handdator

Visa fullständig version : Musklerna "darrar"


ViktorLindstrom
2007-11-01, 21:22
Tjenare
Jag har haft lite konstiga symptom med mina axlar framförallt.
Det rycker eller darrar i musklerna, det spänner sig och sen slapnar muskeln av igen. Det händer när jag bara sitter vanligt hemma framför datorn tex, läser eller vad som helst.

Det är en väldigt udda kännsla ska jag säja, det gör inte ont alls, men jag undrar varför kroppen gör så? Det är framförallt Deltoid Lateral som hoppar och har sig.
Drar jag upp ärmen på t-shirten så kan jag se hur det rycker till i muskeln.*mini*
Detta händer kanske någon eller några gånger om dagen, någon minut håller det på sen försvinner det. Finns det någon anledning till att vara orolig över det? Vad i hela friden kan det bero på? Och varför blir det just ryckningar i musklerna?

MVH Viktor.

Emil_Larsson
2007-11-01, 21:23
Du är inte ensam, hände bak i triceps på mig för typ 1 timme sedan :D

Martin Löwgren
2007-11-01, 22:08
Fenomenet kallas "Fascikulationer".

Alexton
2007-11-01, 22:16
Aldrig varit med om större muskler men därimot har mina ögonbryn börjat rycka i tid och otid. Eller musklerna runt ögonen. Alltid undrat om det varit någon form av ticks.

PiNG.
2007-11-01, 23:04
Haha...ja sånt får man lite då å då... Tycker de känns rätt skönt ;)

Lite i biceps, underarmen och vaden är väl några av ställena jag kommer på... var ett tag sen de hände faktiskt...

ViktorLindstrom
2007-11-03, 15:20
Någon som vet om de ä farligt? Vad är det ett tecken på? Det kanske bara är något man får i bland? Riktigt störande när man ska sova tex. och röven skakar som om de vore disco...

Rahf
2007-11-03, 18:18
Nerverna kanske "gymmar" lite? *popcorn*

Doctor Snuggles
2007-11-03, 19:35
Riktigt störande när man ska sova tex. och röven skakar som om det vore disco...

:laugh:
Säker på att du inte pratar om något annat?

Fat tony
2007-11-03, 21:17
har hänt mig ett par gånger, men bara i mindre musklaturer känns som hela hjärtat är i just den musklen och pumpar

ViktorLindstrom
2007-11-03, 23:02
Säker på att du inte pratar om något annat?

Haha, ne, jag är säker på att jag var ensam i sängen den natten*slap*

För ett tag sen så hade jag de lite i ögonbrynet bara, inget farligt sådär... lite roligt nästan. Men nu är det hela axeln som dansar runt :confused:.

jojjep91
2007-11-03, 23:13
hahah, det händer mig med ibland. Speciellt ryggmusklerna. Dem rycker och ha sig så man nästan ramlar av stolen :D