handdator

Visa fullständig version : Frågor och svar om kosttillskott?


Creatingabsolut
2007-11-02, 18:53
Tjenare

Jag vet inte direkt vad jag ska söka efter därför kommer en sådan tråd igen säkert.

Iallfall jag ville kolla av lite med kosttillskot för jag kan inte det mycket alls!

Gainer
Det är kolhydrater och protein är bra efter träning kan vara perfekt för folk som vill gå upp i vikt?

Protein t.ex. whey 80
Bygger man muskler av?

Kreatin
Muskel massa med minimal fett inlagring eller liknande?

Man ska ju inte helt lita på pulver, vanlig mat + tillskott borde räcka till sina mål


Om man ska försöka bli så start som möjligt, öka mera i bänk etc. vad är bra till en då?

om man vill få så mycket muskelmassa som möjligt, bli så stor inte anabola dåra :P men vad är bäst då?


Hoppas jag kan få lite svar så jag har lite koll på detta ! =)
Trevlig helg

Creatingabsolut
2007-11-02, 19:00
Frågor och svar om kosttillskott?
inte
Frågor om svar om kosttillskott?

:P

Eddie Vedder
2007-11-02, 19:05
Gainer
Det är kolhydrater och protein är bra efter träning kan vara perfekt för folk som vill gå upp i vikt?

Viktuppgång beror på energibalansen, stoppar du i dig mer energi än du förbrukar går du upp i vikt. I motsatt situation går du ner i vikt.

Du kan gå upp i vikt hur mycket som helst utan gainer och du kan gå ner i vikt även om du i stort lever på gainer.

Men bra för återhämtningen är det iom att du snabbt tillför kroppen energi i form av snabba kolhydrater och aminosyror till musklerna. Då vinner du lite tid med att påbörja återhämtningen innan du kommer hem och äter (vilket är det viktigaste förstås).

Protein t.ex. whey 80
Bygger man muskler av?

Protein är kroppens byggstenar, så ja det gör du ju. Men inte mer än vassle från källor i kosten. Men inget bygger åt dig, träning och tillräckligt med mat är såklart det viktiga. Tillskotten spelar liten (om någon) roll.

Kreatin
Muskel massa med minimal fett inlagring eller liknande?

Nej kreatin är en prestationshöjare, fungerar som energibuffert i musklerna. Kan ge lite extra energi och tryck.


Som så många andra verkar du överskatta kosttillskotten något oerhört, det är inte onödigt och defintivt inte dåligt. Men du tillskriver kosttillskotten väl mycket egenskaper, du får inga mirakelförändringar på varken muskelmassan eller styrkan jämfört med ett seriöst upplägg utan tillskott.

Förslag på bra gainer:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166

...blandat med:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

Morty
2007-11-02, 19:36
Sen finns det ju andra kosttillskott som enligt mig är mycket relevantare, som ALA och omega-3.

Creatingabsolut
2007-11-02, 20:06
Nej där har du fel !

jag tror verkligen inte att det är tillskott som gör dig stark etc. utan tvärt om tror detta är jävligt överskattat
Enligt mig bra mat samt tillräckligt med mat gör dig stark sen så gjorde jag detta för att veta vad alla dessa tillskott gjorde, det ända jag tar är lite protein eftersom jag deffar