handdator

Visa fullständig version : Gainer

virre678
2007-11-02, 16:46
Tja, jag ska köpa ett kosttillskott och har funderat på en gainer. Jag vill lägga på mig mera muskellmassa samt gå upp ett par kilo.

Jag gymmar 4-5 grr veckan och kör hockey 5-7 grr veckan. Ioch med hockey träningen förbränner jag en mängd kcal och borde väll därför utan tvekan ta en gainer?

Frågan är om jag borde köpa en gainer eller äta ett extra mål om dagen (äter bra nu). Det kanske också ska nämnas att jag är 15 år gammal och har hört att man inte ska använda sig av kosttillskott under 18 år, men av det jag har läst här på kolo och även andra sider så är det ingen fara för mig att ta en gainer däremot bör jag vänta några år med kreatin.

Vilken gainer vore bäst för mig?

MVH viktor

Solve
2007-11-02, 18:46
okej... du är 15, inga problem med kosttilskott inget alls!
Problemet är att du inte kan köra 7hockypass och gymma på de, de håller inte din kropp orkar inte. Om du har 7hockyträningar så borde fysträningen ligga där också så då behöver du inget gym?

För att bygga muskler är en bra kombination gainer+whey80 har jag hört

Edit: Jag körde också upp mot 10-12pass i veckan ibörjan de funkar inte, tidsmässigt har man tid men de är itne bra...

virre678
2007-11-03, 01:11
okej... du är 15, inga problem med kosttilskott inget alls!
Problemet är att du inte kan köra 7hockypass och gymma på de, de håller inte din kropp orkar inte. Om du har 7hockyträningar så borde fysträningen ligga där också så då behöver du inget gym?

För att bygga muskler är en bra kombination gainer+whey80 har jag hört

Edit: Jag körde också upp mot 10-12pass i veckan ibörjan de funkar inte, tidsmässigt har man tid men de är itne bra...

Okej tack, nä jag har också funderat på detta att det blir förmycket träning. Men med gym så har jag räknat in fysträning eftersom under hockeysesong består den av styrketräning i klubbens gymlokal, man kör innan / efter träning.
Men om jag kör 3-4 gympass i samband med hockeytränig är det också för mycket? Fys passen består mest av basövningar som benböj,marklyft,bänkpress och frivändningar m.m.

Solve
2007-11-03, 17:11
mycket och mycket, du klarar och träna upp till 10gånger i veckan (totalt med hocky o grejerna) bara du låter musklerna återhämta sej. Träna 2musklergrupper per pass på gymmet... men ligg helst inte mer än ett pass om dagen. Sen kommer du behöva ta några vilodagar då och då kanske tillochmed en vilovecka men de brukar lösa sej