42gram protte och 40gram MCT-fett.
vilket ger 884 kalorier.

Pez
2003-05-01, 21:28
Kan ju säga att smaken är iallafall kanongod... :thumbup:

Kör nu med typ 80-100gr efter träningen + 40gr protein utöver det. Får väl utvärdera om ett tag.

/pez

muskelbyggarn
2003-05-02, 06:41
Passa på nu under mässan och titta vad Farbror Lasse säljer Rapid Recovery till för pris :kickass:

Vänl,,,
Tobbe

Bamse
2003-05-14, 18:54
Hur går det med ditt R.R-testande, Pez? :cool:

Pez
2003-05-14, 20:11
Originally posted by Bamse
Hur går det med ditt R.R-testande, Pez?

Grymt bra... godare "gainer" har jag inte smakat. Alla som provsmakat håller med och jag inbillar mig att jag har mer energi och bättre återhämtning sen jag började med RR.

Träningen går ju fenomenalt för närvarande, dock gjorde den ju det även innan jag började med RR så det tillskriver jag inte RR. Men del i det hela har det nog.

Mitt betyg är:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

/pez

Bamse
2003-05-14, 20:28
Originally posted by Pez
Mitt betyg är:

(5 smurfiga tummar)

/pez

Fick du betalt för att skriva det där? :angel:

Jaja, återstår att se vad Bamses dom blir. :)

Har nämligen två stycken RR-hinkar på G till veckan! (en del av tävlingsvinsten för namnförslaget).

Pez
2003-05-14, 21:43
Originally posted by Bamse


Fick du betalt för att skriva det där? :angel:



Ja det hade väl varit skoj?
Tyvärr så får jag pröjsa precis som alla andra.. :furious: :D
Jag hotade Lasse med "Om jag inte får gratis så postar jag bilder på mig i Fairing T-shirt" men det bet inte som det skulle..

PS. Det enda felet med RR vore isåfall kanske namnvalet. ;)

/pez

Bamse
2003-05-14, 21:48
Originally posted by Pez
PS. Det enda felet med RR vore isåfall kanske namnvalet. ;)

Ja, förstår att det är jobbigt för dig att tvingas gå runt med världens bånge så fort du ser hinken... för du lär ju gå igång rejält på RR eftersom hela produkten är djupt sammankopplad med BAMSE ... :laugh:

P.S. Lasse ville först ha en porträttsbild på mig som logo, men jag avböjde, ville inte vara otrogen mot STAR. D.S.

Pez
2003-05-14, 21:55
Originally posted by Bamse


Ja, förstår att det är jobbigt för dig att tvingas gå runt med världens bånge så fort du ser hinken... för du lär ju gå igång rejält på RR eftersom hela produkten är djupt sammankopplad med BAMSE ... :laugh:

P.S. Lasse ville först ha en porträttsbild på mig som logo, men jag avböjde, ville inte vara otrogen mot STAR. D.S.

Ja det var nåt om att dom tänkte ha vinnarens bild på burken ja...men dom slopade väl den när dom insåg att det var du som vunnit?

Kommer ihåg nåt om "Det var mig en ful rackare!", "...vi vill ju inte skrämma bort kunderna..." och "Tänk på barnen!".

/pez :D

MacLeod
2003-05-14, 22:36
Jag beställde citron/lime men tydligen så blev det citron fromage som slutprodukt.
Fromage är franska för ost och vem vill inte dricka ost med citronsmak efter träningen?!
Allvarligt talat så smakar den bra.
Vore dock intressant att veta om det sitter en liten panel i stil med aftonbladet med Lallerstedt i spetsen och kommer fram till att det närmast smakar som en citron fromage?

Pez
2003-05-14, 22:41
Det skojigaste var Macleods reaktion.... "Citronfromage!? Jag HATAR citronfromage! :furious: " :D

Men det smakar bra eller hur?

/pez

Fairing
2003-05-15, 06:37
Det var Erik Lallerstedt som tyckte att Rapid Recovery smakade som smält Citron fromage glass :D

Tydligen skall det även smaka riktigt bra om man blandar den med Complete Jordgubb (om man vill ha högre proteinhalt)

Pez! Jag trodde att du menade att du skulle sätta in en bild på Henrik.E. i Fairing T-shirt därav mitt negativa svar till dig:laugh:

eiselt
2003-05-15, 15:00
Jag har funderat på saken Lasse.... du kan få trycka upp vår logga på din nya bil. Du har väl loggan?

