handdator

Visa fullständig version : Åka inlines trots "träningsvärk ljumskar"?


Johan86
2007-11-01, 22:27
Är det ok att åka inlines fastän man har riktigt träningvärk i kujmskarna? Är det större risk att sträcka sig eller liknande om man anstränger sig när man har träningsvärk? Speciellt i en så "känslig" kroppsdel som ljumskarna

Solve
2007-11-01, 22:37
fast förhoppningsvis har träningsverken gått över tills imorron, du hade väl inte tänkt o åka mitt i natten? :D
Men de är ingen fara med träningsverk, värmupp lite extra bara och stretcha ordentligt efteråt så är de inga problem...

Johan86
2007-11-01, 22:39
Hehe jag sticker nog ut i morgon;) . Jag har inte åkt på jättelänge så träningsvärken sitter nog i ett par dagar:em:

Solve
2007-11-01, 23:38
låt men bara fråga :) inlines är så jäkla roligt... vi brukade spela streethocky med inlines förut, men är de svårt att åka me de där i på gatorna/trottoarerna när de är väligt brant? och av egen erfarhet så slits hjulen så jävla fort

Dav0d
2007-11-02, 00:30
Händer nog inget om du inte är jätte känslig för att sträcka dig och gjort det flertalet gånger förut. Själv skulle jag bara värma upp och köra på med full kraft.

Johan86
2007-11-02, 10:32
låt men bara fråga :) inlines är så jäkla roligt... vi brukade spela streethocky med inlines förut, men är de svårt att åka me de där i på gatorna/trottoarerna när de är väligt brant? och av egen erfarhet så slits hjulen så jävla fort


Som sagt så var det ett tag sen jag åkte. Det är ganska svårt att sänka farten i branta backar;) . Streethockey är riktigt kul