handdator

Visa fullständig version : Träna kondition utan att springa


Leland
2007-11-01, 13:45
Som topic undrar jag vilka sätt det finns att träna kondition utan att springa?

Anledningen till att jag inte vill springa är en inflammation jag fått i benet. Tipsa helst om saker jag kan göra på gymmet. (det är givet att jag kan börja i simning, brottning osv.) Tack på förhand

Fat tony
2007-11-01, 13:47
armcykling

Taragon
2007-11-01, 13:49
Verkar svårt om man inte kan använda benen någonting.

Men annars finns det Kampsport, Hopprep, Dans, cykel osv... Men man använder benen mer eller mindre i allt...

Eddie Vedder
2007-11-01, 13:50
armcykling

En inflammation i ett ben behöver ju inte innebära att man inte ens kan använda benen.

Leland, kan du vara lite mer specifik med vad du klarar av. Du får ont av löpning, men hur funkar roddmaskin, cykel, cross-trainer o.s.v.?

Jax
2007-11-01, 14:30
Simning
Cykling
Skidåkning
Cross-trainer motsv
Rodd
Paddling
Rullskidor
Rullskridsskor

Leland
2007-11-01, 17:02
En inflammation i ett ben behöver ju inte innebära att man inte ens kan använda benen.

Leland, kan du vara lite mer specifik med vad du klarar av. Du får ont av löpning, men hur funkar roddmaskin, cykel, cross-trainer o.s.v.?

Jag får ont på smalbens sidan, vet inte vad jag klarar av då jag inte vet något annat sätt att träna. Men t.ex den kampsport jag går i är brottningliknande och där använder jag benen och det går bra men om jag joggar ett tag får jag väldigt ont.

Ska testa cross-trainer imorgon men fortsätt att lämna förslag det uppskattas!

Leland
2007-11-01, 17:09
Vad är armcykling? :em:

z_bumbi
2007-11-01, 17:24
Vad är armcykling? :em:

Antingen en maskin där man cyklar med armarna (tänk träningscykel fast för armarna) eller att man vevar fram en rullstol med hjälp av samma teknik.