handdator

Visa fullständig version : Utslag av för mkt sittande


Fettecke
2007-11-02, 20:17
har ett för sittande jobb (kör truck hela dagarna) och har problem med utslag / finnar(?) och grejjer på baksida lår...

någon som har nån aning om hur man kan åtgärda sånt och ändå fortsätta med jobbet?

kan tänka mig att många fler har liknande problem så någon borde ha ett vettigt svar. tack :)

internethjälten
2007-11-02, 20:19
Se över vad det är för byxor du har, är de för täta? Arbetsbyxor av tätt materila etc.

Finns "kulsist" på diverse ställen att köpa, typ biltema, jula etc och då blir det mer ventilation om röven, låren.

Fettecke
2007-11-02, 20:25
Se över vad det är för byxor du har, är de för täta? Arbetsbyxor av tätt materila etc.

Finns "kulsist" på diverse ställen att köpa, typ biltema, jula etc och då blir det mer ventilation om röven, låren.

byxor och stol kan vi inte göra något åt, det har jag pratat med chefen...
vi kan bara ta hem en typ av byxa, och trucken äger BT så den får vi inte modifiera på något sätt...
det jag tänkte var nån kräm eller vad som helst...

RTB
2007-11-02, 20:39
:D Man kan sluta raka röva!

Nä men seriöst vanlig fuktgivande kräm lindrar:thumbup:

Devoid
2007-11-02, 20:47
byxor och stol kan vi inte göra något åt, det har jag pratat med chefen...
vi kan bara ta hem en typ av byxa, och trucken äger BT så den får vi inte modifiera på något sätt...
det jag tänkte var nån kräm eller vad som helst...

Ni måste väl få använda en sittdyna? Kan ju knappast räknas som en modifikation utav trucken. Antar att det är det som menas iallafall, tänk dig en sittdyna till utemöbler tex fast med utbuktningar... Har sett dessa användas i bilar utav en del.

snartspensligvegan
2007-11-02, 21:32
Skabb? ;D

internethjälten
2007-11-02, 21:58
byxor och stol kan vi inte göra något åt, det har jag pratat med chefen...
vi kan bara ta hem en typ av byxa, och trucken äger BT så den får vi inte modifiera på något sätt...
det jag tänkte var nån kräm eller vad som helst...

Det är värmeutslag du får, har själv vart i den sitsen. Det jag
menar med 'kulsits' är en sån där dyna av kulor som får luft att
cirkulera mellan byxor och sätet man sitter på. Funkade för mig
i 2 års tid.

Jag hittade ingen bild på google men det var rätt vanligt i
kebab-bilar på 90-talet.