handdator

Visa fullständig version : Ryanair-priser?


Maharadja
2007-10-30, 23:12
Tjoho! Är det någon av er som åkt tokbilligt med Ryanair? Eller är det bara en massa lockpriser och att det tillkommer massa "avgifter"? Eller annat strul ni haft med Ryanair? Funderar nämligen på att dra till Rom en vecka! :) Men har aldrig åkt med det bolaget tidigare!

mini
2007-10-30, 23:15
Räkna inte med någon som helst service, men du får det du betalar för. Priserna går att få fram på hemsidan eller via resesöksidor.

Prankie
2007-10-30, 23:16
De brukar väl inte ta med skatt och sånt? Så en biljett kostar typ 1kr eller 39kr. Sen tillkommer det skatt på ett par hundra kronor?

LadyInsane
2007-10-30, 23:16
Jag har åkt flera gånger! Jag tycker om det. INte alltför pjåkigt att ta sig till Skavsta och billigt blir det. Får man en riktigt billig resa, är flygskatten inte särskilt hemskt. Rom är dock en av de "dyra" resmålen eftersom det bara går en resa om dagen, men det är ändå inget pris i jämförelse med de andra resebolagen.

Maharadja
2007-10-30, 23:23
Joo..skatter ingår väl..men har iallfall lyckats hitta resa tur-retur för två personer.....för dryga 500-lappen! Det är ju sjukt billigt. Men SKAVSTA går det ju ifrån...kalla mig norrlänning,what so ever.. ;) men vars tusan ligger DET? Hur långt bort från sthlm egentligen?

Stoltz
2007-10-30, 23:27
När jag åkt med dem har det varit väldigt billigt oftast, och inga problem. Trevlig personal :)

LadyInsane
2007-10-30, 23:32
Ryanair är nog en av de få arbetsplatser som slår mitt jobb i fula uniformer...:D

mini
2007-10-30, 23:32
Skvasta ligger utanför Nyköping. 80 minuter med buss från Cityterminalen. Flygen till Rom går väl okristliga tider bara?

Solros
2007-10-30, 23:34
Funkar skitbra, skatter och dylikt får du fram på hemsidan när du beställer resa, så du kan se precis vad du ska betala.

Dom håller tiderna jävligt bra, vilket jag tror kan bero på att dom inte väntar på Petter Pellerniklasson som fastnat i tax-freeshopen ska komma och sätta sig på sin plats på planet, utan när klockan slår så drar dom igen dörrarna och kör, oavsett om det springer någon i tuben.

Så kan du komma i tid, sitta ner, samt hålla käften och inte gnälla på att kaffet är för ljummet eller att planet flyger för högt så har du inget att tveka på!

bear.flowertwig
2007-10-30, 23:47
Åker t/r Berlin för 600:- om några helger.

Vissa fillfällen finns det tom resor för 1:- utan extra avgifter.

joak1m
2007-10-31, 00:08
Tjoho! Är det någon av er som åkt tokbilligt med Ryanair? Eller är det bara en massa lockpriser och att det tillkommer massa "avgifter"? Eller annat strul ni haft med Ryanair? Funderar nämligen på att dra till Rom en vecka! :) Men har aldrig åkt med det bolaget tidigare!

Ryanair funkar fint att åka med, inget strul alls när jag åkte till paris med 10 kompisar, skillnaden från de andra bolagen är väl som folk skriver, man får den service man betalar för. Problemet är väl att ta sig till och från de mindre flygplatserna som inte bara kostar utan är någorlunda omständigt ibland. Skulle priset vara några hundralappar dyrare med något annat flyg som åker från arlanda direkt till en större flygplats skulle jag hellre kört på det.

Har för mig att t.ex. Sterling åker från arlanda, annars har SAS bra erbjudanden ibland.

Maharadja
2007-10-31, 00:14
AH OK..så det verkar ändå funka med Ryanair.. tur det! Tänk kompensera de billiga flygpriserna med något "Topsecret"-hotell från Resfeber.se. Nåt koncept där vanliga svenssons kan hitta vräkiga lyxhotell till dumpade priser! Någon som varit i Rom nångång och kan rekommendera nåt som absolut måste ses eller nåt man gärna kan slippa? behöver inte vara något typiskt turistigt!

Cilia
2007-10-31, 07:51
Har kompisar som ofta åker med dom.

Jag åker mycket hellre från Arlanda.
Jag betalar några extra hundralappar för lite bättre service och lite närmare.
Men jag tycker det är bra att det finns alternativ.

olwe
2007-10-31, 09:03
Rayanair har som vision att själva flygturerna ska vara gratis och att det enbart är tillvalen (hotell, försäkringar odyl) som ska kosta pengar. Skit i allt sådant så blir det billigt.