handdator

Visa fullständig version : Elgiganten - Försäkring


manko
2007-11-02, 16:39
Var och köpte en 42" LCD tv för några dagar sen och säljaren pracka på mig en 3års försäkring hos dom. Är den så bra som säljaren påstår eller är det bara bluff och båg som det står i aftonbladet?

Men annars täcker väl hemförsäkringen allt?

Yankeee
2007-11-02, 16:45
Sådana försäkringar är bara bs.

manko
2007-11-02, 16:49
Då ska jag dra dit och säga åt dom att köra upp den i assel :D

Yankeee
2007-11-02, 16:50
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33831&a=955246&lid=puff_955246&lpos=bild

Scratch89
2007-11-02, 16:51
Fast, vad får du betala för försäkringen? Säg att du lägger ut 15 k på TV:n men bara en tusing utdelat på tre år på försäkringen. Det sköna med såna försäkringar är att du kan lämna in TV:n för småfel som de annars inte skulle reparerat. Om den går sönder eller blir stulen gäller hemförsäkringen, men kul att betala självrisken.

EDIT: Jag såg Yankees länk och tänkte inte på reklamationsrätten. OK, det kanske är onödiga pengar. :D

martin_vbg
2007-11-02, 17:38
Fast, vad får du betala för försäkringen? Säg att du lägger ut 15 k på TV:n men bara en tusing utdelat på tre år på försäkringen. Det sköna med såna försäkringar är att du kan lämna in TV:n för småfel som de annars inte skulle reparerat. Om den går sönder eller blir stulen gäller hemförsäkringen, men kul att betala självrisken.

EDIT: Jag såg Yankees länk och tänkte inte på reklamationsrätten. OK, det kanske är onödiga pengar. :D

Det är fortfarande självrisk på tilläggsförsäkringarna dock brukar den vara något lägre.
Men det finns ingen som hellst anledning att skaffa en extraförsäkring när man redan har en hemförsäkring.

Angel
2007-11-02, 17:44
Jag har inte ens en vanlig hemförsäkring jag...

Body Guard
2007-11-02, 18:01
Det som är bra med sådana försäkringar är att de inte finns värde förlust, dvs om din tv går sönder eller ngt händer med den om säg 3 år så får du en vara som motsvarar exakt det du la ut nu, låt oss anta 15k. Medan hemförsäkringen så drar de av ett belopp för att din vara har blivit gammal så du kanske bara får 5-8 k. Så köper man en dyr vara så kan det vara bra att ha en sådan extra försäkring.

Angel
2007-11-02, 18:07
Måste bara fråga en sak, jag köpte en mobil i januari på avbetalning. Lämnade in den 4gånger på lagning, varje gång tog det 2-3veckor, den 5de gången tvingade jag dom att reklamera den, nu är det 2,5 MÅNAD sedan jag lämnade den och jag har inte sett röken av den, däremot så fortsätter ja ju betala av den. Vad har jag för rättigheter? Är det bara att vänta eller?

Granatgiraffen
2007-11-02, 18:15
Som sagt tidigare i tråden. Sådana försäkringar är bara bs.

Fettecke
2007-11-02, 19:38
Som sagt tidigare i tråden. Sådana försäkringar är bara bs.

jag hade en såndär försäkring på min digitalkamera jag köpte där... jag söp sönder den 4 gånger, dom lagade den 3 ggr och bytte ut den efter jag badat med kameran, allt för ynka 699:- som försäkringen kostade!, hur mkt skulle det inte kosta att köpa 4 nya kameror igentligen? nej, ingen självrisk heller fick jag betala för någon av gångerna. ja, jag är glad över försäkringen!

snartspensligvegan
2007-11-02, 19:41
Jag har hemförsäkring med drummeltillägg och olycksfall för drygt 1000kr/år via Länsförsäkringar. Aldrig behövt använda något av det ännu men jag har ju bra mycket hellre ett drummeltillägg där än att betala enskilda försäkringar på varje pryl, resten täcker ju garantin.

Nu kanske saker och ting tappar snabbare i värde i den försäkringen visserligen, men det är smällar jag får ta isf ;D

snartspensligvegan
2007-11-02, 19:42
jag hade en såndär försäkring på min digitalkamera jag köpte där... jag söp sönder den 4 gånger, dom lagade den 3 ggr och bytte ut den efter jag badat med kameran, allt för ynka 699:- som försäkringen kostade!, hur mkt skulle det inte kosta att köpa 4 nya kameror igentligen? nej, ingen självrisk heller fick jag betala för någon av gångerna. ja, jag är glad över försäkringen!Fast du lär ju vara kolozzeums största klant isf, vi andra är kanske lite mer varsamma med våra prylar ;D

Angel
2007-11-02, 19:44
kan ingen svara på min fråga

Fettecke
2007-11-02, 19:47
Måste bara fråga en sak, jag köpte en mobil i januari på avbetalning. Lämnade in den 4gånger på lagning, varje gång tog det 2-3veckor, den 5de gången tvingade jag dom att reklamera den, nu är det 2,5 MÅNAD sedan jag lämnade den och jag har inte sett röken av den, däremot så fortsätter ja ju betala av den. Vad har jag för rättigheter? Är det bara att vänta eller?
ring och kolla vad dom säger, du har ju en produkt du inte kan nyttja, och är dom LITE service-inriktad så bör dom i sämsta fall återgälda dig på något sätt för tiden du inte haft produkten