handdator

Visa fullständig version : levern - alkohol


krilleh
2007-11-02, 18:05
Har som sagt körtelfeber en andra gång, men har nu haft de tre veckor och det börjar gå över rejält. Är bara nu svullen i halsen så det låter lite tjockt när jag pratar. Gör inte ont när jag sväljer osv.

Nåja, nu undrar jag om det är farligt för levern( levervärderna är ju förhöjda när man har körtelfeber) om jag tar 1-2 öl ikväll? Är nämligen så gott som frisk förutom svullnaden i halsen som vägrar ge med sig. Men jag orkar bara inte sitta hemma längre. Vill ut och snacka med vänner efter att ha varit isolerad i tre veckor.

Så, är det farligt?

shut teh face
2007-11-02, 18:05
Vill du riskera att det bryter ut igen?

Ta något alkoholfritt för tusan

Mental
2007-11-02, 18:07
Snacka på krogen gick utmärkt även som nykterist, fan så dumt och chansa

Hades
2007-11-02, 18:07
Är väl inget som säger att du måste dricka öl bara för att du går ut och umgås. Även om jag förstår att du vill ;)

krilleh
2007-11-02, 18:08
Vore gott med en öl också :) Druckit läsk nu 2 liter per dag i tre veckor.

Doozer
2007-11-02, 18:14
Du kanske ska undvika att dricka 2 liter läsk om du inte vill ha dessa sjukdomar i framtiden också? Att ösa i dig socker är det värsta du kan göra under en sjukdomsperiod, speciellt om den är orsakad av virus.

krilleh
2007-11-02, 18:17
Du kanske ska undvika att dricka 2 liter läsk om du inte vill ha dessa sjukdomar i framtiden också? Att ösa i dig socker är det värsta du kan göra under en sjukdomsperiod, speciellt om den är orsakad av virus.

pepsi max

Trance
2007-11-02, 18:18
Du kanske ska undvika att dricka 2 liter läsk om du inte vill ha dessa sjukdomar i framtiden också? Att ösa i dig socker är det värsta du kan göra under en sjukdomsperiod, speciellt om den är orsakad av virus.

Springa en mara måste ju vara värre väl?

kspr
2007-11-02, 19:11
Drick dom och var glad.

Mental
2007-11-02, 19:45
Du kanske ska undvika att dricka 2 liter läsk om du inte vill ha dessa sjukdomar i framtiden också? Att ösa i dig socker är det värsta du kan göra under en sjukdomsperiod, speciellt om den är orsakad av virus.

Ja, för virus blir ju extra elacka av socker, det vet ju alla!

hahavaffan
2007-11-02, 19:47
Man kan väl bara ha körtelfeber en gång i livet?

hahavaffan
2007-11-02, 19:48
Man kan väl bara ha körtelfeber en gång i livet?Sjukdomen drabbar oftast ungdomar i åldern 10-25 år men långt ifrån alla infekterade utvecklar de karaktäristiska symptomen. Efter infektion utvecklas en immunitet som gör att man är skyddad från ytterligare insjuknande. Eftersom det orsakande viruset är ett herpesvirus finns information som tyder på att det finns kvar latent i kroppen och sjukdomen åter kan bryta ut om personen fått nedsatt immunförsvar.Där ser man.

krilleh
2007-11-02, 20:00
yep, inte vanligt att man får de två ggr. Men oturen drabbar mig.

nåja, utgång blire det iaf. Får väl se om det blir nån öl annars får jag väl spela upp alla pengarna på black jack :D