handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag lägga för golv på gymet


heffa
2007-10-31, 09:21
Jag har ett litet gym i källaren i villan. Jag har slitit ut den gamla platmattan, spacklat upp väggarna och byggt in ventilationsrör i taket. Kort sagt så ska det bli en trivsam plats att träna på. Jag funderar på vad jag ska lägga på golvet som är både snyggt och tåligt.

Ett alternativ är att lägga golvplaton och ett parkett eller laminatgolv som man sedan skyddar med någon form av gummimatta. Jag skulle hellre lägga något som finns på en del gym som täcker hela golvet.

Det enda jag har hittat är svart och det är jag inte så sugen på om det ska täcka hela golvytan.

Jag är tacksam för alla tips. Målar nog i helgen och det vore fint att köra golvet så snart som möjligt efter det.

z_bumbi
2007-10-31, 09:47
Everroll finns i fler färger än svart.

http://www.berleburger.de/en/produkte/bau/Bodenbelaege/Everroll-Uni/Everroll_Uni.html

Ha även något skydd för tappade hantlar och skivstänger då de kan göra kraftiga märken i golvet, en kraftigare gummimatta eller ha bara några extra bitar everroll på ställen där du tränar med sådana redskap.

heffa
2007-10-31, 10:32
Tack z bumbi! Du råkar inte veta någon bra återförsäljare i Sverige. Jag har hittat Gymleco som säljer något som de kallar Soft-Stone men den var dubbelt så dyr som everroll som de bara verkar sälja i svart.