/ H

Fairing
2003-05-15, 15:35
Och texten på bilen blir.............

Fairing alltid före Eiselt (din logga):D

Eller "Powered by Fairing" eller "Fairing ger mest effekt för pengarna"

Bamse
2003-05-15, 15:38
Är det månne ALC som bidragit till er högklassiga humor?

eiselt
2003-05-15, 15:56
Originally posted by Fairing
Och texten på bilen blir.............

Fairing alltid före Eiselt (din logga):D

Eller "Powered by Fairing" eller "Fairing ger mest effekt för pengarna"

"Defect by Fairing", kanske är mer passande. :booty:

Nitrometan
2003-05-15, 17:34
Jag tror på: Fairing slår allt! :smash:

gasoliner
2003-07-05, 16:23
Hör Upp!!

rapport alla RR-användare!!

gass// idag grinigt befäl väntande på rapporter..:whipped:

-squat-
2003-07-05, 18:30
har börjat använda RR. tar det tillsammans med AfterMax. =)

gasoliner
2003-07-05, 19:36
-Ja det är uppfattat! :D

vad har du fått för intryck hittills?

smak?

lättblandat?

prisvärt?

Står o väger mellan RR och Aftermax själv.. :angel:

-squat-
2003-07-05, 19:42
Originally posted by gasoliner
-Ja det är uppfattat! :D

vad har du fått för intryck hittills?

smak?

lättblandat?

prisvärt?

Står o väger mellan RR och Aftermax själv.. :angel:

har inte testat att inta RR rent. men tillsammans med AM så smakar det gott. AM har jag testat rent och det smakar gott. ska testa RR rent sen.. hehe
effektmässigt tror jag inte man märker någon skillnad mot en vanlig standard gainer... men det återstår att se.
AfterMax är lättblandat. blandingen av AM och RR är lättblandad den också.

Fairing II
2003-07-06, 08:34
Tjena Gasoliner!

Pez & Jarod borde kunna ge dig ett bra svar för dom har väl kört ett par burkar.

Jag tror att dom som sysslar med uthållighetsidrott eller tar ut sig som f-n under varje pass märker störst skillnad jämfört med en vanlig gainer.

Många blandar den med protein med jordgubbsmak (Rapid Hydro) och säger att det smakar "mumma" samtidigt som dom får upp proteinhalten .

Mvh/Lasse

-squat-
2003-07-06, 11:48
Originally posted by Fairing II
Tjena Gasoliner!

Pez & Jarod borde kunna ge dig ett bra svar för dom har väl kört ett par burkar.

Jag tror att dom som sysslar med uthållighetsidrott eller tar ut sig som f-n under varje pass märker störst skillnad jämfört med en vanlig gainer.

Många blandar den med protein med jordgubbsmak (Rapid Hydro) och säger att det smakar "mumma" samtidigt som dom får upp proteinhalten .

Mvh/Lasse

ja uthållighetsidrottare gör ju av med fler kalorier på ett träningspass, så då är det extra bra med en gainer som ger många kalorier och snabb energi.

Pez
2003-07-07, 09:41
Originally posted by gasoliner
-Ja det är uppfattat! :D

vad har du fått för intryck hittills?

smak?

lättblandat?

prisvärt?

Står o väger mellan RR och Aftermax själv.. :angel:

Ok, kan plita ner lite om vad jag anser om Rapid Recovery.
Helt klart "gainern" med bäst smak jag testat, inget tvivel där - går utmärkt att blanda i både vanilj och jordgubbsprotein om man vill ha mer protte i. (Testat med Exell Vanilj och Exell samt RH Jordgubb.)

Resultaten? Ja det är ju inte vetenskapligt..MEN - under de 2 månader som föregick min skadeperiod (6v nu) så ökade jag styrkan rejält (satte nya pers i mark, bänk, bic, axlar, dips, chins osv), gick upp i muskelmassa men blev tightare i formen (ett par rutor tittade tom fram i rätt ljus :D ).

Nu tror jag inte att RR ensamt stod för dessa ökningar, men var garanterat en del av det hela. Så alltiallt är mitt intryck av RR väldigt bra. Det har sin plats bland mina bastillskott.

Det enda negativa är väl att pulvret är ganska "fluffigt" men det löser sig suveränt och skummar knappt alls. Körde med ca 100gr - 1/3-del före träning och resten efter.

/pez