handdator

Visa fullständig version : "bästa" flytande/pulver måltidsersättaren?


GrayHaven
2007-11-02, 12:50
Hejsan!
Jag är ute efter tips på vilken som är den bästa måltidsersättaren. Jättebra om man går ner i vikt av den men grundproblemet är att jag nyss opererat ut ett par tänder i munnen som gör att jag knappt kan gapa och absolut inte tugga mat på 1-2 veckor och säker därför efter nåt som kan täcka mitt dagsbehov av mineraler och vitaminer och vara i kall flytande form. I dagsläget blir det mest yoghurt och mixad banan+kesella vilket kanske inte är ultimat.

Så snälla snabba tips mottages varmt! Är Fairings complete diet något att ha tex? hur är domhär naturdiet och dylikt som man kan köpa på en vanlig Ica affär? Vill ju inte att det ska vara som att dricka godis utan man ska ju gärna ha en bra måltid och som en bonus gå ner i vikt på köpet :)

Tacksam för svar!

King Grub
2007-11-02, 13:26
Är Fairings complete diet något att ha tex?!

Det är en av produkterna som helt kan ersätta föda (helst under begränsad tid, förstås).

Trix
2007-11-13, 10:06
Jag har gått på en pulverdiet som heter cambridge.Mycket gott och går ner i vikt gör man!!
Första veckan 5 kg efter 7 veckor 18 kg.Jag var nöjd efter 34 kilo men nu har jag gått upp lite igen eftersom jag börjat att träna.

Lycka till.....*rolleyes*

Animalistic
2007-11-13, 15:06
Nutrilett, ruskigt gott och väldigt bra konsistens

dannegavle
2007-11-13, 16:21
Nutrilett är helt OK smak-mässigt (deras choklad är till och med riktigt god även när man bara blandar med vatten). En portion innehåller ca. 110 kcal och kostar runt 8 kr om man köper 25-pack (finns för 200 kr på bland annat Willys). Man ska kunna leva på detta i upp till två veckor (6-7 portioner om dagen) utan att riskera hälsan.

/Daniel

Linusen
2007-11-14, 04:50
Jag har oxå gott på cambridge en tid och gick ner 5 kilo under första veckan, och deras soppor/drinkar är super goda . Nutriletts påsar tycker jag smakar rent ut sagt skit*spy* .

Sen finns de ju massa andra måltidsersättnings påsar, men som sagt jag är förtjust i cambridge, räcker då oxå med 3 påsar om dagen, inte som nutriletts som är 5 påsar om dagen om jag inte minns fel*popcorn*

Fat tony
2007-11-14, 07:52
Jag har gått på en pulverdiet som heter cambridge.Mycket gott och går ner i vikt gör man!!
Första veckan 5 kg efter 7 veckor 18 kg.Jag var nöjd efter 34 kilo men nu har jag gått upp lite igen eftersom jag börjat att träna.

Lycka till.....*rolleyes* jisses 5kg på en vecka? då kan inte du tro att det är rent fett du har gått ner

Nutrilett, ruskigt gott och väldigt bra konsistens

jag har svårt att trycka ner skiten. Jag är inte heller den som vanligtviss klagar på smak men fy fan vad det är att inte rekomendera*spy*

Slimfit
2007-11-15, 13:24
Barnmat? Borde ju innehålla en hel den näring, fast jag har ingen burk i närheten att läsa på.

Säkert inget att basera sitt intag på men det finns ju en del fruktpuréer som kan vara goda att variera sig med :)